Snelheidsverhoging op het spoor
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Zou dat niet passen tussen Muiderpoort en Amstel? Tot de uitgang van de metrotunnel lijkt daar aardig wat ruimte tussen de sporen te zijn, dus met wat schuifwerk moet dat m.i. lukken.
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Eh, dat zal niet passen, en dat is wel de meest onhandige locatie voor een opstelterrein dat bereikbaar zou moeten zijn vanaf Amsterdam Zuid. De Watergraafsmeer heeft als voordeel dat het vanaf beide stations (ook Centraal) bereikbaar is, maar dat de aansluiting voor veel kruisende bewegingen zorgt (en de achteringang is enkelsporig). Er zijn wel voorbereidingen voor dubbelspoor aanwezig, maar de kruisende bewegingen houd je dan ook.
Overigens vraag ik mij ook af waar in Duivendrecht je even een opstelterreintje kan aanleggen, want ook daar is nergens plek voor.
Overigens vraag ik mij ook af waar in Duivendrecht je even een opstelterreintje kan aanleggen, want ook daar is nergens plek voor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Ow wacht, ze komen vanaf Zuid dan, niet vanaf Centraal. Dan ligt een terrein bij Asdm inderdaad nogal verkeerd.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Volgens de plannen voor de uitbreiding van de zuidtak zou dat ergens tussen de Utrechtboog en station Duivendrecht in komen. Daar komen dan een paar kopspoortjes waar de Fyra's dan gaan keren, en via een nieuwe fly-over terugrijden naar Zuid.Bee schreef:Overigens vraag ik mij ook af waar in Duivendrecht je even een opstelterreintje kan aanleggen, want ook daar is nergens plek voor.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Volgens mij is er tussen Zuid en RAI ruimte zat voor 2 extra sporen om eventueel 2 keersporen aan te leggen...
Waarom moet dat helemaal bij Duivendrecht?
Waarom moet dat helemaal bij Duivendrecht?
For Your Railroad Adventures
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Omdat er straks tussen de Utrechtboog en het Zuidstation vier doorgaande sporen moeten liggen.
In de zuidwesthoek van station Duivendrecht ligt een golfbaan in de weg.
In de zuidwesthoek van station Duivendrecht ligt een golfbaan in de weg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Maar je kunt volgens mij de "achteringang" van Watergraafsmeer best opplussen en bijvoorbeeld ook een ongelijkvloerse kruising bij station Diemen bouwen. Dat is allemaal geen rocket-science en zou gewoon moeten kunnen lukken...Bee schreef:Eh, dat zal niet passen, en dat is wel de meest onhandige locatie voor een opstelterrein dat bereikbaar zou moeten zijn vanaf Amsterdam Zuid. De Watergraafsmeer heeft als voordeel dat het vanaf beide stations (ook Centraal) bereikbaar is, maar dat de aansluiting voor veel kruisende bewegingen zorgt (en de achteringang is enkelsporig). Er zijn wel voorbereidingen voor dubbelspoor aanwezig, maar de kruisende bewegingen houd je dan ook.
Overigens vraag ik mij ook af waar in Duivendrecht je even een opstelterreintje kan aanleggen, want ook daar is nergens plek voor.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Volgens mij moet je helemaal geen kilometers af willen leggen met die Fyra-treinen. Je wil ze zo dicht mogelijk bij Amsterdam Zuid keren. Waarom ga je dan helemaal naar de Watergraafsmeer rijden? Bouw dan maar een keerspoor in de buurt van Amsterdam Zuid.
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Ja, hoi. Ik wil niet vervelend zijn, maar eh, een flyover (diveunder gaat niet) over een verhoogde spoorbaan heen midden in een woonwijk. Je moet wel realistisch blijven
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Iemand die het een beetje zou kunnen visualiseren (op een kaart) hoe dat er dan uit zou moeten zien?
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Vooral niet middenin jouw woonwijk he?Bee schreef:Ja, hoi. Ik wil niet vervelend zijn, maar eh, een flyover (diveunder gaat niet) over een verhoogde spoorbaan heen midden in een woonwijk. Je moet wel realistisch blijven
Het wordt tijd voor draconische maatregelen: Een rechtstreekse tunnel met snelsporen tussen Riekerpolder Aansluiting en Asd en als we dan toch aan het graven zijn, bouw dan meteen maar een ondergrondse HSL-terminal onder Asd.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Edit Chauf21: Vragen over ingrepen mogen per PB.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op di 02 nov 2010, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vragen over moderatoringrepen mogen per PB
Reden: Vragen over moderatoringrepen mogen per PB
For Your Railroad Adventures
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Ik woon niet in Diemen Zuid gelukkig, dat komt er bij Vinny nog veel erger vanaf. Direct naar Diemen Zuid moet je dan een flyover bouwen om goed terecht te kunnen komen op de Watergraafsmeer vanaf Duivendrecht.Dexter schreef:Vooral niet middenin jouw woonwijk he?Bee schreef:Ja, hoi. Ik wil niet vervelend zijn, maar eh, een flyover (diveunder gaat niet) over een verhoogde spoorbaan heen midden in een woonwijk. Je moet wel realistisch blijven
Een tunnel bij station Diemen staat al sinds ik hier woon op het verlanglijstje, dan kan ik tenminste nog de trein halen als de spoorbomen al gesloten zijn :)
Edit: Heb wel een leuk meisje uit Diemen Zuid ontmoet, maar ja, het is wel Diemen Zuid he :X
Laatst gewijzigd door Suus op di 02 nov 2010, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Machinisten zijn het first come first serve principe daar echt beu zekerEen rechtstreekse tunnel met snelsporen tussen Riekerpolder Aansluiting en Asd en als we dan toch aan het graven zijn, bouw dan meteen maar een ondergrondse HSL-terminal onder Asd.
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Ik begrijp even niet waarom je hier geen spoorvork (dive under of flyover) kan aanleggen?
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.33 ... 5&t=h&z=16
Ok er moeten wat volkstuintjes weg en een tenniscomplex, en wellicht moet een of twee huizen van de Prins Bernhardlaan wijken, maar goed dat lijkt me allemaal best wel overkomelijk...
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.33 ... 5&t=h&z=16
Ok er moeten wat volkstuintjes weg en een tenniscomplex, en wellicht moet een of twee huizen van de Prins Bernhardlaan wijken, maar goed dat lijkt me allemaal best wel overkomelijk...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Naast die tennisbanen staan twee sporthallen (Sporthal Diemen en Sporthal Voordewind), een sportschool en een school. De helft daarvan staat niet op de kaart.
Op de zandvlakte achter de keerlus van de tram is een skibaan voorzien.
Op de zandvlakte achter de keerlus van de tram is een skibaan voorzien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
En hoeveel tijdwinst levert dat dan op?
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Die skibaan? Hangt er vanaf hoe ervaren je bent (A)
Een vrije aansluiting Zuidtak - Watergraafsmeer is vooral handig om kruisende bewegingen te voorkomen van werktreinen en in- en uitrukkende treinen. Treinen op het hoofdspoor mogen daar niet harder dan 80 door de scherpe boog naar de Gaasperdammerweg Aansluiting, je zal er weinig mee winnen, hooguit de capaciteit vergroten.
Een vrije aansluiting Zuidtak - Watergraafsmeer is vooral handig om kruisende bewegingen te voorkomen van werktreinen en in- en uitrukkende treinen. Treinen op het hoofdspoor mogen daar niet harder dan 80 door de scherpe boog naar de Gaasperdammerweg Aansluiting, je zal er weinig mee winnen, hooguit de capaciteit vergroten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Ja, want op de een of andere manier ben ik daar altijd first, maar ik word nooit als eerste geserved.Caspar schreef:Machinisten zijn het first come first serve principe daar echt beu zekerEen rechtstreekse tunnel met snelsporen tussen Riekerpolder Aansluiting en Asd en als we dan toch aan het graven zijn, bouw dan meteen maar een ondergrondse HSL-terminal onder Asd.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Snelheidsverhoging op het spoor
Door de tunnel van de NZ-lijn dan maar...?Dexter schreef:Vooral niet middenin jouw woonwijk he?Bee schreef:Ja, hoi. Ik wil niet vervelend zijn, maar eh, een flyover (diveunder gaat niet) over een verhoogde spoorbaan heen midden in een woonwijk. Je moet wel realistisch blijven
Het wordt tijd voor draconische maatregelen: Een rechtstreekse tunnel met snelsporen tussen Riekerpolder Aansluiting en Asd en als we dan toch aan het graven zijn, bouw dan meteen maar een ondergrondse HSL-terminal onder Asd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 142 gasten