OVer je reiservaringen in november 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Mark »

Trein t31268 heeft tussen Hgl en Ddn een omgewaaide boom aangereden.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Had net op lijn 66 in Utrecht een chauffeur die kennelijk voor 't eerst op een gelede reed. Werd een enerverend ritje met name op het bochtje Adama van Scheltemabaan - Bleekstraat wat zo ruim genomen werd dat 't maar goed was dat de tegemoetkomende GVU-bus 'm in de gaten had en ruim voor de stopstreep stopte. Anders had 'ie het niet gered.
Vertrek van Utrecht Centraal ging ook maar net goed trouwens... rakelings langs een halterende lijn 38 :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door reisthijs »

Vanochtend in Utrecht, een spoorwijziging voor de IC naar Den Helder. Het 'grote blauwe bord' had het over 9a, de automatische omroep ook, maar de CTA's van spoor 9 hielden vol dat daar de trein naar Deventer zou vetrekken. Pas vlak voor binnenkomst werd dat gecorrigeerd.

Het feit dat het over 9a ging deed het ergste vermoeden: als die trein aan de a-zijde genoeg heeft dan klopt er iets niet. En inderdaad, met +5 kwam er een losse (en dus overvolle) vierdelige VIRM voorgereden...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door JeePee »

trein t10550 met een los drietje. Staplaatsen in de gangpaden en achterblijvers in Lw.. Volgens mij is dit een wekelijks terugkerend ritueel.. Beetje jammer wel..
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Frank »

Lijn 300 (Nijmegen Heyendaal - Arnhem) stopte vanmiddag niet op station Heyendaal terwijl er nog genoeg plaats was in de bus.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Michael »

Ik had net een gratis ritje in de Veolia 5322. De kaartlezers werkten niet
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door ODRAIL »

Zo krijg je in geen maanden controle in de Rotterdamse tram of metro en zo is het de afgelopen week maarliefst 9 keer raak, waarvan 3 maal op een dag.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door STF »

Van hetzelfde team of verschillende ploegen? Mijn record (bij GVB) staat op vijf keer op een dag hetzelfde controleteam tegenkomen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Losse m453 in de s5800. Zelfs op zondag is dat krap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Zo krijg je in geen maanden controle in de Rotterdamse tram of metro en zo is het de afgelopen week maarliefst 9 keer raak, waarvan 3 maal op een dag.
STF schreef:Van hetzelfde team of verschillende ploegen? Mijn record (bij GVB) staat op vijf keer op een dag hetzelfde controleteam tegenkomen.
Van 4 verschillende teams dat wel.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Mark »

Bee schreef:Losse m453 in de s5800. Zelfs op zondag is dat krap.
Ik zag de m453 aan het begin van de middag samen met de m859 te Hvs in trein t5845 rijden... blijkbaar is de 859 dus afgehaakt. ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Marc »

In de Maastrichtse wijk De Heeg was men bezig met het opnieuw betegelen van de eindhalte, hierdoor konden de bussen niet keren. De bussen komende vanaf de Oeslingerbaan (lijn 1) of Drenckgaard (lijn 6) die in De Heeg keren reden de Oeslingerbaan af tot aan de Rijksweg en daarna via de Rijksweg naar de eindhalte aan de Langendaal/Varensdaal. Reizigers voor de Roserije moesten meereizen via de eindhalte en mochten op de terugweg uitstappen.

Toen ik vroeg hoe de chipkaart ging reageren op deze capriolen kreeg ik het advies om aan het begin van de omleiding alvast uit te checken, zodat ik niet meer ging betalen dan noodzakelijk :pos:.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Michael »

Ik heb er eind van de middag 2 uur over gedaan om van Rotterdam CS in Breda te komen omdat er zonodig weer iemand voor de trein moest springen bij Barendrecht dus ik met de trein naar Lombardijen vanaf daar met de NS bus naar Zwijndrecht en toen met de trein naar Dordrecht en toen de trein naar Breda. Dat word een geld terug bij vertraging claim indienen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Ah er hebben dus toch vervangende bussen gereden... vroeg me al af wat de TCR 412 op zondagavond op het busstation van Dordrecht te zoeken had.
Lang dagje is 't wel geworden voor de chauffeur die achter het stuur daarvan zat: da's een TCR chauffeur die ook bij Arriva Dordrecht rijdt en had 'm eerder op de dag al op de lijndienst zien rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Tochjo »

Freek schreef:Volgens de NS valt het allemaal wel mee met het overslaan van stations tussen Arnhem en Nijmegen.
De intercity naar Zwolle van 8:15 uit Nijmegen zou ook niet stoppen op Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid. Maar goed, reizigers voor die stations zouden sowieso wel met de daaropvolgende sprinter gegaan zijn, want de betreffende trein werd met +30 aangekondigd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Etienne »

De RandstadRail was een beetje vertraagd vandaag, bij de Dierenselaan kwam de tram van 12.44 met +9 aankakken, waardoor de volgende tram van 12.54 er al achter zat. Bij de Monstersestraat werd er ook nog even gewisseld van bestuurder.
Waardoor ik bijna m'n aansluiting miste :evil:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Losse m904 in de s5200. Zelfs op maandag is dat krap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Wout87 »

Vrijdagavond was de chaos op station Deventer helemaal compleet. Ik wou de 3673 nemen richting Roosendaal en moest in den bosch zijn.
Ik was om 19:00 uur op het station. Behoorlijk druk was het op het station.
Wat viel op:

- De 241 naar Berlijn van 18:19 had ongeveer +1 uur en een paar minuutjes
-De 7063 naar Enschede van 18:55 had +25 minuten en was tjokvol in een ICMm
-Mijn 3673 stomnd met +15 min aangekondigd (uiteinelijk +25 min). Fijn enkelspoor Olst-Deventer.
-Treinen naar Zwolle met +25 min en richting Apeldoorn deels in de plus
-De 1763 van 18:49 met +25 min
-De 1665 van 19:19 had +10 min.

Samengevat: tussen 19:15-19:30 uur reden er 4 treinen in de richting van Almelo.

Mijn reis ging verder met de 3673. Voor zutphen rood sein, perron niet vrij. Voor Arnhem Velperpoort rood sein.
Na station Arnhem moest de IC naar Nijmegen voorlangs watn we gingen gewoon stoppen op elst,lent en zuid. Ook de trein naar Tiel moest er nog langs en een goederentrein. :(. Vanaf Nijmegen ging de trein uiteindelijk snel. Wel ging de trein als 3675 verder met +15 min, maar in werkelijkheid +45 min :(.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Hoera. Een gebroken spoorstaaf tussen Delft en Schiedam. Hoe krijgen ze het toch voor elkaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Dexter »

Verbazingwekkend. Ons is de hele ochtend voorgehouden dat er een defecte trein stond. Maar na een springer bij Bgn en een seinstoring tussen Asd - Shl - Ledn kon dat er ook nog wel bij. Ik heb de hele dag met vertraging gereden.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Vergeet de seinstoring tussen Den Haag en Dordrecht niet. Geen idee wat dat dan weer is maar het is niet bekend wanneer het is opgelost.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Fles »

ik hoor dat FYRA toeslagvrij rijdt ivm de storingen rond Den Haag en Rotterdam?
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Ennes »

Fles schreef:ik hoor dat FYRA toeslagvrij rijdt ivm de storingen rond Den Haag en Rotterdam?
hebben die ook weer eens reizigers :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Reiziger Delft »

Vanochtend, station Velp, een 30-tal mensen staat te wachten op de sprinter naar Arnhem en Nijmegen. Trein komt iets meer dan 5 minuten te laat binnen. Ik stap meteen na binnenkomst samen met een vrouw in bij een deur, waar ik haar even voorlaat. Op het moment dat ik tussen de deuren sta sluiten deze, waardoor ik geraakt wordt en de deuren weer naar buiten moet duwen. :evil: We stapten gewoon vlot in, op de plek waar we ook stonden te wachten.

Hier ging dus iets goed mis; of het sprintertje had kuren, of de conducteur besloot dat alle reizigers zich binnen 5 seconden maar naar binnen moesten werken.* Beide opties zijn nogal kwalijk. :neg:

*Even voor de zekerheid; als de conducteur sleutelt, sluiten de deuren toch ook als er iets tussen zit bij SGMm?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Stefan »

Vanochtend was er een ongeluk gebeurd op de A15 bij Rhoon (als ik het goed begrepen heb in ieder geval), daardoor stond er op de A29 16 kilometer stilstaand verkeer, gevolg was daarvan dat de halve Hoeksche Waard ook vast stond. Ik had lijn 179 van 7.22u vanaf de Wethouder van der Veldenweg in Numansdorp, normaal gesproken gaat 'ie na Numansdorp de snelweg op en komt dan om 7.52u aan op Zuidplein. Vandaag dus niet.. We hebben een complete sightseeing gehad en zijn met +38 aangekomen op Zuidplein, alsof 't niets is. :)

Maar goed, desondanks heeft de chauffeur er wel alles aan gedaan om de vertraging zo 'klein' mogelijk te houden. Hulde! *O*
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten