Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ennes schreef:Net zo als de verwensingen die je naar je hoofd geslingerd krijg als je fluit als de kudde bij 1 deur staat terwijl de andere deuren inmiddels vrij toegankelijk zijn. Ze snappen dus echt niet dat z zo wel de hele boel ophouden
Da's deels het geval ja, maar NS wil ook niet snappen dat er op sommige momenten een heel simpele oplossing voor dit probleem is. Het treed immers ook op op stations waar de reizigers juist wel verspreid staan maar vervolgens een veel kortere trein komt binnengereden. Of een trein die wel op de geplande lengte is met een machinist met bakbordenblindheid. In een trein met exact gelijke lengte op spoor 9 te Ut ben ik ooit t.h.v. de Noordertunnel in de voorste bak gestapt, maar ook weleens t.h.v. de middentunnel. Scheelt iets van 100 meter, da's niet iets waar je je makkelijk rekening mee houdt.
Wat betreft de reisinformatiemissers: de InfoXX was een beetje de weg kwijt in de connexxion 4236 vanmiddag. Net na vertrek van station Amersfoort ging het bestemmingsdisplay van "9 Eemgaarde" naar "9 Amersfoort CS" en een halte verder weer terug naar "9 Eemgaarde"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Maastricht-Heerlen
Donderdag 11 November 05:53
Oorzaak
Tussen Heerlen en Maastricht rijden geen treinen door technisch onderzoek.
Er rijden bussen tussen Maastricht en Heerlen.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Ze hadden er wel even bij mogen zeggen dat het om de Veolia treinen gaat want de NS treinen rijden gewoon tussen Heerlen en Maastricht
Daniel schreef:Wat betreft de reisinformatiemissers: de InfoXX was een beetje de weg kwijt in de connexxion 4236 vanmiddag. Net na vertrek van station Amersfoort ging het bestemmingsdisplay van "9 Eemgaarde" naar "9 Amersfoort CS" en een halte verder weer terug naar "9 Eemgaarde"
Bij de ringlijnen in Amersfoort is het al tijden zo dat bij vertrek vanaf het station de wijk- of plaatsnaam staat aangegeven ("2 Nieuwland" of "76 Bunschoten-Spakenburg"), maar vóór de eerste halte (Stadhuis in dit geval) de bestemming al gewijzigd is in "2 Amersfoort CS" of "76 Amersfoort CS". Ik verwacht eigenlijk dat deze bestemming pas getoond wordt bij de eerste halte van het "ring"-gedeelte.
Ook wel grappig: de regel "Sorry, bus is vol" op de voorzijde van de bus wordt ook vermeld op de infoschermen binnen als eindbestemming van de bus. Leuk zijn dan de reacties "ja, vertel mij wat" :)
Nou zijn mijn ervaringen toch echt anders hoor... elke ochtend kom ik 'n lijn 9 tegen als ik naar 't station loop en consequent heeft die er dan nog "9 Leusderkwartier en Bergkwartier" (of nu dus "9 Eemgaarde") op staan. Zelfde geldt voor lijn 12 overigens. Bij beide lijnen verspringt de bestemming normaalgesproken pas op halte De Driehoek, toevallig "mijn" halte als ik 'n keer de bus pak, naar Amersfoort CS.
En owja, dit is toch wel ruim voorbij de eerste halte of niet soms (lees, de bus is al bijna in Nieuwland)...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik zit weer eens in de omgeleide buslijn 44 in Diemen. Hij stopt niet bij de halte Beukenhorst, maar bij de noodhalte Berkenstede. Tot mijn grote verbazing wordt dit gewoon vertoond op de lichtkrant! Geen omroep weliswaar, maar niet slecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel schreef:Nou zijn mijn ervaringen toch echt anders hoor... elke ochtend kom ik 'n lijn 9 tegen als ik naar 't station loop en consequent heeft die er dan nog "9 Leusderkwartier en Bergkwartier" (of nu dus "9 Eemgaarde") op staan. Zelfde geldt voor lijn 12 overigens. Bij beide lijnen verspringt de bestemming normaalgesproken pas op halte De Driehoek, toevallig "mijn" halte als ik 'n keer de bus pak, naar Amersfoort CS.
En owja, dit is toch wel ruim voorbij de eerste halte of niet soms (lees, de bus is al bijna in Nieuwland)...
Nou, ik ga er in ieder geval geen welles-nietes-spelletje van maken .
De nieuwe dienstregeling van de stadsdienst Amersfoort staat trouwens ook online, maar ik hoop dat dit ook een "misser in de reisinformatie" is. Lijn 2 gaat op ma/za overdag een kromme 10/20 minutendienst rijden met soms gaten van drie kwartier, terwijl er nu een strakke kwartierdienst is -o- .
Ronald schreef:De nieuwe dienstregeling van de stadsdienst Amersfoort staat trouwens ook online, maar ik hoop dat dit ook een "misser in de reisinformatie" is. Lijn 2 gaat op ma/za overdag een kromme 10/20 minutendienst rijden met soms gaten van drie kwartier, terwijl er nu een strakke kwartierdienst is -o- .
Die viel me ook al op ja... de pagina met wijzigingsinformatie waarop over een 10-minutendienst gesproken werd in de spits en op zaterdagmiddag is trouwens ineens spoorloos verdwenen.
Op de nieuwe lijn 8 viel me trouwens op dat de eerste rit begint na het rondje Schuilenburg... logischer zou zijn als 'ie met dat rondje begint.
En op lijn 9 zijn de haltes Arubalaan en Surinamelaan verdwenen terwijl ik geen andere route van Bonairelaan naar Borneoplein zie die wel via halte Kapelweg maar niet via de eerste twee haltes loopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Onder het mom van Huh?! hier de AV van Eindhoven:
23:02 Venlo 2 Helmond Intercity
23:08 Helmond 2 Intercity
Rijdt vandaag niet
23:18 Deurne 3 Helmond Stoptrein
Daniel schreef:En op lijn 9 zijn de haltes Arubalaan en Surinamelaan verdwenen terwijl ik geen andere route van Bonairelaan naar Borneoplein zie die wel via halte Kapelweg maar niet via de eerste twee haltes loopt.
Volgens het kaartje bij de tabel op de website wordt de halte Kapelweg een eindje opgeschoven, naar de kruising Bonairelaan/Kapelweg. En die eerste rit van lijn 8 is inderdaad wel vreemd, mede omdat rit 2 pas 40 minuten later komt...
Rienstertje schreef:Onder het mom van Huh?! hier de AV van Eindhoven:
23:02 Venlo 2 Helmond Intercity
23:08 Helmond 2 Intercity
Rijdt vandaag niet
23:18 Deurne 3 Helmond Stoptrein
Dat was de gezelschapstrein die vandaag Helmond - Goes vv zou rijden, maar blijkbaar ontbreekt het gezelschap ;)
Al twee dagen wordt op metrostation Wibautstraat omgeroepen dat lijn 51 is ingekort tot Spaklerweg. Gisteren toen ik een lijn 51 richting het Amstelstation nam, en vanochtend toen ik uit een lijn 51 richting CS kwam
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik weet niet of het een misser is, maar GVB lijn 66 (Bijlmer ArenA - Maxis - IJburg) staat op de Connexxion-site, met een dienstregeling die vanaf 12-12-2010 geldig is.
Is dit nou een fout of wordt deze lijn vanaf 12 dec inderdaad door Connexxion gereden?
Óf Connexxion gaat deze rijden..
of er is voor gekozen deze in de dienstregelingen en busboekjes op te nemen als een soort service. Het standaardmodel hiervoor is ook gekoppeld aan de website. Al ben ik wel benieuwd wat de achterliggende gedachte is.
Overigens staan er meer dienstregelingen van 2011 op de website.
Aah.. Zo. Dat vind ik wel een beetje fijnslijperij. Zeker nu dat gebeurd voor een stukje van hooguit een kilometer. Deze lijn komt niet eens in de buurt van een woonkern.
Langs de Muidertrekvaart ligt een hele rits woonboten.
Het is jammer dat er op de hoek Overdiemerweg/Willem Noordhoekkade geen bushalte ligt, dan zou Overdiemen ook eindelijk een bushalte hebben.
Bovendien bied buslijn 66 in principe dezelfde verbinding als de lijnen 102 en 158, ware het niet dat lijn 66 via een metrostation van de Gaasperplaslijn rijdt en een hogere frequentie heeft :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
én een paar huizen dat weet ik.. Toch is het geen kern.
Stoppen bij de Noordhoekkade. Mwah... voor die paar woonboten? Een stukje fietsen is gezond toch? Eigenlijk blijf ik het onzin vinden dat het dan zo nodig op de website moet staan. Daar hebben we 9292ov voor. Alle streekbussen staan toch ook niet in de dienstregeling van het GVB?
Mark schreef:Sinds wanneer rijdt NS weer tussen Mt en Hrl?
Sittard overstappen jeweetz
Ik stond vanmiddag in Ede-Wageningen en echt ELKE minuut werd omgeroepen dat er geen treinverkeer mogelijk was tussen Db en Ut v.v. vanwegen een aangereden spoorbrug. En dat het advies was om over Amf te rijden. Slecht advies natuurlijk, alsof die Kippensmurf niet van zichzelf al propvol zit Op een gegeven moment werd er handmatig (als in: geen bandje) omgeroepen dat de beperkingen voorbij waren en dat het treinverkeer naar Utrecht hervat zou worden. Daarna nog zeker 2 keer de mededeling over de stremming, maar de eerstvolgende trein nadat ik mijn Kapsalo op had, reed gewoon door naar Utrecht, en nog volledig op tijd ook *O*
Overdiemen bestaat uit echte huizen. Vroeger vormde dit een gehucht samen met de bebouwing achter de Overdiemenweg aan de andere kant van het kanaal, maar sinds het graven van het Merwedekanaal is dat niet meer het geval. Een bushalte kan toch geen kwaad, je hoeft er in tegenstelling tot een treinstation niet te stoppen als er niemand staat :) Dat gebied is overigens al gemeente Diemen ( ) dus valt al onder de SRA.
Het GVB heeft geen papieren dienstregeling, alleen lijnfolders. En voor streekvervoer worden ook gewoon de omleidingen in Amsterdam op de website gepubliceerd :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.