Extra trein op Maaslijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Extra trein op Maaslijn

Bericht door Wubbo »

Extra trein op Maaslijn
Geplaatst op: vrijdag 5 november 2010 13:59
Laatst bijgewerkt: vrijdag 5 november 2010 14:01


Op de Maaslijn rijdt vanaf maandag een extra trein. Vervoerder Veolia wil hiermee de toenemende drukte op het traject opvangen. De trein zal in de spits worden ingezet tussen Venray, in Limburg, en Nijmegen. Volgens Veolia is het drukker dan ooit op de Maaslijn.
Lees verder
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Extra trein op Maaslijn

Bericht door fogeltje »

In het artikel staat dat Veolia besloten heeft om al zijn treinstellen in de ochtendspits te gaan inzetten. Was dit dan niet al het geval?
"Een touringcar is geen bus"
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Extra trein op Maaslijn

Bericht door willy84 »

Ik begrijp hier geen fluit van.

Er rijdt 2x per uur Nijmegen-Roermond?
In (brede) spits rijdt er daarnaast 2x Nijmegen-Venray?
Er hebben een tijdje spitsbussen gereden die bij gebrek aan klandizie vanwege de lange rijtijd zijn opgeheven.

Wat heb ik gemist?
immer kwaliteits posts
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Extra trein op Maaslijn

Bericht door Wubbo »

Dat er nog steeds reizigers achterblijven op stations of op zijn minst opgepropt zitten in de treinen (met daaruit voortvloeiende vertragingen tot gevolg, die op enkelspoor funest zijn).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Extra trein op Maaslijn

Bericht door Meltrain »

Hoort dit niet meer bij Zuid-Nederland? ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Extra trein op Maaslijn

Bericht door Wubbo »

Gelderland = Oost, Limburg = Zuid. Dus ja, het hoort bij Zuid, maar ook bij Oost. En aangezien het deel bij Nijmegen het grootste probleem is heb ik 'm maar even bij Oost gezet.
knaai
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 11:05
Locatie: Nijmegen

Re: Extra trein op Maaslijn

Bericht door knaai »

Ze rijden nu al in de spits met 8 treinen per uur over grotendeels enkel spoor. Daar kan toch niks tussen worden gepropt?

Ben overigens verbaast over het nieuwe ov-chip tariefsysteem van Veolia. Ik ben met de ov-chip 7% duurder uit dan met een gewoon kaartje. Het kaartje met korting kost van Nijmegen naar Cuijk €1,90, de ov-chip €2,04.
Tevens werkt de ov-chip niet onder een saldo van €12,50. Dat bedrag ben je dus in feite kwijt omdat je altijd meer dan €12,50 als tegoed moet hebben. Een beetje vreemd, omdat Conexxion en de NS hier veel soepeler mee zijn.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Extra trein op Maaslijn

Bericht door reisthijs »

knaai schreef:Daar kan toch niks tussen worden gepropt?
Dat gebeurt ook niet. De titel van het bericht is wel een beetje verwarrend misschien, dat had moeten zijn "Extra treinstel op de Maaslijn"
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Extra trein op Maaslijn

Bericht door Mark »

Het gaat om stel m3447 die nu ook bij Veolia rijdt.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Extra trein op Maaslijn

Bericht door Tom »

knaai schreef:Tevens werkt de ov-chip niet onder een saldo van €12,50. Dat bedrag ben je dus in feite kwijt omdat je altijd meer dan €12,50 als tegoed moet hebben. Een beetje vreemd, omdat Conexxion en de NS hier veel soepeler mee zijn.
Bij mij werd laatst zelfs €15,- afgeschreven, ik was al blij dat ik er iets meer dan €16,- op had staan. Maar je hebt gelijk dat het een stuk duurder is. Ik koop voortaan maar weer een kaartje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Extra trein op Maaslijn

Bericht door reisthijs »

knaai schreef:Dat bedrag ben je dus in feite kwijt omdat je altijd meer dan €12,50 als tegoed moet hebben.
Dat klopt niet helemaal: het minimale saldo is altijd 4 euro minder dan het 'instaptarief'. Bij Veolia moet je dus een minimaal saldo van 8,50 of 11,00 hebben. (Bij NS is dit 6 of 16 euro, dus om nou te zeggen dat NS hierin 'veel soepeler is'...)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
knaai
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 11:05
Locatie: Nijmegen

Re: Extra trein op Maaslijn

Bericht door knaai »

"
Dat klopt niet helemaal: het minimale saldo is altijd 4 euro minder dan het 'instaptarief'. Bij Veolia moet je dus een minimaal saldo van 8,50 of 11,00 hebben. (Bij NS is dit 6 of 16 euro, dus om nou te zeggen dat NS hierin 'veel soepeler is'...)" :?:
Reisthijs, wat bedoel je met de twee verschillende bedragen voor de ns en veolia? Ik heb namelijk nog nooit iets gemerkt van de ns dat ze me weigerden met een saldo onder de €10, terwijl ik dus in de veolia-trein met een saldo van €10,50 niet mocht inchecken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Extra trein op Maaslijn

Bericht door Meltrain »

reisthijs schreef:
knaai schreef:Dat bedrag ben je dus in feite kwijt omdat je altijd meer dan €12,50 als tegoed moet hebben.
Dat klopt niet helemaal: het minimale saldo is altijd 4 euro minder dan het 'instaptarief'. Bij Veolia moet je dus een minimaal saldo van 8,50 of 11,00 hebben. (Bij NS is dit 6 of 16 euro, dus om nou te zeggen dat NS hierin 'veel soepeler is'...)
Dan alsnog is het vreemd dat je met een bedrag lager dan 6 euro niet kan inchecken. :? Hoe bedeoelen ze: 1 kaart voor al het OV als je er niet een mee kunt reizen, terwijl je er wel gewoon geld op hebt staan (al is het dan lager dan 6 euro). Ik vind gewoon dat je moet kunnen inchecken bij minimaal 0 euro.
Maar goed, dat is een andere discussie. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Extra trein op Maaslijn

Bericht door reisthijs »

Meltrain schreef:Dan alsnog is het vreemd dat je met een bedrag lager dan 6 euro niet kan inchecken. :?
De OV-chipkaart werkt vreemd, daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar dit is toch echt de algemene regel: je saldo mag bij inchecken niet onder de -4 euro komen. NS schrijft 10 euro borg af. Daaruit volgt dus die 6 euro minimumsaldo.
knaai schreef:Reisthijs, wat bedoel je met de twee verschillende bedragen voor de ns en veolia?
De bedragen die dus op je pas moeten staan om in te checken, en daarbij is er een verschil of je een persoonlijke chipkaart hebt (met kortingsproduct) of een anonieme kaart. Bij NS is dat dus in het eerste geval 6 euro, anders 16.

Ik zie hier twee bedragen voorbijkomen voor Veolia, 12,50 of 15,- ik nam aan dat dit hetzelfde verschil is? Veolia heeft natuurlijk nergens aangegeven wat deze bedragen precies zijn (want waarom zou je klant ook volledig informeren over de OV-chipkaart), ik moet ook maar raden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
knaai
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 11:05
Locatie: Nijmegen

Re: Extra trein op Maaslijn

Bericht door knaai »

Bedankt voor je antwoord reisthijs.

Als de ondergrens van de NS dus €6 is met kortingskaart is het verschil met Veolia wel groot. Want met Veolia reis ik ook met een kortingskaart van de NS met extra geladen de Veolia korting en moet het saldo hoger dan €12,50 zijn. Idd heb ik op de
Veolia-site ook geen bedrag kunnen vinden. Verde vind ik her prijs verschil tussen papieren kaartjes en ov-chip bij Veolia-trein erg merkwaardig. Ook zijn de chippalen van Veolia een stuk minder gevoelig (lees: minder goed) dan de palen van de NS of Conexxion. Bij de laatste twee kan je de kaart gewoon in je beurs laten zitten en werkt deze meestal goed. Bij Veolia moet je vaak 5 keer de kaart 'naakt' voor de paal houden, anders gebeurt er niets. En daarbij krijg je dan tevens de meest wonderlijke foutmeldingen. Zal wel een 'kortingspaal' zijn geweest voor Veolia!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten