Mag ik even kwijt #59

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Suus »

Ik werk in de hoger onderwijsbranche. Ik geloof niet dat je daar vrolijk wordt als je voor 9 uur begint :lol:

Laatst waren er instructies aan studenten die om half negen begonnen. Op de evaluatieformulieren stond maar liefst 9x de opmerking dat het tijdstip te vroeg was, en 1 opmerking dat het tijdstip te laat was. Die heeft vast de nacht doorgehaald :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Fles »

:D ik had ook eens een HBOschool als klant. Daar bleken vrijdag nooit lessen gegeven te worden, want jah, iedereen zuipt op donderdag zn kop eraf, dus vrijdag is er niemand :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Suus »

Vrijdagochtend is inderdaad de rustigste ochtend van de week.

Maar morgenochtend heb ik meteen weer ruzie in de tent, want ik heb een collega wat beloofd terwijl eigenlijk helemaal niet duidelijk is of dat wel kan. Maar ja, nood breekt wet, er moeten voor 1 januari nog honderden boeken bij het oud-papier en twintigduizend boeken van een nieuwe barcode voorzien worden :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Ik werk in de hoger onderwijsbranche. Ik geloof niet dat je daar vrolijk wordt als je voor 9 uur begint :lol:
Lekker rustig werken dan toch :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Meltrain »

Fles schreef::D ik had ook eens een HBOschool als klant. Daar bleken vrijdag nooit lessen gegeven te worden, want jah, iedereen zuipt op donderdag zn kop eraf, dus vrijdag is er niemand :lol:
Bij mijn studie geldt bovenstaande juist meer op donderdagochtend, want de borrelavond van mijn studie is op woensdag. ;)
Maar laten we nu net op donderdagochtend een vak hebben waar je 1 punt hoger krijgt op je tentamen als je van de 14 colleges minstens 12 keer aanwezig bent, dus alsnog zijn er vrij veel mensen. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Suus »

Daniel schreef:
Bee schreef:Ik werk in de hoger onderwijsbranche. Ik geloof niet dat je daar vrolijk wordt als je voor 9 uur begint :lol:
Lekker rustig werken dan toch :mrgreen:
Maar ja, ik zit achter een balie om mensen te helpen met informatievragen en computerprobleempjes. Dan kan er wel om 7 uur gaan zitten, maar ik geloof niet dat dat dan veel nut heeft. Wij gaan nog best vroeg open, de universiteitsbibliotheek gaat pas om half 10 open. Maar okee, die gaan pas om kwart voor twaalf dicht :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #58

Bericht door Daniel »

Achja, 'tis bij mij ook maar soort van aanpassen aan de gewoonte... iedereen begint vroeg en vind 't zelf ook lekker dus tja, waarom niet he :wink: (Plus dat ik, toen ik nog naar Dordrecht terug mocht reizen, dan nog op 'n redelijk tijdstip thuis kon zijn).
't kan alleen lastig zijn bij meetings met Amerika... effectief is er immers maar zo'n 2,5 uur overlap van de werkdag door het tijdsverschil.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Geert »

Ik begin meestal rond kwart voor 9, 9 uur. Ervaring leert dat als ik vroeger begin er op het einde van de dag (als ik weer naar huis wil) toch altijd een of andere storing roet in het eten gooit en ik effectief alsnog pas om half 6 vertrek. Schiet niet op dus :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Wubbo »

Ik begin even na half 8, en ga meestal rond 17.00 weer terug. Lange dagen ja, maar daardoor ben ik ook eigenlijk standaard op vrijdag vrij :lol:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door JeePee »

9-10 uur beginnen tot 18-18:30 uur ongeveer. Daar komt regelmatig nog wel wat werk bij, maar goed... Vroeg beginnen is echt niets voor mij. Ik haat dat echt. Ik werk nog liever van 12 tot 22 ofzo dan om 7-8 uur moeten beginnen
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Caspar »

Ik meer van de late diensten. Al is het wel erg lekker als het een uur of 12 's middags is, en je ineens bedenkt dat je over een uurtje of 2 à 3 al klaar bent. Alleen het feit dat je dan om 21.00 echt al naar je bed wilt om de volgende dag weer een beetje normaal op te kunnen staan...
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik hou ook helemaal niet van vroege diensten (stond vanmorgen om 4.00 al naast mijn bed :(), maargoed dit weekend weer een goed vooruitzicht (avonddiensten tot 0.30). Heb bee vanmorgen niet gezien, ondanks dat ik na een maand weer eens in dat gat was ;).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Ik zat vanochtend in de 188, oftewel een bus van Garage Zuid 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Daantje »

Ik werk van acht tot vijf (of van kwart over acht tot kwart voor vijf eigenlijk), sluit het beste aan op m'n trein/bus tijden en voor m'n werkgever maakt het weinig uit. Als het werk nog niet af is en wel af moet die dag blijf ik toch wel langer tot het wel af is. Ben dan eens in de twee weken de vrijdag vrij. Doorgaans gaat de wekker om kwart over zes/half zeven en dan ga ik kwart over zeven/vijf voor half acht weg. Beetje afhankelijk of ik met de bus of de fiets naar het station ga.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door MdJ »

Ik hoef slechts op vrijdagavond van 17-21 en op zaterdag 8-17 de bloemetjes buiten (en binnen) te zetten. Ma/vr moet ik mijzelf wel eens melden op schooltje.
Bij twijfel: gebruik beton.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Dexter »

Wat een pokkendag was het gisteren. Ik ben tot 3x toe natgeregend, zonder benzine gestaan (als gevolg daarvan lopen door de stromende regen en wéér natgeregend) en als klap op de vuurpijl ben ik tijdens het passagieren op een vol balkon uit m'n uniform-pantalon gescheurd. :@ Alweer, maar dit keer aan de achterkant en niet zo'n klein beetje ook.

Ik liet mijn sleutels vallen en bukte om ze op te rapen, ineens hoor ik: KR-KR-KRAK! Gevolgd door een heleboel gegiechel van ineens-niet-meer-zo-chagerijnige forenzen. Ook niet zo gek met een scheur van 15 cm met een witte boxer eronder. Ik heb de rest van mijn dienst krampachtig als een soort hark rondgelopen en mijn jas maar aangehouden om enigzins te proberen het te verbergen. :@
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wat hebben jullie toch voor broeken/uniform? :shock: Mij gebeurt dat niet als ik m'n sleutels laat vallen :lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Wat een pokkendag was het gisteren. Ik ben tot 3x toe natgeregend, zonder benzine gestaan (als gevolg daarvan lopen door de stromende regen en wéér natgeregend) en als klap op de vuurpijl ben ik tijdens het passagieren op een vol balkon uit m'n uniform-pantalon gescheurd. :@ Alweer, maar dit keer aan de achterkant en niet zo'n klein beetje ook.

Ik liet mijn sleutels vallen en bukte om ze op te rapen, ineens hoor ik: KR-KR-KRAK! Gevolgd door een heleboel gegiechel van ineens-niet-meer-zo-chagerijnige forenzen. Ook niet zo gek met een scheur van 15 cm met een witte boxer eronder. Ik heb de rest van mijn dienst krampachtig als een soort hark rondgelopen en mijn jas maar aangehouden om enigzins te proberen het te verbergen. :@
Hij gaat lekker Dexter! nu had jij die broek nog gewoon gedragen, ik heb er zelfs wel eens 1 nieuw uit de verpakking gehaald waarbij de naad van een broekspijp 20 cm los bleek te liggen. En natuurlijk ook de de rits gehad die niet meer wil ritsen.

Nou hoop ik wel voor je dat er geen camera in de trein zat... kunnen ze het steeds terugkijken (mompelt iets over reclame spotje en Sven Kramer)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Gekko123 »

Even terug komen op die discussie over vroeg opstaan: ik zit nu midden in mijn studie en heb liever dat ik om 8.45 uur college heb dan pas om 10.45 uur. Over het algemeen ben je dan namelijk eerder klaar. Helaas gaat dat de komende weken niet voor mij op, doordat ik iedere middag practicum of project heb -o-
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door AppleMoose »

Ik heb dan toch liever dat ik wat later begin EN vroeg klaar ben :Y (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:Ik heb dan toch liever dat ik wat later begin EN vroeg klaar ben :Y (A)
Wat dacht je van gewoon "niet" beginnen... heb je ook geen probleem met op tijd klaar zijn ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door AppleMoose »

Haha, dat is een nog beter idee ja 8-)
Maarja, er moeten ook centjuhs op tafel komen ensjow...... :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door ODRAIL »

Dan zal ik maar niet met mijn werktijden over de brug komen :wink:. Enne... voor dat iedereen ze gaat vragen zal ik ze toch maar geven.

De maandag en Woensdag begin ik om 09:30 en mag ik om 16:30 naar huis. En op de Donderdag begin ik om 11:00 em ga ik zo rond 14:00 - 14:30 naar huis. De rest van de week vul ik met sporten en (helaas noodzakelijk door mijn handicap) doktersbezoek.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door ODRAIL »

Dexter schreef:Wat een pokkendag was het gisteren. Ik ben tot 3x toe natgeregend, zonder benzine gestaan (als gevolg daarvan lopen door de stromende regen en wéér natgeregend) en als klap op de vuurpijl ben ik tijdens het passagieren op een vol balkon uit m'n uniform-pantalon gescheurd. :@ Alweer, maar dit keer aan de achterkant en niet zo'n klein beetje ook.

Ik liet mijn sleutels vallen en bukte om ze op te rapen, ineens hoor ik: KR-KR-KRAK! Gevolgd door een heleboel gegiechel van ineens-niet-meer-zo-chagerijnige forenzen. Ook niet zo gek met een scheur van 15 cm met een witte boxer eronder. Ik heb de rest van mijn dienst krampachtig als een soort hark rondgelopen en mijn jas maar aangehouden om enigzins te proberen het te verbergen. :@
Hebben ze dan zulke slechte kleding bij de spoorwegen :shock:?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Dexter »

Nee, ik doe echt jaren met mijn dienstkleding. (Met mijn gewone kleding trouwens ook) Het is gewoon slijtage van het dragen en wassen. En wellicht in combinatie met een in loop der jaren iets toegenomen omvang. :@

@Ennes: Schandalig, ik zou Labels aanklagen. :wink: Ik hoop idd niet dat iemand het gefilmt of gefotografeerd heeft. Krijg je straks weer van die opmerkingen op Fok als: NS-machinisten scheuren niet alleen met treinen enzo. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten