Weekendje aan de Bodensee

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Weekendje aan de Bodensee

Bericht door Fles »

Goed, bij deze dan de treintjes van afgelopen lang weekend *O*

Zürich HB, 21 oktober 2010. Een Zwitserse loc met spaakwielen (!) komt binnen met een nachttrein.
Afbeelding

Konstanz. De InterRegio vanuit Biel is net binnengelopen en zal aanstonds weer terug naar Zwitserland vertrekken. Op de achtergrond een diesel-rangeerlocje.
Afbeelding

Radolfzell. Twee railbusjes van de Hohenzollerische Landesbahn als stoptrein naar Stockach.
Afbeelding

Konstanz. Een "Seehas" (Stadler Flirt) van de SBB als stoptrein naar Engen. "Seehas" (Zee-haas) is een lokale naam voor de bewoners van het gebied rondom de Bodensee. De oorsprong van de naam voert volgens sommigen terug tot in de Romeinse tijd.
Afbeelding

Steinach am Bodensee. Een GTW van Thurbo vertrekt als S-Bahn naar Rorschach. Steinach is een pas onlangs geopende halte, en dus één van de taregts op de eerste dag.
Afbeelding

Steinach am Bodensee. Een GTW met wat oudere kop vertrekt als S-Bahn naar Weinfelden.
Afbeelding

Kreuzlingen, 22 oktober 2010. Een Duitse e-loc duwt de IRE richting Karlsruhe.
Afbeelding

Friedrichshafen Hafen. Een oud dieseltje als stoptrein naar Lindau Hbf.
Afbeelding

Friedrichshafen Stadt, 23 oktober 2010. Dieselparade :)
Afbeelding

Friedrichshafen Stadt. Terwijl de fotograaf staat te wachten op de frontseinen bij de dieselparade rangeert op hoge snelheid een losse Lyudmilla langs
Afbeelding

Lindau Hbf. Talent van de ÖBB als stoptrein naar Bludenz.
Afbeelding

Bregenz. Een Taurus duwt een RailJet richting Wien West.
Afbeelding

Lindau Hbf. Een treinstel BR 612.
Afbeelding

Lindau Hbf. De machinist van deze dieselloc kijkt even of hij al van het opstelterrein kan vertrekken.
Afbeelding

Waldshut, 24 oktober 2010. Een tweetal Dildo's op de Hochrheinbahn richting Basel.
Afbeelding

Kreuzlingen. De IRE naar Karlsruhe vanaf de voorkant.
Afbeelding

Konstanz, 25 oktober. De stuurstand van de InterCity naar Hannover. Zo zien we maar weer dat zowel mijn huidige als toekomstige woonplaats precies 1 overstap van Konstanz verwijderd zijn *O*
Afbeelding
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Weekendje aan de Bodensee

Bericht door Ronald »

Goed werk 8-) .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weekendje aan de Bodensee

Bericht door Fles »

Bordjes komen later wel. Nou ff geen zin in. Nou eerst een journaalfilmpje in elkaar kleien :P
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Weekendje aan de Bodensee

Bericht door Freek »

Fles schreef: Konstanz. Een "Seehas" (Stadler Flirt) van de SBB als stoptrein naar Engen. "Seehas" (Zee-haas) is een lokale naam voor de bewoners van het gebied rondom de Bodensee. De oorsprong van de naam voert volgens sommigen terug tot in de Romeinse tijd.
Moet Seehas niet vertaald worden in Meer-haas?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weekendje aan de Bodensee

Bericht door Fles »

Wat jij wil :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Weekendje aan de Bodensee

Bericht door Dexter »

Fles schreef:Een tweetal Dildo's op de Hochrheinbahn richting Basel.
Afbeelding
Flatterende bijnaam. :wink: De SNCF-variant wordt in Frankrijk gewoon netjes 'Baleine' (Walvis) genoemd.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weekendje aan de Bodensee

Bericht door Caspar »

De stuurstand van de InterCity naar Hannover. Zo zien we maar weer dat zowel mijn huidige als toekomstige woonplaats precies 1 overstap van Konstanz verwijderd zij
Zo zit ik soms ook wat te mijmeren, wat je allemaal op 1 overstap kan doen vanaf je woonplaats, als je in een of ander verre stad staat. :D
Leuke omgeving. Met die RailJet naar Wenen is ook een erg mooie reis, maar dat heb je vast al eens gedaan vanaf Bregenz.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Weekendje aan de Bodensee

Bericht door Stefan »

Caspar schreef: Zo zit ik soms ook wat te mijmeren, wat je allemaal op 1 overstap kan doen vanaf je woonplaats, als je in een of ander verre stad staat. :D
Als ik daar over nadenk kom ik niet zo heel ver vanaf hier. :lol: Het verste wat ik met 1 overstap kan halen is volgens mij Zierikzee.. :D

@Fles: Leuke platen weer. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Weekendje aan de Bodensee

Bericht door webguy »

Daarintegen kom ik dan weer in Basel uit met 0 overstappen, of Moskou zelfs met 0 overstappen :) (of 1 als je met de fiets naar station telt).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weekendje aan de Bodensee

Bericht door Caspar »

Precies, en vanuit Moskou kan je weer naar een of andere plaats die nog weer veel verder weg is, met dus in totaal 1 overstap vanaf je woonplaats.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Weekendje aan de Bodensee

Bericht door Dexter »

Beijing. 8-)
Vallend blad maakt rails glad.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Weekendje aan de Bodensee

Bericht door tsov »

Moet je in Moskou alleen een stukje met de metro ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weekendje aan de Bodensee

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Met die RailJet naar Wenen is ook een erg mooie reis, maar dat heb je vast al eens gedaan vanaf Bregenz.
Nee, de railjet heb ik nog nooit genomen eigenlijk :) Hoewel ik er al best lang in slaag om elk jaar wel op eoa manier in Oostenrijk te zijn :!:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weekendje aan de Bodensee

Bericht door Fles »

Oogst:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten