OVer je reiservaringen in november 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag drie keer een snelremming gehad:
2 keer in de t5149 (t.h.v. Kijfhoek en net voor Dordrecht) en één keer in de t36751 (net na vertrek vanaf Ddr; we waren nog niet aan het eind van het perron).

Verder was er vanaf 15:00 geen treinverkeer mogelijk tussen Ddr en Ddrs wegens defecte overwegen. Gelukkig rijdt lijn 5 in Dordrecht elke 10 minuten, dus zo'n ramp was het niet. Uiteindelijke aankomst te Rlb was zelfs +10 (s2200 i.p.v. s5100), dus dat viel reuze mee. :D

En nog een vraagje over de Spurts op de MLL: vorige week had ik de m10503 en was deze 'gedraaid', de fietsafdeling zat namelijk aan de Dordrecht-zijde i.p.v. de Geldermalsen-zijde. Verder was er nog minimaal één andere ook gedraaid (volgens mij de m10506). Vandaag had ik wéér de m10503 en zat de fietsafdeling weer aan de Geldermalsen-zijde.
Dus waarom heeft Arriva zijn treinen twee keer in twee weken gedraaid? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Lijkt wel of SLT's niet tegen blaadjes en/of wind kunnen... rond 16.45 uur kwam in Utrecht een SLT binnen op spoor 10 met Utrecht Centraal op de koersdisplays en op de binnendisplays stond "Den Dolder" als eerstvolgende stop. Machinist en HC stapten uit, een storingsmonteur ging naar de andere cabine om de trein naar de Cartesiusweg te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Verder was er vanaf 15:00 geen treinverkeer mogelijk tussen Ddr en Ddrs wegens defecte overwegen.
Volgens de verstoringsinfo betrof het een gestrande trein waardoor er geen treinverkeer mogelijk was tussen Dordrecht en Sliedrecht.
En nog een vraagje over de Spurts op de MLL: vorige week had ik de m10503 en was deze 'gedraaid', de fietsafdeling zat namelijk aan de Dordrecht-zijde i.p.v. de Geldermalsen-zijde. Verder was er nog minimaal één andere ook gedraaid (volgens mij de m10506). Vandaag had ik wéér de m10503 en zat de fietsafdeling weer aan de Geldermalsen-zijde.
Dus waarom heeft Arriva zijn treinen twee keer in twee weken gedraaid? :?
Allicht heeft dat stel onderhoud gehad en kon het niet via de meest praktische route (Ddr - Gv - Bkh - Ypb - Ldd) naar de werkplaats rijden. Als je er via Gvc of Gd heen rijdt en vervolgens bovengenoemde route terugrijdt komt je treinstel precies andersom te staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
Meltrain schreef:Verder was er vanaf 15:00 geen treinverkeer mogelijk tussen Ddr en Ddrs wegens defecte overwegen.
Volgens de verstoringsinfo betrof het een gestrande trein waardoor er geen treinverkeer mogelijk was tussen Dordrecht en Sliedrecht.
Hmm, de omroep op Hardinxveld-Giessendam had het over een overwegstoring, maar eenmaal op Dordrecht aangekomen, zag ik wel een trein ergenstussen het station en de eerste overweg staan. Overigens was het weldegelijk slechts tussen Dordrecht en Dordecht Stadspolders, want ik ben op het laatstgenoemde station overgestapt op lijn 5. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Lijkt wel of SLT's niet tegen blaadjes en/of wind kunnen... rond 16.45 uur kwam in Utrecht een SLT binnen op spoor 10 met Utrecht Centraal op de koersdisplays en op de binnendisplays stond "Den Dolder" als eerstvolgende stop. Machinist en HC stapten uit, een storingsmonteur ging naar de andere cabine om de trein naar de Cartesiusweg te rijden.
Ik weet niet wat het was. Als SLTs zo'n moeite zouden hebben met dit weer had ik daar toch wel wat van mogen merken op mijn reis van Utrecht naar Den Haag, maar vertrek op tijd en aankomst op tijd was niet echt anders dan normaal ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Daar heb je wel wat minder boompjes staan natuurlijk :wink: Viel me vooral op dat we vandaag drie defecte SLT's op de lijn naar Rhenen gehad hebben en dus kennelijk ook deze op de lijn naar Baarn vanuit Utrecht. Allemaal lijnen met een nogal boomrijke omgeving :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Hmm, de omroep op Hardinxveld-Giessendam had het over een overwegstoring, maar eenmaal op Dordrecht aangekomen, zag ik wel een trein ergenstussen het station en de eerste overweg staan. Overigens was het weldegelijk slechts tussen Dordrecht en Dordecht Stadspolders, want ik ben op het laatstgenoemde station overgestapt op lijn 5. ;)
Naar het schijnt is er een tijdje niet gereden tussen Dordrecht en Sliedrecht en is men later tot Stadspolders gaan rijden. De versterkingsstellen zijn via Breda - 's-Hertogenbosch naar Geldermalsen gereden.

Volgens een bericht op Somda was het volgende aan de hand: een trein is met veilig sein uit Dordrecht vertrokken maar toen de overweg Krommedijk bijna bereikt was gingen de spoorbomen weer omhoog en bleek de trein (ook bij de trdl) volledig uit de detectie verdwenen. Met een noodstop is de trein nog net voor de overweg tot stilstand gekomen, het treinverkeer ligt stil wegens onderzoek door de IVW. Mogelijke oorzaak: een hoop smurrie van fijngereden blaadjes op de rails.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Caspar »

Ik stond op station Heiloo, en daar ging de overweg in de storing. Toevallig zag ik het gebeuren. De bomen gingen dicht voor een passerende IC naar Den Helder daar. Vervolgens blijven de spoorbomen die direct na het station liggen richting Alkmaar van dat ene spoor gesloten, en die van het nevenspoor gaan omhoog (Heiloo ligt op een eiland perron). Ook de overweg van de hoofdweg een meter of 20 verderop blijft gesloten. Er begon zich een aardige rij wachtenden te vormen bij de overwegen. Even later gaan ook de andere overweg bomen naar beneden en niet meer omhoog. De wachtenden tonen na een minuut of 2 à 3 ongeduld en beginnen de bomen voor elkaar open te houden, zodat ze er onder door kunnen. Dan komt de IC naar Nijmegen aangeraasd, en terwijl er mensen net onder de zelf geopende bomen door zijn gegaan, raast die met 130 km/u langs. Ik dacht echt, als dat maar goed gaat. De volgende treinen reden met een aanwijzing en daardoor met extra vertraging, maar wel veilig langs. Nadat er een boom werd open gehouden door een vriendelijke man stonden er zo veel fietsers op het kleine stukje tussen de 2 overwegen/sporen in aan het einde van het perron, dat er nog mensen op de overweg stonden met hun fiets. Toen er zichtbaar een trein naderde (met aangepaste snelheid) en die ook een herhaald fluitsein gaf begonnen de mensen heel zenuwachtig met hun fietsen de duwen tegen elkaar op, om zo de overweg vrij te krijgen, en op het veilige stukje tussen de 2 overwegen in te komen. Het was echt een duwwerk geworden met paniek alom. :N
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Vinny »

In dergelijke gevallen zou een luidsprekerverbinding naar een verkeersleidingspost niet verkeerd zijn. Meer overwegwachters aannemen... :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wilco

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Wilco »

vanochtend met de eerste trein naar Utrecht toe en had een onofficele aansluiting naar Hrl gehaald dus alles ging goed tot voor Std dames en heren diegene die naar Hrl toe moeten reizen mee met deze trein naar Mt en kunnen daar overstappen op de Veolia naar Hrl dit i.v.m. een aanrijding met een persoon dus ik denk bah zit me weer tegen vandaag dus ik via Mt naar Hrl in Hrl even een vriendin opgehaald en samen weer terug naar Mt omdat de verstoring nog niet voorbij was in Mt met de IC mee naar Ehv. In Ehv aangekomen mee met de IC naar Bd en net voor Bd krijgen we te horen reizigers voor Rsd meereizen met deze trein naar Ddr dit i.v.m. een aanrijding ik dacht fuck! Wat is dit vandaag, dus maar mee naar Ddr om vanuit daar een vertraagte BNL te pakken naar Rsd. En vanuit daar verder met de IC naar Vs dus in Rsd aangekomen met de stopper mee naar Vs.

En de terugreis ging gelukkig goed.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Vinny schreef:In dergelijke gevallen zou een luidsprekerverbinding naar een verkeersleidingspost niet verkeerd zijn. Meer overwegwachters aannemen... :)
Ik heb wel eens een overwegstoring meegemaakt in Boskoop. Toen heb ik het telefoonnummer gebeld dat op elke paal geplakt was. Ik kreeg het StoringsMeldingsCentrum (oid) in Utrecht aan de lijn, die blij waren dat ik belde, want ze hadden het nog niet gezien in het systeem, en het bleek op de hele lijn het geval te zijn. Opvallend genoeg was de politie die door mijn broertje werden gebeld op hetzelfde moment wel op de hoogte van de overwegstoring, dat lijkt mij toch wel een punt van verbetering. :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Caspar »

De storing komt binnen bij de treindienstleider, die alarmeert in eerste instantie het treinverkeer, zorgt dat er geen treinen naar het gevaarpunt kunnen rijden (zonder aanwijzing), treft de verhinderingen op de seinen etc, belt daarna naar de KLPD, schakel & meldcentrum etc.

Het belangrijkste is dus dat de machinisten als eerste zijn ingelicht. Als het SMC of de KLPD pas na een minuut of 5 worden ingelicht is er niets fout in principe, als het treinverkeer dan met een snelheid van 10km/u en met herhaald fluitsein de overweg passeert is er in principe geen onveilige situatie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Justin »

Oeps, niet te veel gezegd...

De t3072 kwam om 20:42 aan in Ede-Wageningen. Met al die vertragingen was dat nog netjes, maar dat ding stond vervolgens tot 20:56 stil zonder reden. Er werd wel omgeroepen dat er "naar Utrecht Centraal geen treinen reden door logistieke problemen". Beetje raar als er vervolgens wel een trein stilstaat, mét personeel, en van stoptreinen had je geen last, want die waren immers vandaag grotendeels opgeheven op Utrecht-Rhenen :p.

Enfin, ik kon in die tussentijd zelfs nog een patatje oorlog en kaassouflé halen (helaas at ik een stuk plastic vorkje op, ik dacht dat het een krokant stukje friet was :@ -o- ), en reed met +15 naar Ut. Bij de Veemarkt Aansluiting stonden we 'in de file' en moesten 3 sprinters, 3 IC's en 1 EN voor laten gaan, en zodoende kwamen we om 21:40 (i.p.v. 21:08) aan op spoor 4.

Ondertussen was trein t21772 en t2874 opgeheven. Het was wachten op de t20574 die met +7 aangekondigd was, maar de CTA wilde niks bekennen. Het perron stroomde ondertussen aardig vol met mensen, want tja, met drie geannuleerde treindiensten verwacht je niets anders.... Om 22:02 ververste ik mijn AV en zag dat hij van de AV was verdwenen, en dat de t21776 met +15 stond aangekondigd. Ik dacht: ik ga maar anders de stopper naar Den Haag Centraal pakken en op Gouda wel overstappen. Ik liep naar de stationshal en zag dat alle treinen van de aanwijzers gehaald worde. Juist....

t9876 was klaar voor vertrek en dat werd ook omgeroepen, en dus ging een horde mensen daar maar naar toe, en op dat moment besloot ik maar naar Geldermalsen te gaan vertrekken met trein t16083 van 22:13, die klaar stond met SGMm 3+2+3. Deze vertrok wel gewoon op tijd en het was redelijk gevuld, maar niet nokkievol. Iedereen kon een zitplek bemachtigen.

Als ik van te voren wist dat drie treinen naar Rotterdam opgeheven zou worden, en de vierde vertraagd was, dan was ik vanuit werk in Wageningen wel met de bus naar Tiel gegaan en aldaar verder met de 6000 gegaan... Maar goed...

In Geldermalsen op trein t36780 van 22:39 naar Dordrecht gegaan, maar ik wist dat er al de hele dag hommeles was rond Dordrecht Stadspolders. Gelukkig kregen we te horen dat we de eerste trein waren die eindelijk verder naar Dordrecht zelf mochten gaan. En met een kleine +6 kwamen eindelijk aan en kon ik alsnog m'n reis voortzetten met trein t5182 en om 23:40 in Zwijndrecht uit te gaan checken (i.p.v. 22:20).

Mocht ik uiteindelijk nog met de t21776 +15 zijn geweest, dan zou ik mijn t5187 in Rotterdam hebben gemist (aangezien ik een max van +5 mag tolereren), en dus met de t5189 om 23:50 in Zwijndrecht arriveren. Yes, heb een keer weer 10 minuten tijdwinst geboekt. Hoe dan ook, dit gaat een GTBV'tje worden...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Geert »

Justin schreef:Ondertussen was trein t21772 en t2874 opgeheven. Het was wachten op de t20574 die met +7 aangekondigd was, maar de CTA wilde niks bekennen. Het perron stroomde ondertussen aardig vol met mensen, want tja, met drie geannuleerde treindiensten verwacht je niets anders.... Om 22:02 ververste ik mijn AV en zag dat hij van de AV was verdwenen, en dat de t21776 met +15 stond aangekondigd. Ik dacht: ik ga maar anders de stopper naar Den Haag Centraal pakken en op Gouda wel overstappen. Ik liep naar de stationshal en zag dat alle treinen van de aanwijzers gehaald worde. Juist....

t9876 was klaar voor vertrek en dat werd ook omgeroepen, en dus ging een horde mensen daar maar naar toe, en op dat moment besloot ik maar naar Geldermalsen te gaan vertrekken met trein t16083 van 22:13, die klaar stond met SGMm 3+2+3. Deze vertrok wel gewoon op tijd en het was redelijk gevuld, maar niet nokkievol. Iedereen kon een zitplek bemachtigen.
ah, dan hebben we elkaar net misgelopen want ik zat in die trein. SLT-VI, helemaal voorin waren er nog ruim zitplaatsen over. Kennelijk was het niet duidelijk dat deze dan toch echt ging rijden :)
Als ik van te voren wist dat drie treinen naar Rotterdam opgeheven zou worden, en de vierde vertraagd was, dan was ik vanuit werk in Wageningen wel met de bus naar Tiel gegaan en aldaar verder met de 6000 gegaan... Maar goed...
Zag op de AV wel een paar treinen richting Tiel die niet verder zouden rijden dan Gdm. Weet dus niet of je in Tiel überhaupt wel een trein gehad zou hebben...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Justin »

Nou ja, heb in elk geval mijn GTBV kunnen invullen. Zojuist voltooid =).

Hopelijk kan ik morgen wel normaal de t2124 van Ddr naar Asd... en terug in de t2291 en t5191 naar Zwd.... sans problèmes, j'èspère...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Geert »

Vanochtend t1929 opgeheven vanaf Gvc al. Dat werd dus met de s5100 naar Rtd kachelen... Gaat weer lekker zeg. :|
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door MdJ »

Botsinkje te Ledn, s17400 er in de spits uit (en tussendoor een s7400 die LM uit Wgm moet komen opheffen)... zowel 5bak SGMm in de s3600 als een SLT-IV...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

De t7400 van rond kwart voor vijf zou volgens de omroep in Utrecht trouwens ook slechts tot Breukelen rijden... om vervolgens door Tuffy weer te worden omgeroepen als Sprinter naar Uitgeest.

Door de botsing in Leiden reed de s8800 tot Leiden Lammenschans maar hierbij was vooral het omreisadvies dat op Utrecht C. werd omgeroepen opvallend: via Den Haag Centraal terwijl je via Schiphol toch twee keer zo vaak om kunt reizen (via Den Haag heb je alleen een aansluiting uit de NoordOost en is de extra reistijd dusdanig dat je ongeveer net zo snel bent als wanneer je vanaf Lammenschans gaat lopen!)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door webguy »

Die was inderdaad denk ik vooral voor de richting Gouda, via Alphen. Maar de NS reisplanner geeft Leiden - Utrecht inderdaad via Schiphol.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Mark »

De spoortunnel in de Enschedesestraat in Hengelo stond helemaal vol met water, waardoor de lijnen 9 en 12 om moesten rijden, vanaf het station via het Prins Bernhardplantsoen-Fluweelplein-Twekkelerweg-Spartalaan-Kuipersdijk en vanaf daar weer hun normale route.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Marc »

Eerst tussen +/- 06:45 en 08:15 geen treinen op de Heuvellandlijn door de sein- en wisselstoring. De eerste treinen vanuit Mt waren de 690830 en 690832 (omgeleide IC's via Hrl), de eerste stoptrein van Veolia vertrok pas om 09:15 (een uur later...?). 's Middags rond 14:00 was het wéér prijs: geen treinen tussen Mt en Hrl. Dit keer stond ik zelf in Hrl na aangekomen te zijn met trein 690841, waarvan de omroep in het achterste stel niet werkte (en een mokkende MCN toen ik er iets van zei).
Na een klein uurtje wachten kon ik in een gelede bus stappen (een van Hool die normaal op lijn 41 rijdt) die rechtstreeks naar Mt reed, aankomst +/- 15:30 in Mt. Hier stond op het bord dat er minder treinen zouden rijden tussen Mt en Hrl, om 15:31 kwam zelfs een IC aan (aannemelijk trein 690845). Later werd weer omgeroepen dat er geen treinen reden tussen Mt en Hrl, trein 690860 is niet meer vertrokken uit Mt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Caspar »

Op buslijn 11 in Hoorn vandaag: Oude vrouw van ongeveer 80 stapt in bij de chauffeur en zegt iets tamelijk onverstaanbaars, maar de chauffeur dacht dat ze zei: ik ben een West-Fries. Dus de chauffeur antwoord de vrouw: Ow mevrouw ik ben ook een West Fries. Zegt mw: nee ik ben Amsterdamse. Chauffeur: maar mw waar wilt u eigenlijk heen? Mw nogmaals: naar de Westfries... (dat is de naam van de schaatsbaan hier) zegt chauffeur behoorlijk verbaasd: daar kom ik niet langs, gaat u schaatsen? (mw kon amper zonder rollator lopen)
Mw zegt: nee naar een crematie. Blijkt dat het crematorium ook die naam heeft hier in de buurt.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door les7 »

De 692271 raakte vandaag onderweg defect tussen Dtz en Sdm (nabij "station" Kethel). Vertrek van Dt ging al moeizaam door een rood sein van de late t1969. Midden in de polder stonden we vervolgens weer stil. Op een gegeven moment trok de trein weer op naar vermoedelijk 40 km/h. Vlak daarna ging de trein vol in de remmen (gelukkig zat ik :P). Het lampje van "REM" ging branden en het lampje "VERWARMING" uitgegaan (ik zat op het balkon). Toen de machinist bezig was met oplossen zag ik af en toe weer het lampje "VERWARMING" weer aangaan. Het licht ging ook nog even uit, toen zag je al het licht van die Blackberry's en iPhones. :P

De trein heeft hier zo'n 50 minuten stilgestaan, uiteindelijk heeft de machinist 'm weer aan de praat gekregen.

Leuk, zo'n +50 op een ritje van 7 minuten.. -o-
Laatst gewijzigd door Chauf21 op di 09 nov 2010, 09:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Sorry :)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Mark »

Vandaag in Hengelo een chauffeur op lijn 12 die de verkeerde afslag nam... of er moet een onaangekondigde omleiding zijn: in plaats vanaf het station rechtsaf de Lansinkesweg in te gaan sloeg hij linksaf de Industriestraat in. Gevolg was een blokje om via de Christiaan Huygenslaan, Breemarsweg en Oelerweg, om vanaf de Geerdinksweg weer de normale route te kunnen volgen. :P

Edit: laat maar, dat is planmatig sinds 1 november zie ik... wel slecht dat het nergens aangegeven staat die wijziging. :|
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Klaasje »

Dat reisinformatie over omleidingen nooit goed genoeg kan zijn heb ik vanmorgen weer mooi gezien. Na Muiden P+R reed lijn 152 de snelweg op in plaats van over de Maxisweg wat bij degene die net het stopknopje toch een vraagteken gaf. "Hoe kom ik nu bij "Maxisweg..?" Uiteindelijk was mevrouw de Chauffeuse zo vriendelijk om deze onhandige reiziger er maar uit te laten bij Vinkenbrug wat eigenlijk geen halte van deze lijn is. Vinkenbrug is toch minder ver dan Brinkstraat *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten