OVer je reiservaringen in november 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Het blijft bij allebei een roteind lopen :lol: (nu scheelt het wel dat bij Vinkenbrug lijn 66 4x per uur langskomt)

Ben vandaag maar eens gaan doen wat ik al een tijdje wilde doen, met de bus van Amersfoort naar Apeldoorn met lijn 102s.

Nou, het ging weer op zijn Veoliaans.
- De bus vertrekt in Amersfoort gewoon vrolijk 8 minuten vroeger dan op internet wordt aangegeven (internet stond 12:04, vertrok om 11:57 met 1 minuut vertraging :N )
- De bus had maar liefst drie scheuren in de voorruit. Wat ze ermee doen, ik heb geen idee, maar blijkbaar iets niet goed.
- Bij de eerste halte buiten Amersfoort (Barneveldseweg geloof ik) heeft de bus 10 minuten stilgestaan. Waarom vertrokken we dan zo vroeg uit Amersfoort?
- De Veolia site maakte zoals hier al gezegd geen melding van de werkzaamheden aan de Amersfoortseweg vlakbij Apeldoorn. Die zijn er toch wel. Veolia was met een of ander busje net bezig om wat foldertjes op te hangen bij de bushaltes. Ja, dat helpt, maar niet goed genoeg.

Dat er werkzaamheden zijn okee, kan ik mij voorstellen dat het lastig is. Maar als je dat niet communiceert, en daardoor komt lijn 102s uit Apeldoorn dus standaard te laat op busstation Wittenberg, dan vind ik dat dus iets ernstiger, want dat busstation is alleen maar bedoeld om over te stappen. Om nu 50 minuten te genieten van die kitsch abri die daar staat :X

Daarna vanuit Apeldoorn naar Zwolle gegaan met lijn 95s. Opnieuw een vrouwelijke chauffeur, en dit keer een bus zonder scheuren in de voorruit. Tijdens het stuk door Apeldoorn volgens mij alleen maar bijzondere bussen op de stadsbus gezien. Minstens drie ex-Roosendaal bussen, en een Citaro op ik dacht lijn 4 (op het busstation) ...

In Epe een omleiding door extreem smalle straatjes, maar het lukte :P

In Zwolle merkte ik dat (ik dacht dat het een Burger King was) ze een winkel bij de ingang van de tunnel hadden weggehaald. Begin van de verbouwing?

De trein die ik daar nam ging bij aankomst in Amersfoort opeens heel hard op de tyfoon staan en een noodremming maken. Vraag mij af wat daar gebeurde :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Ardan »

Bee schreef:In Zwolle merkte ik dat (ik dacht dat het een Burger King was) ze een winkel bij de ingang van de tunnel hadden weggehaald. Begin van de verbouwing?
Klopt, de Burger King is niet meer. De tunnel gaat worden verbreed en er gaat een nieuw perron komen. Ook zijn delen van de kappen op de perrons 3-5 en 6-7 weggehaald (wat bij regen niet echt leuk is aangezien mijn s3600-jes altijd achteraan spoor 5 binnenkomen..)
Ik doe ook maar wat
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door huibe »

Een leuk baantje in de metro van Kiev. Roltrapbewaakster, zowel onder als boven aan. Vereisten: zuur kunnen kijken en af en toe telefoneren. Het nut van dit baantje?

Toen namelijk 1 van de roltrappen defect was (precies die ik nodig had) kwamen er mannetjes aangesneld om de reserve roltrap aan te zetten en de ander van richting te laten veranderen. (toch wel slim; overal 3 roltrappen waarvan er 1 standaard uitstaat)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door MdJ »

Bee schreef: Daarna vanuit Apeldoorn naar Zwolle gegaan met lijn 95s. Opnieuw een vrouwelijke chauffeur, en dit keer een bus zonder scheuren in de voorruit. Tijdens het stuk door Apeldoorn volgens mij alleen maar bijzondere bussen op de stadsbus gezien. Minstens drie ex-Roosendaal bussen, en een Citaro op ik dacht lijn 4 (op het busstation) ...
Valt mee, als je de Maastrichtenaar -3793-, amba 5032 en de Jonckheer -1713-(ik doe dit fout, ik weet het) ook nog tussendoor zag rijden, was het lijstje compleet :mrgreen: .
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Nou, ik bedenk mij net dat ik wel een Citaro heb gezien op lijn 102 met een groen display in plaats van een LED-display. Die had op de lijnfilm twee rennende poppetjes en dan Amersfoort CS als bestemming :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door MdJ »

Ah, die mag ook op het lijstje :mrgreen: (was ik vergeten te noemen :oops: ) Evenals de 5051 (witte achterkant tov de veluwe-amba's) en de 5460-5465 (met een geheel blauw motorluik aan de achterzijde tov de veluwe-citaro's; die hebben een overloop van wit naar blauwe motorluik)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Kan je dat herkennen door de dikke lagen modder op al die bussen? Echt schoon zijn ze namelijk niet :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door MdJ »

Nouja, het verschil tussen wit en blauw kan je nog wel zien :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Michael »

Bee schreef:Nou, ik bedenk mij net dat ik wel een Citaro heb gezien op lijn 102 met een groen display in plaats van een LED-display. Die had op de lijnfilm twee rennende poppetjes en dan Amersfoort CS als bestemming :|
Die Citaro is toch de 655?
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door MdJ »

Jep :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het viel mij vandaag op dat de bestemmingsaanduiding op lijn 17 (Amsterdam) is veranderd van 'Dijkgraafplein' naar 'Osdorp Dijkgraafpln.' :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door STF »

Dat zijn ze zo te horen nu weer terug naar versie 2, die maar heel weinig combino's (vrijwel alleen de 2200 serie) gehad hebben.

Versie 1:
Osdorp
Dijkgraafplein
Versie 2:
Osdorp Dijkgraafpln.
Versie 3:
Dijkgraafplein

Ik begrijp niks van dat eindloze gewissel... Wat hebben we in de loop der jaren allemaal wel niet gehad aan bestemmingen die telkens van 2 regelig voluit naar 1 regelig (afgekort) gingen of juist andersom; Centraal station, Osdorp de Aker, Amstelveen Binnenhof, Plantage Parklaan, Station Sloterdijk, President Kennedylaan en niet te vergeten dat Slotermeer een tijdje Sloterpark(bad), Geuzenveld een tijdje Lambertus Zeilplein (inclusief typfout), VU medisch centrum een tijdje VU/Amstelveenseweg en Passenger Terminal (PTA) via Centraal Station een tijdje Cruiseterminal via CS is geweest.
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door dvdhoven »

Vanmorgen werd trein 1614 niet in de CTA vermeld in Deventer. Het enige wat er stond was op 3B: 1:14 Niet instappen.
Maar de trein kwam wel en vertrok +2 op de toch al krappe dinsdagse tijd van 6:49. Vervolgens werd Apeldoorn binnengekropen en bij vertrek Apd +4 (6:01). Bij Ama op de fly-over stilstaan en na een paar minuten kruipend naar Amf. Vertraging viel nog mee: 6:30 (+8) in Amf. Maar de grootste verrassing: trein 514 stond er nog. Die vertrok 6:32 (+6 of +7) en kwam 6:48 in Utrecht aan. De hc riep voor Utrecht om, dat de vertraging werd veroorzaakt door de stoptrein.
Dat zal dus wel 5614 zijn, gezien de problemen van 1614 om Amf binnen te komen.
Dick van den Hoven
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Stefan »

Gisterenavond had ik de 164 van 23.33 vanaf Zuidplein richting Numansdorp met een chauffeur die nogal in de stress zat geloof ik.. Toen we wegreden vanaf Zuidplein wist ik weer waarom. Het Vaanplein richting de A29 was afgesloten en we kregen dus een geweldige sightseeing door Carnisselande (met een stukje route 181/182 en toen een stukje 183), gevolg was wel dat we met +7 op Heinenoord, busstation aankwamen. Maar met wat stevig doorrijden zijn we nog ruim op tijd (-5) in Numansdorp aangekomen. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Dexter »

huibe schreef:Een leuk baantje in de metro van Kiev. Roltrapbewaakster, zowel onder als boven aan. Vereisten: zuur kunnen kijken en af en toe telefoneren. Het nut van dit baantje?

Toen namelijk 1 van de roltrappen defect was (precies die ik nodig had) kwamen er mannetjes aangesneld om de reserve roltrap aan te zetten en de ander van richting te laten veranderen. (toch wel slim; overal 3 roltrappen waarvan er 1 standaard uitstaat)
Lijkt me juist wel een nuttig baantje en dan vooral bij die oh zo (niet) handige van richting veranderende roltrappen in de Rotterdamse metro, die lopen vaak precies de verkeerde kant op (naar beneden als je naar boven moet) en door de drukte krijg je vaak de kans niet om hem van richting te laten wisselen. En wordt het dus traplopen naar boven. :neg:

Nu ik inmiddels een week gebruik maak van een aantal drukke metrostations (Beurs, Blaak, Centraal, Dijkzigt) begint het me toch wel enigzins op te vallen. (En ja, dat vind ik oneerlijk want traplopen naar boven is zwaarder dan traplopen naar beneden. Kwestie van zwaartekracht.) :wink: Er zou gewoon altijd standaard minimaal eentje naar boven moeten gaan.
Vallend blad maakt rails glad.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door MdJ »

Zojuist - 14:45- reed Amba 5012 op lijn 1 naar het Gelre Ziekenhuis op het Musketiersveld. +15 dus. De erachterrijdende 3801 op lijn 2 was daardoor wel heel rustig :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Jurre »

We hebben er een nieuwe Caetano bij in Hilversum, de CXX 8255 reed vanmorgen op lijn 104 richting Loosdrecht.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Klaasje »

De Connexxion 8751 (lijn 101) is vandaag een pechbus. Hij kwam kennelijk niet verder dan de halte brinkstraat in Amsterdam richting Blaricum. Het gevolg: tramfile op de middenweg. Toen ik net langskwam waren het er twee.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Jurre »

Toen ik rond 15.00 uit station Hilversum liep kwam ik langs het busstation, waar de 4131 stond. Dit is een Van Hool, van CXX Academy.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal was middenin de avondspits de trap vanaf Busstation Zuid naar de stationshal niet bruikbaar, d'r stond een steiger op... Niet bepaald handig als er net een lijn 12 aangekomen is (en aankomen doet die lijn ook zo vaak), dat geeft normaal al een opstopping en nu helemaal: ben maar via Busstation Noord gelopen anders had ik er bij wijze van spreken nu nog gestaan :P .
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Fles »

Heel die verplaatsing van de 12 naar BS Zuid is één groot faalverhaal man. Welke gasdebiel dat toch ooit verzonnen heeft :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Tja en als er nou nog werkzaamheden plaatsvonden die de verplaatsing rechtvaardigen... maar er gebeurd werkelijk nog helemaal 0,niks aan de centrumzijde van 't station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Michael »

Vandaag was ik best wel op een vervelende tijd klaar namelijk 18.45. Om 18.58 gaat mijn bus naar huis vanaf station Bd dus ik snel een bus genomen in het centrum die toevallig aan kwam rijden en aan de chauffeur gevraagd of mijn bus op het station wou wachten en dat had hij geregeld dus dat scheelde me mooi weer een uur wachten
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door M57 »

Vanochtend stapte iemand in een jas van Connexxion de bus in bij de remise in Almere. De beste man had een oud, vergeeld toetsenbord mee dat hij aansloot boven mijn hoofd aan de binnenkant van een kast. De man mompelde "hmm hij doet het toch gewoon". Toen ik hem wees op de rode lampjes op de kaartlezers, begon de man driftig te typen en even later kon forensend Almere weer betalen. Het kan, in Almere.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Jurre »

Om 15.25 stonden er op busstation Hilversum zeker 4 Caetano's: 2 stonden er klaar voor lijn 105 en een andere lijn, 2 anderen stonden zonder dienst. Ook zonder dienst stond CXX 8313.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten