Mag ik even kwijt #57

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door AppleMoose »

Nee, toiletten plaatsen in treinen waarbij de provincie dat wel geeist heeft :6 :mrgreen:

Ff zonder gekheid. Ik ga hopelijk stage lopen bij een woongroep voor jongeren met Autisme.
Het is mijn laatste stage, en eigenlijk op het examen na, nog het enige wat ik moet doen om de opleiding af te ronden.
Het theoretische gedeelte is voor de zomervakantie al afgesloten.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ardan »

Aha, daar kun je lekker druk mee zijn, weet ik inmiddels :P
Mijn vriend woont ook in een woongroep. Dat is echter een ander soort begeleid wonen, het is meer een tussenstap tussen het thuis- en uitwonen, en niet zozeer voor jongeren met een beperking/aandoening of iets dergelijks. Wat ga je er voor stage doen precies? Planningen maken, activiteiten ondernemen, een mentor zijn voor een bewoner?


Dit is de kat van de achterburen, die wel eens bij ons in de tuin scharrelt. Mijn beide huisgenoten moeten er niet zoveel van hebben. Maar ach, als ik alleen thuis ben, zoals nu een week, dan mag hij rustig binnenkomen en dan krijgt hij een plakje ham van me :D
Afbeelding
Lief he?
Ik doe ook maar wat
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ennes »

Zijn ze hier het grasveld aan het maaien, het is echter zo drassig dat nu gelijk het hele veld kapot gereden is.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ardan »

Tsja, STF moet toch wat, als het Luxemburgse grasmaaiseizoen afgelopen is heh :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door AppleMoose »

@Ardan: Woonbegeleidende taken. Dus daar zal ook een gedeelte mentorschap voor cliënten bij komen kijken. Al zal ik zeer waarschijnlijk niet echt een mentor worden, aangezien ik maar een stagiaire ben, en het slechts 20 weken is.
Jouw vriend woont in een zogenaamd fasehuis waar je geleerd wordt om zelfstandig te kunnen wonen?
Leek mij ook erg leuk om bij zoiets stage te lopen, maar helaas liggen die stageplekken niet voor het oprapen.

@Ennes: dan pakken ze het hier beter aan. Hier bij de IJssel rijden dorpsbewoners gewoon het graskapot, en de plantsoenendienst maait dan nog het laatste restje gras weg van de plekken waar geen auto's kunnen komen (schuin oplopend dijkje)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ardan »

Hij woont inderdaad in een fasehuis. Maar hij kon de eerste fase al overslaan en meteen in de tweede beginnen. Hij heeft het goed voor elkaar hoor. Woonkamer/keukentje, slaapkamer en eigen badkamer voor zichzelf, ideaal. Hij is hard op weg naar de derde en laatste fase, waarbij je samen met iemand anders uit het huis in een normale woning gaat wonen tot je écht op jezelf kunt gaan. Prima allemaal dus, maar ik ben toch blij dat ik wel helemaal zelfstandig woon..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door AppleMoose »

Natuurlijk is dat veel fijner als je dat al direct kan, of iniedergeval geen begeleiding nodig hebt om het te leren.
Als je dat nog niet kan en op deze manier dat doel wel kan bereiken is dat alleen maar mooi natuurlijk :)
Ik ben zelf ook een voorstander van fasehuizen :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Freek »

Kan men bij een NS-balie ook zien of er een keertje niet is uitgecheckt bij een andere vervoerder, bijvoorbeeld cxx. En zo ja, kunnen zij dit dan ook herstellen of moet je dan echt bij cxx zijn?

Niet dat ik er last van heb, maar kreeg hierover een vraag van een studiegenoot.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door find_your_spot »

Wubbo schreef:Wat voor stage ga je doen, vertragingen twitteren bij Syntus?
Ok. Ik moest lachen... :N
Ardan schreef:Prima allemaal dus, maar ik ben toch blij dat ik wel helemaal zelfstandig woon..
Ik doe al 20 jaar aan begeleidend wonen en binnenkort wordt ik uitgehuwelijkt. :(
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Caspar »

Bah wat stinken die kebab broodjes van de Doner company als iemand ze eet tegenover je in de trein.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Bah wat stinken die kebab broodjes van de Doner company als iemand ze eet tegenover je in de trein.
Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Mark »

Ik heb ze nog nooit gehad. Iedere keer als ik uit school kom staat er bij die zaak op station Enschede een rij tot buiten de deur :shock: Gelukkig bieden de foccacia's van de AH to go een prima alternatief :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door hauptbahnhof »

Freek schreef:Kan men bij een NS-balie ook zien of er een keertje niet is uitgecheckt bij een andere vervoerder, bijvoorbeeld cxx. En zo ja, kunnen zij dit dan ook herstellen of moet je dan echt bij cxx zijn?

Niet dat ik er last van heb, maar kreeg hierover een vraag van een studiegenoot.
Dit is niet mogelijk. Ze kunnen alleen de laatste 10 transacties uitprinten.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door STF »

Ennes schreef:Zijn ze hier het grasveld aan het maaien, het is echter zo drassig dat nu gelijk het hele veld kapot gereden is.
Zal wel een 2-wiel aangedreven grasmaaier zijn, met onze 4-wiel aangedreven grasmaaier kun je in de grootste modderpoel vanuit stilstand plankgas wegrijden zonder enige schade aan te richten (wielslip is zowiezo niet mogelijk door de traction-control).
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ennes »

Dat me net pas opviel da dat grote beeldscherm op Ut boven de ah weg is. terwijl ik vaak zat op Ut ben. (zal vast al heel lang weg zijn) :-D
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Daniel »

Is inderdaad al een paar maanden weg, hoewel ik ook niet meer weet hoe lang precies... en dan kom ik er dagelijks langs :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Geert »

Viel ook niets aan te missen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Dexter »

Het was mij ook nog niet opgevallen, ben er vanmorgen nog langsgelopen. Er stonden nog steeds hordes mensen die kant op te staren, maar je zag toch al amper verschil of die nu naar de grote halaanwijzer of naar dat schreeuwerige LED-scherm stonden te kijken.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ennes »

Ik zal het ook totaal niet missen hoor.... maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die het nog niet was opgevallen dat dat ding weg was :lol: :lol: :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Nou, het lijkt er op dat sommige studenten geen geldgebrek hebben...

Student vergeet een groot aantal boeken terug te brengen naar de bibliotheek en verhuist weer terug naar geboorteland Duitsland. Nu worden de boeken naar ons opgestuurd via DHL, voor het luttele bedrag van 41 euro aan verzendkosten :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Daniel »

Moet wel een aardig gewicht zijn dan zeg... hier op 't werk ook al weleens zware dingen verstuurd met DHL en dan krijg je 10 kg voor 9 euro ofzo naar een direct aan Nederland grenzend land.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Geen idee hoeveel het woog, maar volgens mij ergens tussen de 30 en 40 kilo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door webguy »

41 euro is nog altijd goedkoper dan "even" de trein te pakken...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Dat klopt inderdaad, de goedkoopste enkele reis Köln - Amsterdam Amstel is 41,90 :mrgreen:

Alleen als je Köln Hbf via Rheine (met IC 333) naar Duivendrecht zou doen vind ik nog een enkeltje voor 29 euro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door AppleMoose »

Nieuw record gevestigd qua kleding kopen in de stad *O*

Binnen 10 minuten: Station -> stad in, winterjas gekocht (1e zaak waar ik ging kijken) en weer stad uit naar het station.
Ik kwam om half 3 aan in Zutphen, en ik had de ic van 2 voor 3 weer terug naar Dieren *O*

Meestal doe ik er wel wat langer over omdat ik kritisch ben met dat soort dingen, niet dat ik het shoppen zo leuk vind :P
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten