Duitse stoomtrein, ICE, CNL en meer vanaf Arnhem Zuid

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Duitse stoomtrein, ICE, CNL en meer vanaf Arnhem Zuid

Bericht door mb90 »

Vanmorgen ben ik eens wat plaatjes gaan schieten vanaf Arnhem Zuid. Met een Duitse stoomtrein opweg naar Amsterdam en ICE's + CNL's die omgeleid zijn viel er nu genoeg te zien. :) Ik moest er wel vroeg voor weg (had om 07:19 uur al de metro), omdat de stoomtrein al om 10:09 uur door zou komen, maar het was het waard. Het resultaat staat hieronder.

Om 9:57 uur (dus met -2) kwam ik na een reis via Utrecht en Den Bosch aan in Arnhem Zuid. De s3600 reed vooral met VIRM en die zwommen in de rijtijden tussen Arnhem en Nijmegen.
Als eerst kwam de andere s3600 langs, de IC t3633 naar Den Bosch met VIRM 9510:
Afbeelding

De volgende trein was ook een VIRM. Dit keer was het de 8701 als IC t3029 naar Nijmegen:
Afbeelding

Hierna kwam er wat leuks langs. Een goederentrein met BR 189 079-7 ervoor. Wel kwam er vanaf de andere kant ook een trein aan en daardoor is de foto wat schuiner genomen:
Afbeelding

Ondertussen had allang de stoomtrein langs moeten komen, maar die liet nog op zich wachten. Wat wel kwam, was nog een VIRM. Dit keer de 9431 als IC t3735 naar Nijmegen:
Afbeelding

Maar, toen kwam 1 van mijn doelstellingen van deze fototour langs, namelijk ICE t226 naar Den Bosch. Deze werd gereden door ICE 4604:
Afbeelding

Na alweer een VIRM kwam er daarna eens wat anders langs. Namelijk deze DM'90 58 als Stoptrein t31136 naar Tiel:
Afbeelding

Na nog een VIRM kwam dan eindelijk datgene langs waar ik het meest voor kwam. De Duitse stoomloc. :D Hier stoomloc 01 1066 met wat rijtuigen en met +40 opweg naar Amsterdam:
Afbeelding

Maar, hierachter zat alweer een VIRM. Hier VIRM 8721 als IC t3737 naar Nijmegen:
Afbeelding

De volgende trein was eens een keer geen VIRM, maar een ICRm. Deze als IC t3637 naar Den Bosch:
Afbeelding

Nu kwam er even geen trein aan en daarom besloot ik maar om het lege, verlaten station maar eens vanaf de grond op de foto te zetten:
Afbeelding

De volgende trein was heel verrassend een VIRM. De 8729 als IC t3033 naar Nijmegen:
Afbeelding

Gevolgd door nog een broer. Dit keer de 8705 als IC t3739 naar Nijmegen:
Afbeelding

De volgende trein was weer een stuk interessanter. Dit was deze E 189 090 met CNL-rijtuigen als CNL 300 naar Amsterdam 8-):
Afbeelding

Toen werd het druk, want hij was net weg of vanaf de andere kant kwam ICE 123 naar Duitsland langs. Deze heb ik i.v.m. de stand van de zon niet gefotografeerd maar gefilmd:
[youtube]http://nl.youtube.com/watch?v=aNRf89jZQk0[/youtube]

Deze ICE was nog niet weg of de volgende trein kwam alweer eraan. Dit was loc 1741 met ICRm als IC t3639 naar Den Bosch:
Afbeelding

En tot slot gevolgd door DM'90 56 als Stoptrein t31140 naar Tiel:
Afbeelding

De volgende trein waren namelijk weer eens VIRM's en omdat ik daarvan nu genoeg foto's had heb ik deze laten gaan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Duitse stoomtrein, ICE, CNL en meer vanaf Arnhem Zuid

Bericht door Meltrain »

Echt heel mooie foto's. :D
Ik heb één opmerking, maar die heb ik via MSN al laten weten. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Duitse stoomtrein, ICE, CNL en meer vanaf Arnhem Zuid

Bericht door Caspar »

Zeker mooie foto's! Kwam er geen mat 64 langs? Dat is het enige mat wat er nu ontbreekt voor dit punt :D
Het ziet er naar uit dat er eindelijk eens wat ICRm is gewassen als ik die foto bekijk met de stuurstand voorop!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Duitse stoomtrein, ICE, CNL en meer vanaf Arnhem Zuid

Bericht door Daan »

Fraaie plaatjes :)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Duitse stoomtrein, ICE, CNL en meer vanaf Arnhem Zuid

Bericht door mb90 »

Caspar schreef:Kwam er geen mat 64 langs? Dat is het enige mat wat er nu ontbreekt voor dit punt :D
Dat was het enige wat ik miste inderdaad. Ik had nog gehoopt dat er een setje in de s3700 zat, maar dat waren alleen maar VIRM'en.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Duitse stoomtrein, ICE, CNL en meer vanaf Arnhem Zuid

Bericht door BR628 »

Was inderdaad zelf ook verbaasd. Maar van mij mag dat altijd wel zo zijn, beetje privacy en rust is met de VIRM wel gewaarborgd. Leuke plaatjes ook trouwens, bijna allemaal dezelfde als die ik ook gezien heb :lol:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Duitse stoomtrein, ICE, CNL en meer vanaf Arnhem Zuid

Bericht door Chauf21 »

Die stoomloc heb ik later die avond bij Va (Velperbroek aansluiting) weer terug horen/zien rijden. Vroeg me al af wat voor rit dat was :)
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Duitse stoomtrein, ICE, CNL en meer vanaf Arnhem Zuid

Bericht door IC3 »

Caspar schreef:Het ziet er naar uit dat er eindelijk eens wat ICRm is gewassen als ik die foto bekijk met de stuurstand voorop!
Ja, welgeteld één redelijk schone compositie rijdt er nu rond. Hier zijn alle zwarte randen bij de ramen niet verdwenen; kortom, de ramen zijn niet meer schoon te krijgen.
Bovendien zijn er nog enkele stuurstrandrijtuigen van andere composities gewassen, maar de rest van de sleep is dan nog steeds vies...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten