OVer Missers in de Reisinformatie #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door MdJ »

Met de bus :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Geert »

huibe schreef:Utrecht Centraal-'s-Hertogenbosch
zaterdag 13 en zondag 14 november

Oorzaak
•werk aan het spoor
Reisadvies
Maak gebruik van de omgeleide trein en van de bussen
reis tussen Utrecht Centraal en Utrecht Lunetten met GVU buslijn 1 of 8, uw treinkaartje blijft geldig in de bus
--knip--
Maar hoe kom ik nu in Houten??
Het staat er een beetje ongelukkig omdat er een regel verder wordt gesproken van GVU-bussen, maar er rijden dus bussen naar Houten. En dat wordt dus afgedaan met het zinnetje 'Maak gebruik van de omgeleide trein en van de bussen'.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door huibe »

Wordt wel lastig uit zuidelijke richting :)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Wubbo »

Het probleem is dat er een stukje staat van werkzaamheden bij Muiderpoort volgende week, die horen niet thuis in de werkzaamheden bij Houten. Maar dat is bij NS kennelijk nog niet doorgedrongen ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Dat Muiderpoort wordt het het spektakel van de week. Vraag mij af hoe vaak reizigers het niet zullen begrijpen...

Woensdagavond 17 november tot vrijdagavond 19 november stopt de s4600 richting Amsterdam Centraal niet op Muiderpoort. Waarom de s5800 dan weer wel. Laat die dan dat overslaan, doet hij nu toch al, dan behoud je ook alle verbindingen (Assp -> Asdm vervalt compleet).

Vervolgens denk je, en dan komt nu de andere kant aan de beurt... Nee hoor, dan gaan we maar volledig over op bussen. Gezellig hoor. Oja, wil je dat weekend van Amsterdam Centraal naar Amersfoort, dan moet je dus via Schiphol, want rara, er rijden natuurlijk ook maar geen treinen naar Utrecht. Stomme Watergraafsmeershuttleverbinding :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Klaasje »

Nou.. Dat klinkt wel erg omslachtig. Almere-Streek (bus) zal het wel druk krijgen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Wubbo »

Spektakel van de week is te weinig gezegd. Spektakel van de komende jaren is beter. Maar goed, men heeft besloten, dus we doen het er maar weer mee. Ik wil Casper er alvast heel veel succes mee wensen, die krijgt er een zware dobber aan komend jaar denk ik (volgens mij is de bijstuurbaarheid van de nieuwe infra 0,0).
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Thomas »

Bee schreef:Oja, wil je dat weekend van Amsterdam Centraal naar Amersfoort, dan moet je dus via Schiphol, want rara, er rijden natuurlijk ook maar geen treinen naar Utrecht.
Dat valt mee, alleen tussen zaterdag 20:00 en zondag 10:00 rijdt Asd-Ut niet. Metro is vrijgegeven tussen Asd en Asb, dus de reiziger met wat plaatselijke kennis kan Amsterdam Centraal-Duivendrecht met de metro doen en dan daar de IC naar Amersfoort nemen.
Wel typisch dat als omreisadvies voor Amsterdam-Amersfoort de route via Schiphol wordt genoemd, maar dat voor Almere en Lelystad wel een advies via Duivendrecht wordt gegeven.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Caspar »

Woensdagavond 17 november tot vrijdagavond 19 november stopt de s4600 richting Amsterdam Centraal niet op Muiderpoort. Waarom de s5800 dan weer wel. Laat die dan dat overslaan, doet hij nu toch al, dan behoud je ook alle verbindingen
Heb ik iets gemist, stopt de s5800 naar Amsterdam 's avonds niet op Muiderpoort :roll: ?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Het staat er wat onhandig geformuleerd, maar de s5800 stopt ook niet op Science Park, dus als je die Muiderpoort laat overslaan heb je geen verbindingen die je ruim 2 dagen niet kan aanbieden (ja, met de bus dus...). De s4600 stopt de hele donderdag EN vrijdag ook gewoon niet op Muiderpoort richting Amsterdam :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwam ik op weg naar station Amersfoort een "9 Eemgaarde" tegen... da's wel erg vroeg, 't nieuwe eindpunt al een maand vantevoren op de bus (al komt 'ie er nu ook al gewoon langs).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ronald »

huibe schreef:Utrecht Centraal-'s-Hertogenbosch
zaterdag 13 en zondag 14 november

Oorzaak
•werk aan het spoor
Reisadvies
Maak gebruik van de omgeleide trein en van de bussen
Probeer dat weekend maar eens een reisje Utrecht-Maastricht te plannen. Reistijd 3:51 uur enkele reis -o-
Tegenwoordig ligt écht elk weekend het halve spoornet plat...

Edit: Teletekst p754 en de Prorail-site melden dat alleen de nachtnettreinen tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch vervallen, NS publiceert het bovengenoemde puinbericht en geeft reisadviezen via Rotterdam of de stoptrein Nijmegen-'s Hertogenbosch. Lekker duidelijk weer :neg:
Laatst gewijzigd door Ronald op di 09 nov 2010, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Wubbo »

Vanochtend om 06.45 wisten de Haagse Argosborden al te melden dat er vanavond na 21.00 uur werkzaamheden zijn tussen Haarlem en Leiden. Om 07.30 wisten de Utrechtse Argosborden al te melden dat er vanavond na 21.00 uur werkzaamheden zijn tussen Schiphol en Leiden. Beide is op zich correct, maar kan iemand me uitleggen waarom de werkzaamheden tussen Schiphol en Leiden niet op de Haagse Argosborden staan? De s2600, die begint in Den Haag Centraal, rijdt niet verder dan Leiden dus het lijkt me toch nuttige informatie voor Den Haag...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ennes »

Ronald schreef:
huibe schreef:Utrecht Centraal-'s-Hertogenbosch
zaterdag 13 en zondag 14 november

Oorzaak
•werk aan het spoor
Reisadvies
Maak gebruik van de omgeleide trein en van de bussen
Probeer dat weekend maar eens een reisje Utrecht-Maastricht te plannen. Reistijd 3:51 uur enkele reis -o-
Tegenwoordig ligt écht elk weekend het halve spoornet plat...

Edit: Teletekst p754 en de Prorail-site melden dat alleen de nachtnettreinen tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch vervallen, NS publiceert het bovengenoemde puinbericht en geeft reisadviezen via Rotterdam of de stoptrein Nijmegen-'s Hertogenbosch. Lekker duidelijk weer :neg:
Hoezo NS publiceert het puinbericht? Volgens mij ontbreekt er een stukje in de berichtgeving van ProRail, (volgens mij verzorgd deze ook de teletekst informatie) want op de NS site en in de reisplanner staan dus keurig de werkzaamheden vermeld.

(O ja, dat is waar ook, alles wat ook maar met iets op rails te maken heeft is altijd "De NS'')
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Wubbo »

Hier staat het genoemde puinbericht van NS. Je kan mij heel veel wijsmaken, maar niet dat dit een goed bericht is voor deze werkzaamheden ;-)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ronald »

Ennes schreef:Hoezo NS publiceert het puinbericht? Volgens mij ontbreekt er een stukje in de berichtgeving van ProRail, (volgens mij verzorgd deze ook de teletekst informatie) want op de NS site en in de reisplanner staan dus keurig de werkzaamheden vermeld.
(O ja, dat is waar ook, alles wat ook maar met iets op rails te maken heeft is altijd "De NS'')
Als ik van Utrecht naar 's-Hertogenbosch reis, staat er een NS-logo op de trein, dus ben ik klant van NS. Met Prorail of wie dan ook heb ik in dat geval niks te maken. Ik verwacht dat NS z'n best doet om mij als klant te informeren over eventuele afwijkingen in de dienstregeling. Er is dus blijkbaar niemand die het bericht over de werkzaamheden even kritisch nakijkt voordat het op internet wordt geplempt.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Marc »

Vanochtend had weer iemand zitten rommelen met de display's van een VIRM-stel.

Buiten stond dit op de display's:
Afbeelding

En binnen scrolde dit voorbij:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JWaB0_57GoQ[/youtube]
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ardan »

Ben ik toch wel benieuwd waar de trein dan écht naartoe ging :lol:
Ik doe ook maar wat
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door lint41 »

Gistermorgen in stel 2142 in trein t6022 (excuses voor de kwaliteit, maar 's morgens vroeg foto's maken in een trein gaat niet zo geweldig):

Afbeelding

Overigens ook nog een staaltje van 'niet kijken' door de conducteur: bij elk station omroepen dat de trein 'veel' te kort is en dat iedereen ruimte voor elkaar moet maken, terwijl in het tweede treinstel (van de 3) pas maximaal 10 mensen stonden... Volgende keer toch maar oproepen tot beter spreiden :idea:
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Maik »

Ik kreeg een week of 2 geleden ook al te horen dat er een SGM met "Aalten" op de displays was gezien in Utrecht... En nee, ik heb er niks mee te maken. :wink:
Pommes.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Maik »

Trouwens, ik zag net dat stel m52 in t30952(a) netjes "Arnhem" op de displays had staan! Ik ben alleen bang dat dat er ook nog op staat als het stel straks weer naar Winterswijk rijdt. :| Zag vorige week ook al een DM'90 met "Tiel" op de displays terwijl dat stel naar Winterswijk reed...
Pommes.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ennes »

lint41 schreef:......
Overigens ook nog een staaltje van 'niet kijken' door de conducteur: bij elk station omroepen dat de trein 'veel' te kort is en dat iedereen ruimte voor elkaar moet maken, terwijl in het tweede treinstel (van de 3) pas maximaal 10 mensen stonden... Volgende keer toch maar oproepen tot beter spreiden :idea:
Je kan omroepen wat je wilt over beter spreiden, doorlopen in de gangpaden, melden dat er in bepaald gedeelte van de trein nog (zit)plaats is. Je vergeet dat er in een (spits)reiziger nog minder beweging te krijgen is als in een kudde makke schapen.

Net zo als de verwensingen die je naar je hoofd geslingerd krijg als je fluit als de kudde bij 1 deur staat terwijl de andere deuren inmiddels vrij toegankelijk zijn. Ze snappen dus echt niet dat z zo wel de hele boel ophouden, om dan vervolgens kranten vol te schrijven over vertragingen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door lint41 »

Maar dan nog lijkt het me niet heel logisch om dan om te gaan roepen dat de trein 'veel' te kort is ;)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ennes »

lint41 schreef:Maar dan nog lijkt het me niet heel logisch om dan om te gaan roepen dat de trein 'veel' te kort is ;)
Ik had verkeerd gelezen, ik las "te vol" :oops: in dit geval had hij inderdaad beter om kunnen roepen dat de trein niet breed genoeg was waardoor niet iedereen voorin kon zitten/staan
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door lint41 »

Hadden ze in de oorlog toch nog minstens één goed idee: http://nl.wikipedia.org/wiki/Breitspurbahn
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten