Nieuwe dienstregelingen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door fogeltje »

Wat mij betreft ook, maar daar kwam vorig jaar nogal wel eens wat commentaar en reverts op als ik me dat juist herinner.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Geert »

Er zijn ook best wel wat bezoekers op de wiki via Google die zoeken op een buslijn en dan op de OVNL-wiki uitkomen (in orde van grootte: tientallen procenten meer dan actieve gebruikers). Het lijkt me dus niet handig als die nu zoeken op een bepaalde lijn die alvast is veranderd naar 'voormalige lijn' en daardoor dus verkeerde informatie zien.

Wat je wel zou kunnen doen is een regel toevoegen dat de lijn per 12/12 verdwijnt. Eventueel kun je er nog een speciale categorie voor maken ([[categorie:te verwijderen per 12 december]] zeg maar). Het is immers ook geen ramp als enkele dagen na 12 december de informatie nog niet helemaal bijgewerkt is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21348
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Meltrain »

Dat is volgens mij hetzelfde wat fogeltje ook al zegt:
fogeltje schreef: Een lezer kan zelf uit de tekst afleiden of een bus nog rijdt of niet (als bij een voormalige lijn in het periodevak staat "t/m 11 december 2010 dan is het duidelijk dat deze bus nu op dit moment (dat ik dit bericht schrijft) nog rijdt, maar de pagina al is aangepast op aanstaande wijzigingen). Om het gerevert van vorig jaar te voorkomen heb ik dit voor Hermes in Eindhoven nu echter nog niet gedaan. De lopende teksten onder het kopje geschiedenis heb ik al aangepast, nieuwe pagina's voor nieuwe lijnen aangemaakt (in de tegenwoordige tijd en niet in "toekomstige tijd") maar bij de lijnen die gaan verdwijnen staat nu nog gewoon een Lijninfo sjabloon en "rijdt" in de lopende tekst. Dat pas ik dan op 12 december wel aan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door huibe »

Om deze valstrik te vermijden wil ik West-Brabant gaan beginnen met een dienstregeling per jaar zoals ook de trein heeft. Dan is het een kwestie van kijken naar het dienstregeling jaar.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Wubbo »

Oftewel: als maar in een oogopslag duidelijk is van of tot wanneer welke informatie geldig is is er geen probleem. Volgens mij is dat de samenvatting. En ik zou inderdaad afzien van het nu al voormalig maken van lijnen die nog rijden, dan is het niet meer in een oogopslag duidelijk.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Tom »

Oké, duidelijk. Ik was van plan om alvast wat wijzigingen door te voeren in bestaande lijnen (die dus niet zullen verdwijnen). Daarbij vermeld ik de wijzigingen onder een kopje dat ik "Geschiedenis" (of iets dergelijks) noem. Uiteraard zal ik de lezer wijzen op de ingangsdatum van de wijzigingen. In ieder geval kan de lezer altijd terugkijken naar de huidige situatie onder het kopje Geschiedenis.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Geert »

Dat lijkt me een goede oplossing, dan heb je ook een aardig historisch overzicht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50902
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Je kan daar ook een link plaatsen naar een oude versie van de pagina waarop de oude route (in het geval van een kleine wijziging) te zien is, dan is het niet meteen nodig om voor elke nieuwe halte een nieuwe pagina aan te maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Tom »

Dat is inderdaad een goed idee, zo hoef je niet naar de geschiedenis-knop bovenin.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ederveen »

Bee schreef:Je kan daar ook een link plaatsen naar een oude versie van de pagina waarop de oude route (in het geval van een kleine wijziging) te zien is, dan is het niet meteen nodig om voor elke nieuwe halte een nieuwe pagina aan te maken.
In het geval van het SRE staan bij de kleine wijzigingen in routes de oude situaties bij 'Geschiedenis', de lijnen te teveel veranderen (en dus een nieuwe pagina hebben gekregen) staan op de concessiepagina de link naar zowel de oude (tot 11-12) als de nieuwe versie (vanaf 12-12).
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Frank »

Kleine wijzigingen maak ik inderdaad geen nieuwe pagina voor aan. Vind ik teveel werk. Bij vrijwel elke lijn rondom Arnhem en Nijmegen is door Fogeltje of mij een stuk geschiedenis geschreven; daar staat ook vanaf wanneer de lijn rijdt/tot wanneer de lijn gereden heeft met een link naar betreffende wijzigingspagina. Bij nieuwe/flink gewijzigde buslijnen kan ik eventueel bovenin de pagina er nog bij zetten vanaf wanneer de bus rijdt en welke bus tot die tijd ongeveer dat traject rijdt. Dat eerste zou ook nog kunnen in de infobox; is opzich niet verkeed als dat soort informatie er altijd staat m.i. (waarom bij de oude buslijnen wel en bij de huidige buslijnen niet?)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast