Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Daniel »

Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Treinreizigers kijken het liefst naar het landschap van Gelderland en Limburg. Gelderland staat met 33 procent aan kop, gevolgd door dertien procent voor Limburg, meldt de NS vrijdag op basis van onderzoek.

Van de ondervraagden vond dertig procent het uitzicht op de eigen provincie het mooist. Meer dan vijftig procent vindt dat je vanuit de trein pas goed ziet hoe mooi Nederland is, veertien procent is het daar niet mee eens.

Bijna de helft, 46 procent, van de treinreizigers leest het liefst tijdens de reis. Daarnaast ontspannen reizigers graag en houden ze ook van dagdromen in de trein. Vijf procent praat met medereizigers.

Bron: Novum via htmfoto.net
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Dubbele P »

Jazeker, er gaat niets boven het Limburgs landschap. Als je echt mooie lijnen wil zien, moet je Heerlen-Maastricht en Sittard-Maastricht (eigenlijk vanaf Beek-Elslo) maar eens bereizen. Dat laatste stuk is volgens de meeste machinisten ook het mooiste stuk van heel Nederland, heb ik eens ergens gelezen.
Helaas behoort Valkenburg - Kerkrade niet meer standaard tot een treintraject, want dat is ook prachtig om te zien.
Het stukje Blerick - Venray heeft ook wel wat, maar is toch stukken minder dan de bovenstaande trajecten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Daniel »

Sittard - Maastricht is zeker mooi ja... heb dat stuk ooit ook per bus (vanaf Geleen dan) gedaan, dan merk je pas echt goed hoe steil de hellingen zijn bij (als ik me niet vergis) Bunde.

En net over de grens bij Maastricht (met name in de richting Luik) is 't zeker ook de moeite waard qua landschap :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door webguy »

Zelf vind ik Woerden - Leiden ook wel iets hebben (al heb ik het onderhand te vaak gezien :P), en Woerden - Gouda ook wel ;)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Ruben »

Hmm ja ik stem ook wel voor Gelderland.
Nijkerk - Wezep, Amersfoort - Apeldoorn, Ede-Wageningen - Arnhem en Arnhem - Nijmegen, allemaal prachttrajecten :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Suus »

Woerden - Gouda is inderdaad ook leuk, zeker nu zijn er heel veel hazen te zien in de weilanden naast het spoor, erg leuk :D Maar die hazen zullen ook wel elders zitten.

Overigens lijkt het er op dat uit het raam kijken erg ontmoedigd wordt, steeds meer geluidsschermen verpesten het uitzicht, zeker op de onderste verdieping van dubbeldekkers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Caspar »

Saaiste stukken vind ik 's Hertogenbosch-Eindhoven, vreselijk dat populierenlandschap met gekanaliseerde riviertjes en mega varkensstallen. Dat laatste geld ook voor Eindhoven- Venlo, wat in de loop van jaren ook heftig is aangetast met de komst van de bio industrie. Limburg heeft mooie lijnen, maar Roermond- Sittard is ook ubersaai.
Wel mooi: Zwolle- Emmen, Zwolle- Almelo, Deventer- Almelo, Beverwijk-Haarlem- Den Haag en Groningen- Roodeschool (lekker tuffen langs kleine plaatsjes waar de tijd heeft stilgestaan).
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Daantje »

Als saaiste stuk staat bij mij met stip bovenaan: Roosendaal - Dordrecht, dat is echt het meest slaapwekkende traject ooit. Bij de mooiste hoort ook bij mij zeker Heerlen - Maastricht.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Dubbele P »

Nog niet genoemd, je moet ervan houden, maar ik vind hem ook mooi: Amsterdam - Lelystad. Zeker bovenin een dubbeldekker erg mooi zo door het polderlandschap. Persoonlijke favoriet is toch Heerlen-Maastricht, zoals al eerder genoemd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Daniel »

@ Daantje: Hmm, daarvoor zou ik toch eigenlijk eerder Dordrecht - Rotterdam kiezen... als er tenminste nog uitzicht is wat saai kan zijn tussen de tunnels en geluidsschermen door :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Daantje »

Reiziger Ddrs schreef:@ Daantje: Hmm, daarvoor zou ik toch eigenlijk eerder Dordrecht - Rotterdam kiezen... als er tenminste nog uitzicht is wat saai kan zijn tussen de tunnels en geluidsschermen door :P
Dat duurt bij mij waarschijnlijk net niet lang genoeg om in slaap te vallen ;)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Mark »

Hmm ik vind Amf-Zl dan weer dodelijk saai ;) Net als Zl-Gn overigens ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Daan »

Gn - Zl is inderdaad niet veel bijzonders idd. Ik vind zelf Lw - Stv wel een gaaf lijntje :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Fles »

Er gaat gewoon niks boven Limburg. Wat betreft het aantal mogelijkheden om per spoor het land uit te komen, dan :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Wubbo »

Ook met stip bovenaan: Naarden-Bussum - Weesp (het stuk door het Naardermeer). Tegenwoordig ergens onderaan: Amsterdam - Utrecht. Stomme geluidsschermen...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Vinny »

Reiziger Ddrs schreef:@ Daantje: Hmm, daarvoor zou ik toch eigenlijk eerder Dordrecht - Rotterdam kiezen... als er tenminste nog uitzicht is wat saai kan zijn tussen de tunnels en geluidsschermen door :P
Het uitzicht op de binnenstad van Dordrecht bij de brug over de Oude Maas.

Ik vind het stuk Amsterdam - Utrecht een beetje saai. Amsterdam - Rotterdam was veel leuker om uit het raam te kijken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Daniel »

Tja, dat is inderdaad wel 'n fraai uitzicht... maarja, ben half Dordts/half Rotterdams dus dat uitzicht heb ik ondertussen al zovaak gezien dat't niet zo bijzonder meer is :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treinreizigers waarderen Gelderland en Limburg

Bericht door Geert »

Ik vind het stuk tussen Gouda en Woerden ook altijd wel mooi, hoewel ik dat stuk spoor waarschijnlijk het meest bereden heb :P Maar ja, elk stuk spoor heeft zo zijn charme natuurlijk ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten