Mag ik even kwijt #59

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door MdJ »

Ik w ilde net zeggen, is het niet tijd voor een maatje groter? :oops: :oops: :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Wees blij dat je geen witte boxer met rode hartjesprint aanhad :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Dexter »

MdJ schreef:Ik w ilde net zeggen, is het niet tijd voor een maatje groter? :oops: :oops: :mrgreen:
Hoezo, ik vond 8,5 tot 9,5 uur je buik inhouden een prima optie. :mrgreen: Maar zonder gekheid: In mijn bijna 10-jarige NS-loopbaan ben ik welgeteld één kledingmaatje groter gegaan van pantalon en riem. De rest past nog prima. *O*
Bee schreef:Wees blij dat je geen witte boxer met rode hartjesprint aanhad :mrgreen:
Nee gelukkig niet, want dan waren er heel wat hartjes te zien geweest. Maar het had erger kunnen uitpakken: Mijn Garfield-boxer lag in de was. :lol: Waarschijnlijk was er dan Slachtofferhulp voor die reizigers ingeschakeld. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door find_your_spot »

Welke heb jij?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Stefan »

Vanaf komende dinsdag heb ik een periode lang het keuzevak "De markt van het openbaar vervoer". Ben benieuwd. :) Heb gisteren het programma binnen gekregen, het ziet er best interessant uit. :)
Doelen module:

Na het volgen van dit keuzevak heeft de student kennis en inzicht verworven over:

* De structuur van de markt van het openbaar vervoer.
* De factoren, waarmee de vraag naar openbaar vervoer beïnvloed kan worden.
* De rol van de overheid in de markt van het openbaar vervoer.
* Logistieke organisatie van het openbaar vervoer.
* Planologische aspecten.

Beoordeling:

De student dient aan het begin van het college in week 8 een paper in te leveren. Het cijfer voor deze paper is tevens het cijfer voor de module. Bij de bepaling van dit cijfer zal ook rekening gehouden worden met de inbreng tijdens de colleges.

Herkansing van een onvoldoende paper vindt zonodig plaats in de vorm van een mondeling tentamen.

Aantal studiepunten: 2

Opdracht paper:

Schrijf een paper van minimaal 10 pagina’s A4 met de volgende onderwerpen:

1. een beschrijving van het huidige openbaar vervoer in de stadsregio Rotterdam, met de verschijningsvormen en exploitanten.

2. een visie op het openbaar vervoer in de stadsregio Rotterdam in 2020, waarbij je rekening moet houden met de volgende ontwikkelingen:
1. de luchthaven Rotterdam moet beter aangesloten worden op het openbaar vervoer;
2. rond de Waalhaven worden haveninstallaties vervangen door woningen, winkels en kantoren, terwijl aan de westzijde van de Waalhaven de RDM-locatie meer en meer studenten gaat trekken.
3. Maasvlakte-2 klaar is en er behoefte zal zijn aan woon-werkverkeer per openbaar vervoer.

3. twee thema’s uit de volgende lijst:
1. Welke rol zal de RET hebben in 2020?
2. De functie van het centraal station als knooppunt van hoge snelheidstreinen in 2020.
3. Het imago van het openbaar vervoer in 2020 of hoe krijg je meer Rotterdammers in het OV.
4. Welke strategie zou de overheid moeten ontwikkelen ten aanzien van het openbaar vervoer in de stadsregio Rotterdam in 2020?
5. Welke innovaties zijn te verwachten tot het jaar 2020?
Ik ben benieuwd. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Ennes »

Dexter schreef: Nee gelukkig niet, want dan waren er heel wat hartjes te zien geweest. Maar het had erger kunnen uitpakken: Mijn Garfield-boxer lag in de was. :lol: Waarschijnlijk was er dan Slachtofferhulp voor die reizigers ingeschakeld. :lol:
dan was misschien de glimlach maandag ook nog op de gezichten van de forens te zien geweest ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door ODRAIL »

@ Dexter: Hoe gaat het met je moeder?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Fles »

Wauw. Office 2010 ipv 2007. En sterker nog: Legaal 8-)

Nu maar eens zien of het eindelijk eens kan wat ik al zo lang mis aan Excel....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Vandaag weer mogen genieten van de reparatiekunsten van de conciërge op het werk.

Conciërge komt binnen. Ik hoorde dat zus en zo kapot was. Hij loopt er na toe, kijkt eventjes goed, en loopt naar mij terug: Heb je toevallig een rol ducktape voor mij? Ik geef hem de ducktape, en hoor het enthousiast van de rol getrokken en gescheurd worden. Na een minuutje komt hij terug: Gerepareerd, zie je later! En hij loopt weg :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:...Ik hoorde dat zus en zo kapot was. ...
Wat voor een apparaat mocht dit dan wel zijn?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Noodontgrendeling van het slot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Michael »

zo, vandaag weer lekker gewerkt morgen was ik eigenlijk vrij maar er werd gevraagd of ik kon komen werken dus nou moet ik werken van 11.00 tot 18.00
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Daan »

Fles schreef:Wauw. Office 2010 ipv 2007. En sterker nog: Legaal 8-)

Nu maar eens zien of het eindelijk eens kan wat ik al zo lang mis aan Excel....
Wat mis je dan? :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Fles »

kunnen inzoomen op een bepaald deel van een grafiek
Opmerkingen kunnen plaatsen bij een grafiek
tabbladen groeperen

dat soort dingen :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Michael »

Ik ga nu lekker slapen, Weltrusten
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Is het iemand al opgevallen dat nu ook ondergrondse sporen, metrosporen en tramsporen worden weergeven in Google Maps?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door tsov »

Nee, heb elders wel gelezen dat Google met een andere kaartleverancier is gaan werken, dus daar zal het wel mee te maken hebbenm :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Dexter »

KM46 schreef:@ Dexter: Hoe gaat het met je moeder?
Ze mocht begin deze week van de Intensive Care af en naar een gewone kamer. Ze heeft nog wel veel pijn en is moe, maar het gaat elke dag een stukje beter en hopelijk mag ze binnenkort van het Erasmus MC worden overgeplaatst terug naar het ziekenhuis hier in onze eigen stad. Leuk dat je er naar vraagt, bedankt voor de belangstelling!
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Is het iemand al opgevallen dat nu ook ondergrondse sporen, metrosporen en tramsporen worden weergeven in Google Maps?
Amstelveen heeft ineens allemaal in gebruik zijnde treinstations!

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 5&t=h&z=15

Zal de Sprinter naar Amstelveen Bovenkerk zo ook wel komen... *O*
For Your Railroad Adventures
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Stefan »

Dexter schreef:Ze mocht begin deze week van de Intensive Care af en naar een gewone kamer. Ze heeft nog wel veel pijn en is moe, maar het gaat elke dag een stukje beter en hopelijk mag ze binnenkort van het Erasmus MC worden overgeplaatst terug naar het ziekenhuis hier in onze eigen stad. Leuk dat je er naar vraagt, bedankt voor de belangstelling!
Goed te horen! Zou inderdaad fijn zijn als je moeder straks weer richting het ziekenhuis kan in je thuisstad. Sterkte nog verder. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Michael »

Goedemorgen,

Ik mag straks weer werken van 11.00 tot 18.00
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door htm_tram »

@Michael

Kan je ook wat anders vertellen dan je werktijden? :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door deadlock »

Volgens Mijn NS heb ik vier actieve voordeelurenkaarten met verschillende nummers die allemaal verlopen ergens tussen 10-6-11 en 25-7-11. Op geen enkele heb ik een RailPlus (die ik toch echt in mijn portemonnee heb).

Daarnaast is er gisteren vol tarief afgeschreven in plaats van korting maar dat komt denk ik door Dal Vrij. Ik ga straks toch maar even langs het loket denk ik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Is het iemand al opgevallen dat nu ook ondergrondse sporen, metrosporen en tramsporen worden weergeven in Google Maps?
Behalve als de tramsporen in de straat liggen, zoals bijvoorbeeld de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam. Dan worden de sporen niet aangegeven. Je kunt dit zien doordat er p de Mauritsweg nog wel sporen liggen (tramsporen naast de weg) en op de Nieuwe Binnenweg niet meer (sporen in de weg).
Verder is het (vooralsnog) alleen in Nederland, want in bijvoorbeeld Antwerpen staan de sporen er nog niet op.

Iets heel anders: ik heb vanmiddag/vanavond een reünie van mijn middelbare school. *O* Dus straks nog maar even mensen bellen om te vragen of ze ook komen..... :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Chauf21 »

Meltrain schreef:Behalve als de tramsporen in de straat liggen, zoals bijvoorbeeld de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam. Dan worden de sporen niet aangegeven. Je kunt dit zien doordat er p de Mauritsweg nog wel sporen liggen (tramsporen naast de weg) en op de Nieuwe Binnenweg niet meer (sporen in de weg).
Ik gok erop dat alle tramlijnen erop staan, maar doordat de layer met wegen bovenop de layer met sporen is gelegd, zie je ze niet ;)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten