Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Ik zie NS nou niet echt een trein om spuiten zodat het in een regio concept moet passen.

Maar ik blijf inderdaad ook mijn vraagtekens stellen bij 2 vervoerders op 1 lijn. Naar mijn idee kan de stadsregio het beste ook met Arriva in gesprek gaan om die spoorlijn onderhands aan hun aan te besteden zodat hij bij de volgende concessie gewoon bij die van Gelderland getrokken kan worden.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

reisthijs schreef:
Freek schreef:Als er ook Breng-NS-sprinters komen
Die komen er natuurlijk niet, daarvoor rijden die sprinters veel te ver buiten de Stadsregio (om dezelfde reden wordt Arnhem-Winterswijk ook geen Breng). Of er zou een Sprinter Arnhem-Wijchen moeten komen maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk.
Ik verwacht het ook niet dat het gaat gebeuren, maar het is wel een wens van De Stadsregio. In het PvE staat ook dat men met NS aan het onderhandelen is over o.a. Branding. Op korte termijn kun je denken aan Zutphen-Nijmegen(-Wijchen) die alleen op het traject Zutphen-Brummen buiten de Stadsregio rijdt en volgens mij een vrij gesloten omloop kent. Het doortrekken van de sprinter naar Wijchen lijkt overigens vrij zeker nadat het keerspoor in Wijchen in 2012 (?) gereed is gekomen.
Eventueel zou je ook nog kunnen denken aan s7500. Tot zover het dagdromen.

reisthijs schreef:Ik zie ook niet hoe een ander kleurtje trein de integratie bus+trein zou bevorderen?
Ik zelf zou groot voorstander zijn van een dagkaart SAN die dan geldig is op allen Breng treinen en bussen en daarmee dan ook op de sprinter tussen Arnhem en Nijmegen. Vergelijk het met de Duitse dagkaarten die alleen geldig zijn op het regionale vervoer en niet op de IC's en ICE's. Als Branding samen gaat met bijvoorbeeld tariefintegratie dan kun je hele leuke dingen doen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Joshua schreef:Maar ik blijf inderdaad ook mijn vraagtekens stellen bij 2 vervoerders op 1 lijn. Naar mijn idee kan de stadsregio het beste ook met Arriva in gesprek gaan om die spoorlijn onderhands aan hun aan te besteden zodat hij bij de volgende concessie gewoon bij die van Gelderland getrokken kan worden.
En dat kan dus niet. Europees aanbesteden he :wink:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door reisthijs »

Freek schreef:Vergelijk het met de Duitse dagkaarten die alleen geldig zijn op het regionale vervoer en niet op de IC's en ICE's.
Maar in dat regionale vervoer rijden dan wel doodgewone rode DB-treinen, daar zit dan soms een sticker op dat je kan zien bij welke regio de trein hoort maar meer ook niet. Tariefintegratie kan dus ook gewoon zonder 'branding': gewoon duidelijk afspraken maken in welk gebied die kaarten geldig zijn.
Freek schreef:Als Branding samen gaat met bijvoorbeeld tariefintegratie dan kun je hele leuke dingen doen.
Niet op de manier zoals het nu dus gaat: straks krijg je dus tussen Arnhem en Doetinchem twee verschillende vervoerders, twee verschillende kleurstellingen, twee soorten OV-chippaaltjes (waar je zelf moet uitkijken dat je bij de juiste incheckt). Dat is dus eerder het tegenovergestelde van integratie.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Thijs »

Er komt één soort OVC-incheckpaaltje voor de treinen richting Doetinchem, dus niet een voor elke vervoerder apart. Dit maakt het al iets makkelijker. ;)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

reisthijs schreef:twee soorten OV-chippaaltjes (waar je zelf moet uitkijken dat je bij de juiste incheckt). Dat is dus eerder het tegenovergestelde van integratie.
Nee dat dus niet. Vervoerders (mochten er 2 komen) moeten accepteren dat er 1 systeem komt (lijkt mij het Arriva-systeem omdat deze doorrijden) en moeten onderling tot een verdeling komen. Voor een onderzoek is per jaar geloof ik 100.000 euro beschikbaar. Indien de vervoerder onderling tot een verdeling komen mogen ze die 100.000 gewoon in hun zak stoppen. En ook voor het tarief moet het niet uitmaken of de Arrivatrein of de Brengtrein genomen wordt (evt. los van specifieke acties. En ja dat vind ik ook krom).

Voor tariefintegratie heb je niet direct branding nodig, maar dat maakt het wel compleet. Ik geloof wel in Branding. Overigens moet branding dan wel een middel zijn (om meer reizigers te trekken) en geen middel. Dus ja, waarom dan geen Brengabri als de abri toch vervangen moet worden?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Wubbo »

Berichten verplaatst naar het 2013-topic
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Stadsregio Arnhem-Nijmegen: dans om een miljard

Bericht door Wubbo »

Stadsregio Arnhem-Nijmegen: dans om een miljard
Geplaatst op: zaterdag 30 oktober 2010 09:56
Laatst bijgewerkt: zaterdag 30 oktober 2010 09:59


Een omzet van een miljard euro staat binnenkort op het spel. Dan begint de aanbesteding van het openbaar vervoer in de Stadsregio Arnhem Nijmegen. Het is de vetste kluif die in Nederland voor vervoersbedrijven is binnen te halen. Niet alleen in Nederland gesettlede bedrijven als Connexxion en Arriva zullen een gooi naar de prijzen doen.
Lees verder
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Freek »

2 december zal in de Stadsregioraad een besluit worden genomen over het PvE. Er is al een concept PvE opgesteld dat ter inspraak heeft gelegen. De inspraakreacties + de reactie van De Stadsregio staat online. Ook interessant cijfermateriaal over groene gas en waterstof staan online. Alles is te vinden op: de website van de Stadsregio
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Freek »

Aanbesteding openbaar vervoer gestart
Op 3 januari is de Europese openbare aanbesteding voor het openbaar vervoer in de Stadsregio Arnhem Nijmegen gestart.De Stadsregio Arnhem Nijmegen heeft momenteel een van de schoonste openbaar vervoerconcessies van Nederland. De overige bussen in de stadsregio moeten vanaf het begin van de concessie voldoen aan strenge uitstootnormen. Het gebruik van diesel of andere fossiele brandstoffen is niet toegestaan.
Lees verder

Wordt dit dan de eerste concessie die in het geheel niet op diesel gaat rijden?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Klaasje »

Dat was Haarlem/IJmond toch? Al klopt dat allang niet meer.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Freek »

bedenk ik mie opeens dat Arnhem en Nijmegen dan ook Amba vrij worden. Amba's op aardgas is nu namelijk nog een probleem, die zijn er niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Dat was Haarlem/IJmond toch? Al klopt dat allang niet meer.
Het klopt nog aardig. Op wat ProCity busjes en een enkele MAN na (volgens mij de 3449 als ik mij niet vergis) is alles aardgas daar. De bussen die in dat gebied komen en op diesel rijden zijn niet van Haarlem-IJmond. Er komen dus nog steeds een hoop dieselbussen in Haarlem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Milco »

Bee schreef:
Klaasje schreef:Dat was Haarlem/IJmond toch? Al klopt dat allang niet meer.
Het klopt nog aardig. Op wat ProCity busjes en een enkele MAN na (volgens mij de 3449 als ik mij niet vergis) is alles aardgas daar. De bussen die in dat gebied komen en op diesel rijden zijn niet van Haarlem-IJmond. Er komen dus nog steeds een hoop dieselbussen in Haarlem.
Connexxion 3149 :wink:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Raymond »

Geen idee in hoeverre het hier direct geplaatst mag worden dus voor de zekerheid maar even een verwijzing: liefhebbers van de (lelijke) kleurstelling die de Stadsregio voor de GTW'tjes in gedachten heeft moeten even de factsheet van bijlage D42 bekijken in het bestek (zie aanbestedingskalender): het dak in het Arnhemse blauw, deuren die zwart en Nijmeegs rose zijn en een brede zwarte strook over de hele lengte van de trein. :|

Interessant is in ieder geval dat men in 4 treinen per ochtendspits wil dat er 9 bakken worden ingezet en dat in principe de concessiehouder niet in het weekend rijdt, alleen op verzoek van concessiehouder. Kan de teruggang naar een 30 minutendienst op zaterdag betekenen dus. De optie op het treinmaterieel bevat 9 GTW 2/8 treinstellen. Met andere woorden: geen enkel treinstel op reserve. En een OV-chipkaartpuntje: er komt één chipkaartlezer op de perrons die zowel de chipkaarten van Arriva als de vervoerder voor het SAN kan uitlezen.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Maik »

3 stellen GTW 2/8 past niet eens op alle perrons. 3 stellen GTW is totaal 167.7 meter en past daardoor niet op de volgende perrons:

Doetinchem spoor 3 en 4: 161 meter.
Wehl spoor 1 en 2: 160 meter.
Didam spoor 1: 153 meter.
Zevenaar spoor 1: 160 meter, spoor 2 en 3: 167 meter.
Duiven spoor 1 en 2: 162 en 161 meter.

Het zal me benieuwen of ze daar vóór december 2012 achter gekomen zijn...
Pommes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Daniel »

De lelijkheid vindt ik nog meevallen als ik die tekening bekijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Freek »

Maar de buitenkant ligt nog niet vast, alleen dat het in Brengstijl moet. Dus e.e.a kan nog aangepast worden ten opzichte van de tekening die er nu ligt. Heb namelijk ook al plaatjes gezien waarin er geen 'zwarte band' aanwezig was.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Michael 1988 »

Raymond schreef:Geen idee in hoeverre het hier direct geplaatst mag worden dus voor de zekerheid maar even een verwijzing: liefhebbers van de (lelijke) kleurstelling die de Stadsregio voor de GTW'tjes in gedachten heeft moeten even de factsheet van bijlage D42 bekijken in het bestek (zie aanbestedingskalender): het dak in het Arnhemse blauw, deuren die zwart en Nijmeegs rose zijn en een brede zwarte strook over de hele lengte van de trein. :|

Interessant is in ieder geval dat men in 4 treinen per ochtendspits wil dat er 9 bakken worden ingezet en dat in principe de concessiehouder niet in het weekend rijdt, alleen op verzoek van concessiehouder. Kan de teruggang naar een 30 minutendienst op zaterdag betekenen dus. De optie op het treinmaterieel bevat 9 GTW 2/8 treinstellen. Met andere woorden: geen enkel treinstel op reserve. En een OV-chipkaartpuntje: er komt één chipkaartlezer op de perrons die zowel de chipkaarten van Arriva als de vervoerder voor het SAN kan uitlezen.
Het is hetzelfde ontwerp als op de Arnhemse bussen, dus lijkt mij niet vreemd dat het zoiets wordt (of iets in die richting).

PS. De documenten staan dan wel online, maar ik zag op een aantal documenten erg vaak de stempel: "vertrouwelijk" op staan. Nou Stadsregio Arnhem Nijmegen kun je dus ook niet meer vertrouwen (niet dat ik dat ooit deed of zo :wink: )
Oud forumgebruiker

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:
Klaasje schreef:Dat was Haarlem/IJmond toch? Al klopt dat allang niet meer.
Het klopt nog aardig. Op wat ProCity busjes en een enkele MAN na (volgens mij de 3449 als ik mij niet vergis) is alles aardgas daar.
Er rijden daar ook enkele Citaro's (serie 2800) en soms zie ik ook een Amba.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Freek »

Vandaag moesten de offerters voor de concessie worden ingeleverd. Dit hebben twee bedrijven gedaan, te weten Keolis en Hermes.
Grote afwezige is voor mij Arriva, waarom hebben zij niet mee gedaan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Suus »

Is inderdaad opvallend, zeker omdat ze de treindienst richting Winterswijk al hebben :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door huibf »

Freek schreef:Vandaag moesten de offerters voor de concessie worden ingeleverd. Dit hebben twee bedrijven gedaan, te weten Keolis en Hermes.
Grote afwezige is voor mij Arriva, waarom hebben zij niet mee gedaan?
Beetje vreemd de naam Hermes.
Immers Breng wordt nu gereden door Novio en is 100% Connexxion.

Daarbij moet in 2013 moet ook worden gereden onder de naam Breng.
dus wat is het feitelijk verschil dan als Hermes (100% Connexxion) het wint. Dat de naam Novio definitief vervalt......
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Dan kan men Novio opdoeken, scheelt Connexxion weer een dochterbedrijf. Hermes rijdt nog zeker tot eind 2014 en misschien zelfs tot eind 2016 in Eindhoven rond.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Overigens meldt de Gelderlander dat de concessie op 12 december 2012 in zal gaan. Dat is een woensdag. Moet dat niet 9 december 2012 zijn?

Link: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... Keolis.ece
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten