Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Geplaatst op: zaterdag 13 november 2010 20:28
Laatst bijgewerkt: zaterdag 13 november 2010 20:29
Zaterdagmorgen is het treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat. Negen dagen lang reden er nauwelijks treinen tussen beide plaatsen als gevolg van een storing.
In het begin dacht ProRail dat dit wellicht werd veroorzaakt door herfstblaadjes, waardoor het spoor vies was geworden. Maar toen de storing ook terug kwam nadat de sporen gereinigd waren, werd duidelijk dat er iets anders aan de hand moest zijn.
Lees verder
Geplaatst op: zaterdag 13 november 2010 20:28
Laatst bijgewerkt: zaterdag 13 november 2010 20:29
Zaterdagmorgen is het treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat. Negen dagen lang reden er nauwelijks treinen tussen beide plaatsen als gevolg van een storing.
In het begin dacht ProRail dat dit wellicht werd veroorzaakt door herfstblaadjes, waardoor het spoor vies was geworden. Maar toen de storing ook terug kwam nadat de sporen gereinigd waren, werd duidelijk dat er iets anders aan de hand moest zijn.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Maarre, was was het probleem dan, want dat zeggen ze dan niet :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
ES-lassen. Dat lijkt me duidelijk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Waarom is dat duidelijk dan? Ik heb hier geen kaas van gegeten, dus ik ben heel benieuwd hoe dit in elkaar zit?
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Ik zie dat niet in deze bron terug, maar elders had ik gelezen dat de overwegen op het traject gestoord waren vanwege het feit dat de trein niet gedetecteerd werd. ES-lassen zorgen voor de detectie van de trein bij overwegen, dus daar was iets mee. Wat er precies mee is weet ik niet, maar het lijkt me wel dat daar de bron van de ellende gezocht moet worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Op OVL hoorde ik dat er inderdaad detectieproblemen waren. Ik vond het vreemd klinken maar er werd gezegd dat het te maken heeft met het materieel. Dat rijdt zo stabiel dat de flenzen de rail niet tot nauwelijks raken en de rails zijn nu geslepen op een manier waardoor er meer contact is tussen de trein en de rail.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Hoe rijmt dat met ES-lassen? Slijpen doe je, als ik me niet vergis, voor het complete spoor en niet specifiek voor ES-lassen, dus dat zou betekenen dat ES-lassen niet of maar een deel van het probleem zijn?
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Ik vind dat een wat merkwaardige conclusie van deadlock. Hoewel het zeer plausibel klinkt, kunnen bij mijn weten treinen niet vliegen, en dus moet de wielband wel over de rails rijden en contact maken zou je zeggen. Als ik het probleem zo lees dan is de enige conclusie die ik kan trekken dat de ES lassen "te diep" hebben gelegen waardoor de trein een soort sprongetje over de las maakt en dan natuurlijk niet gedetecteerd wordt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Het is in ieder geval waar dat het spoor geslepen is, zoveel is zeker. Verder ben ik niet technisch genoeg ;-)
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Beter lezen, het is niet mijn conclusie ;)Vinny schreef:Ik vind dat een wat merkwaardige conclusie van deadlock. Hoewel het zeer plausibel klinkt, kunnen bij mijn weten treinen niet vliegen, en dus moet de wielband wel over de rails rijden en contact maken zou je zeggen. Als ik het probleem zo lees dan is de enige conclusie die ik kan trekken dat de ES lassen "te diep" hebben gelegen waardoor de trein een soort sprongetje over de las maakt en dan natuurlijk niet gedetecteerd wordt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Daarom hebben de noordelijke nevenlijnen destijds ook assentellers gekregen, de Wadlopers en DM'90 werden ook slecht gedetecteerd.
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Met assentellers noem je nou net het minst storingsgevoelige infraonderdeel van het Nederlandse spoorwegnet... ³kuch²
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
In het buitenland hebben ze vaak niet anders en daar werkt het wel. Ik vraag me af waarom het dan in de Nederlandse situatie niet werkt -o-
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Iets met "Arnhem" en iets met "Winterswijk". Maar goed, technisch ben ik niet voldoende op de hoogte om precies te weten waar de pijnpunten zitten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Maar waarom liggen die dingen hier in het noorden dan nooit in storing? Beetje makkelijk, direct wijzen naar één traject...
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Als Vinny verwijst naar de problemen met de assentellers op Ah-Ww dit voorjaar nadat de preformance verbeteringen waren doorgevoerd (dus na 1 mei) dan is dat inderdaad krom. Dat kwam omdat de combinatie van Lint trein+verkeerd onderdeel de storing veroorzaakte. Door onderdelen in te vliegen vanuit Italie is het probleem toen opgelost, dus wat dat betreft zit er geen probleem in de assentellers ansich.
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Heel soms lost de spoorsector ook wel eens een probleem op hoor..., :6
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Zeg ik dan dat de spoorsector niets oplost. Ik geef alleen maar aan dat, voorzover ik weet, er niet direct problemen zijn met assentellers terwijl jij stelt dat die op dat baanvak juist wel aanwezig zijn. Kun je onderbouwen wat de problemen dan zijn?
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
en jawool, we liggen weer plat.
Er rijden geen sneltreinen en alleen stoptreinen met gematigde snelheid.
Maar het heeft ECHT niks met vorige keer te maken hoor, aldus prorail. -o- -o- :X :X eikels
Toegevoegd: woensdag 24 nov 2010, 19:33
Opnieuw kampt het treinverkeer tussen Heerlen en Maastricht met storingen. Sinds gisteren verdwijnen soms treinen van de radar van de computer van de verkeersleiding. Hoe dat komt, is nog niet duidelijk.
Vanwege de storing heeft Veolia alle sneltreinen op het traject uit dienst genomen. Er rijden alleen stoptreinen. Ook moeten reizigers extra overstappen.
Vorige maand waren er ook al problemen tussen Heerlen en Maastricht. Toen werkte het detectiesysteem niet goed en lag het treinverkeer een week stil. Volgens ProRail is er geen verband met de problemen van nu.
Er rijden geen sneltreinen en alleen stoptreinen met gematigde snelheid.
Maar het heeft ECHT niks met vorige keer te maken hoor, aldus prorail. -o- -o- :X :X eikels
Toegevoegd: woensdag 24 nov 2010, 19:33
Opnieuw kampt het treinverkeer tussen Heerlen en Maastricht met storingen. Sinds gisteren verdwijnen soms treinen van de radar van de computer van de verkeersleiding. Hoe dat komt, is nog niet duidelijk.
Vanwege de storing heeft Veolia alle sneltreinen op het traject uit dienst genomen. Er rijden alleen stoptreinen. Ook moeten reizigers extra overstappen.
Vorige maand waren er ook al problemen tussen Heerlen en Maastricht. Toen werkte het detectiesysteem niet goed en lag het treinverkeer een week stil. Volgens ProRail is er geen verband met de problemen van nu.
Re: Treinverkeer Maastricht - Heerlen hervat
Treinen verdwijnen van de radar. Euh, dat lijkt me een detectieprobleem :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten