Problemen Fluisterbus nu opgelost

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Problemen Fluisterbus nu opgelost

Bericht door Ruben »

Problemen Fluisterbus nu opgelost
Geplaatst op: vrijdag 29 oktober 2010 18:14
Laatst bijgewerkt: vrijdag 29 oktober 2010 18:18


APELDOORN - Niet één maar twee batterijen en meer koelte in de wielnaven. Dat moet de Whisper klaar maken voor een toekomst als betrouwbare, zuinige stadsbus. Directeur Hans van der Ven van e-Traction zegt de technische problemen met de Whisper te hebben opgelost. ,,Het lek is nu boven."
Lees ook:
Veolia niet enthousiast over Whisper
2000 Koreaanse bussen worden uitgerust met The Wheel-systeem
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wilco

Re: Problemen Fluisterbus nu opgelost

Bericht door Wilco »

dat is goed nieuws zeg! We hadden het er vandaag nog over wat zal het worden.

Maar nu komen er in Apeldoorn straks gasbussen terwijl die qua gebruik duurder en slechter is dan de diesel bussen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Problemen Fluisterbus nu opgelost

Bericht door Suus »

Ik weet alleen dat de lijn tussen Apeldoorn en Zwolle gelede gasbussen krijgt, net zoals lijn 88 tussen Ede en Wageningen die nu ook al heeft. Voor het stadsnet is het allemaal een beetje stil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Problemen Fluisterbus nu opgelost

Bericht door Freek »

Stadsnet krijgt gewoon diesel, dus wat dat betreft niets nieuws onder de zon.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Problemen Fluisterbus nu opgelost

Bericht door robinzes »

Zouden ze die 40 gasbussen alleen maar nodig hebben voor Veluwelijn ? lijkt me sterk.
Waarschijnlijk is de helft daarvan maar nodig voor de veluwelijn. wat ze met de rest gaan doen zullen we in december weten aangezien syntus nog niks naar buiten heeft gedaan behalve van die gasbussen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Problemen Fluisterbus nu opgelost

Bericht door Suus »

Als je de dienstregeling van de Valleilijn wil uitbreiden heb je meer bussen nodig, nu rijdt er al een Duvedec rond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Problemen Fluisterbus nu opgelost

Bericht door Freek »

robinzes schreef:Zouden ze die 40 gasbussen alleen maar nodig hebben voor Veluwelijn ? lijkt me sterk.
Waarschijnlijk is de helft daarvan maar nodig voor de veluwelijn. wat ze met de rest gaan doen zullen we in december weten aangezien syntus nog niks naar buiten heeft gedaan behalve van die gasbussen.
40?? Hoe kom je aan deze wijsheid? Ik heb nergens berichten gezien over 40 aardgas bussen. 20 bussen voor de Veluwlijn lijkt me ook redelijkk veel. je hebt zes bussen per uur per richting nodig. Volgens mij ook een uurtje rijden, kom je dus 12 bussen uit.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Problemen Fluisterbus nu opgelost

Bericht door MdJ »

Lijn 90 gaat in de spits om de 10 minuten rijden. Lijn 90 doet Apeldoorn-Zwolle in een uur en een kwartier ongeveer, dus over een rondje Apeldoorn-Zwolle (vv) duurt dan 3 uur (2x15 minuten buffertijd) dus 3x6=18 bussen. Daarnaast heb je de 294 nog, de sneldienst, die doet het in iets minder dan een uur. Deze zal -als deze even vaak rijdt als nu- 2x uur rijden. Een rondje Apeldoorn-Zwolle (vv) zou dan 2 uur Dan zou je 4 bussen nodig hebben. 18+5=22,

Momenteel heeft men voor Ede-Wageningen 7 bussen (6609-6615 + 7800); stel dat er 8 bussen komen ( met 7 red je het niet...), dan komt dat op 30 bussen. Maar dan heb je 0,0 niks reserve.

Wellicht gaat men ook met die dingen de scholierenlijnen van de Jacobus Fruijtier er mee rijden + enkele reserve zou je wel op 40 kunnen komen ja.
Bij twijfel: gebruik beton.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Problemen Fluisterbus nu opgelost

Bericht door Freek »

Had in het busboekje bij zondag gekeken, dan gaat er dus 20 minuten rijtijd af, vandaar dat ik op 1 uur kwam. Volgens mij is aardgas niet voor lijn 294 nodig, is geen eis van de provincie. Zou je dus voor de Veluwelijn 18 bussen nodig hebben en voor de Valleilijn 8 maakt samen 26. Reserves zijn niet direct nodig, kijk naar Nijmegen. Daar is voor de uitvoering van lijn 10 zes bussen nodig, zijn er exact 6. Onderhoud zal op een ander moment plaats vinden, moet ook bij de Veluwelijn wel in te passen zijn.

Bericht van Robinzes kwam bij mij over als 40 nieuwe bussen, maar dat blijkt dus niet nodig en dus onwaarschijnlijk. Mocht Syntus toch voor een reseve kiezen dan komt 20 eerder in de buurt: 18 bussen voor de Veluwelijn, 1 voor de Valleilijn (+7 oude) en nog 1 reserve.

Maar ach, allemaal speculaas. We zullen zien de komende maand, er zullen toch ergens bussen uit de fabriek komen rollen en daar zijn altijd wel foto's van te vinden.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Problemen Fluisterbus nu opgelost

Bericht door robinzes »

Volgends familie van mij dat nu nog bij veolia werkt zouden er 40 nieuwe gasbussen komen. Dit hoeft natuurllijk niet alleen maar voor de veluwelijn te zijn. Dit kan ook te maken hebben met het feit dat syntus een flinke co2 reductie had beloofd.
( dit hoeven ook niet meteen geleede bussen te zijn ).
Maarja je weet hoe chauffeurs zijn. Maken van de meeste muggen een olifant :wink:
We zullen inderdaad de komende maand wel meer erover te weten komen.
Trouwens het stadsbusplus concept blijft toch behouden ? ( bedoel dus de kleur van de stadsbussen ).
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Problemen Fluisterbus nu opgelost

Bericht door Freek »

In zoverre dat er een aparte kleurstelling voor de stadsdienst Apeldoorn is geeist. Wil dus niet zeggen dat de huidige kleurstelling gehandhaaft blijft.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten