OVer Missers in de Reisinformatie #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Dexter »

Ik ben wel benieuwd hoe ze de vervolgkeuzes konden maken, die van het scherm afgevallen waren.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Geert »

Precies, een kaartje kopen zal dan ook wel niet gelukt zijn :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door webguy »

Een paar weken terug vetrok de stoptrein van Arnhem naar Ede-Wageningen volgens de omroep van "spoor 7a, vooraan". Vandaag was de omroep "spoor 7a aan het einde van het perron". Tja, wat bedoelen ze nou :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door STF »

Dexter schreef:Ik ben wel benieuwd hoe ze de vervolgkeuzes konden maken, die van het scherm afgevallen waren.
Hebben ze er geen scrollknop op gemonteerd... :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

De t1759 reed vandaag met een kleine vertraging wat in Utrecht opvallend genoeg pas na vertrektijd werd omgeroepen. Helemaal opmerkelijk werd het toen de trein op het moment dat 'ie spoor 12 op reed van de CTA's gedraaid werd: daarop verscheen de sprinter naar Den Haag maar die reed vast niet met 11 bakken ICM :P Werd wel snel hersteld trouwens...

En owja, voordat ik in die trein stapte trof ik nog een bus met een wel erg opmerkelijk TFT-scherm... de achtergrond van het scherm met volgende haltes was te zien maar er stond verder geen tekst op. Behalve dan "rum" in de balk waar normaal "Connexxion wenst u een prettige reis" staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:Op Amsterdam Centraal staan de kaartautomaten speciaal ingesteld met nieuwe software voor slechtzienden!

Afbeelding
Lijkt me eerder een verkeerd ingestelde schermresolutie.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef: Lijkt me eerder een verkeerd ingestelde schermresolutie.
Wist jij dat je de eerste bent die mijn humor niet begreep en met deze dood serieuze reactie komt. :P
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
Ennes schreef: Lijkt me eerder een verkeerd ingestelde schermresolutie.
Wist jij dat je de eerste bent die mijn humor niet begreep en met deze dood serieuze reactie komt. :P
Nou ik wist eerlijk gezegd niet dat jij humor had :wink: vandaar dus een serieuze opmerking :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Wubbo »

Reizigers informeren bij een verstoring bleek weer eens heel moeilijk...

Ik kwam rond 22.10 station Delft opgelopen. Op het Argosbord stond toen dat er geen treinen reden tussen Delft en Schiedam vanwege een defecte bovenleiding, en dat reizigers naar Rotterdam moesten omreizen via Gouda. Mooi, dacht ik, dan kan ik gewoon mijn s5100 halen. Er stond alleen niks op de CTA van spoor 1 (op spoor 2 stond Let op omroepbericht). Rond 22.15 kwam er een omroepbericht dat er pendeltreinen gingen rijden tussen Den Haag HS en Delft. Ook best, maar waarom stond dat niet op het Argosbord? Om 22.17 kwam op spoor 2 de s5100 richting Rotterdam binnen. De meute op spoor 1 voelde de bui al hangen en liep maar vast naar spoor 2. Daar bleek de SLT-VI inderdaad de trein naar Den Haag te worden, maar dat werd pas een minuut of 5 later omgeroepen op het station.

Natuurlijk bleef de SLT nog een minuut of 10 staan, om om 22.28 weg te rijden. In de SLT was al die tijd niks omgeroepen, maar vlak na vertrek uit Delft kwam dan toch de eerste omroep: 'Dames en heren. Goedenavond. Het volgende station is Zwijndrecht. Station Zwijndrecht.' Bij Rijswijk werd het display in de SLT blanco, vanaf Den Haag Moerwijk werden de stations weer keurig door Loes omgeroepen (al reden we volgens de displays met zo'n -50).

Door de vertraging misten we in Den Haag HS de aansluiting op de s2200, wat reizigers naar Leiden niet leuk vonden. In Den Haag Centraal misten we de aansluiting op de NoordOost richting Gouda, dat vond men ook niet leuk. Op Den Haag HS liep de trein leeg, aannemelijk met reizigers naar Leiden. Ik vond het al erg leeg op HS, en ja hoor, op Den Haag Centraal bleek waarom: de s2100 reed alleen tussen Amsterdam en Den Haag Centraal en kwam dus niet op Den Haag HS. Als dat nou omgeroepen was in de s5100 had dat mensen toch nog wat vertraging kunnen schelen...

Resultaat: reizigers vanuit Delft naar Leiden en verder hadden +60 door onnodig wachten op Delft en de slechte informatievoorziening. Hoera enzo.
Ik had uiteindelijk +8, en mijn fiets wachtte geduldig, dus ik vond het allemaal wel best.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:Reizigers informeren bij een verstoring bleek weer eens heel moeilijk...

Ik kwam rond 22.10 station Delft opgelopen. Op het Argosbord stond toen dat er geen treinen reden tussen Delft en Schiedam vanwege een defecte bovenleiding, en dat reizigers naar Rotterdam moesten omreizen via Gouda. Mooi, dacht ik, dan kan ik gewoon mijn s5100 halen. Er stond alleen niks op de CTA van spoor 1 (op spoor 2 stond Let op omroepbericht). Rond 22.15 kwam er een omroepbericht dat er pendeltreinen gingen rijden tussen Den Haag HS en Delft. Ook best, maar waarom stond dat niet op het Argosbord? Om 22.17 kwam op spoor 2 de s5100 richting Rotterdam binnen. De meute op spoor 1 voelde de bui al hangen en liep maar vast naar spoor 2. Daar bleek de SLT-VI inderdaad de trein naar Den Haag te worden, maar dat werd pas een minuut of 5 later omgeroepen op het station.

Natuurlijk bleef de SLT nog een minuut of 10 staan, om om 22.28 weg te rijden. In de SLT was al die tijd niks omgeroepen, maar vlak na vertrek uit Delft kwam dan toch de eerste omroep: 'Dames en heren. Goedenavond. Het volgende station is Zwijndrecht. Station Zwijndrecht.' Bij Rijswijk werd het display in de SLT blanco, vanaf Den Haag Moerwijk werden de stations weer keurig door Loes omgeroepen (al reden we volgens de displays met zo'n -50).

Door de vertraging misten we in Den Haag HS de aansluiting op de s2200, wat reizigers naar Leiden niet leuk vonden. In Den Haag Centraal misten we de aansluiting op de NoordOost richting Gouda, dat vond men ook niet leuk. Op Den Haag HS liep de trein leeg, aannemelijk met reizigers naar Leiden. Ik vond het al erg leeg op HS, en ja hoor, op Den Haag Centraal bleek waarom: de s2100 reed alleen tussen Amsterdam en Den Haag Centraal en kwam dus niet op Den Haag HS. Als dat nou omgeroepen was in de s5100 had dat mensen toch nog wat vertraging kunnen schelen...

Resultaat: reizigers vanuit Delft naar Leiden en verder hadden +60 door onnodig wachten op Delft en de slechte informatievoorziening. Hoera enzo.
Ik had uiteindelijk +8, en mijn fiets wachtte geduldig, dus ik vond het allemaal wel best.
Zelfs het personeel informeren blijkt heel erg lastig. Gelukkig kan ik vaak door ervaringen in dergelijke situaties redelijk inschatten hoe ik reizigers het best kan omsturen. (als dan ook de omroep in de trein het doet ben ik, en vooral de reiziger heel erg gelukkig)

En wat de bestemmings-aanduiding/auto.omroep in de SLT betreft. Zodra je qua tijd en bestemming afwijkt van het patroon, dan snapt het systeem er niets meer van. Daarnaast is een groot nadeel is ook dat je het systeem alleen kan instellen na deurvrijgave. anders moet je handmatig de juiste lokatie er weer gaan inzetten. Dus als de 5100 in Dt start ipv Ddr, begint ze braaf vanaf Ddr om te roepen. ( en zeker bij verstoringen/vertragingen heb je niet altijd tijd om tijdens het stationnement dat kreng in te stellen.)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Dexter »

Dat terwijl je zou denken dat er met GPS-ontvangst wel wat mogelijk is tegenwoordig. Maar dat SLT-RIS is en blijft een lastig systeem als alles even anders gaat als gepland.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door webguy »

GPS ontvangst is de laatste 20 jaar weinig veranderd (alleen misschien in 1995 ofzo toen het iets verbeterd werd), maar de meeste telefoons en ontvangers gebruiken nu het mobiele netwerk en andere radio bakens erbij om een nauwkeurigere locatie te bepalen. T is maar de vraag of de GPS die in de RIS wordt gebruikt daarvan ook gebruik maakt, vooral dus de telefoon torens.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Geert »

Veel zaken zijn zo te horen ook functioneel vooral niet handig, bijvoorbeeld dat het instellen afhankelijk is van de deurvrijgave. Wie verzint dat... :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Afbeelding

Geschoten door een vriendin in Amstelveen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Afbeelding

Geschoten door een vriendin in Amstelveen.
Er staat daar:

170 WE GONNA DO IT of 170 WE JUST DID IT


Uw vriendin Poortwachtert graag?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Nee, maar ze werkt er om de hoek en heeft geen auto.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Nee, maar ze werkt er om de hoek en heeft geen auto.
Ze werkt toch niet bij Woongroep Holland? :X
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Nee. Lijkt mij verder ook niet relevant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Milco »

De treinserie s700 rijdt morgen, ivm werkzaamheden tussen 't Harde en Zwolle, alleen tussen Schiphol en Amersfoort. Volgens www.nshispeed.nl is het aankomstspoor te Amersfoort spoor 2, maar het vertrekspoor is spoor 7. En er blijkt voor de rest oo niets op spoor 2 te vertrekken, alleen de s5600, maar deze halteert op 2b en heeft Amersfoort als tussenstation. En er komen op spoor 7 geen treinen aan. Zullen deze treinen omlopen (of hoe dat ook al weer heet)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Treinen rijden door richting de Koppelpoort tot net voorbij het sein en keren daar om om richting spoor 7 te gaan :wink:

Ander missertje: merk net dat in ieder geval spitslijn 276 Utrecht Rijnsweerd - Amersfoort op de XX-site de vermelding heeft dat deze met materieel met lage instap, toegankelijk voor rolstoelen en kinderwagens rijdt. Goh, is me nooit opgevallen dat er hier compleet unieke lagevloer Integro's rijden :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ronald »

Daniel schreef:Treinen rijden door richting de Koppelpoort tot net voorbij het sein en keren daar om om richting spoor 7 te gaan :wink:

Ander missertje: merk net dat in ieder geval spitslijn 276 Utrecht Rijnsweerd - Amersfoort op de XX-site de vermelding heeft dat deze met materieel met lage instap, toegankelijk voor rolstoelen en kinderwagens rijdt. Goh, is me nooit opgevallen dat er hier compleet unieke lagevloer Integro's rijden :mrgreen:
Deze bussen hebben sowieso een rolstoelplaats (en zitplaatsen met vééél beenruimte, maar daar gaat het nu niet om :wink: ). Maar hoe je er inkomt met een rolstoel, nu je het zegt zou ik het eigenlijk niet weten. De volgende keer zal ik er eens op letten...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door STF »

Rolstoellift soms?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Zullen inderdaad wel een rolstoellift hebben, zijn meer Integro's die daarover beschikken. Maar 't ging me natuurlijk vooral over het stukje "lage vloer" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

In Nijmegen gaven de CTA's voor de s3600 ri. Arnhem aan "op een gedeelte van dit traject vindt busvervoer plaats"... lijkt me weinig zinvol dat te vermelden als het busvervoer eerder op het traject van die treinserie al had plaatsgevonden :P
Zal wel een mislukte poging zijn geweest om iets als "voor Zwolle overstappen in Arnhem" te tonen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Het OBIS in stel m4204 achterop de t2818 was er heilig van overtuigd dat dit een IC naar Roosendaal was die na vertrek uit Amersfoort in maarliefst 7 minuten Zwolle zou bereiken :P
Overigens ging het scherm ook geen vertraging tonen toen 't 7.18 uur geweest was. In plaats daarvan werd de verwachtte aankomsttijd in Zwolle steeds een minuut later maar bleef er "Op tijd" onder staan. In Utrecht aangekomen was de verwachte aankomsttijd in Zwolle inmiddels later dan de verwachtte aankomst in Wijhe :mrgreen:

Connexxion mag ook even op wintertijd-cursus... in de 3219 die me vanmorgen op lijn 66 in Utrecht vervoerde was de klok een uur te ver teruggezet :P

Verder waren in Amersfoort de TBP's op perron 6/7 ook van slag en toonden ze deels "er is momenteel geen reisinformatie beschikbaar". Eentje op spoor 7 was blijven hangen op de Sprinter naar Amsterdam van 5.36 uur en de halaanwijzer van spoor 7 was blijven hangen op de vertraagde IC naar Enkhuizen van 6.59 uur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten