RET directeur gaat undercover

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

RET directeur gaat undercover

Bericht door Wubbo »

RET directeur gaat undercover
Geplaatst op: maandag 25 oktober 2010 21:07
Laatst bijgewerkt: maandag 25 oktober 2010 21:10


Pedro Peters, algemeen directeur van de RET, is een week lang undercover gegaan in de organisatie. Hij keek mee in verschillende hoeken van het RET bedrijf voor het programma Undercover Boss op Veronica.

Peters laat weten dat het programma hem de mogelijkheid biedt om antwoord te krijgen op de vraag of de slogan 'Aardig Onderweg' in de praktijk ook werkt.
Lees verder
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Suus »

Ik heb die man wel eens ontmoet. Hij kwam bij mij over als een aardige man :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door lamar »

Da's echt een super programma ! Heb het wel eens op RTL gezien. Dan zien de bazen wat er werkelijk in het bedrijf speelt.
(misschien een idee voor de ns :P )
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Klaasje »

Op de Zaanlijn in de spits dan maar? *O*
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Dexter »

Dit vind ik een prima actie van Peters. :pos: Dit mogen Bert Meerstadt en Anne Hettinga ook weleens doen.

Ik heb ook weleens zo'n soort programma gezien waarbij een directeur van een spoorbedrijf in Engeland een week undercover ging in zijn bedrijf. De beste man werdt de eerste de beste dag al in het vierkant gescholden door reizigers en kreeg bijna een rolberoerte. Na die week liep hij over van het respect voor zijn uitvoerend personeel en zat vol grootse plannen, van alles moest anders én beter. *O*
Vallend blad maakt rails glad.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Freek »

Dexter weet jij meer over dat programma in Engeland? Volgens mij is het namelijk niet undercover boss geweest, althans dat kan ik niet op hun website terug vinden.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Dexter »

Nee, dat was zeker niet Undercover Boss, want het is veel langer geleden.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Geert »

Voor degenen die de uitzending hebben gemist: http://www.veronicatv.nl/web/show/id=12 ... 136/page=1
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Daniel »

Net de tweede helft gezien... hij kreeg wel aardig de wind van voren van de medewerkster op de FastFerry zeg :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Suus »

Die metrobeheerder is wel zoals ik meerdere metrobeheerders van de RET heb leren kennen. Ontzettende gezellige bijna moederachtige vrouwen die de sfeer hoog houden. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Caspar »

Ik denk dat als Bert Klerk undercover zou gaan, ie binnen een paar seconde ontmaskerd zou zijn. Die man is wel heel erg herkenbaar.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Dexter »

Ik heb het hele programma gezien, ik vond het wel heel erg leuk en realistisch ook. Sportief ook van Peters en de RET dat ze hieraan mee werken. :pos: Zijn vermoming had wel wat beter gekund, vond ik alleen.

Je zag hem aardig schrikken bij die SOS-paal waar maar geen antwoord kwam en bij die trage OVCP-lezer in de tram. Dat waren echt oeps-momenten. En je zag ook dat de verhalen van de schoonmaker en de controlemedewerkster een echte eye-opener voor hem waren. Dat ie van die Fast Ferry-medewerkster de wind van voren kreeg ("Eikels") :mrgreen: was alleen maar goed, maar het was wel opvallend dat uitgerekend zij geen 'beloning' kreeg aan het einde... :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Geert »

Haha, dat was wel mooi ja. "Het zijn echt eikels daar bij de RET!" :D
Wel opvallend trouwens dat zo'n beetje alle bedrijfsonderdelen aan bod kwamen, maar de bus niet :N
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door webguy »

Vond ook wel dat deze aflevering aan het eind erg afgeraffeld werd: ze nemen naar mate de week vordert minder tijd voor elk onderdeel...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door STF »

Geert, hoe zou je hem op de bus willen laten meehelpen dan? Beetje naast de chauffeur staan ofzo?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door find_your_spot »

STF schreef:Geert, hoe zou je hem op de bus willen laten meehelpen dan? Beetje naast de chauffeur staan ofzo?
- Bus door de wasstraat laten rijden
- Pedro de bus laten aftanken
- Met een tandenborstel kauwgom van de stoeltjes afkrabben

Wel jammer dat die niet bij Stichting Romeo op bezoek ging...
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:Wel jammer dat die niet bij Stichting Romeo op bezoek ging...
Is dat van de RET? Nee. Dan hoort het er toch ook niet in, denk nu eens na voor je dit soort dingen zegt!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:
find_your_spot schreef:Wel jammer dat die niet bij Stichting Romeo op bezoek ging...
Is dat van de RET? Nee. Dan hoort het er toch ook niet in, denk nu eens na voor je dit soort dingen zegt!
Stichting Romeo draait anders wel 90% op de geldkraan van de RET! Dat hoort er toch wel in, denk jij nu is na voor je dit soort reacties geeft!
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Geert »

Rustig aan heren :)
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Bart »

Wat was er nou precies aan de hand met de veerpont en de Maaslandkering? Ik kon het niet helemaal volgen wat die vrouw vertelde.

En die mensen praten vast ook niet helemaal 'natuurlijk' als er een camera van SBS bij staat. En het valt zeker ook wel op dat je iemand moet inwerken die nog helemaal geen opleiding in dat vak heeft gehad.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Reiziger Delft »

Ik heb het vermoeden dat de pont z'n vaartijden soms niet haalt, vanwege drukte bij Hoek van Holland en de Maasvlakte. Om bij de Maaslandkering te komen moet je een flink stuk de verkeerde kant op varen, terwijl daar blijkbaar nauwelijks mensen op- en afstappen. Om de dienstregeling te halen slaat de pont deze stop soms over, om te voorkomen dat er veel vertraging ontstaat en er misschien een slag uit valt.

De verkeersleiding is het hier blijkbaar niet mee eens, en wil dat de pont altijd naar de Maaslandkering vaart. Doet de pont dit, krijgt het personeel echter boze reizigers over zich heen, vanwege de vertraging en het uitvallen van slagen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door STF »

find_your_spot schreef:Pedro de bus laten aftanken
Rob zul je bedoelen! :Y
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door Daantje »

Gisteren de laatste helft gezien omdat ik rijles had tot negen uur. Eens kijken of ik straks de rest nog kan zien :)

Edit: gisteren de rest gekeken, boeiende aflevering, ben benieuwd of we nog wat terug zien van het commentaar wat er gegeven werd (reclamecampagne voor de ferry, etc). Sympathiek dat die mensen allemaal nog wat kregen :)
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: RET directeur gaat undercover

Bericht door hidihi »

Geert schreef:Haha, dat was wel mooi ja. "Het zijn echt eikels daar bij de RET!" :D
Wel opvallend trouwens dat zo'n beetje alle bedrijfsonderdelen aan bod kwamen, maar de bus niet :N
Was inderdaad jammer dat dit bedrijfsonderdeel niet aanbod kwam, want ik denk dat de bus een onderdeel is waar nog veel verbetering te halen valt. Ik was overigens ook verbaasd dat hij niet bij het BOB net was gaan kijken.
Trouwens het is me op gevallen dat Pedro ook bij mensen undercover gegaan is die ook gefilmd zijn voor het programma halte, je weet wel die serie op rjmond waar elke week enkele verhalen van personeelsleden werd verteld die bij een bepaalde tak van de RET werkte.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten