Bordjes, bordjes, bordjes...

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Fles »

Mja, ik kan er niet zo mee zitten (dat ik niet in de gelegenheid ben om hem te scoren). Ik had dan veel liever destijds Golfsburg gemaakt toen de volkswagenfabrik de zoveelmiljoenste Golf gebouwd had :) Verder heb ik al een carnavalsbordje met "Lampegatse statie". Dat vind ik, hoe belachelijk het op zich ook is, minstens zo veel waard als dit soort kul nu ineens.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Fles »

Afbeelding


Hihi :)
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door marvinkok »

Geen kaartje gekocht van "Mooi Kloten" ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Fles »

er is geen station "Mooi" anywhere in europe :N
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door marvinkok »

dat zou helemaal mooi zijn, maar ik moest meteen hier aan denken:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GIASOF1RQu4[/youtube]
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Ardan »

'Alles gaat naar de kloten' krijgt wel een andere betekenis zo heh :P En het vliegveld van Zürich heet ook nog eens zo...

@ Bee, vooruit dan maar. Woensdag 20 oktober, als nummer 352:
Afbeelding
Morgen ga ik maar eens via Amersfoort per stoppert naar Zwolle... puur omdat ik toch tijd zat heb tussen school en de tijd waarop ik bij mijn vriend zou zijn. En om zo veel mogelijk bordjes van de reeks Amersfoort Schothorst-Wezep op te vegen natuurlijk :D
Behalve Hulshorst, die moet een ander keertje maar even..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Suus »

Voor Hulshorst heb je wel een auto nodig, of je moet van wandelen houden. Het is 20 minuten lopen vanaf de bushalte en dan moet je ook nog terug. Er rijdt gelukkig wel 2x per uur een bus, maar alleen op schooldagen (dus niet in de vakanties).

Er zou daar trouwens vlakbij dat voormalige station wel een restaurant in spoorwegenstijl gevestigd zijn. Maar daar weet ik verder niets van af.
Laatst gewijzigd door Suus op wo 27 okt 2010, 02:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Ardan »

20 minuten lopen is appeltje-eitje voor mij. Ben gek op wandelen en heb een uitstekende conditie :Y Zeker in die omgeving vind ik dat helemaal niet erg.
Die laatste zin snap ik alleen niet... een station in spoorwegenstijl nabij het voormalige? Bedoel je een station-dat-nu-nog-in-gebruik-is? (Nunspeet wordt dat dan geloof ik?)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Suus »

Er zat een fout in de laatste zin, ik heb hem gecorrigeerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Fles »

Bee schreef:Voor Hulshorst heb je wel een auto nodig, of je moet van wandelen houden. Het is 20 minuten lopen vanaf de bushalte en dan moet je ook nog terug. Er rijdt gelukkig wel 2x per uur een bus, maar alleen op schooldagen (dus niet in de vakanties).

Er zou daar trouwens vlakbij dat voormalige station wel een restaurant in spoorwegenstijl gevestigd zijn. Maar daar weet ik verder niets van af.
Klopt ja, dat is waar ook dat vuuurloze stoomlocje op display staat. Railroads heet het geloof ik.

Trouwens Ardan, vergeet bij Putten de letters op het gebouwtje niet. Beetje in dezelfde stijl als Boskoop. Oostzijde, parallel aan het spoor.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Ardan »

Die letters van Putten kende ik inderdaad ja, dank je :)
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Ronald »

Zo, weer even aan het prutsen geweest, hopen dat de linkjes het nu wel blijven doen :roll:

Google-maps kaart met bordjes
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Ardan »

Gaaf :D Hoe maak je zo'n ding?
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Fles »

en hoeveel tijd kost dat ongeveer, per honderd bordjes bijvoorbeeld? :?: Lijkt me echt monnikenwerk :shock:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Ronald »

Ardan schreef:Gaaf :D Hoe maak je zo'n ding?
Als je een google-account hebt aangemaakt (bijvoorbeeld bij Gmail) dan kun je op de website van Google Maps persoonlijke kaarten tekenen (knopje "mijn kaarten"). Deze zijn wel vrij simpel, ze kunnen bestaan uit punten (in mijn geval de stationnetjes) en lijnen, die je in de kaart moet plaatsen. Aan die punten kun je dan weer een ballonnetje hangen met tekst en/of een URL (dus de link naar de foto van het bordje).
Fles schreef:en hoeveel tijd kost dat ongeveer, per honderd bordjes bijvoorbeeld? Lijkt me echt monnikenwerk
Je bent wel een paar uurtjes zoet, vooral in het begin is het even uitvlooien, maar de laatste 100 had ik in een uurtje wel klaar. Maar je moet er natuurlijk wel een beetje de gein van inzien, ik vindt het altijd wel leuk om wat te prutsen met kaartjes, en dan leek me dit wel een aardig experimentje.
Als je alle 4000+ in één keer wilt doen is het wel een taai werkje inderdaad :| . Maar gewoon iedere week een keertje bijwerken is nog wel te doen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Fles »

Afbeelding

*O*

Totaalstand nu 4713 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Suus »

Voor de mensen die met de bordjes in België bezig zijn. Station Zwankendamme (tussen Zeebrugge en Lissewege) gaat volgend jaar sluiten. Het moet plaats maken voor een nieuw rangeerterrein.

Het station Dolhain-Gileppe gaat verhuizen naar de andere kant van het tunneltje bij het station. Onduidelijk is of het dezelfde naam houdt, of dat het Dolhain-Vicinal gaat heten, omdat het vorige station op die plek ook die naam had. Opzich is de reden daarvoor verdwenen, in Luik heb je geen buurtspoorwegen meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Fles »

Zwankendamme heb ik al. Dolhain is inderdaad wel iets om even in de gaten te houden :pos: Als in: Dolhain-Gileppe heb ik al. Maar mochten ze die naam gaan aanpassen... :idea:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Fles »

Crosspost-alert :P
Afbeelding Op vrijdag 12 november 2010 23:03 schreef Trevland het volgende:
En wat zijn de plannen voor dit weekend?


Morgen een zware dag. NCRV komt filmen, staan om 7 uur op de stoep. Eerst een beetje hier in huis, waar op zich niet zo veel te zien is, daarna naar Utrecht Centraal, waar we de ICE van 8:29 naar Düsseldorf pakken. Ze gaan voor hun programma Man Bijt Hond een item maken over iemand die voor zijn lol stationsnaambordjes fotografeert :D Onderweg zal ik ze uitleggen waarom je LINKS moet gaan zitten in een land waar treinen RECHTS rijden en omgekeerd. En wat er verder nog bij deze zwaar onderschatte topsport komt kijken. In Düsseldorf pakken we de S-Bahn naar Köln en van daar de RegionalBahn (stoptrein) over Bonn naar Linz (Rhein), en daarvandaan weer terug naar Köln. Dan gaan de jongens van de cameraploeg naar huis want ze mogen niet meer dan 8 of 9 uur werken op een dag. Ik ga ze uitzwaaien, en daarna nog even via Bonn-Mehlem naar Ahrbrück. Daarna terug naar Köln en terug naar Utrecht. Tegen 22:00 verwacht ik thuis te zijn, na 736 km en minimaal 40 bordjes. Zondag ben ik dood, dat begrijp je :)
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door |Pim| »

Doe een pakkend one liner in het begin, zoals:
Verslaggever: Waarom fotografeert u stationsnaambordjes?
Fles: Voor de bitches.

Gegarendeerd een hit.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Fles »

Het is wel de Nederlands CHRISTELIJKE Radio Vereniging he. Die kennen zulke woorden niet. Jij vuigaard.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door |Pim| »

Mein oprechte excuses.

Dan zoiets van: Voor de zondaagse vrouwelijke kerkgangers.

Maar sowieso, geniet ervooral van.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Fles »

:lol: Dat zal wel lukken, dank je :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Wubbo »

Weet je ook wanneer het uitgezonden wordt?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes...

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Weet je ook wanneer het uitgezonden wordt?

Nee. Het is nog niet eens opgenomen :P Ik zal vast wel te horen krijgen wanneer het uitgezonden wordt, en dat horen jullie dan ook wel natuurlijk :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten