OVer Missers in de Reisinformatie #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:Net zo als de verwensingen die je naar je hoofd geslingerd krijg als je fluit als de kudde bij 1 deur staat terwijl de andere deuren inmiddels vrij toegankelijk zijn. Ze snappen dus echt niet dat z zo wel de hele boel ophouden
Da's deels het geval ja, maar NS wil ook niet snappen dat er op sommige momenten een heel simpele oplossing voor dit probleem is. Het treed immers ook op op stations waar de reizigers juist wel verspreid staan maar vervolgens een veel kortere trein komt binnengereden. Of een trein die wel op de geplande lengte is met een machinist met bakbordenblindheid. In een trein met exact gelijke lengte op spoor 9 te Ut ben ik ooit t.h.v. de Noordertunnel in de voorste bak gestapt, maar ook weleens t.h.v. de middentunnel. Scheelt iets van 100 meter, da's niet iets waar je je makkelijk rekening mee houdt.

Wat betreft de reisinformatiemissers: de InfoXX was een beetje de weg kwijt in de connexxion 4236 vanmiddag. Net na vertrek van station Amersfoort ging het bestemmingsdisplay van "9 Eemgaarde" naar "9 Amersfoort CS" en een halte verder weer terug naar "9 Eemgaarde"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Michael »

NS.nl meld het volgende:
Maastricht-Heerlen
Donderdag 11 November 05:53
Oorzaak
Tussen Heerlen en Maastricht rijden geen treinen door technisch onderzoek.
Er rijden bussen tussen Maastricht en Heerlen.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Ze hadden er wel even bij mogen zeggen dat het om de Veolia treinen gaat want de NS treinen rijden gewoon tussen Heerlen en Maastricht
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Mark »

Sinds wanneer rijdt NS weer tussen Mt en Hrl?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ronald »

Daniel schreef:Wat betreft de reisinformatiemissers: de InfoXX was een beetje de weg kwijt in de connexxion 4236 vanmiddag. Net na vertrek van station Amersfoort ging het bestemmingsdisplay van "9 Eemgaarde" naar "9 Amersfoort CS" en een halte verder weer terug naar "9 Eemgaarde"
Bij de ringlijnen in Amersfoort is het al tijden zo dat bij vertrek vanaf het station de wijk- of plaatsnaam staat aangegeven ("2 Nieuwland" of "76 Bunschoten-Spakenburg"), maar vóór de eerste halte (Stadhuis in dit geval) de bestemming al gewijzigd is in "2 Amersfoort CS" of "76 Amersfoort CS". Ik verwacht eigenlijk dat deze bestemming pas getoond wordt bij de eerste halte van het "ring"-gedeelte.
Ook wel grappig: de regel "Sorry, bus is vol" op de voorzijde van de bus wordt ook vermeld op de infoschermen binnen als eindbestemming van de bus. Leuk zijn dan de reacties "ja, vertel mij wat" :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Nou zijn mijn ervaringen toch echt anders hoor... elke ochtend kom ik 'n lijn 9 tegen als ik naar 't station loop en consequent heeft die er dan nog "9 Leusderkwartier en Bergkwartier" (of nu dus "9 Eemgaarde") op staan. Zelfde geldt voor lijn 12 overigens. Bij beide lijnen verspringt de bestemming normaalgesproken pas op halte De Driehoek, toevallig "mijn" halte als ik 'n keer de bus pak, naar Amersfoort CS.

En owja, dit is toch wel ruim voorbij de eerste halte of niet soms (lees, de bus is al bijna in Nieuwland)...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Ik zit weer eens in de omgeleide buslijn 44 in Diemen. Hij stopt niet bij de halte Beukenhorst, maar bij de noodhalte Berkenstede. Tot mijn grote verbazing wordt dit gewoon vertoond op de lichtkrant! Geen omroep weliswaar, maar niet slecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ronald »

Daniel schreef:Nou zijn mijn ervaringen toch echt anders hoor... elke ochtend kom ik 'n lijn 9 tegen als ik naar 't station loop en consequent heeft die er dan nog "9 Leusderkwartier en Bergkwartier" (of nu dus "9 Eemgaarde") op staan. Zelfde geldt voor lijn 12 overigens. Bij beide lijnen verspringt de bestemming normaalgesproken pas op halte De Driehoek, toevallig "mijn" halte als ik 'n keer de bus pak, naar Amersfoort CS.

En owja, dit is toch wel ruim voorbij de eerste halte of niet soms (lees, de bus is al bijna in Nieuwland)...
Nou, ik ga er in ieder geval geen welles-nietes-spelletje van maken :wink: .
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ronald »

De nieuwe dienstregeling van de stadsdienst Amersfoort staat trouwens ook online, maar ik hoop dat dit ook een "misser in de reisinformatie" is. Lijn 2 gaat op ma/za overdag een kromme 10/20 minutendienst rijden met soms gaten van drie kwartier, terwijl er nu een strakke kwartierdienst is -o- .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Ronald schreef:De nieuwe dienstregeling van de stadsdienst Amersfoort staat trouwens ook online, maar ik hoop dat dit ook een "misser in de reisinformatie" is. Lijn 2 gaat op ma/za overdag een kromme 10/20 minutendienst rijden met soms gaten van drie kwartier, terwijl er nu een strakke kwartierdienst is -o- .
Die viel me ook al op ja... de pagina met wijzigingsinformatie waarop over een 10-minutendienst gesproken werd in de spits en op zaterdagmiddag is trouwens ineens spoorloos verdwenen.

Op de nieuwe lijn 8 viel me trouwens op dat de eerste rit begint na het rondje Schuilenburg... logischer zou zijn als 'ie met dat rondje begint.
En op lijn 9 zijn de haltes Arubalaan en Surinamelaan verdwenen terwijl ik geen andere route van Bonairelaan naar Borneoplein zie die wel via halte Kapelweg maar niet via de eerste twee haltes loopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Rienstertje »

Onder het mom van Huh?! hier de AV van Eindhoven:
23:02 Venlo 2 Helmond Intercity
23:08 Helmond 2 Intercity
Rijdt vandaag niet
23:18 Deurne 3 Helmond Stoptrein
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ronald »

Daniel schreef:En op lijn 9 zijn de haltes Arubalaan en Surinamelaan verdwenen terwijl ik geen andere route van Bonairelaan naar Borneoplein zie die wel via halte Kapelweg maar niet via de eerste twee haltes loopt.
Volgens het kaartje bij de tabel op de website wordt de halte Kapelweg een eindje opgeschoven, naar de kruising Bonairelaan/Kapelweg. En die eerste rit van lijn 8 is inderdaad wel vreemd, mede omdat rit 2 pas 40 minuten later komt...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Raymond »

Rienstertje schreef:Onder het mom van Huh?! hier de AV van Eindhoven:
23:02 Venlo 2 Helmond Intercity
23:08 Helmond 2 Intercity
Rijdt vandaag niet
23:18 Deurne 3 Helmond Stoptrein
Dat was de gezelschapstrein die vandaag Helmond - Goes vv zou rijden, maar blijkbaar ontbreekt het gezelschap ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

@Ronald: Ah men snijdt dat stukje dus toch af... de halteafstand leek me er zo kort worden met die halte Kapelweg er nog tussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Weereens een OBIS-missertje... in stel m4223 voorop de t2818 werden de tijden van de t2820 weergegeven :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Al twee dagen wordt op metrostation Wibautstraat omgeroepen dat lijn 51 is ingekort tot Spaklerweg. Gisteren toen ik een lijn 51 richting het Amstelstation nam, en vanochtend toen ik uit een lijn 51 richting CS kwam :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8678
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Milco »

Ik weet niet of het een misser is, maar GVB lijn 66 (Bijlmer ArenA - Maxis - IJburg) staat op de Connexxion-site, met een dienstregeling die vanaf 12-12-2010 geldig is.
Is dit nou een fout of wordt deze lijn vanaf 12 dec inderdaad door Connexxion gereden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Klaasje »

Óf Connexxion gaat deze rijden..
of er is voor gekozen deze in de dienstregelingen en busboekjes op te nemen als een soort service. Het standaardmodel hiervoor is ook gekoppeld aan de website. Al ben ik wel benieuwd wat de achterliggende gedachte is.
Overigens staan er meer dienstregelingen van 2011 op de website.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

De lijn komt in een ander concessiegebied, en Connexxion is dan net zoals lijn 49 verplicht deze op te nemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Klaasje »

Amstelland Meerlanden? Vast geen Gooi en Vechtstreek of Almere Stad/Streek. (Hoewel daar wel de meeste efficiencywinst te behalen is met deze lijn.)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door tsov »

Wat Bee bedoelt: hij komt in Muiden, dat is concessie Gooi- en Vechtstreek, die is van Connexxion, dus moeten ze daar reisinfo over verlenen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Klaasje »

Aah.. Zo. Dat vind ik wel een beetje fijnslijperij. Zeker nu dat gebeurd voor een stukje van hooguit een kilometer. Deze lijn komt niet eens in de buurt van een woonkern.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Langs de Muidertrekvaart ligt een hele rits woonboten.

Het is jammer dat er op de hoek Overdiemerweg/Willem Noordhoekkade geen bushalte ligt, dan zou Overdiemen ook eindelijk een bushalte hebben.

Bovendien bied buslijn 66 in principe dezelfde verbinding als de lijnen 102 en 158, ware het niet dat lijn 66 via een metrostation van de Gaasperplaslijn rijdt en een hogere frequentie heeft :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Klaasje »

én een paar huizen dat weet ik.. Toch is het geen kern.
Stoppen bij de Noordhoekkade. Mwah... voor die paar woonboten? Een stukje fietsen is gezond toch? Eigenlijk blijf ik het onzin vinden dat het dan zo nodig op de website moet staan. Daar hebben we 9292ov voor. Alle streekbussen staan toch ook niet in de dienstregeling van het GVB?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Fles »

Mark schreef:Sinds wanneer rijdt NS weer tussen Mt en Hrl?
Sittard overstappen jeweetz :mrgreen:

Ik stond vanmiddag in Ede-Wageningen en echt ELKE minuut werd omgeroepen dat er geen treinverkeer mogelijk was tussen Db en Ut v.v. vanwegen een aangereden spoorbrug. En dat het advies was om over Amf te rijden. Slecht advies natuurlijk, alsof die Kippensmurf niet van zichzelf al propvol zit :roll: Op een gegeven moment werd er handmatig (als in: geen bandje) omgeroepen dat de beperkingen voorbij waren en dat het treinverkeer naar Utrecht hervat zou worden. Daarna nog zeker 2 keer de mededeling over de stremming, maar de eerstvolgende trein nadat ik mijn Kapsalo op had, reed gewoon door naar Utrecht, en nog volledig op tijd ook *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Overdiemen bestaat uit echte huizen. Vroeger vormde dit een gehucht samen met de bebouwing achter de Overdiemenweg aan de andere kant van het kanaal, maar sinds het graven van het Merwedekanaal is dat niet meer het geval. Een bushalte kan toch geen kwaad, je hoeft er in tegenstelling tot een treinstation niet te stoppen als er niemand staat :) Dat gebied is overigens al gemeente Diemen ( :twisted: ) dus valt al onder de SRA.

Het GVB heeft geen papieren dienstregeling, alleen lijnfolders. En voor streekvervoer worden ook gewoon de omleidingen in Amsterdam op de website gepubliceerd :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten