OVer je reiservaringen in oktober 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Etienne »

Vanochtend heeft er rond 9.00 even geen sneltram gereden in Utrecht. Het perron bij het Centraal Station stond BOMvol :shock:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Ardan »

Toen ik vanmorgen met Meltrain per bus 1 een rondje Vijfhoek in Deventer deed, zag ik dat enkele DRIS-panelen al in werking waren! *O*
Alle panelen die ik tot nu toe gezien heb, ook in Zwolle, toonden:
De provincie Overijssel realiseert
hier binnenkort actuele
reisinformatie.


Op de Vijfhoek zag ik een scherm met:

1 Busstation NS --
1 Busstation NS 15 min
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Milco »

Afbeelding
Let op de bestemmingsdisplays van de bus, zowel aan de voorkant als op de zijkant... :lol:
Welke lijn is het nou? :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door tsov »

Een bus die als lijn 170 aankomt en als 146 vertrekt ;)
De bestemming wijzigt altijd eerst, dan het ene lijnnummer en dan het andere (weet zo uit m'n hoofd niet welke, maar afgaand op deze foto wijzigt dus eerst de zijfilm en als laatste de voorfilm). We hebben het over (fracties van) seconden, maar vaak langzaam genoeg om te kunnen vastleggen op de foto.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door find_your_spot »

Op Amstelveen Busstation kun je de 165 zo'n 15 seconden vastleggen met 166 voorkant en 165 zijkant.
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Dexter »

En gaat dat tegenwoordig helemaal automatisch? Vroegah moesten de chauffeurs een code intoetsen en nog langer geleden aan een zwengel draaien. :lol:

Ik dacht vandaag eens diervriendelijk te zijn en wilde twee overstekende fazanten tussen Vdw en Mss waarschuwen door te toeteren, maar de achterste draaide zich om en liep terug het spoor op, gevolgd door een harde *BENG!* tegen de frontbeplating. De conductrice zei nog: "Kijk nou die twee overstekende hoge kippen daar eens!"

Verder had ik vandaag de eer om de afscheidsrit van een hc die met pensioen ging te rijden, dat was wel leuk. Op elk station stapten er weer meer familieleden en collega's in en de 1e klas was op een gegeven moment drukker dan de 2e.

En ik had twee te korte en erg drukke treintjes, waarmee de reizigers natuurlijk niet blij waren. Ik heb ze onderweg wel een keer of drie niet-voor-herhaling-vatbare gebaren in mijn richting zien maken. De laatste, een jongen die in Gd instapte, heeft dat geweten, want ik ben meteen naar beneden gestormd (want ICM, dus traplopen), heb mijn deur opengedaan en gevraagd: "Wat sta je nou te gebaren?" Ik zei dat ik er ook niks aan kon doen en geen extra treinstel in mijn binnenzak had. Hij had dat duidelijk niet verwacht en zei bedremmeld: "Uuh, het was niet tegen u bedoeld hoor, het was meer tegen NS in het algemeen..."
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door STF »

Dexter schreef:En gaat dat tegenwoordig helemaal automatisch? Vroegah moesten de chauffeurs een code intoetsen en nog langer geleden aan een zwengel draaien. :lol:
Bij GVB gaat alleen de bestemming automatisch, niet het lijnnummer maar wisselt wel op alle displays tegelijkertijd in tegenstelling tot Connexxion.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Suus »

Dat overigens tot grote frustatie bij de chauffeurs die rijden op lijnen die in elkaar overgaan...

Kwam vandaag een lijn 41 naar Muiderpoortstation tegen op het Amstelstation. Hij reed vanaf het Prins Bernhardplein over het Julianaplein naar de Hugo de Vrieslaan, zonder te stoppen en met passagiers in de bus. Wat die daar nu deed :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door STF »

Dat GVB systeem werkt niet erg handig nee, de bus komt binnen op bijvoorbeeld Bijlmer Arena om van lijn 45 (Holendrecht - Bijlmer Arena) naar lijn 44 (Bijlmer Arena - Diemen Noord) over te gaan;

45 Station Bijlmer Arena
45 Diemen Noord (bestemming wisselt automatisch bij eindpunt)
44 Station Bijlmer Arena (lijnnummer aangepast door chauffeur, bestemming wisselt automatisch terug naar Bijlmer Arena)
44 Diemen Noord (bestemming aangepast door chauffeur)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Chauf21 »

Bij Connexxion heeft het systeem voldoende aan het omloopnummer (dat wordt meestal 's ochtends vroeg in de garage ingesteld) en verloopt de rest automatisch. Soms moet je het even bijstellen, maar meestal werkt het wel goed :pos:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door STF »

Het valt me vooral bij GVB nachtbussen dat ze zeer frequent op "Sorry, geen dienst" blijven staan, overdag lijkt het wel redelijk goed te werken.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Ardan »

Ik stapte eind van de middag in bus 4 in Zwolle. Op een gegeven moment kwam er een dronken vent op het balkon staan (ik zat op de stoel op de eerste rij-boven dus kon alles volgen). Hij wees naar beneden 'daar is de hel' en naar boven 'daar is de hemel' en zat een tijdje tegen het oplaadkastje te rammen, begon een eind weg te lullen, haalde er een speelgoedgeweer bij, begon een heel verhaal over maffia op te hangen... wat een gek zeg.
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door hauptbahnhof »

Lijn-/Bestemmingsfilm
Dan vind ik het erger als Metro 53 op Amsterdam CS binnenkomt en 54 Gein wordt, maar dat handmatig per cabine moet worden veranderd.
Dus waar is het personeel zelf op gekomen? (De officiële werkwijze is GVB-logo filmen aan de achterkant). Als het lijn 53 naar CS betreft, moet er lijn 54 op de achterkant staan. Soms staat er richting CS, soms richting Gein. Als het lijnnummer maar klopt als de metro op CS staat en de bestuurder nog niet aan de andere kant is.

Nog een reden dus voor afvoeren van de M2/M3-metrostellen.


Over een reiservaring deze maand...
Ik zat laatst 1e klas dus in de IC naar Maastricht. Tussen Utrecht en 's Hertogenbosch komt de HC langs, met zijn railpocket gebruiksklaar...: "Zijn er mensen met vragen?". Dit herhaalt ie een paar keer en terwijl ie langs ons loopt wordt de vraag toegevoegd: "Allemaal 1e klas?". Iedereen keek echt zo van... Waar slaat dit nu weer op? Nou waren wij wel de jongsten en schattigsten in dat 1e-klas rijtuig maar er wordt zo al vanuit gegaan dat jongeren geen eerste klas-kaartje zouden kunnen kopen. :6 :neg:
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Frank »

Vanochtend was er kennelijk een storing tussen Arnhem en Zutphen op het moment dat ik van Elst naar Nijmegen moest. Dat is al eerder een ramp gebleken en vandaag was het niet anders.

Toen ik op het station kwam stond de Sprinter (s7600) naar Nijmegen van 7:49 met een +15 aangekondigd; ik wilde de intercity naar Roosendaal (s3600) van 8:04 nemen. Het was behoorlijk druk en al snel kwam ik erachter waarom: de intercity naar Roosendaal van 7:34 had niet gereden (of heeft in ieder geval niet gestopt). Goed, om 8:04 was de Sprinter nog steeds niet aangekomen en de intercity naar Roosendaal reed wederom niet (althans, stopte niet...). Inmiddels begonnen de eerste mensen er genoeg van te krijgen en een stuk of 15 reizigers ging er vandoor. Een paar minuten later kwam de Sprinter er alsnog aan, rijdende met 2x Plan V. Er stonden al mensen in de gang, maar door de grote hoeveelheid reizigers moest uiteindelijk een aantal mensen achterblijven (in Nijmegen Lent even later wederom). Ik kon gelukkig mee, maar je zult maar een van de mensen zijn die al ruim dertig minuten heeft gewacht...

Toen we bij Nijmegen aankwamen (met +zoveel) konden de deuren eerst niet open. Waarschijnlijk niet veel aan te doen, maar het werkte wel op het cynisme bij veel mensen.

Hoe dan ook, het is niet de eerste keer dat dit gebeurt bij een storing tussen Arnhem en Zutphen. De opvang is in ieder geval ronduit prut. In 2007 en 2008 reden er nog minder stoppene treinen tussen Arnhem en Nijmegen, maar werd er in ieder geval wel iets geregeld bij grote vertragingen; een extra stop oid. Nu is enig plan ver te zoeken en zijn de vertragingen naar mijn idee onevenredig.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Ennes »

hauptbahnhof schreef:Lijn-/Bestemmingsfilm
Dan vind ik het erger als Metro 53 op Amsterdam CS binnenkomt en 54 Gein wordt, maar dat handmatig per cabine moet worden veranderd.
Dus waar is het personeel zelf op gekomen? (De officiële werkwijze is GVB-logo filmen aan de achterkant). Als het lijn 53 naar CS betreft, moet er lijn 54 op de achterkant staan. Soms staat er richting CS, soms richting Gein. Als het lijnnummer maar klopt als de metro op CS staat en de bestuurder nog niet aan de andere kant is.

Nog een reden dus voor afvoeren van de M2/M3-metrostellen.


.....
Dan moeten we ICMm ook maar gelijk afvoeren, want ook daar wordt de koersrol display per stel met de hand bediend (als hij het al doet, zonder hem eerst te moeten resetten)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door STF »

De metrostellen moeten per bak bediend worden! :wink:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Ennes »

STF schreef:De metrostellen moeten per bak bediend worden! :wink:
ICMm rijdt vaak met 4 stellen, en zeker als je pech hebt en er ICM tussen zit (waar je maar aan 1 kant koersrol kan bedienen) heb je kans dat je echt 15 bakken moet lopen om de koersrollen te draaien.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door reisthijs »

STF schreef:De metrostellen moeten per bak bediend worden! :wink:
Toch alleen de koersrollen van de voorste en de achterste bak? Dat is dus (als je met twee stellen rijdt) één koersrol per stel.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door tsov »

Elke rol moet onafhankelijk ingesteld worden. Daarom staan de middelste vaak op blanco of GVB-logo.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Dexter »

Je vraagt jezelf af wie zo'n systeem bedenkt... Het lijkt me nou niet echt de moeite om een extra draadje van de ene naar de andere bak te trekken.
Vallend blad maakt rails glad.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Etienne »

Vanochtend waren in Den Haag de werkzaamheden op het Monnickendamplein uitgelopen :roll: Alle trams van lijn 4 reden maar tot de Monstersestraat.
Er zouden pendelbussen rijden tussen Monstersestraat en De Uithof. Er reed slechts een 3-tal Alliance B96's :shock:

Na een kwartier gewacht te hebben was er nog steeds geen bus gekomen, daarom maar lijn 2 naar de Volendamlaan genomen en daar overgestapt op bus 23. Bij Leyenburg bleek er gelukkig ook nog een gelede bus te rijden. Echter wel bom- en bomvol. :shock:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Vertraging inschatten blijft toch kennelijk erg lastig... de t12759 stond in Utrecht met +5 aangekondigd maar bleek allereerst al achter de t1759 te zitten: dan is 't al knap om nog met +5 te vertrekken. Vervolgens werd de trein nog uiterst professioneel verder de vertraging in geholpen: een Eurailscout voertuig afkomstig van spoor 10b werd via spoor 9a verder gestuurd en bleef daar wachten tot 'ie achter de t1759 aan kon. Waarom 'ie daar niet op spoor 10a op kon wachten doen weet ik ook niet: dan had 'ie ook makkelijk achter de 1759 aangekunt en had de 12759 met gemak vast kunnen binnenkomen.

Vertrek was uiteindelijk met +15 en dus met een hoop t2861 passagiers erbij... en dat allemaal in drie bakken vanuit Rotterdam die in Utrecht nog met een ander drietje versterkt werden. Dat voorkwam echter niet dat er nog mensen achterbleven en men in de trein nog net niet in de bagagerekken lag.
Achterliggende oorzaak was overigens dat er in Rotterdam een defect treinstel van de 12759 af gehaald moest worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door MdJ »

Sinds wanneer mag de IC-berlin geen staanplaatsen hebben?

De t242 reed met 8 ipv 9 rijtuigen. De mensen mochten alleen uitstappen en niet meer instappen; "De veiligheid kon niet worden gewaarborgd" Dan denk ik aan Japanse metro-praktijken, maar nee: De gangpaden waren keurig leeg, iedereen zat (of stond in Apd op het perron te wachten) Als je het mij vraagt: beetje raar...

De reizigers mochten met de t2832 mee, die met 10 bakken reed. In Amf stond trein t5832 nog te wachten (+5) om de mensen mee te nemen; waardoor de reizigers richting Shl/Asd slechts +20 kregen ipv +30. Hulde voor de organisatie.
Bij twijfel: gebruik beton.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Klaasje »

tsov schreef:Een bus die als lijn 170 aankomt en als 146 vertrekt ;)
De bestemming wijzigt altijd eerst, dan het ene lijnnummer en dan het andere (weet zo uit m'n hoofd niet welke, maar afgaand op deze foto wijzigt dus eerst de zijfilm en als laatste de voorfilm). We hebben het over (fracties van) seconden, maar vaak langzaam genoeg om te kunnen vastleggen op de foto.
Wanneer een bus net van lijn 999 naar "Geen dienst" komt is de volgorde iets anders (wanneer de omloop aangemeld is.)
  • Het nieuwe lijnnummer verschijnt aan de zijkant bv: 152 Geen Dienst
  • Dan verschijnt het lijnnummer aan de voorkant
  • Daarna volgt de bestemming weer eerst aan de zijkant en dan aan de voorkant, bv: 152 Almere stad, Station Parkwijk.
  • Evt. viabestemmingen verschijnen daarna pas.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Geert »

Wat een chaos vanavond in Rotterdam zeg :neg: :?

Goed. Het plan was om met de s4100 van 21.57 vanaf Vlaardingen Oost naar Den Haag Centraal te reizen, met overstap in Schiedam. In Schiedam aangekomen wandelde ik naar spoor 5 voor de s5100, toen zag ik dat de CTA op 'Let op omroepbericht' stond. En ja hoor: een paar minuten later kwam het omroepbericht dat er geen treinen reden tussen Schiedam en Delft vanwege een defecte bovenleiding. Omreizen via Rotterdam Centraal en Gouda, de sprinter gaat van spoor 1. Heel fijn, daar kwam ik net vandaan en de s4100 was net weg. Omdat ik geen zin had om een half uur te wachten op de volgende sprinter naar Rotterdam Centraal besloot ik maar de metro te nemen naar Beurs, daar over te stappen op lijn D naar Rotterdam CS en vanaf daar lijn E naar Den Haag.

Nou, dat ging op zich wel goed, er stond een metro klaar die een paar minuten later vertrok richting Beurs. Bij Beurs liep ik naar het perron voor de lijn naar het CS en daar voelde ik weer nattigheid... Het hele perron was leeg, op 4 RET'ers na, de DRIP toonde geen treinen (er scrollde alleen een tekst over een eerdere verstoring op lijnen A/B/C). Toch maar even vragen dus hoe het zat. "Ja, ze hebben een cadeautje gevonden onder de grond bij CS. En hij staat op scherp!" Oke :lol: Toen bleek dat het hele stationsplein afgesloten was, geen metro's, geen trams en geen bussen dus. De achterzijde zou wel bereikbaar zijn. Boven op de Coolsingel uiteindelijk maar tram 25 genomen naar de Schiekade, vanaf daar ben ik naar de achterzijde van het station gelopen. Dikke chaos daar natuurlijk, het hele plein(tje) stond vol met reizigers, NS'ers, politie, bussen en taxi's. De NS'ers die ik sprak wisten niet meer dan dat er geen treinen reden (maar let op de omroep..., die ik overigens niet gehoord heb) en dat de voorzijde afgesloten was. Een politieagent wist gelukkig wel dat de Randstadrail reed tot Blijdorp. Mooi, dat is in ieder geval een manier om in Den Haag te komen... Stationsfiets maar uit de stalling gevist en naar Blijdorp gefietst, waar het erg druk was met reizigers die naar CS wilden, maar gek genoeg bijna niemand instapte die naar Den Haag wilde. Blijkbaar reisde iedereen vanaf Rotterdam CS om via Gouda?

Enfin, uiteindelijk met de RSR aangekomen in Den Haag, met een vertraging van ongeveer +60. -o-

Het viel me in ieder geval op dat het enorm chaotisch was in Rotterdam en dat vooral NS/ProRail weinig informatie kon bieden. De ARGOS aan de achterkant van het station was ook nog eens vastgelopen, maar de omroep heb ik eerlijk gezegd ook niet gehoord. De omroep in Schiedam meldde daarentegen weer niets over de problemen bij CS. Het had me een hoop vertraging kunnen schelen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten