OVer je reiservaringen in november 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door lint41 »

Inderdaad knap, eerst de bak doormidden zagen en dan er ook nog mee door een stootjuk knallen :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Gisteren schijnen de m2116 + m2133 door het stootblok op het opstelspoor tussen de splitsing Lammenschans/Vink gegaan te zijn. Gisterenavond zijn de 2133 plus de achterste bak van de 2116 weggehaald en op het keerspoor aan de Haarlemse kant van het station gezet, alleen de bak die door het stootblok is gegaan staat er nog.

Schijnt een nogal flinke klap geweest te zijn, maar heb er verder nog geen nieuwsbericht over gevonden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door htm_tram »

Net er weer langsgereden, hij staat weer netjes op zijn draaistellen.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gaat lekker in de stad nu..
- Lijn 1/2 omrijden via Marnixstraat/Kinkerstraat/Bilderdijkstraat en ingekort tot Surinameplein resp. Haarlemmermeerstation.
- Lijn 3/12 omrijden via Lairessestraat - Aveenseweg - Surinameplein - Mercatorplein verder eigen route.
- Lijn 7/10 aan beiden kanten ingekort tot Fred. Hendr.Plantsoen (lijn 3) en Frederiksplein bovendien via omleiding.
- Lijn 5: omgeleid (zie lijn 1/2) en ingekort tot Haarlemmermeerstation.
- Lijn 17 ingekort tot Surinameplein.

Tot overmaat van ramp zat ik net in lijn 17 die er op de Kinkerstraat (thv Da Costakade) de brui aan gaf: een geklapte pantograaf en een enorme vonkenregen...

Als het eenmaal tegenzit he...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Gisteren schijnen de m2116 + m2133 door het stootblok op het opstelspoor tussen de splitsing Lammenschans/Vink gegaan te zijn. Gisterenavond zijn de 2133 plus de achterste bak van de 2116 weggehaald en op het keerspoor aan de Haarlemse kant van het station gezet, alleen de bak die door het stootblok is gegaan staat er nog.

Schijnt een nogal flinke klap geweest te zijn, maar heb er verder nog geen nieuwsbericht over gevonden.
Gelukkig, dan is de komkommertijd dus eindelijk voorbij. Ik had het overigens gisteren hier al gepost. :!:

Ik reed vanmiddag vrolijk Flevoland binnen en ineens hoor ik boven me: BAM! De bovenleidingspanning viel weg en de snelschakelaar viel uit. Na herhaaldelijke pogingen die weer in te zetten viel ie telkens weer uit, dus het enige wat ik kon doen is de trein laten uitrollen en hopen dat ik Alm kon bereiken. Maar de s4600 die nog voor me op Almm stond, gooide roet in het eten en ik moest remmen. Met 20 km/h bereikte ik nog net het perron van Almm en ben daar de boel gaan resetten. De trdl vroeg nog of ik Alm kon bereiken, maar die gok heb ik met 20 km/h maar niet genomen.

De andere treinen konden gelukkig om ons heen via overloopwissels en de reizigers konden met een achteropkomende trein verder. Na het resetten van de elektronica (wat een tijdje duurde) kreeg ik de mDDM eindelijk weer aan de praat, maar hadden we zoveel vertraging dat we gelijk leeg terug naar Ut werden gestuurd.
Vallend blad maakt rails glad.
Wilco

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Wilco »

Wij hebben weinig bijzonders meegemaakt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Het is goed te merken: harde wind, vallende blaadjes en motregen en dus weer glijdende treintjes. Heb nu nog een dingdong in m'n hoofd zitten... Tuffy was op Amersfoort werkelijk non-stop aan het omroepen vanmorgen. Op de TB7 zag ik slechts één trein zonder vertraging staan: de t12518 die in Amf begint (die overigens door 'n +10 van de t2818 ook vertraagd geraakt zal zijn).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Justin »

Gisteren alleen op de t2860 Amf-Rtd wat hommeles met vertraging. Aangezien er nogal wat treinen (o.a. t558 en t12558) ervoor vertraagd waren (en er ook ten noorden van Amf beetje rommelig was), bleef het niet uit dat ook de t2860 met +5 Amf moest verlaten. De perrons op Amf en Ut waren best wel goed gevuld, en vanaf Ut werden ook de gangpaden gevuld... ik moest alleen onwijs naar de wc, dus heb het maar opgehouden totdat ik in Rtd in de t2271 ben gaan stappen ri Ddr...

Heb nauwelijks gereisd afgelopen 5-6 weken eigenlijk, dus zo veel meer heb ik niet te vertellen :P.

Ohja, vorige week reed HTM tram 6 even niet... was in een pendelbus gaan stappen die naar Laan van NOI reed... Reden was me totaal onbekend. Enfin, heb daar maar de metro naar Rtd gepakt... zou precies in dezelfde trein stappen als dat ik in Gvc van plan was...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Raymond »

Nieuw record gevestigd qua te vroeg rijden in de spits met de stadsdienst. Op lijn 11 in Eindhoven kwam de eerste rit (7.30 uur) bij één van de eerste haltes al met -1 aankachelen. Met goed doorrijden en omdat je veel minder passagiers meeneemt als je te vroeg rijdt hadden we op het dieptepunt een schamele -8. Uiteindelijk met -6 op het station waar de chauffeur direct door ging naar de kantine, wat het te vroeg rijden prima verklaarde :roll:

Vanavond was er zowaar een rolstoeler op het station die met de bus mee moest, maar dat is niet helemaal vanzelf gegaan. Die man had geen begeleider mee en de middelste deur stond al bij het aflopende gedeelte van het perron. De helling van de rolstoelplank was daarmee wat groter vergeleken met verderop het perron waar de boel verhoogd is. Uiteindelijk heeft de chauffeur de rolstoelplank uit en ingeklapt, was er een oudere vrouw opgetrommeld die de rolstoel naar binnen duwde en de chauffeur die de man min of meer met rolstoel en al de bus in trok. Chauffeur zal wel last hebben van z'n rug erdoor, maar de rolstoelplek was tenminste benut :pos:
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door VIRM »

Rond 17;:15 stond er op station Wormerveer op spoor 3 een kapotte SLT te niksen. De machinist of conducteur horode ik zeggen 'hij is echt hartstikke stuk', meende dat hij wel weer zou gaan rijden maar waarschijnlijk niet vóórdat er zeker een andere Sprinter richting Amsterdam voorbij zou gaan.
De trein van 17:20 naar Rotterdam werd gespoorwijzigd naar spoor 2 (waar normaal alles richting Uitgeest en Alkmaar stopt of voorbijscheurt).
Overigens nog een opvallend iets aan het station: er zijn he-le-maal geen CTA's, maar er hangt bij de stationsingang bij de trap naar beneden wel een scherm met actuele vertrektijden. Eerst maar even de voorzieningen op het perron regelen, want volgensmij is het bordje met de gele vertrekstaat onder de graffitti gekalkt.

Overigens is men weer hard bezig aan station Zaandam.
1. De perrons worden verhoogd en verlaagd naar Europese standaarden van 76 cm.
2. Volgens de omroep werden er nieuwe informatieborden geplaatst waar meer informatie op zou komen, en onze excuses voor de overlast (lees je mee Caspar? Je voorspelling lijkt uit te komen!). Nu maar hopen dat ervoor wordt gezorgd dat je op het perron zelf de CTA's op beide sporen tegelijkertijd goed kan zien en dat er bovenaan bij de trappen nog een of meerdere borden met vertrekinformatie verschijnen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

De chauffeur van de bus die ik vanmorgen in Utrecht had had de verwarming op 24 graden staan, pff... Was een verademing als er tijdens een haltering even wat koele lucht binnenkwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Het treinverkeer op Amsterdam Amstel is een zooitje, gelukkig moet ik met de metro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Caspar »

Als ik zo even een rondje maak met actuele vertrektijden ligt zo ongeveer half midden-Nederland in de vertraging. Is NS wel herfstklaar, nadat ze wel winterklaar zijn?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Klaasje »

Ja dat vroeg ik me gister ook af. Toen was reizen met de trein ook al niet een erg groot succes.
Eerst had mijn s3900 Richting Amsterdam al 15 min. vertraging en daarna liet de s800 richting Alkmaar het ook al afweten. 's avonds weer vanuit Alkmaar terug met een slippende Virm (alweer +10).
Hopelijk volgende week beter? (A)
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Reiziger Delft »

Vanochtend ben ik juist eens exact op tijd aangekomen in Utrecht vanuit Den Haag. :D Niet dat deze trein erg vaak veel te laat is, maar meestal toch wel een paar minuutjes in de plus bij aankomst.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door reisthijs »

Caspar schreef:Als ik zo even een rondje maak met actuele vertrektijden ligt zo ongeveer half midden-Nederland in de vertraging. Is NS wel herfstklaar, nadat ze wel winterklaar zijn?
Defecte treinen bij Maarn, defecte trein in Culemburg, seinstoring tussen Ut en Gdm, ik weet niet of dat allemaal toe te schrijven is aan het herfstweer? Chaos was het daardoor inderdaad wel in Utrecht vanmorgen: vrijwel geen treinen richting Arnhem, Den Bosch, Amsterdam.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Vanuit de richting Amersfoort ging het echter juist aanmerkelijk beter dan gisteren... da's juist de richting waarin de meeste blaadjes kunnen vallen dus trek uw conclusies :wink:

Utrecht - Arnhem heeft wel beperkt treinverkeer gehad wegens gladde sporen, maar las op Somda dat er op een zeker moment deze ochtend ook liefst drie SLT's defect stonden tussen Utrecht en Rhenen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Etienne »

Het treinverkeer komt steeds meer vast te lopen:
* Problemen in en rondom de driehoek Maastricht - Heerlen - Sittard.
* Logistieke redenen Almelo - Mariënberg
* Logistieke redenen Schiphol - Den Bosch
* Aanrijding Roosendaal - Breda
* Gladde sporen tussen Driebergen Zeist en Rhenen
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Michael »

Pijnackerbus schreef:Het treinverkeer komt steeds meer vast te lopen:
* Aanrijding Roosendaal - Breda
Bij de overweg aan de Groenstraat in Prinsenbeek is iemand voor de trein gesprongen. het gaat om een zelfdoding
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Michael »

Michael schreef:
Pijnackerbus schreef:Het treinverkeer komt steeds meer vast te lopen:
* Aanrijding Roosendaal - Breda
Bij de overweg aan de Groenstraat in Prinsenbeek is iemand voor de trein gesprongen. het gaat om een zelfdoding
Inmiddels is het treinverkeer weer volledig hervat
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Freek »

De foto is niet heel duidelijk, maar om 12.00 uur kwam er in Zutphen een goederentrein door vanuit DV. De IC richting Nm van 11.57 hing er achter met +10. Trein die omgeleid was ivm beperkingen tussen Utrecht en Arnhem?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Freek op do 04 nov 2010, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Wubbo »

De foto doet het hier niet?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Freek »

Als het goed is nu wel, ik zie hem in ieder geval wel.
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door 030utrechtt »

In utrecht is het ook weer feest met de trams door de blaadjes.
zat gister een de spitstram die amper vooruit kwam en remmen ging al helemaal niet, gok dat de tram niet harder ree dan 20 km per uur. bij westraven moest iedereen er uit en is de tram buiten dienst gegaan.
de groene trams hebben er ook veel last van, valt te zien aan de hoeveelheid enkele trams die er nu steeds rond rijden in plaats van gekoppeld.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Ennes »

Pijnackerbus schreef:Het treinverkeer komt steeds meer vast te lopen:
* Problemen in en rondom de driehoek Maastricht - Heerlen - Sittard.
* Logistieke redenen Almelo - Mariënberg
* Logistieke redenen Schiphol - Den Bosch
* Aanrijding Roosendaal - Breda
* Gladde sporen tussen Driebergen Zeist en Rhenen
ben blij dat ik inmiddels klaarben, wat een rampendag! wel vanmiddag een lekker kopje erwtensoep gegeten, ik was herfst/winterklaar in ieder geval! nu de rest nog :twisted:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten