Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door find_your_spot »

Gemeente Haarlem heet u van harte welkom in Haarlem Schalkwijk.......

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U3czB_9-x0U[/youtube]

Dit heeft zich een aantal dagen geleden afgespeeld in de Zuidtangent....
Beelden kunnen als schokkend worden ervaren.



Admins, aan jullie om het te beoordelen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50897
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Is dat niet meer iets voor een eigen topic in combinatie met het nieuwsbericht?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50897
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Suus »

Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bij een aanhouding van een 22-jarige passagier in een Connexxionbus in Haarlem zijn zondagochtend vroeg vier agenten gewond geraakt.

De politie kreeg omstreeks 04.30 uur een melding van een conflict in een lijnbus op de Aziëweg. Beveiligers van Connexxion hadden een passagier aangesproken op het feit dat hij zat te eten in de bus. Toen de man niet mee wilde werken verzochten zij hem de bus te verlaten. Dit wilde de man niet.
Bron: Haarlems Dagblad
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Fles »

Bee schreef:Is dat niet meer iets voor een eigen topic in combinatie met het nieuwsbericht?
Over elke vechtpartij een eigen nieuwsbericht? Het is hier niet www.vechtpartijeninnederland.nl hoor -o-
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Klaasje »

Waarom moet zoiets nou uit de hand lopen. -o- Je kan toch gewoon meewerken als je iets gevraagd wordt of niet dan? :X
In ieder geval wel erg jammer dat dit zover uit de hand moet lopen dat er vijf :!: gewonden zijn. :neg:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Wubbo »

(NB: ik reageer hier als gebruiker, niet als admin)

Ik zie een slecht filmpje waarbij totaal onduidelijk is wat er precies gebeurd en aan de hand is, maar op een gegeven moment is er een vechtpartij tussen 1 man en een overdaad politie, waarbij het publiek deels bang is en deels vindt dat de politie niet goed ingrijpt. Ik zie de toegevoegde waarde van dit filmpje niet, als het geplaatst wordt zonder context (wat hier het geval is).
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Mark »

Werd er 1 iemand aangehouden? Wat een boel onnodige commotie en paniek dan... :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Ardan »

Voor één zwartrijder? Dit vind ik inderdaad wel behoorlijk overdreven.. ik weet niet wat zich ervoor heeft afgespeeld... maar zoveel politie-inzet, nee, dan vind ik het ook niet gek dat er een opstoot ontstaat. Dat is puur provoceren. (voor wie het geduld niet heeft: doorspoelen naar 5:50)
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Maik »

Het was niet eens voor een zwartrijden maar omdat er iemand in de bus aan het eten was...
Pommes.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Geert »

Afgesplitst van Mag ik even kwijt #59.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50897
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Voor één zwartrijder? Dit vind ik inderdaad wel behoorlijk overdreven.. ik weet niet wat zich ervoor heeft afgespeeld... maar zoveel politie-inzet, nee, dan vind ik het ook niet gek dat er een opstoot ontstaat. Dat is puur provoceren. (voor wie het geduld niet heeft: doorspoelen naar 5:50)
De politie is nog altijd de baas, je hebt er maar naar te luisteren :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Fles »

Maik schreef:Het was niet eens voor een zwartrijden maar omdat er iemand in de bus aan het eten was...
Ja daar las ik over op NU.nl. Kan de link nu even niet meer vinden. Maar goed, als je op zaterdagavond laat in een nachtbus gaat lopen kutten tegen iemand die alleen maar zit te eten in de bus, dan vraag je er ook wel om. Dan moet je niet gaan zeiken over agressie van publiek wat zich tegen de politie keert. :neg:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Geert »

Wat een idioten in die bus, die kennelijk met verve iemand verdedigen die de regels overtreedt en weigert mee te werken (ook niet na een bevel van de politie)...
Fles schreef:
Maik schreef:Het was niet eens voor een zwartrijden maar omdat er iemand in de bus aan het eten was...
Ja daar las ik over op NU.nl. Kan de link nu even niet meer vinden. Maar goed, als je op zaterdagavond laat in een nachtbus gaat lopen kutten tegen iemand die alleen maar zit te eten in de bus, dan vraag je er ook wel om. Dan moet je niet gaan zeiken over agressie van publiek wat zich tegen de politie keert. :neg:
Ah, op zaterdagavond gelden de huisregels niet meer en maandagochtend om 8 uur weer wel? :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Fles »

Geert schreef:Wat een idioten in die bus, die kennelijk met verve iemand verdedigen die de regels overtreedt en weigert mee te werken (ook niet na een bevel van de politie)...
Fles schreef:
Maik schreef:Het was niet eens voor een zwartrijden maar omdat er iemand in de bus aan het eten was...
Ja daar las ik over op NU.nl. Kan de link nu even niet meer vinden. Maar goed, als je op zaterdagavond laat in een nachtbus gaat lopen kutten tegen iemand die alleen maar zit te eten in de bus, dan vraag je er ook wel om. Dan moet je niet gaan zeiken over agressie van publiek wat zich tegen de politie keert. :neg:
Ah, op zaterdagavond gelden de huisregels niet meer en maandagochtend om 8 uur weer wel? :roll:
"Befehl ist Befehl"? :N

Fluiten in de geest van de wedstrijd. Wat is er nou helemaal ZO erg aan als iemand zit te eten in de bus? Als je over zoiets gaat lopen zaniken, serieus, dan vraag je er gewoon om. Dan is zulk optreden gewoon niet handig. Misschien in theorie wel juist, maar bepaald niet gericht op het beteugelen van uitwassen.

Aangenomen dan altijd dat er niet iemand een vierpersoons rijsttafel door die hele bus heen heeft lopen smeren.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Geert »

Tja, wie weet at-ie wel een hele rijsttafel. Of alleen een boterhammetje. Dat weten we niet.
Maar waar ligt dan de grens? Af en toe zit ik wel eens in de bus en zit de persoon achter mij een Big Whopper of een kapsalon ofzo te eten, de hele bus ruikt er dan naar en ik zit er echt niet op te wachten. In geen enkele lijnbus in Nederland is het toegestaan om iets te eten volgens mij, beetje naïef dan van die persoon om dan toch iets te eten en dan volop verbaasd zijn dat je de bus wordt uitgezet. Eet dan iets als je weer uitgestapt bent of neem de volgende bus...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Ardan »

Als ik in de bus eet, is dat hooguit een boterham of zo. Heb ik bijvoorbeeld een broodje shoarma of een patatje dan eet ik dat lekker buiten op. Ik zit er zelf ook niet op te wachten als de hele bus een patatje-met-lucht heeft, dus doe ik dat zelf ook niet. En komt de bus eraan, jammer dan, wacht ik wel op de volgende.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Fles »

Beste Geert. Het verschil tussen de theorie en de praktijk, is dat ze in theorie hetzelfde zijn, en in de praktijk niet. Op een zaterdagavond, of nee, zaterdagnacht, WEET je gewoon dat je alleen maar dronken uitgaanspubliek te vervoeren hebt. Als je dan de problemen uit de weg wilt gaan, kun je het beste gewoon na 23:00 geen bussen meer laten rijden. Zou de taxibranche ook wel ten goede komen.

Als er in een nachtbus iemand zit te eten, en het eind van het liedje is binnen tien minuten dat een half peloton politie de boel in elkaar staat te rammen, dan doe je als politie toch echt iets serieus verkeerd. Zelfs al mag je op papier niet eten in de bus.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Geert »

Fles schreef:Als er in een nachtbus iemand zit te eten, en het eind van het liedje is binnen tien minuten dat een half peloton politie de boel in elkaar staat te rammen, dan doe je als politie toch echt iets serieus verkeerd. Zelfs al mag je op papier niet eten in de bus.
Natuurlijk is daar iets niet goed gegaan, maar ik vind het onzin om dat maar te zeggen dat de regel waarop die man aangesproken is niet goed is. Het had volgens mij precies hetzelfde kunnen lopen als het om een zwartrijder ging, en ik denk dat de meesten het er wel over eens zijn dat die dan terecht de bus uitgezet zou zijn.

Op zaterdagavond wordt in een stad toch ook door de politie de orde gehandhaafd? Je krijgt dan toch ook nog steeds een boete als je tegen een muurtje plast? Waarom zou een busmaatschappij dan niet de regel 'geen eten in de bus' moeten handhaven?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door AppleMoose »

Met dit soort ritten moet je gewoon beetje soepel met je publiek om weten te gaan.

Als iemand een patatje zit te eten, dan laat je die de bus niet in. Doe je dat wel, dan laat je het dus toe en kan je niet achteraf lopen zeuren dat het eigenlijk niet mag. Doe je dat wel, dan kan ik het me voorstellen dat die persoon boos wordt.

Als iemand gewoon een boterham in de bus zit te eten, wat is het probleem op dat moment?
Doet hij/zij er iemand kwaat mee? komt de veiligheid er mee in het geding? Nee en nee.
Wees dan een beetje soepel en laat het toe.

Bij gewone ritten kun je strikter zijn qua regels. Uitgaanspubliek vraagt toch om een iets andere (lees: iets soepelere) benadering. Tenzij het uit de hand dreigt te lopen natuurlijk.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door find_your_spot »

Ronaldussen schreef: Als iemand gewoon een boterham in de bus zit te eten, wat is het probleem op dat moment?
In 2008 ben ik in lijn 44 door een RET matennaaier de bus uitgezet samen met een andere hobbyist die niet bij naam genoemd wilt worden omdat we achterin de bus een BANAAN zaten te eten!

Nee, er kon geen sorry of excuses meer tegenaan. We werden zonder pardon de citaro uit gejorist... :N
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door AppleMoose »

Zullen we die Geenstijlpraat hier ff weglaten ;)

was het een normale rit? (dus geen nachtrit met uitgaanspubliek), dan kun je als vervoerder de regels strikter handhaven (en terecht). En ben je dus terecht de bus uitgestuurd als je niet mocht eten volgens de huisregels :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50897
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Suus »

Ik vind het wel goed hoor, dat mensen gewoon eens merken wat de consequenties zijn van regels overtreden. Ze zijn niet bedacht om de wanden van de bus eens te versieren. Met die eeuwige sorrycultuur bereik je af en toe ook wel erg weinig.

De persoon die in dit geval is opgepakt heeft het ook wel aan zichzelf te danken. Hij heeft meerdere momenten gehad waarop hij had kunnen overgaan tot meewerken, maar elke kans heeft hij laten lopen. Dat hij vervolgens boos wordt omdat hij wordt aangepakt en dan maar een poging doet een politieagent te verorberen lijkt mij niet helemaal de juiste oplossing voor zijn probleem.
Laatst gewijzigd door Suus op zo 14 nov 2010, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door AppleMoose »

Ik wil ook helemaal niet het gedrag van die persoon goedpraten. je hoort gewoon te doen wat een agent je opdraagt. PUNT!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Ardan »

Dat zeker. Maar over het algemeen is het toch de regel:
Het is verboden etenswaren of dranken te nuttigen die hinder of schade kunnen veroorzaken?
Maar goed, ik ga over deze situatie niet verder oordelen. Als die klojo had meegewerkt had dat een hoop ellende bespaard. Hoewel ik er wel bij blijf dat de enorme hoeveelheid politie wel érg overdreven was, dan vraag je erom..
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
Maik schreef:Het was niet eens voor een zwartrijden maar omdat er iemand in de bus aan het eten was...
Ja daar las ik over op NU.nl. Kan de link nu even niet meer vinden. Maar goed, als je op zaterdagavond laat in een nachtbus gaat lopen kutten tegen iemand die alleen maar zit te eten in de bus, dan vraag je er ook wel om. Dan moet je niet gaan zeiken over agressie van publiek wat zich tegen de politie keert. :neg:
Hear hear.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten