Mag ik even kwijt #58

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door STF »

Huh, mag je tegenwoordig zoveel fouten hebben bij het theorie examen? Ze hebben het ooit al eens opgerekt van 5 naar 6 fouten maar nu zit het zo te horen ergens op 15 à 20 fouten ofzo? :shock:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Daantje »

Het theorie-examen is nu ingedeeld in drie delen: gevaarherkenning, wet en regelgeving en verkeersinzicht. Bij het eerste gedeelte (gevaarherkenning) krijg je 25 vragen met daarin verkeerssituaties waarin je moet kiezen tussen gas loslaten, remmen of niets doen (gewoon doorrijden). Van deze 25 mag je er maximaal 12 fout hebben omdat je nog maar kort deelneemt in het verkeer en nog gevaarherkenning moet aanleren. Bij het tweede en derde gedeelte krijg je 30 vragen wet en regelgeving + tien vragen verkeersinzicht. Hiervan mag je er maximaal 5 fout hebben. Dit zijn ABC, ja/nee en open vragen, beetje vergelijkbaar met hoe het vroeger was. Je kan dus eigenlijk stellen dat het examen is uitgebreid met die gevaarherkenningvragen. Voor beide afzonderlijke delen moet je geslaagd zijn wil je het examen halen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door mb90 »

Gefeliciteerd Daantje. :) Waren er bij jou ook zoveel gezakt? Ik zat zelf vorige week in Barendrecht (daar met 6 en 4 fout gelijk geslaagd) op de 4e rij en bij de 3 rijen ervoor en naast mij was bijna iedereen gezakt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Daantje »

mb90 schreef:Gefeliciteerd Daantje. :) Waren er bij jou ook zoveel gezakt? Ik zat zelf vorige week in Barendrecht (daar met 6 en 4 fout gelijk geslaagd) op de 4e rij en bij de 3 rijen ervoor en naast mij was bijna iedereen gezakt.
Ik was ook in Barendrecht. Bij mij viel het heel erg mee, had ook al verhalen gehoord van collega's dat echt het meerendeel gezakt was maar denk dat bij mij zeker 75% geslaagd was.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door STF »

Het leukste vond ik toch altijd die open vragen waarbij het juiste antwoord uit twee getallen bestaat, terwijl je iedereen om je heen drie knopjes in hoort drukken. Rond mij zaten diverse mensen met meer dan 35 fouten... :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

wij hadden alleen maar ja-nee vragen. DAAR mocht je er 7 van de 70 van fout hebben maximaal :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Stefan »

mb90 schreef:Gefeliciteerd Daantje. :) Waren er bij jou ook zoveel gezakt? Ik zat zelf vorige week in Barendrecht (daar met 6 en 4 fout gelijk geslaagd) op de 4e rij en bij de 3 rijen ervoor en naast mij was bijna iedereen gezakt.
Dat was bij mij ook zo toen ik in Barendrecht voor m'n autotheorie, maar ook bij m'n scootertheorie een paar jaar geleden (maar dat was dan weer in Dordrecht :P ). Maar ik ben voor alles gelukkig in 1x geslaagd, net als m'n praktijk. *O*

@Fles: Gecondoleerd en sterkte.

En @Daantje: Gefeliciteerd! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Gekko123 »

@Fles: gecondoleerd
@Daantje: gefeliciteerd

Zelf ben ik vandaag ook weer klaar met mijn tentamens. Heb zo mijn twijfels, maar heb wel goede hoop.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Stefan »

Ik had vandaag ook m'n laatste tentamen.. Vervoersrecht. Ging beter dan ik had verwacht, maar ik ben bang dat m'n cijfer het tegenovergestelde gaat vertellen. :X Baggervak. -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Michael »

Ik ga zo maar slapen want morgen mag ik weer werken van 11.00 tot 19.00
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

Stefan schreef:Ik had vandaag ook m'n laatste tentamen.. Vervoersrecht. Ging beter dan ik had verwacht, maar ik ben bang dat m'n cijfer het tegenovergestelde gaat vertellen. :X Baggervak. -o-

een 6 is ook het tegenovergestelde van een 9 :idea:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Daantje »

@ Dexter: hoe is de operatie vandaag gegaan?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Geert »

Gefeliciteerd Daantje!
find_your_spot schreef:
Geert schreef:Bij Ziggo moet je ook verplicht 'gratis' digitale tv afnemen. Wel graag even 59,95 euro aansluitkosten betalen :roll:
Je moet helemaal niks verplicht.

Die doos met digitale tv weigeren we al zo'n 3 jaar sinds het Casema tijdperk aan de voordeur. Ziggo flikt het iedere keer weer.
Wel als je je aanmeldt als nieuwe abonnee. In ieder geval is de 59 euro verplicht ('aansluitkosten' terwijl alles al aangesloten is :roll:), de doos komt dan vanzelf met de TNT aan de deur. Om dan die decoder dan maar in de kast te laten verstoffen is ook weer zoiets ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

Geert schreef:Wel als je je aanmeldt als nieuwe abonnee.
OKee, dat doe je dan dus NIET *O*
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Dexter »

Daantje schreef:@ Dexter: hoe is de operatie vandaag gegaan?
Het is gelukkig allemaal goed verlopen, ik ben zo opgelucht! Wat duurde dat wachten lang zeg. Mijn moeder ligt nu voorlopig op de IC-afdeling en als het goed gaat, mag ze morgen van de beademingsapparatuur af.

En jij van harte gefeliciteerd met het halen van je theorie-examen!
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

Hoe oud is je moeder als ik vragen mag Dex? :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Suus »

Fles schreef:
Geert schreef:Wel als je je aanmeldt als nieuwe abonnee.
OKee, dat doe je dan dus NIET *O*
Is Deventer niet UPC gebied? Die stuurden nog facturen naar mijn opa terwijl het abonnement al was afgesloten wegens zijn overlijden :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

Bee schreef:
Fles schreef:
Geert schreef:Wel als je je aanmeldt als nieuwe abonnee.
OKee, dat doe je dan dus NIET *O*
Is Deventer niet UPC gebied? Die stuurden nog facturen naar mijn opa terwijl het abonnement al was afgesloten wegens zijn overlijden :roll:

Deventer is in ieder geval Vitens gebied. Zin in een sterk verhaal? :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Suus »

Klinkt als een of ander mislukt servicebedrijf. Waarom kunnen bedrijven nu nooit eens in de naam aangeven wat ze doen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door STF »

Het elektriciteitsbedrijf hier heeft het er ook niet bepaald makkelijker op gemaakt; voorheen was het Cegedel, nu is het opgesplitst in twee bedrijven, Creos en Enovos.
Het ene bedrijf wekt energie op, het andere bedrijf zorgt voor de apparatuur zoals de kWh meter.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

Bee schreef:Klinkt als een of ander mislukt servicebedrijf. Waarom kunnen bedrijven nu nooit eens in de naam aangeven wat ze doen :roll:
Ik zal het proberen in één zin.


Vitens is de naam van het waterleidingbedrijf wat het presteerde om mij, één van de eigenaars van het betreffende perceel, 7 jaar na het uitbranden van de daarop gestaan hebbende villa, die nooit van mij was, aanmaningen te sturen voor facturen die nooit aan mij verzonden zijn, voor water wat nooit geleverd is aan de betreffende villa, overigens zonder ooit een contract met mij gehad te hebben, en bovendien in tamelijk dreigende bewoordingen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Suus »

@STF: Energiebedrijven worden in geheel Europa opgesplitst. Zo blijven de netwerken in handen van binnenlandse bedrijven, maar kan de levering wel in handen komen van buitenlandse bedrijven. De leverancier kan je zelf kiezen, de netwerkbeheerder niet.

@Fles: Klinkt als een verhaal wat zo in de glossy van Youp van 't Hek kan :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Dexter »

Fles schreef:Hoe oud is je moeder als ik vragen mag Dex? :)
Pas 56.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

Dexter schreef:
Fles schreef:Hoe oud is je moeder als ik vragen mag Dex? :)
Pas 56.
Woow dat is nog wel wat aan de vroege kant inderdaad. Dat mag niet hoor :N
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

Bee schreef:@Fles: Klinkt als een verhaal wat zo in de glossy van Youp van 't Hek kan :shock:
Nou, waarom zou ik dat willen?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten