OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Jurre »

Op lijn 156 Almere - Hilversum reed vanmiddag CXX 8120, eentje met groene letterkast.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Suus »

Op lijn 37 Molenwijk - Amstelstation van het GVB zag ik vanochtend standaardbus 186 rijden op de Oosterpark. Normaal is dat een gelede bus.

Wat zullen die mensen zuur hebben gekeken toen ze de lege Citaro G van lijn 249 naar het eindpunt Indische Buurt van lijn 22 hebben zien rijden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Klaasje »

Jurre schreef:Op lijn 156 Almere - Hilversum reed vanmiddag CXX 8120, eentje met groene letterkast.
Vaste 151/156 reserve *O*
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Freek »

Zijn er door de vallende blaadjes toevallig wat verstoorde omlopen :P er reed een half uurtje geleden 3 keer plan V Nijmegen binnen als een IC uit Schiphol.

Verder reed er ook een gelede bus op lijn 2 in Nijmegen. Heyendaalshuttle zal dus met minimaal 1 normale bus gereden worden.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Jurre »

Hilversum, 15.10: lijn 59 uit Zeist komt aan met een gelede Citaro, nummer 9234.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Daniel »

De t12759 moest het vandaag weereens doen met slechts 6 bakken die zodoende ook erg goed gevuld waren (leken enkele reizigers achter te blijven)...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Michael »

Vandaag Gelede volvo 5853 op lijn 123 vertrek 12.55 vanaf Breda. Chauffeur had zich vergist en had per ongeluk een gelede volvo meegenomen in plaats van een amba
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Geert »

Jurre schreef:Hilversum, 15.10: lijn 59 uit Zeist komt aan met een gelede Citaro, nummer 9234.
Zie ook wel eens het broertje van die lijn (58 Hilversum - Zeist) met een gelede Citaro rijden. Waanzin, zelfs een Amba zit niet vol op die ritten volgens mij...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door MdJ »

De 2864 -reserve bus voor de regio Twente- had vandaag nogal problemen met de ruitenwissers tijdens een regenbui, aldus de bestuurder (en is ook meteen de vriend van m'n zus) daarvan. Wel echte DO-degelijkheid; een paar klappen erop en hij deed het weer.

(Overigens zijn er wel een aantal Twente-amba's die kapot zijn, wellicht komen er nog wat busjes die kant op?)
Bij twijfel: gebruik beton.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Mark »

Er rijden hier in Hengelo de laatste dagen ongeveer net zoveel groene als rode bussen rond...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Suus »

Ah, blijkbaar is het probleem al ondervangen met wat reservemeuk :lol:

Die oude amba's duiken echt op alle plekken waar ze niet horen op tegenwoordig :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Jurre »

Geert schreef:
Jurre schreef:Hilversum, 15.10: lijn 59 uit Zeist komt aan met een gelede Citaro, nummer 9234.
Zie ook wel eens het broertje van die lijn (58 Hilversum - Zeist) met een gelede Citaro rijden. Waanzin, zelfs een Amba zit niet vol op die ritten volgens mij...
Enkel in de spits zitten er aardig wat mensen in, maar dan heb je aan een Amba nog steeds genoeg. De diensten 's avonds kunnen zelfs met 8-personenbusjes uitgevoerd worden... niet dat er iemand inzit, de bus rijdt dan wel voor de statistieken :) .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Suus »

De lijn Amersfoort - Soest - Hilversum (lijn 70 geloof ik) is wel een lijn waar volgens mij gelede bussen soms welkom zijn. Heb mij laatst verbaasd hoe vol die lijn zit op station Soest Zuid om half drie 's middags.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Vinny »

Scholieren...

Ik heb er zelf ook ooit wel eens ingezeten. Leuk om op een herfstdag eens een andere route te nemen, maar goed ik had me toch een iets andere reis voorgesteld dan tussen pubiers met te luide muziek op hun MP-3 en amper plaats om te zitten (en natuurlijk geen uitzicht naar buiten op de prachtige Utrechtse Heuvelrug). Kortom, die lijn neem ik niet meer...
Éen oh ja, in Soest neemt hij ook nog een uiterst toeristische route, zodat je na woonwijk Rijtjeshuizen a/d Sleur versie zoveel het ook wel weer eens gezien hebt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Suus »

Als je over de Utrechtse Heuvelrug de bus wil nemen zou ik ook niet lijn 70 nemen :) Lijn 59 Hilversum - Zeist lijkt mij dan een leukere lijn, door Lage Vuursche. (Wie dat niet kent, schaam je :mrgreen: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Michael »

Bee schreef: door Lage Vuursche. (Wie dat niet kent, schaam je :mrgreen: )
dan moet ik met toch heel hard gaan schamen want ik heb er nooit van gehoord
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Suus »

Lage Vuursche is bekend om de midgetgolfbanen, de pannenkoekenrestaurants en omdat Beatrix daar gaat wonen als Willem-Alexander koning wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Caspar »

Mooie omgeving daar.
Verder viel me vanmiddag op: 2 verschillende treinen met Mat 64 en 1x een trein met SGMm tussen Utrecht en Beukelen als sprinter. Waar is de SLT?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Daniel »

SLT mag tijdelijk niet naar Rhn wegens blaadjesproblemen, 't rijdt nu o.a. in de s5700.

Net te Ledn 2x ICMm in de t2285 trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Als je over de Utrechtse Heuvelrug de bus wil nemen zou ik ook niet lijn 70 nemen :) Lijn 59 Hilversum - Zeist lijkt mij dan een leukere lijn, door Lage Vuursche. (Wie dat niet kent, schaam je :mrgreen: )
Die lijn heb ik altijd een keer willen nemen, maar het is een lijn niet niet meer op zondag rijdt, en op zaterdag maar een paar maal per dag. Ik mis hem dus steeds..., nou ja dan loop ik maar weer naar Hollandsche Rading om daar de trein naar huis te nemen. Ik vind sowieso het openbaar vervoer niet erg toeristvriendelijk daar, en dus gaan wandelaars gewoon met de auto naar het gebied...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Caspar »

Daniel schreef:SLT mag tijdelijk niet naar Rhn wegens blaadjesproblemen, 't rijdt nu o.a. in de s5700.

Net te Ledn 2x ICMm in de t2285 trouwens.
Ik mag hopen dat het tijdelijk is en dat de techneuten van Bombardier en Siemens hard werken aan een oplossing?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Lage Vuursche is bekend om de midgetgolfbanen, de pannenkoekenrestaurants en omdat Beatrix daar gaat wonen als Willem-Alexander koning wordt.
Allemaal uitgeprobeerd.. *O* (behalve Bea dan)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Suus »

Vinny schreef:
Bee schreef:Als je over de Utrechtse Heuvelrug de bus wil nemen zou ik ook niet lijn 70 nemen :) Lijn 59 Hilversum - Zeist lijkt mij dan een leukere lijn, door Lage Vuursche. (Wie dat niet kent, schaam je :mrgreen: )
Die lijn heb ik altijd een keer willen nemen, maar het is een lijn niet niet meer op zondag rijdt, en op zaterdag maar een paar maal per dag. Ik mis hem dus steeds..., nou ja dan loop ik maar weer naar Hollandsche Rading om daar de trein naar huis te nemen. Ik vind sowieso het openbaar vervoer niet erg toeristvriendelijk daar, en dus gaan wandelaars gewoon met de auto naar het gebied...
Moet eerlijk zeggen dat ik de lijn ook nog nooit heb gehad, moet ik toch eens een keer doen.

Ik wil ook nog een keer lijn 102s op de Veluwe doen. Die rijdt een groot deel van de route over een weg die ik vroeger op de achterbank bij mijn ouders vaak reed als we naar opa en oma in Apeldoorn gingen. Helaas leven die niet meer en ben sindsdien nog maar heel zelden in Apeldoorn geweest. Mijn opa en oma woonden in de Boszichtlaan, vlakbij Paleis 't Loo, dan is het vanuit het westen logischer om de afrit Kootwijk te nemen op de A1.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door MdJ »

Dat laatste kan niet in het weekend t/m eind maart overigens, dan is de Amersfoortseweg tussen Nieuw Millingen (rotonde bij de Landal Rabbit Hill) en Apeldoorn afgesloten omdat ze aan de weg daar aan het knutselen zijn...(zie http://www.gelderland.nl/smartsite.dws?id=15346

Zoals we inmiddels gewend zijn: de site van Veolia spreekt als een blanco velletje...

Overigens maakt het niet uit of je via Kootwijk-Nieuw Millingen-Apeldoorn West gaat, of via afslag Apeldoorn (/west/noord A1) - Europaweg - Laan van Spitsbergen - Jachtlaan - Boszichtlaan, zowel qua tijd (verschil is een minuutje) en qua afstand, kilometertje langer-
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Michael »

er zit vandaag ICM in de s1900 zag hem vanmiddag op station Breda
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten