OVer Missers in de Reisinformatie #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Klaasje »

find_your_spot schreef:
Bee schreef:De laatste keer dat ik de Integro's van de 215/216 zag hadden ze gewoon werkende displays :)
Dan heb je mazzel gehad want die lijnen rijden pas sinds 3 maanden met Integro. Hiervoor waren het afgedankte Ambassadors of oude Mercedessen
Deze lijnen rijden al sinds ongeveer oktober 2009 met de 2719, 2794, 2912, 8102 en de 8146. Al die tijd in ieder geval met werkende displays. De displays van de 2794 zijn sinds ongeveer 2 weken kapot. (deze bus rijdt vast dezelfde ochtend- en avondrit langs m'n huis.)
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Etienne »

Zonet kwam hier Sprinterbus 4609 van Veolia voorbij met de volgende stemming:

90 UDENHOUT via BERKEL ENSCHOT

:mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Michael »

Pijnackerbus schreef:Zonet kwam hier Sprinterbus 4609 van Veolia voorbij met de volgende stemming:

90 UDENHOUT via BERKEL ENSCHOT

:mrgreen:
Dan zal er vast weer een fout in de ProData gezeten hebben in Breda wordt de 131 naar Tilburg ook aangegeven als 131 naar Breda
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door webguy »

Er was een heel "slimme" omroepster vanavond bezig voor Schiphol... "De trein die aankomt op spoor 4 is nog niet de vertraagde sprinter". Wordt 'ie het dan? Nee, het woordje 'nog' klopt helemaal niet, en werd overigens ook in het engels herhaald. Ook "De stoptrein komt niet over 5 minuten maar over enkele minuten binnen", daar kan ik niks mee, zeg dan "De stoptrein komt over enkele ogenblikken binnen" of maak er 2 of 3 minuten van...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door find_your_spot »

Niet super spannend, maar dit trof ik gisteravond op Leiden aan.

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Etienne »

find_your_spot schreef:Niet super spannend, maar dit trof ik gisteravond op Leiden aan.

http://img.mobypicture.com/357ea9e8bbf7 ... 2_view.jpg
Met 2x kopmaken lukt het wel (A)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Het voorste treinstel van de t783 had vanavond een bestemmingscrisis... aan de buitenkant wilde 'ie maar tot Amersfoort, maar OBIS wilde verder naar Groningen :P

Over OBIS gesproken... in het verleden gaf men nog weleens wat meer informatie over storingen. Nu stond er bijvoorbeeld over Woerden - Gouda "maak gebruik van de omreisroute" waarbij de reiziger zelf maar moet verzinnen wat die omreisroute dan is. Was nog genoeg plek op het scherm om die erbij te zetten.
En het aankomstspoor mag dan actueel zijn maar krijgt kennelijk geen info vanuit DVM: op Amsterdam Zuid werd gewoon aangegeven dat 'ie op spoor 1-2 zou aankomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Connexxion op z'n website de wijzigingen op de stadsdienst Amersfoort geplaatst met linkjes naar de nieuwe tijden erbij, maar is vergeten die tijden ook te plaatsen :roll:
'n klik op zo'n link levert de volgende melding op: "Er is geen dienstregeling beschikbaar op 07 november 2010. De eerstvolgende beschikbare dienstregeling is van 31 december 9999." :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Het voorste treinstel van de t783 had vanavond een bestemmingscrisis... aan de buitenkant wilde 'ie maar tot Amersfoort, maar OBIS wilde verder naar Groningen :P

Over OBIS gesproken... in het verleden gaf men nog weleens wat meer informatie over storingen. Nu stond er bijvoorbeeld over Woerden - Gouda "maak gebruik van de omreisroute" waarbij de reiziger zelf maar moet verzinnen wat die omreisroute dan is. Was nog genoeg plek op het scherm om die erbij te zetten.
En het aankomstspoor mag dan actueel zijn maar krijgt kennelijk geen info vanuit DVM: op Amsterdam Zuid werd gewoon aangegeven dat 'ie op spoor 1-2 zou aankomen.
De bestemmings aanduiding op de buitenzijde staat helemaal los van OBIS, en daar kunnen we ook niets aan/mee doen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Dat het niet gekoppeld was weet ik en daarnaast was het hier OBIS wat het juist had en het koersdisplay (dat kan de HC wel aanpassen toch) het verkeerd had.

Trouwens, bij meerdere stellen ICMm hoeft toch neem ik aan niet in elk stel apart het koersdisplay ingesteld te worden? Of toch wel? Kwam in ieder geval gisteravond ook nog 'n IC op Schiphol binnen die "Schiphol Airport" op het ene stel en "Niet instappen" op het andere stel toonde. Klopt beide gewoon natuurlijk, viel me alleen op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Mikos »

Daniel schreef:Trouwens, bij meerdere stellen ICMm hoeft toch neem ik aan niet in elk stel apart het koersdisplay ingesteld te worden?
Wel, wie dat verzonnen heeft, snap ik ook niet helemaal... En, van de 783 gebeurd het vrij vaak dat er in Amersfoort een stel af wordt gehaald, dus óf dat stel is er inderdaad in Amersfoort af gehaald, óf onderweg is de samenstelling van de trein gewijzigd (ook weinig nieuws, overigens).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Het zal vast niet vaak voorkomen dat ze het voorste stel eraf halen, beetje onhandig. Splitst ook lastig in Zwolle als je er met een los stel aankomt :P
(En voor de duidelijkheid: ik zag 't er dus op staan bij binnenkomst van die trein te Schiphol)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Mark »

Wie stelt de informatie op de OBIS-schermen dan wel in, als de hc het niet doet?
Die kregen geven 9 van de 10 keer onjuiste informatie.... afgelopen week bevond ik mij volgens het scherm in de IC naar Groningen terwijl ik bijna in Enschede was. Nu is dat daar niet zo'n probleem, maar als die info in Amf al gegeven wordt is het behoorlijk verwarrend. :neg:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Mikos »

Daniel schreef:Het zal vast niet vaak voorkomen dat ze het voorste stel eraf halen, beetje onhandig.
Als je bij het spoor werkt, verbaast nog maar vrij weinig je, dus ook dat heb ik al een keer mogen meemaken... :lol:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Stefan »

Net kwam er een Ambassdor van Arriva voorbij met op de lijnfilms "174 TT-VERVOER". Tijd geleden dat ik een handmatige bestemming heb gezien. :P

Overigens.. Weet iemand of er inmiddels al ergens anders bij Arriva gewerkt wordt met het automatisch aansturen van de lijnfilms? Zo ver als ik weet is HWGO het enige gebied waar dat kan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Ik ontving een reclamekaart van Café-Restaurant 1900 uit Amsterdam. Op de achterkant van deze kaart staat een klein stukje van een lijnennetkaart van het OV in Amsterdam. Echter, deze kaart is opgemaakt in de stijl van de lijnennet van de RET!

Tramlijnen zijn gele lijnen, buslijnen zijn blauwe lijnen en de zonegrens is ingetekend als een doorzichtige paarse lijn. Zelfs het kleine stukje wat er op staat ziet er heel goed uit, beter dan de wat rommelige lijnennetkaart van het GVB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door tsov »

Deze? Die zie ik heel vaak op m'n werk voorbijkomen.

Ik zat vandaag in de Connexxion 8681 op lijn 94 Amsterdam-Zaandam, waarbij het Infoxx-scherm in negatieve kleuren was, zag er best grappig uit :lol:
Later zat ik in de Cxx 8459, waarbij Infoxx helemaal dood was, onderweg belde de chauffeur daar ook nog over. Gelukkig was het op de nooit gebruikte lijn 65 Leiden - Den Haag Museon. Ik stapte in Leiden op het station in, toen zat er één andere passagier. Hij stapte evenals ik uit bij de Korevaarstraat, de eerste halte waar dat ding stopt en de bus ging leeg verder. :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Caspar »

Ik zag in een stadsbus in Hoorn nog een nieuwigheidje op het scherm met de camerabeelden en de reisinformatie. Links naast de camerabeelden staat in 2 groene vlakken de binnen temperatuur en de comfort meter. Dat resulteerde in 19 Graden en 'Comfort meter 9' Wat men met dat laatste bedoelt? Krijgt het comfort van de Citaro bij 19c een 9 als cijffer voor het comfort in de bus? Of zijn er nog een stuk of 10 andere comfortmeters in de bus opgehangen, en toonde hij nu toevallig de gegevens van meter 9?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

tsov schreef:Deze? Die zie ik heel vaak op m'n werk voorbijkomen.
Alleen staat hier niet op wat wel op die reclamefolder staat. Maar de bron van de kaart is in ieder geval duidelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Ik zag in een stadsbus in Hoorn nog een nieuwigheidje op het scherm met de camerabeelden en de reisinformatie. Links naast de camerabeelden staat in 2 groene vlakken de binnen temperatuur en de comfort meter. Dat resulteerde in 19 Graden en 'Comfort meter 9' Wat men met dat laatste bedoelt? Krijgt het comfort van de Citaro bij 19c een 9 als cijffer voor het comfort in de bus? Of zijn er nog een stuk of 10 andere comfortmeters in de bus opgehangen, en toonde hij nu toevallig de gegevens van meter 9?
Wat een flauwekul zeg. Hoop dat dat weer gauw verdwijnt...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Eigenlijk is hij terug van weggeweest. Hij is ook een tijdje te zien geweest in de Zuidtangentbussen. De Mercedes-Benz Citaro G's waren toen net afgeleverd en in dienst gezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ardan »

De comfortmeter slaat op de rijstijl van de bus. Niet dat je er iets aan hebt, in de Zuidtangenttunnel (en voor wie het niet kent: daar rammelen de eventuele vullingen uit je kiezen) staat-ie nog op 8.
De Combino heeft ook zoiets: de Comfortizer. Echter, daar staat-ie alleen op een schermpje bij de bestuurder en is voor passagiers alleen op de voorste stoel zichtbaar ;)
Ik doe ook maar wat
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door find_your_spot »

De comfort meter is inderdaad terug van weggeweest en wat hij hier doet is een raadsel...

In september 2007 werd de comfortmeter geintroduceerd in mijn concessie AenM waarna ik deze foto maakte:
Afbeelding

De comfortmeter geregistreerd schokken en bewegingen van de bus voor 5 minuten lang en geeft daarna een cijfer weer.
Dit cijfer loopt van 1 t/m 10.
Het kan dus gebeuren dat je een hobbelige tunnel in gaat de dat de meter doodleuk op 9 staat.

Toen in januari 2008 bekend werd dat dit comfort getal aan het personeelsnummer werd gekoppeld tijdens het rijden zijn een aantal buschauffeurs bij Connexxion woedend naar de rechter gestapt.
Het verzamelen van gegevens is toegestaan, maar niet om deze te koppelen aan een personeelsnummer.
(Hiermee zou je bijvoorbeeld variabel salarissen kunnen maken aan de hand van het rijgedrag van een chauffeur)

De rechter heeft uiteindelijk de buschauffeurs in het gelijk gesteld.

Juni 2008 waren dan ook alle comfort en temperatuur meters verdwenen van het scherm. (Op enkele Fryskers uit Uithoorn na die een software update gemist hadden.)

Sinds september 2010 dook hier de comfortmeter toch spontaan ineens weer op schermen van enkele bussen:
Afbeelding


Hoe dit nu verder gaat aflopen zullen we maar weer zien.
For Your Railroad Adventures
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door huibe »

Utrecht Centraal-'s-Hertogenbosch
zaterdag 13 en zondag 14 november

Oorzaak
•werk aan het spoor
Reisadvies
Maak gebruik van de omgeleide trein en van de bussen
reis tussen Utrecht Centraal en Utrecht Lunetten met GVU buslijn 1 of 8, uw treinkaartje blijft geldig in de bus

•omreisadviezen:
•reis tussen Schiphol/Amsterdam Centraal en Eindhoven via Rotterdam Centraal
•reis tussen Zwolle/Deventer en Eindhoven via Nijmegen
•reis tussen Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Lelylaan en Schiphol met de NS-bus
de Sprinter Amsterdam Centraal - Almere Oostvaarders / Lelystad Centrum stopt richting Amsterdam Centraal niet in Amsterdam Muiderspoort

•reizigers naar Amsterdam Muiderpoort stappen in Weesp over
Extra reistijd
•een half uur tot een uur


Maar hoe kom ik nu in Houten??
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Met de Connexxion-bus :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten