'Minder dan helft openbaar vervoer op tijd in Rotterdam'

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'Minder dan helft openbaar vervoer op tijd in Rotterdam'

Bericht door find_your_spot »

Die incidentele verkeerslichten die alleen geel knipperen en rood vast worden begrijpt zowaar vrijwel niemand.

Om op Station Zoetermeer bij de bussen maar als voorbeeld te geven...

Of de halte Langsom richting Badhoevedorp. De ene na de andere auto rijdt gewoon door... Alsof een verkeerslicht met 2 lampen ineens niet zo bestaan, maar ze drie wel kennen.
For Your Railroad Adventures
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: 'Minder dan helft openbaar vervoer op tijd in Rotterdam'

Bericht door iljitsch »

Het lijkt me toch dat op een vrije kruising ongelukken met trams niet echt te verklaren zijn door gebrek aan ervaring met trams in het algemeen of ontbrekende kennis van de verkeersregels. Als automobilisten wel voor elkaar stoppen zouden ze dan echt doorrijden als er een tram van 32 ton op ze afkomt? Ofwel de automobilisten zien de trams niet, ofwel de trambestuurders rijden gewoon door in de gedachte voorrang te hebben zonder te wachten of automobilisten ze wel gezien hebben en ook stoppen. Volgens mij is dat inderdaad de manier waarop Amsterdamse trams rijden. Die in Den Haag zijn veel voorzichtiger, in mijn ervaring.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'Minder dan helft openbaar vervoer op tijd in Rotterdam'

Bericht door Vinny »

Maar goed, als mensen echt zo debiel zijn (of doen), moet je daarvoor echt alle toeters en bellen uit de kast halen om ze bestaande verkeersregels te laten volgen?
Neem bijvoorbeeld sneltram 51 in Amstelveen. Levensgevaarlijk ding. Voetgangers worden bij bosjes overreden.

Of komt het gewoon omdat mensen te stom zijn om even om zich heen te kijken, en zich af te vragen waar dat rode knipperlicht voor bedoeld was? :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: 'Minder dan helft openbaar vervoer op tijd in Rotterdam'

Bericht door iljitsch »

Ik begrijp dat het aantal ongelukken enorm omlaag ging toen er op die lijn tram- in plaats van metrobestuurders werden gezet.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: 'Minder dan helft openbaar vervoer op tijd in Rotterdam'

Bericht door hauptbahnhof »

Waar heb je dat nou vandaan?
Lijn 51 is een metro en daar rijden gewoon metrobestuurders op.
(uitzonderingen zijn er natuurlijk wel; bijv. ex-trambestuurders die nu metrobestuurders zijn)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'Minder dan helft openbaar vervoer op tijd in Rotterdam'

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef: Neem bijvoorbeeld sneltram 51 in Amstelveen. Levensgevaarlijk ding. Voetgangers worden bij bosjes overreden.
Je kan het ook zien dat dankzij de oplettendheid en inzet van alle GVB'ers er elke dag duizenden ongelukken worden voorkomen!
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: 'Minder dan helft openbaar vervoer op tijd in Rotterdam'

Bericht door Dexter »

Nou daar heb je gelijk in, zo zou ik het ook eerder zien. Ik dender dagelijks met treinen met 140 km/h door het land en voel me daar compleet veilig bij, maar ik zou niet met een tram met 25 km/h door een voetgangersgebied durven.
Vallend blad maakt rails glad.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: 'Minder dan helft openbaar vervoer op tijd in Rotterdam'

Bericht door iljitsch »

Die lijn naar Amstelveen heeft toch gelijkvloerse kruisingen? Of zijn (en waren vanaf het begin) dat allemaal bewaakte overgangen?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: 'Minder dan helft openbaar vervoer op tijd in Rotterdam'

Bericht door STF »

Alleen vanaf het laatste stukje traject van sneltram 51 zijn de overwegen van spoorbomen voorzien, voor de rest alleen knipperende lampen en bellen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: 'Minder dan helft openbaar vervoer op tijd in Rotterdam'

Bericht door Chauf21 »

Mag deze discussie weer terug naar de stiptheid van het Rotterdamse OV?
In de Rotterdamse editie van Metro stond vandaag een kleine test beschreven. De RET komt later deze week met een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'Minder dan helft openbaar vervoer op tijd in Rotterdam'

Bericht door find_your_spot »

Iedereen al dit hilarische colum op FOK gelezen?

http://frontpage.fok.nl/column/414542/1 ... njong.html
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: 'Minder dan helft openbaar vervoer op tijd in Rotterdam'

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hoe kan het, dat het GVB vrijwel jaarlijks bonussen krijgt voor het op tijd rijden van het vervoer (en ja, tuurlijk zijn ze ook laat, maar dat kan komen door externe factoren waar je als bedrijfzijnde niets aan kan doen, en dat wordt dus niet meeberekend voor het bonus/malussysteem), en de RET niet... Dan is er toch iets goed mis bij de mentaliteit van het uitvoerend personeel (bij te vroeg zijn, te laat zijn kan je over het algemeen niet veel aan doen) óf de leiding van de diverse onderdelen binnen het bedrijf die hun personeel niet goed genoeg aanspreken op het te vroeg rijden. Er kan per persoon een uitdraaitje gemaakt worden van zijn/haar rijgedrag. Dit is wat ik er in de eerste instantie van denk in ieder geval. Heeft de RET al een dikke vette boete gehad trouwens?
Oud forumgebruiker

Re: 'Minder dan helft openbaar vervoer op tijd in Rotterdam'

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nu ik die column zo lees... Wat is nu precies het voordeel van de RET die vergaand samenwerkt, of nee de "regie" neemt, in die Stadsregio?? Ik lees hier dat de RET zelf het op tijd vertrekken van voertuigen registreert (doet het GVB ook, maar de SRA meet ook regelmatig), zonder deze aan de SRR door te spelen?? Excusez? Maar dan kan je toch ook nooit een boete uitdelen? En rond de jaarwisseling zou de RET helemaal gestopt zijn met het bijhouden van cijfers.... ??

Sorry hoor, maar je hebt inbesteden en inbesteden en de SRR is hier duidelijk het schip in gegaan met de RET en ze voeren wanbeleid. Eind 2011 gaat de RET pas weer beginnen te meten. Dat het bestaat he? :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten