Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
@Dre: Nee goed, als je vanuit historisch opzicht bedoelt dan snap ik je punt en heb ik daar niets tegen in te brengen.
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
En de provincie Drenthe had dus helemaal geen inspraak? :?Bastiaan schreef:Het resultaat daarvan viel toch niet zo in de smaak, dus het is uiteindelijk een mix tussen Arriva en Overijsselse OV-huisstijl geworden. Die wordt toegepast op zowel Zwolle - Emmen als Almelo - Mariënberg, in het kader van "eenheid" en "herkenbaarheid", je weet wel
(Wel lekker historisch natuurlijk. )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
De eerste GTW voor de Vechtdallijnen is klaar. Gespot ten zuidwesten van Leipzig in Duitsland richting Nederland en getrokken door een GTW voor de Achterhoek.
Wordt deze serie toevallig bij Stadler Polen gebouwd trouwens. Dan is 't wel een logische plek voor ze om langs te komen immers, vanuit Zwitserland niet bepaald
Wordt deze serie toevallig bij Stadler Polen gebouwd trouwens. Dan is 't wel een logische plek voor ze om langs te komen immers, vanuit Zwitserland niet bepaald
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Fraai kleurtje :)
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Ja, gebouwd bij Stadler Polen, afwerking bij Stadler in Zwitserland en daarna worden ze naar de Drentsche Hooglanden gestuurd
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Ziet er wel beter uit dan die Mat'64 dingen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Dat is ook niet zo heel moeilijk.
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Zie ik nu goed dat deze treinen een andere raamindeling hebben dan de spurts op de mll (een smaller raam naast de deuren)Daniel schreef:De eerste GTW voor de Vechtdallijnen is klaar. Gespot ten zuidwesten van Leipzig in Duitsland richting Nederland en getrokken door een GTW voor de Achterhoek.
Wordt deze serie toevallig bij Stadler Polen gebouwd trouwens. Dan is 't wel een logische plek voor ze om langs te komen immers, vanuit Zwitserland niet bepaald
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Ja, klopt. Zie ook de tekening (pdf): http://www.stadlerrail.com/media/upload ... _DMU_E.pdf
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Weet er iemand waarom?
Hebben ze trouwens een toilet?
Hebben ze trouwens een toilet?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Ja, ze hebben een toilet. Dat was een absolute eis bij de aanbesteding.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Da's duidelijk te zien op de tekeningen: deze stellen hebben vrijwel alleen maar vierzits (steeds naast een groot raam) en dan vlak voor de deuren nog een tweezit (naast het smalle raampje). Dit in tegenstelling tot de MLL-stellen die allemaal tweezits hebben en alleen een vierzits op het eind van de rij aan één kant.Stéphane schreef:Weet er iemand waarom?
Lijkt me puur iets wat uit praktijkervaringen naar voren is gekomen als optimalere indeling. Op de MLL al geregeld gezien in niet al te drukke treinen dat iedereen rechts danwel links zit zodat ze "vooruit-kijkend" reizen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Maar dat het mogelijk is om uitsluitend vierzits te plaatsen, bewijzen de treinen van Veolia. Daar zijn maar liefst 5 vierzits achter elkaar geplaatst. Het past dan ook allemaal maar net...
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Vierzits? Zeszits zul je bedoelen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Ook nog inderdaad. Zeeën van ruimte dus in die Arriva-treinen :) .
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Vanochtend was men op het traject Amersfoort - Zwolle aan het rijden met de nieuwe Vechtdal treinen. Dat was een "groot succes" want in Ermelo bleven de spoorbomen wel heel lang dicht voordat de trein verscheen met alle gevolgen van dien. Dat er auto's gekeerd werden was niet zo erg maar dat er hele gezinnen tussen de spoorbomen door aan het sla-ommen waren dat kan je toch wel beschrijven als levensgevaarlijke actie's.
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Proefrijden dus.
Tja, als de bomen lang toeblijven waar dat niet gebruikelijk is dan gebeuren zulke dingen...
Tja, als de bomen lang toeblijven waar dat niet gebruikelijk is dan gebeuren zulke dingen...
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Tjah en dat zoiets dan ook fout kan gaan daar weten ze vandaag in Echten ( regio Hoogeveen ) alles van. 1 dode doordat haar voertuig geraakt werd door de trein en ook de hond die in de auto zat moesten ze laten inslapen.Stéphane schreef:Tja, als de bomen lang toeblijven waar dat niet gebruikelijk is dan gebeuren zulke dingen...
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Dit is een beetje offtopic, maar twee jaar geleden toen ik moest werken op de kermis in Wijchen moesten we elke dag over het spoor heen om vanaf het woonwagenterrein naar de kermis te komen. We reden elke dag met de vrachtwagen, met daarin de pony's (ja jongens ik werkte bij de Pony Rijden op de kermis) naar de kermis toe en staken steeds vlakbij het station over. Nou stond er een dag ineens een trein stil een eindje verder van het station in de richting van Nijmegen (of Den Bosch). Nou weet ik niet waarom, maar het was een VIRM. Die spoorbomen bleven toen ook gewoon nog omlaag staan terwijl de trein stil stond. Wij hebben daar een kwartier staan wachten (onder andere omdat wij moeilijk vooruit en/of achteruit konden omdat we bijna tegen die spoorbomen aan stonden) tot dat mijn baas een beslissing maakte om tussen de spoorbomen te gaan slalommen. Iets wat andere voertuigen voor en achter ons ook deden. Nou ik kan je zeggen, als die trein toen kwam, waren er wel meer doden gevallen dan het bovenstaande ongeluk (3 man personeel, mijn baas, 8 pony's en dan nog de mensen die in de trein zaten incl. machinist).
Maar ja, een kwartier (of langer) wachten op een trein die helemaal niet komt of gewoon een paar honderd meter verderop stil staat is wel erg lang en ik begrijp dan ook volkomen dat mensen gefrustreerd raken en toch onder of om de spoorbomen heen gaan rijden. Wij werden er ook gek en ongeduldig van.
Maar ja, een kwartier (of langer) wachten op een trein die helemaal niet komt of gewoon een paar honderd meter verderop stil staat is wel erg lang en ik begrijp dan ook volkomen dat mensen gefrustreerd raken en toch onder of om de spoorbomen heen gaan rijden. Wij werden er ook gek en ongeduldig van.
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
In zo'n geval kan je beter de politie bellen evenals het storingsnummer dat bij alle spoorwegovergangen op een van de installaties geplakt zit (dat is van een SMC van ProRail), dat is nog altijd beter dan op eigen houtje het spoor oversteken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Nou probeer jij maar eens al je voorgangers tegen te houden zonder het spoor over te steken, laat staan een vrachtwagen. Wij waren toen al laat (kregen een pony niet gevangen) dus mijn baas had al zoiets van stik er maar in, ik ga nu oversteken en een ieder die er komt heeft pech gehad. Maar goed, dat weet ik dan weer voor de volgende keer. Overigens keek ik net naar de foto en het zijn best mooie smurfen ;). Vind ze er mooier uitzien dan de rode kleur van de Spurts.
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Tjah en er zal zomaar vanaf de andere kant een tsjoek tsjoek komen nu nog niet weet wat er gaande is of zijn snelheid nog niet heeft kunnen aanpassen. Dan ben je toch als je in de weg rijd mooi paté geworden vrees ik.
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Heb de afgelopen twee weken het nieuwe materieel gezien in Arnhem, Apeldoorn en Zutphen. In deze plaatsen stonden overigens ook de stellen voor de andere nieuwe concessie's.
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
In Apeldoorn heb ik niets zien staan, maar ik weet wel dat er heel wat in Amersfoort staat :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen
Krijgen we nog iets van een Stadler line-up? Velios, D-Spurt, E-Spurt, Vechtdal, Breng, Eurobahn? Zou best lachen zijn natuurlijk :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten