Mag ik even kwijt #58

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door find_your_spot »

Fles, gecondoleerd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Daantje »

Dexter schreef:Bedankt! Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met het Erasmus MC. 7 jaar geleden heeft mijn moeder daar al eens kritiek op de IC gelegen en was er eigenlijk geen hoop meer. We zijn toen ontzettend goed opgevangen en werden uitgebreid en eerlijk geinformeerd. Ze knapte als door een wonder gelukkig toch op en heeft toen de beste zorg gehad.
Zo'n test zegt natuurlijk ook niet alles. Het is vaak ook je eigen gevoel wat je ervaring bepaalt. Als jij je ergens prettig bij voelt is dat ook heel belangrijk, misschien wel veel belangrijker, maar dat wordt in zoiets niet meegewogen.

Verder: pff, ik moet morgen theorie-examen doen voor de auto en vind het best spannend. Wil het zo graag gewoon halen. Heb het boek al drie keer doorgespit, ben er nu net weer klaar mee. Heb zes oefenexamens gemaakt, drie gehaald, drie gezakt en allerlei oefenvragen maar ik baal er gewoon van dat ik nog steeds niet al die oefenexamens haal. Soms zitten er zulke rare vragen bij die gewoon niet in het boek staan en als je dat dan net anders aangeleerd heb gekregen. Naja, morgen nog wat dingetjes herhalen en dan maar hopen dat het goedkomt. Hoop het echt. Duimen jullie voor me?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Suus »

Als je aangeeft hoe laat, 24 uur duimen vinden mijn duimen niet zo leuk :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Dexter »

@Daantje: Daar heb je zeker gelijk in, je gevoel maakt dat je iets als goed of slecht ervaart maar dat wordt in zo'n onderzoek niet gemeten. Buiten goede zorg zijn het ook een aantal kleine dingen die het hem doen: Ik zat gisteren de hele dag te wachten tot de hartchirurg kwam, die kwam niet en zou uiteindelijk vandaag langskomen. Toen ik in de trein stapte, werd ik gebeld dat ie inmiddels al langs was geweest. Maar omdat ik graag info uit de eerste hand wilde over wat ze morgen precies gaan doen, belden ze of hij nog even naar de afdeling kon komen speciaal om met mij te praten.

Verder doen ze niet moeilijk over de bezoektijden, die voor mij lastig zijn aan te houden vanwege mijn onregelmatige diensten op de trein. En vanavond kon ik daar zelfs mee eten, omdat ze een maaltijd over hadden. :pos:

Heel veel succes morgen met je theorie-examen!
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door STF »

Destijds dat ik met auto-theorie bezig was, had ik bij die oefenexamens meestal geen enkele fout terwijl ik bij CBR het 1e examen er twee fout had en het 2e examen er drie fout had.
Wilco

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Wilco »

Ja dat kan sommige dingen lukken in een keer en andere dingen heb je meerdere keren voor nodig! Maar een opgever wint nooit en een winnaar geeft nooit op! ( Luid het spreekwoord van m'n vriendin.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Geert »

Gecondoleerd Fles. Wat vervelend dat je er niet bij kon zijn, zeker als je er niets aan kon doen.

@Daantje: succes morgen! Niet te veel zorgen maken en gewoon rustig blijven nadenken, dan komt het vast goed. :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door STF »

Bee schreef:TMF wordt opgeheven, en Kindernet komt er voor terug :lol:
Voor zover ik begrepen heb, alleen bij de analoge kabel-tv. Dus bij digitale kabel-tv, schotel, e.d. blijft TMF gewoon in de lucht.

Wanneer verdwijnt de analoge kabel-tv in Nederland eruit? In Luxemburg per 2012, hier kun je trouwens nog met je ouderwetse tv-antenne een paar zenders ontvangen terwijl dat in Nederland alweer een aantal jaar geleden verdwenen is.
Me oma moest toen noodgedwongen overstappen want die had nog altijd de antenne in gebruik. Was altijd wel een grappig gezicht, zo'n groot flatgebouw met bij slechts 1 balkon een antenne eraan (schotels zie je daar niet omdat de flat in de verkeerde richting staat). Elke woning was bij de bouw van die flat al voorzien van kabel-tv bekabeling inclusief aansluitdoosje in de woning e.d. maar die monteur heeft zich tot rot gezocht waar in dat gebouw nou die ene kabel van de woning van mijn oma nog los hing in een verdeelinrichting om het tv-signaal in bedrijf te stellen. :lol:

We hadden zelf al eens gekeken of er niet per ongeluk gewoon signaal op het aansluitdoosje stond en of de verdeelinrichting zich niet toevallig in de technische ruimte van de flat bevond (daar had mijn oma, als een van de weinige bewoners een sleutel van), alles was er; groepenkasten, afsluitkranen, de liftinstallatie, etc. maar geen kabel-tv. :shock:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Als je aangeeft hoe laat, 24 uur duimen vinden mijn duimen niet zo leuk :P
Haha, moet om half twee :) tot half drie oid denk ik.

Dankjewel allemaal voor alle succeswensen iig :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Suus »

Ik heb wel kabel-tv maar geen contract met UPC. Als ze analoge TV willen opheffen zullen ze daar toch eerst wat aan moeten doen :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door webguy »

Kijk nooit dit soort programma's maar kwam deze clip tegen...
Erg lomp...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Caspar »

Nou ik vind de analoge kabel in ieder geval beter dan Digitenne. Het is dat ik Ziggo relatief duur vind voor die paar uurtjes tv per week die ik kijk, maar anders had ik dat liever dan KPN. Als ik bijvoorbeeld het geluid van de tv even zacht zet bij Digitenne hoor ik een vervelende zoem. Ook vervormd het beeld van tijd tot tijd even een seconde.
Maarja, bij Ziggo moet ik al 58€ (administratie kosten) betalen om überhaupt klant te mogen worden. Klantkosten noem ik dat.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Geert »

Bij Ziggo moet je ook verplicht 'gratis' digitale tv afnemen. Wel graag even 59,95 euro aansluitkosten betalen :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Suus »

Als je een alles-in-een pakket afneemt bij Ziggo en je hebt nog geen televisie dan betaal je slechts 30 euro aansluitkosten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Daantje »

Caspar schreef:Nou ik vind de analoge kabel in ieder geval beter dan Digitenne. Het is dat ik Ziggo relatief duur vind voor die paar uurtjes tv per week die ik kijk, maar anders had ik dat liever dan KPN. Als ik bijvoorbeeld het geluid van de tv even zacht zet bij Digitenne hoor ik een vervelende zoem. Ook vervormd het beeld van tijd tot tijd even een seconde.
Maarja, bij Ziggo moet ik al 58€ (administratie kosten) betalen om überhaupt klant te mogen worden. Klantkosten noem ik dat.
Ik had dat in het begin ook heel erg maar nadat ik een keer veel tijd gestoken heb in een goede plek zoeken voor die ontvanger heb ik negens meer last van en is m'n beeld en geluid prima. Wat bij mij geholpen heeft is om die verlengkabel te gebruiken. Ook heb ik die ontvanger een hele tijd op een hogere plek bij het raam gezet (bovenop m'n luxaflex), toen was de ontvangst ook beter, dan heb je minder last van geparkeerde auto's voor de deur en auto's/scooters die langs rijden. Nu gaat het al een tijd goed terwijl ie gewoon op de vensterbank staat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Daniel »

Bij mij werkt de digitenne inderdaad ook keurig met de ontvanger gewoon voor 't raam, maargoed, er zit dan ook bijna geen hoge bebouwing in de directe omgeving.
Enige wat af en toe 'n beetje stoort is de radio via de digitenne ontvanger maar die gebruik ik daarbij dan ook alleen als antenne (gaat weer via 'n kabel van de antenne-uit naar de stereoinstallatie)

Vooral 't kostenvoordeel vergeleken met Ziggo was er bij mij de aanleiding voor... alleen al het analoge kabelabonnement kost al twee keer zoveel. En dat voor die paar keer dat ik TV kijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

Dexter schreef:@Fles: Gecondoleerd met je verlies en ik vind het lullig dat je er niet op tijd kon zijn. Heb je het aan een personeelslid of aan de klantenservice laten weten? Ze kunnen zorgen voor een bloemetje of een ander gebaar als je dat op prijs stelt. Niet dat je er wat aan hebt of dat dat het goed kan maken.
Dat is aardig, maar daar heb ik niet echt behoefte aan. Gedane zaken nemen geen keer, ik heb al genoeg aan mijn hoofd dezer dagen :) Zij konden er ook niet veel aan doen dat het net ZO ongelukkig uitkwam.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door STF »

Met digitenne ontvang je totaal niets in een zo'n laag dal als Reisdorf, het maakt hier bij de kabel-tv niet uit qua kosten of je analoog of digitaal neemt; beiden 180 euro per jaar waarbij je dan of 26 analoge zenders of 80 digitale hebt. In Nederland hangt er zo te horen wel een extra prijskaartje aan?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Daantje »

Bedankt allemaal voor het duimen, het heeft geholpen: ik ben geslaagd!!! Ben zooo blij :) had wel tien fout voor gevaarherkenning (mag je er twaalf voor hebben) maar maar eentje voor wet en regelgeving en inzicht (mag je er vijf voor hebben) :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

Daantje schreef:had wel tien fout voor gevaarherkenning
Ik word als treinreiziger NOG iets blijer :mrgreen:


Maar gefeliciteerd Daantje *O*
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Bij Ziggo moet je ook verplicht 'gratis' digitale tv afnemen. Wel graag even 59,95 euro aansluitkosten betalen :roll:
Je moet helemaal niks verplicht.

Die doos met digitale tv weigeren we al zo'n 3 jaar sinds het Casema tijdperk aan de voordeur. Ziggo flikt het iedere keer weer.
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Caspar »

Ik zag net op het journaal het vertrek van de Oriënt- Expres uit Amsterdam centraal, maar wat een belangstelling voor die trein zeg. Volgens mij wel een stuk of 200 hobbyisten op Amsterdam centraal alleen al als ik dat filmpje zag. Dan zullen er verder langs de route nog wel een hoop staan.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door |Pim| »

En in venlo voor een avondplaat uitteraard.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Michael »

Daantje schreef:Bedankt allemaal voor het duimen, het heeft geholpen: ik ben geslaagd!!! Ben zooo blij :) had wel tien fout voor gevaarherkenning (mag je er twaalf voor hebben) maar maar eentje voor wet en regelgeving en inzicht (mag je er vijf voor hebben) :)
Gefeliciteerd
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 37 gasten