Mag ik even kwijt #57

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Caspar »

Fles doet liever aan vingerverf activiteiten.
Vroeger hadden we trouwens op de kleuterschool van die kleurplaat achtige dingen waar je met een soort prik-ding gaatjes in kon prikken, zodat er figuurtjes ontstonden. Ik weet niet of daar ook een echte naam voor is/was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Ronaldussen schreef:Met hoeveel stokslagen is dat liedje bij jou er in geramd Bee dat je dat nu nog weet? :lol: :lol: :lol:
Ik heet Bas, dus mag ik ja :P
Caspar schreef:Vroeger hadden we trouwens op de kleuterschool van die kleurplaat achtige dingen waar je met een soort prik-ding gaatjes in kon prikken, zodat er figuurtjes ontstonden. Ik weet niet of daar ook een echte naam voor is/was.
Prikpennen. Omdat ze vrij stomp zijn is dat een ideaal alternatief voor scharen, die toch wel enigszins scherp moeten zijn om iets fatsoenlijk in stukken te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Meltrain »

Fles schreef:NOU WEET IK TOCH NOG NIKS JOH -o-
Is 'ekkie' niet gewoon een ander woord voor € ? :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Caspar »

Ekkie? Nooit van gehoord :oops:
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door |Pim| »

Weltrusten, mag ik iedereen vanaf deze positie een bevorderlijke nacht rust toewensen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Caspar schreef:Ekkie? Nooit van gehoord :oops:
Het staat zelfs in het WikiWoordenboek
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door STF »

Dan kunnen ze in de krant leuk schrijven dat we deze nacht een uurtje extra hebben, maar dat heb je ook hard nodig want na 28 klokken verzet te hebben ben ik al 50 minuten verder. En ik heb nog zo'n 10 minuutjes werk om de resterende 7 klokken op de juiste tijd te zetten, oftewel precies 1 uur verspild. :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ardan »

Gisternacht in Zwolle wezen stappen... vandaag lekker uitgeslapen, kennis gemaakt met de Toekomstige Schoonouders, en als een speer naar Deventer toe, 5 minuten thuis, hup naar het werk, bardienst gedraaid tot 4 uur zomertijd/3 uur nieuwe tijd, halfuur naar huis lopen... nu even kort slapen, morgen vroeg er weer uit om om 7 45 mijn vriend van het station te halen, snel naar mijn huis, zijn spullen dumpen, naar een vriendin toe met wiens vriendin en wat andere kennissen we een dagje naar Walibi gaan morgen *O* en die vriendin en ik gaan dan officieel Het Verkeringsaanzoek doen aan onze vriendin respectievelijk vriend *O* Dus na morgenmiddag ben ik officieel geen vrijgezel meer :D
Mijn vriend blijft morgennacht bij mij slapen, en ik moet hem vroeg het bed weer uitschoppen omdat hij om 10 uur weer in Zwolle moet zijn voor zijn werk.

Mijn leven heeft volgens mij twee kenmerken. Druk en weinig slaap.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door STF »

Oja de overbuurman wil hier van de winter een auto op de camping parkeren omdat er tijdelijk geen kenteken op zit, maar zoals jullie wel weten loopt de camping in de maanden november t/m maart regelmatig onder water en de overbuurman is echt zo'n type wat overal altijd te laat mee is; kwartier na sluitingstijd van de bakker brood willen kopen, dat soort dingen dus die auto zal ook wel net de bocht om dobberen als hij hem komt weghalen i.vm. hoogwater. :lol: :Y
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Fles »

Bee schreef:
Caspar schreef:Ekkie? Nooit van gehoord :oops:
Het staat zelfs in het WikiWoordenboek

Ja, daar staat DAT het geld is. Niet hoeveel :N
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ruben »

Als ik euro's zeg weet je ook niet hoeveel. Zeg ik 7 euro's dan weet je wel hoeveel. Same with ekkies. 7 ekkies.
80 was maar 6 ekkies. Ik vind die classic noodlanding minder qua natuur. Het provinciaalse grut, maar daar zitten ook ongecultiveerde eerstejaars tussen, komt inderdaad massaal naar parra. Wanneer is er weer een Voltt? 8-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Fles »

Ekkies zijn voor tokkies :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Daniel »

STF schreef:Dan kunnen ze in de krant leuk schrijven dat we deze nacht een uurtje extra hebben, maar dat heb je ook hard nodig want na 28 klokken verzet te hebben ben ik al 50 minuten verder.
Liggen die klokken zo ver uit elkaar... had zelf aan vijf minuutjes genoeg om zes klokken danwel andere apparaten die een tijd weergeven goed te zetten. Geluk bij een ongeluk: apparaat nummer zeven en acht deden 't automatisch :P

Irritantste was nog wel de thermostaat... die gaat per minuut met 't verzetten. 60 keer dat knopje indrukken dus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:
STF schreef:Dan kunnen ze in de krant leuk schrijven dat we deze nacht een uurtje extra hebben, maar dat heb je ook hard nodig want na 28 klokken verzet te hebben ben ik al 50 minuten verder.
Liggen die klokken zo ver uit elkaar... had zelf aan vijf minuutjes genoeg om zes klokken danwel andere apparaten die een tijd weergeven goed te zetten. Geluk bij een ongeluk: apparaat nummer zeven en acht deden 't automatisch :P

Irritantste was nog wel de thermostaat... die gaat per minuut met 't verzetten. 60 keer dat knopje indrukken dus :P
En het meeste werk gaat zitten in de tijden veranderen van de diverse fora :wink:.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door find_your_spot »

For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Geert »

KM46 schreef:En het meeste werk gaat zitten in de tijden veranderen van de diverse fora :wink:.
Voor degenen die dat nog niet hadden gedaan is het zojuist automatisch gebeurd ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door STF »

Daniel schreef:Liggen die klokken zo ver uit elkaar...
Ik moet wachtwoorden intoetsen, sleutels tevoorschijn halen, onder en achter apparaten kruipen, op stoelen klimmen om sommige klokken te kunnen verzetten.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door AppleMoose »

Caspar schreef:Fles doet liever aan vingerverf activiteiten.
Vroeger hadden we trouwens op de kleuterschool van die kleurplaat achtige dingen waar je met een soort prik-ding gaatjes in kon prikken, zodat er figuurtjes ontstonden. Ik weet niet of daar ook een echte naam voor is/was.
O die prikpennen ja. Zat je een uur bewusteloos te prikken op zo'n grijs matje, na eerst de kleurplaat "netjes" ingekleurd te hebben. En als dat allemaal gelukt was moest je daar heel trots op zijn.... aldus de juffrouw :roll:

De basisschool is gewoon een nationale traumakwekerij -o-

@Bee: Tja, dat je Bas heet kan je ook niks aan doen natuurlijk :lol:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Agossie, wil je er over praten :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door AppleMoose »

Heb je 356 uur? :mrgreen: (excl. uitloop)

Ik zeg alvast een ding: Moeder/vaderdagcadeaus....
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Ik ga echt niet meer dan twee weken naar je gejank luisteren, ben jij nou een vent :twisted:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door AppleMoose »

Heb je zelfs DAT niet voor me over? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Schrijf een boek, maak er een TV-serie van bij SBS (dat kijk ik toch nooit enzo) :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Michael »

Dinsdag begin ik op mijn nieuwe werk. Ik heb er zin in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Dexter »

Ardan schreef:en *O* en die vriendin en ik gaan dan officieel Het Verkeringsaanzoek doen aan onze vriendin respectievelijk vriend *O*
How romantic! Ik dacht dat Verkeringsaanzoeken niet meer bestonden... Gaat het tegenwoordig niet zo: Iemand leuk vinden, lang om elkaar heen draaien, zoenen en (als het bevalt) elkaar blijven opzoeken en dan heb je kennelijk verkering?

Begrijp me niet verkeerd hoor, een ouderwets verkeringsaanzoek is naar mijn mening veel romantischer.

@Bee: Ik dacht eigenlijk dat je voluit Beyonce heette. :lol:

Edit: Er wordt hier net keihard iets tegen het woonkamerraam aangesmeten, blijkt een appel te zijn, al de tweede keer.
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten