Dé Ultieme OV-Test

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door tsov »

Nou, die waren koud als ik het me goed herinner. Had meer met ons te maken, want last minute wijzigde de planning zodat je die op CS moest bezorgen, terwijl de pizzeria bij de RAI zat :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Vinny »

Hahhaa ja, ik heb inderdaad nog flink door de stad moeten crossen om jullie bij te houden :)
Maar goed, dat is onderdeel van het avontuur zullen we maar zeggen :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Cookie »

Dit brengt weer leuke herinneringen naar boven! :) Was een leuke week toen: kan me aansluitingen in Boxtel, frisbeeën in het nachtnet, overnachting op het stationsplein van Groningen en nog veel meer dingen nog goed voor de geest halen. Ook een net gehaalde nachtbus in Amsterdam staat me nog bij. Wat betreft de foto: wat waren de meesten nog jong toen zeg :P .

Voor geïnteresseerden, het logboek van toen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Daniel »

Originele planning voor de donderdag was deze...

Code: Selecteer alles

DONDERDAG
00627 Rtd  Ddr  0525 0538
07117 Ddr  Gdm  0551 0643
06017 Gdm  Tl   0648 0658
31117 Tl   Ah   0704 0744
03625 Ah   Nm   0752 0807
06227 Nm   Rm   0816 0927
00825 Rm   Mt   0932 1003
05380 Mt   Edn  1009 1019
05360 Edn  Mt   1040 1050
06644 Mt   Krd  1103 1152
06633 Krd  Hrl  1202 1215
06946 Hrl  Std  1219 1241
00846 Std  Ehv  1246 1333
01945 Ehv  Vl   1401 1435
01954 Vl   Ddr  1503 1633
00638 Ddr  Rsd  1638 1701
14661 Rsd  Vs   1711 1810
02166 Vs   Rsd  1825 1916
03666 Rsd  Nm   1929 2053
03671 Nm   Ht   2108 2137
09677 Ht   Btl  2151 2202
09682 Btl  Ht   2232 2243
00882 Ht   Ut   2238 2258
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door htm_tram »

Wow, leuk dat je planning nog hebt. :D

Dat was idd een leuke week, hopelijk komt er ooit nog zoon rondje Nederland. :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Daniel »

Tja, was wel even zoeken hoor... de herziene planning die half in de nacht gemaakt is zal ik wel niet meer hebben, dat was 'n verzameling handgeschreven papiertjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door waldo79 »

Leuke week was dat ook al heb ik maar 1 dag meegereisd inclusief mijn bijdrage aan de fotostop op Htnc :lol:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Daantje »

Daniel schreef:Tja, was wel even zoeken hoor... de herziene planning die half in de nacht gemaakt is zal ik wel niet meer hebben, dat was 'n verzameling handgeschreven papiertjes.
Die heb ik misschien nog wel ergens. Weet dat ik toen een paar handgeschreven blaadjes in m'n handen geduwd kreeg ' dit wordt het vanaf nu'. Liggen vast nog wel ergens in een la.

Heb er anders altijd nog een leuk vriendje aan over gehouden ;)
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Bart »

Vandaag stond het verhaal in de Metro. Misschien ook in de Spits, die had ik vandaag niet.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Marc »

Om nog even terug te komen op het Rondje Nederland, ik heb het artikel teruggevonden welke in de Metro stond tijdens het rondje:

Afbeelding

Bron: Metro, 22 augustus 2006
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Bart »

Er blijkt nog een hele site te bestaan over het Rondje Nederland: http://www.opeenshadikhet.nl/weblog/ron ... 06-m08.php

Nog wat dingetjes:
Afbeelding
http://www.youtube.com/watch?v=8QYE4WYsTlQ
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Fles »

midnet schreef:kan me herinneren dat in een wat verder verleden wel meer dergelijke recordpogingen gedaan zijn:
2.hele lijnennet NS in 1 dag (scheen ooit net te lukken-zal wel geweest zijn voor nieuwe lijnen als Schiphol en Lelystad opengingen)
Dit kan nooit gelukt hebben :D


Leuk verhaal, ik zag het vandaag in Metro staan :) Maar "Ultiem" gaat wel wat ver hoor ;) Al is het inderdaad wel zo dat er natuurlijk veel meer goed dan fout gaat, en hoor je alleen de dingen die fout gaan.

Maar om nou te zeggen dat deze rondrit HET bewijs is dat het OV in Nederland nagenoeg perfect is vind ik wel wat over de lijn :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Fles »


Ja maar dat zijn echt rare gasten :Y
Tijmen Sarneel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 16:27

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Tijmen Sarneel »

Fles schreef:
midnet schreef:kan me herinneren dat in een wat verder verleden wel meer dergelijke recordpogingen gedaan zijn:
2.hele lijnennet NS in 1 dag (scheen ooit net te lukken-zal wel geweest zijn voor nieuwe lijnen als Schiphol en Lelystad opengingen)
Dit kan nooit gelukt hebben :D


Leuk verhaal, ik zag het vandaag in Metro staan :) Maar "Ultiem" gaat wel wat ver hoor ;) Al is het inderdaad wel zo dat er natuurlijk veel meer goed dan fout gaat, en hoor je alleen de dingen die fout gaan.

Maar om nou te zeggen dat deze rondrit HET bewijs is dat het OV in Nederland nagenoeg perfect is vind ik wel wat over de lijn :lol:
Precies, dat is ook helemaal niet ons doel. We willen de boel niet ophemelen, máár laten zien dat het ook goed kan gaan. Ze doen ook hun best, en we komen allemaal van punt a naar punt b.
Tuurlijk mopper ik ook als er een trein uitvalt, of ik bijna niet meer thuis kan komen. Vind ik treinkaartjes wel erg duur, en dat het treinnet plat gaat als er een paar centimeter sneeuw valt is te gek voor woorden.
Dit was gewoon een ludieke actie om ook eens een complimentje te maken tegenover al die bezwaren en dat geklaag.
:)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Fles »

Tijmen Sarneel schreef:Dit was gewoon een ludieke actie om ook eens een complimentje te maken tegenover al die bezwaren en dat geklaag.
:)
Nou, netjes gedaan :pos: Goed publiciteit gepakt ook *O* En welkom op dit forum :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Fles »

EN geheel volgens verwachting, negatieve reacties in de krant van gisteren: http://www.readmetro.com/show/en/MetroH ... 1101/1/10/

en nog wel gedeeltelijk begrijpelijk ook natuurlijk. Die borstklopperij van Krijgsman was wel erg goedkoop.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Caspar »

Dat stukje van Krijgsman heb ik gelukkig niet gezien. Mijn ervaring zelf is dat: of (bijna) alles gaat een paar dagen helemaal goed, met soms op een hele dienst van 8 uren slechts een handje vol vertragingen op alle treinen die langsrijden tussen Sloterdijk en Amsterdam centraal, of het blijft uren lang doormodderen met vertragingen van ongeveer 5 tot 15 minuten. Als dat laatste aan de orde is, gaan er natuurlijk een hoop aansluitingen verloren.
Midnet schreef:
kan me herinneren dat in een wat verder verleden wel meer dergelijke recordpogingen gedaan zijn:
1.meer dan 1000 km op NS in 1 dag(in de tijd dat gewoon alles NS was)
Nou dat moet niet zo moeilijk zijn. 2x Hoorn- Groningen kan bijvoorbeeld prima, en dan ben je op zijn vroegst om 19.12 klaar, en heb je ook ruim 1000 km gehad. Om de rest van de dag op te vullen zou je nog een keertje tot Assen vanuit Hoorn kunnen rijden. Dan kom je tot ongeveer 1450 kilometer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Daniel »

Het scheelt natuurlijk ook of je op je dagelijkse reis wel of niet hoeft over te stappen... immers is een kleine vertraging veel minder hinderlijk als je dat niet hoeft.
Heb bijvoorbeeld al ik weet niet hoeveel van die kleine vertragingen opgelopen tussen Utrecht en Amersfoort, maar voor m'n gevoel is er desondanks zelden vertraging. Als je voor de zoveelste keer je bus mist ga je vanzelf wel negatief denken dat de trein altijd weer te laat is, maar als je zoals in mijn geval gewoon naar huis kunt lopen realiseer je dat minder (ga immers echt niet elke avond op de klok kijken hoe laat ik thuiskom).

En hoe korter het reistraject, even afkloppen, hoe kleiner de kans op 'n grote verstoring. Al heb ik die ook al een keer gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Caspar »

Over leuke uitdagingen gesproken, verzin maar eens een rondje door Europa waarbij je begint in een Europese hoofdstad en in die stad ook eindigt, en in totaal 5 hoofdsteden gezien hebt aan het einde van de dag om 23.59.
Als ik vanuit Amsterdam iets probeer te plannen, dan kom ik telkens een uur te kort. Dat lijkt me wel eens een mooie stunt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Vinny »

Daniel schreef:Het scheelt natuurlijk ook of je op je dagelijkse reis wel of niet hoeft over te stappen... immers is een kleine vertraging veel minder hinderlijk als je dat niet hoeft.
Heb bijvoorbeeld al ik weet niet hoeveel van die kleine vertragingen opgelopen tussen Utrecht en Amersfoort, maar voor m'n gevoel is er desondanks zelden vertraging. Als je voor de zoveelste keer je bus mist ga je vanzelf wel negatief denken dat de trein altijd weer te laat is, maar als je zoals in mijn geval gewoon naar huis kunt lopen realiseer je dat minder (ga immers echt niet elke avond op de klok kijken hoe laat ik thuiskom).

En hoe korter het reistraject, even afkloppen, hoe kleiner de kans op 'n grote verstoring. Al heb ik die ook al een keer gehad.
Mwah, ik heb een jaar in Rotterdam gewerkt en een half jaar in Amersfoort. Toen ik daar werkte ging ik verlangen naar de punctualiteit van de Benelux-express :shock: , hoe vaak de IC uitviel of zo´n vertraging had dat ik net zo goed de volgende had kunnen nemen, en ik vind eens in de 30 minuten ook niet echt een attractieve frequentie als ik eerlijk ben, op de terugweg moest ik vaak een half uur op dat tochtgat van Amersfoort wachten wegens een bedroevende aansluiting van de bedrijfsbus op de trein naar huis. Ik kan niet wachten tot ze dat ETMET op de Gooi-corridor gaan invoeren :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
Ardan schreef:Leuk idee trouwens voor de meetig van het 2,5-jarig bestaan (hint, hint :mrgreen: )
Drie jaar dan... 2,5-jarig bestaan van OVNL was op 12 september 2010 :wink:
In 2011 kunnen we anders 'RondjeNL: 5 years after' doen. Dus met de oude teams (eventueel gewijzigd) plus één compleet nieuw team namens OVinNL.
Of anders 2013: ter gelegenheid van 5 jaar OVinNL (al betwijfel ik of er dan een team van OHIH wil meedoen ;) ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Daniel »

@Vinny: Tja, heb je het ook over een compleet andere verbinding he... Daadwerkelijk uitgevallen treinen heb ik eigenlijk zelden gehad, ook toen ik nog tussen Dordrecht en Utrecht heen en weer reisde, en uit m'n statistieken herinner ik toch vooral erg veel hele kleine vertragingen en maar zelden echt grote.

Voor de onderbouwing dan maar: sinds 7 juni 2010 heb ik welgeteld twee keer te maken gehad met een uitgevallen trein. In beide gevallen de t2818 trouwens: was na de STS aan de oostzijde van Amersfoort waarbij twee treinen op 'tzelfde spoor stonden en na 'n aanrijding ten oosten van Amersfoort. Beide gevallen leverden overigens slechts +10 op.
Qua reismogelijkheden zit ik dan wellicht wel wat in een luxe positie. Geregeld de voortrein overvol aan me voorbij laten gaan om de rustiger reguliere trein te nemen.
Of anders 2013: ter gelegenheid van 5 jaar OVinNL (al betwijfel ik of er dan een team van OHIH wil meedoen
Tegen die tijd zal de boel toch wel bekoeld moeten zijn... gezien de ontstaansgeschiedenis valt 5 jaar OVNL wel samen met 10 jaar OHIH trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Meltrain »

O ja, dat is waar ook.
In mijn ogen genoeg reden om er dan een goed feest van te maken. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door Caspar »

Even de concurrerende ploeg het lastig maken door een aansluiting te verprutsen is niet zo lastig 8-)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Dé Ultieme OV-Test

Bericht door tsov »

Oh, wij (team OHIH) hadden toen ook connecties, waardoor we team Fok konden laten roestrijden in Abcoude :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten