Borg ov-chipkaart Amsterdam omlaag

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Borg ov-chipkaart Amsterdam omlaag

Bericht door Ronald »

robert55 schreef:De blokkade regel geldt voor zover ik weet bij het terugvragen bij vergeten-uit-te-checken, niet bij een technisch probleem met de kaart of alle lezers in een bus
Het systeem kan toch het verschil niet "zien" of je vergeten bent uit te checken, expres niet hebt uitgecheckt of niet kon uitchecken door een technische storing?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Borg ov-chipkaart Amsterdam omlaag

Bericht door Daniel »

In het laatste geval hoor je een gestempeld kaartje van de chauffeur te krijgen wat als bewijs dient :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Borg ov-chipkaart Amsterdam omlaag

Bericht door Ronald »

Ja, dat weet ik, dat is om je geld terug te krijgen (die heb ik dus ook steeds opgestuurd). Het gaat mij erom dat er een "turfje" gezet wordt bij het aantal onvolledige transacties, en na 12x je kaart wordt geblokkeerd zonder dat het je eigen schuld is -o- . Als het met dit tempo doorgaat (de bussen in Amersfoort staan wat mij betreft niet bekend om hun betrouwbare chipkaartlezers) dan is die 12x bij mij vrij snel bereikt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Borg ov-chipkaart Amsterdam omlaag

Bericht door Geert »

Je wordt geblokkeerd na 12x niet uitchecken, ongeacht de oorzaak. Het niet-uitchecken wordt immers geconstateerd als je weer incheckt en de vorige transactie was ook al een check-in. Ik heb wel eens gelezen dat dat om 12 keer binnen een bepaalde periode moet gaan, maar ik durf niet te zeggen of dat ook klopt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Borg ov-chipkaart Amsterdam omlaag

Bericht door Vinny »

Ik dacht dat je de blokkade bij de klantenservice kon opheffen. Ik weet niet zeker of je daar nog een verhaal bij moet vertellen dat het echt niet jouw eigen schuld was...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Borg ov-chipkaart Amsterdam omlaag

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Ik heb wel eens gelezen dat dat om 12 keer binnen een bepaalde periode moet gaan, maar ik durf niet te zeggen of dat ook klopt.
Dat verhaal klopt niet. Al spaar je 12 onvolledige transacties binnen 10 maanden, wordt je kaart ook geblokkeerd.
Vinny schreef:Ik dacht dat je de blokkade bij de klantenservice kon opheffen. Ik weet niet zeker of je daar nog een verhaal bij moet vertellen dat het echt niet jouw eigen schuld was...
Je kunt je vergeten/onjuist transacties kosteloos bij elke GVB, RET of GVU balie laten verwijderen naar 0,00.

Voorkom zoveel mogelijk een blokkade.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Borg ov-chipkaart Amsterdam omlaag

Bericht door Daniel »

find_your_spot schreef:Dat verhaal klopt niet. Al spaar je 12 onvolledige transacties binnen 10 maanden, wordt je kaart ook geblokkeerd.
Ja, en wat wil je hiermee zeggen... wellicht is de periode een jaar, dan heb zowel jij als Geert gelijk :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Borg ov-chipkaart Amsterdam omlaag

Bericht door hauptbahnhof »

Er is geen periode....
Een een onvolledige transactie (wel in, niet uit of andersom) blijft op de kaart staan zolang het niet handmatig eraf is gehaald.

De enige uitzondering die ik weet is bij de GVB-bedrijfspas. zolang er bij GVB wordt gereisd, worden de gemiste transacties niet op de kaart staan.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Borg ov-chipkaart Amsterdam omlaag

Bericht door find_your_spot »

Dat lijkt voor studenten nu bij GVB ook het geval.

Ik kan bij GVB reizen heel vaak niet uitchecken en bij een T&I punt wordt er gezegd dat er geen vergeten check uits zijn.
Terwijl die wel degelijk express zijn gemaakt.
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten