Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Ik wil ook helemaal niet het gedrag van die persoon goedpraten. je hoort gewoon te doen wat een agent je opdraagt. PUNT!
Zo naïef kan je niet werkelijk wezen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Suus »

Eh, dus als een politieagent je een opdracht geeft zou je die mogen negeren. Dat ondermijnt toch het hele idee van de politie?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door AppleMoose »

Als je een opdracht van de politie negeert, ben je in overtreding. Of je het er nou mee eens bent of niet.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Fles »

Mja, ik ga toch mee met deadlock in deze discussie. Je kunt leuk vast willen houden aan je papieren regeltjes, maar de praktijk stelt je toch voor een keuze waarin het loslaten van die regeltjes wellicht verstandiger is.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Fles »

De topictitel bevalt me eigenlijk al helemaal niet. Als je dit topic opent met "neger eet broodje kroket in bus, in elkaar gerost door peloton politie" doe je de waarheid even veel recht als met de huidige topictitel. Toch zou het topic dan totaal een andere kant op gaan. Nou is het net alsof iedereen die een tegengeluid laat horen per definitie fout zit. Los van het feit dat DAT niet zo is natuurlijk wordt de defintie van "tegengeluid" dan bepaald door de topictitel / openingspost. Hoogst discutabel lijkt me.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door STF »

Het verhaal van een reiziger die in de betreffende bus zat: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1387094&
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Suus »

Goed, na het lezen van die post en een nachtje nadenken denk ik dat ik het iets anders moet zeggen.

In eerste instantie had de politie niet gewaarschuwd te worden, maar als die er eenmaal is lijkt het mij beter om gewoon even mee te werken en uit te leggen wat er aan de hand is, dan de boel op deze manier te laten escaleren. In het filmpje is duidelijk te zien dat daar ook mogelijkheden voor zijn geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Mja, ik ga toch mee met deadlock in deze discussie. Je kunt leuk vast willen houden aan je papieren regeltjes, maar de praktijk stelt je toch voor een keuze waarin het loslaten van die regeltjes wellicht verstandiger is.
Ja precies. En buiten dat is naar mijn mening het door de politie gebruikte geweld buiten alle proporties.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Wubbo »

Samengevat:
- De manier waarop de beveiliger deze situatie aanpakte was niet handig
- De manier waarop de 'verdachten' deze situatie aanpakten was niet handig
- De manier waarop het publiek in de bus zich gedroeg was niet handig
- De manier waarop de politie dit aanpakte was niet handig

Ik begrijp niet waarom in de reacties voor mij de zwarte piet zo duidelijk naar de politie wordt geschoven. Ja, hun optreden was niet handig, maar volgens mij was het optreden van wel meer mensen in deze situatie niet handig.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Maik schreef:Het was niet eens voor een zwartrijden maar omdat er iemand in de bus aan het eten was...
Ja daar las ik over op NU.nl. Kan de link nu even niet meer vinden. Maar goed, als je op zaterdagavond laat in een nachtbus gaat lopen kutten tegen iemand die alleen maar zit te eten in de bus, dan vraag je er ook wel om. Dan moet je niet gaan zeiken over agressie van publiek wat zich tegen de politie keert. :neg:
Dus met andere woorden, in een nachtbus (geldt ook voor treinen natuurlijk) moet men alles maar accepteren?

Of het nou gaat om eten, voeten op de bank, zwartrijden of weet ik wat allemaal, Je hebt je gewoon aan de regels van de vervoerder te houden.

(Wat mij betreft mogen ze gelijk stoppen met het nacht-vervoer op de huidige manier.)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door find_your_spot »

Aangezien ik inmiddels 23 keer als passagier met deze lijn N30 heb gereisd kan ik daar goed over oordelen.

Enkele feiten zijn:

- In 2007 is de N30 ingevoerd zonder toeslag of nachtbuskaartje. Buslijn was groot succes.
- In 2008 heeft dit succes zich door gezet en zijn nog meer passagiers van deze nachtlijn gebruik gaan maken.

- 1 April 2009 is door de Stadsregio een nachtbuskaartje ingevoerd van 6 euro per rit.
- De mensen die een kaartje wilde kopen, kochten een kaartje. Mensen die dat niet wilde gingen gewoon zitten.
- Prima. U blij, wij blij.

- Tot dat Connexxion het nodig vond om vanaf juni 2009 een extern beveilingsbedrijf in te huren.
- Vanaf dat moment brak de pleuris los.
- Ik was zelf getuigen van het feit dat die beveiligers onder elkaar op het stationsplein van Haarlem tegen elkaar zeiden: "Zometeen kijken of er nog wat te matten valt met die jeugd"

- Probleem met deze beveiligers is dat ze de mond snoeren van de buschauffeur.

Om een voorbeeld te geven:
- Toen ik augustus 2009 de N30 instapte liet ik zoals gewoonlijk mijn GVB Bedrijfspas zien.
- Aangezien Connexxion buschauffeurs geen matennaaiers zijn mag je altijd zonder problemen mee.
- De buschauffeur knikte naar mij "prima".
- Maar in dit geval namen de beveiligers het over van de buschauffeur en trok eentje mijn bedrijfspas uit mijn klauwen.
- Gevolgd door geschreeuw: "JIJ PROBEERT HIER DE HELE ZOOI TE BESODEMIETEREN, WAT IS DIT VOOR PLASTIC PASJE!"
- Waarna mijn pas in een jaszak van die beveiliger verdween....

- De buschauffeur drong erop aan dat de beveiliger mijn pas moest teruggeven
- "EERST EEN KAARTJE VAN 6 EURO KOPEN!"

Dit is het niveau van de beveiligers en dit gebeurde ook bij andere passagiers die gewoon mee wilde reizen.
De buschauffeur heeft niks meer te zeggen. Iets met 5 kapiteinen op 1 schip....

Mijn oordeel aan Connexxion (dit heb ik vaak gemeld aan de stadsregio en de klantenservice). Stop met dit beveiligingsbedrijf!

Volgens een ooggetuige hier:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1387094&

Ging de ruzie dus weer om de beveiliger die het zooitje op laaide en vervolgens de politie in heeft geschakeld...
Ja, dan is het spoor helemaal zoek...
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:.....

Ging de ruzie dus weer om de beveiliger die het zooitje op laaide en vervolgens de politie in heeft geschakeld...
Ja, dan is het spoor helemaal zoek...
Nee je draait het om... Het ging er om (volgens dit verhaal) dat die beveiliger (en of dat nou op de juiste toon was of niet, ik was er niet bij dus kan daar ook niet over oordelen) iemand aansprak op het overtreden van de huisregels. En men het daar niet mee eens was.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door AppleMoose »

Fles schreef:Mja, ik ga toch mee met deadlock in deze discussie. Je kunt leuk vast willen houden aan je papieren regeltjes, maar de praktijk stelt je toch voor een keuze waarin het loslaten van die regeltjes wellicht verstandiger is.
En dat is dus precies wat ik in mijn eerdere posts heb aangegeven.
Soms moet je gewoon wat soepeler zijn en het een en ander door de vingers zien.
Maar het feit blijft, dat wanneer de politie je iets opdraagt, je er naar dient te luisteren, ook al ben je het er niet mee eens.

en verder kan ik me wel vinden in de post van Wubbo.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Ennes »

Het gekke aan dit geheel is, dat we allemaal maar lijken te moeten accepteren, en dat je regels maar moet versoepelen, en gedrag door de vingers moet zien, omdat het publiek zich er niet aan wil houden. (los van het feit of de bestaande regels wel van deze tijd zijn, maar dat is een hele andere discussie) Hoezo de samenleving verloedert!!! Waar trekken we uiteindelijk de grens van het toelaatbare? Op deze manier zullen de normen steeds verder verschuiven.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door find_your_spot »

Gewoon de toeslag afschaffen op de N30 en net zoals vroeger iedereen weer laten inchecken via een open-instap-regime a.u.b.

Zijn we gelijk van al het gezeik af.
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Fles »

Ennes schreef:Dus met andere woorden, in een nachtbus (geldt ook voor treinen natuurlijk) moet men alles maar accepteren?
Dat zeg ik niet. Maar je zou er voor kunnen kiezen om kleine overtredingen van de huisregels gewoon door de vingers te zien, en alleen in te grijpen als het ECHT nodig is.
Of het nou gaat om eten, voeten op de bank, zwartrijden of weet ik wat allemaal, Je hebt je gewoon aan de regels van de vervoerder te houden.
Ja, zo ver waren we al inderdaad. Leg jij dat even aan 40 dronken jongeren uit? :)
(Wat mij betreft mogen ze gelijk stoppen met het nacht-vervoer op de huidige manier.)

Ben ik het helemaal mee eens. En het zou me niet verbazen als het op termijn inderdaad ook wel die kant op gaat. En inderdaad, dat ligt dan niet aan politie of aan beveiligers, zo reëel wil ik ook wel zijn. Want als dit soort dingen vaker en vaker gaat voorkomen, dan is er geen lol meer aan natuurlijk. Dan kun je er inderdaad beter mee stoppen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:Gewoon de toeslag afschaffen op de N30 en net zoals vroeger iedereen weer laten inchecken via een open-instap-regime a.u.b.

Zijn we gelijk van al het gezeik af.
Ja dat zien we ook in de nachttreinen/eerste treinen in het weekend. :?

Gewoon misdragingen keihard aanpakken!

Krijg echt steeds vaker het idee dat we in een omgekeerde wereld leven.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Fles »

Nou, ik heb het mijne er wel over gezegd. Ik hou ermee op :)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Ennes schreef:Dus met andere woorden, in een nachtbus (geldt ook voor treinen natuurlijk) moet men alles maar accepteren?
Dat zeg ik niet. Maar je zou er voor kunnen kiezen om kleine overtredingen van de huisregels gewoon door de vingers te zien, en alleen in te grijpen als het ECHT nodig is.
dus moeten we het maar tolereren?
Fles schreef:
Of het nou gaat om eten, voeten op de bank, zwartrijden of weet ik wat allemaal, Je hebt je gewoon aan de regels van de vervoerder te houden.
Ja, zo ver waren we al inderdaad. Leg jij dat even aan 40 dronken jongeren uit? :)
Daarom is er naar mijn idee ook gewoon een keiharde aanpak nodig.

Fles schreef:
(Wat mij betreft mogen ze gelijk stoppen met het nacht-vervoer op de huidige manier.)

Ben ik het helemaal mee eens. En het zou me niet verbazen als het op termijn inderdaad ook wel die kant op gaat. En inderdaad, dat ligt dan niet aan politie of aan beveiligers, zo reëel wil ik ook wel zijn. Want als dit soort dingen vaker en vaker gaat voorkomen, dan is er geen lol meer aan natuurlijk. Dan kun je er inderdaad beter mee stoppen.
Die lol is er echt al van af hoor, ik en vele collega´s zijn blij als we in het weekend dat zooitje hebben gehad.
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 15 nov 2010, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoting hersteld
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door AppleMoose »

Ennes schreef:Het gekke aan dit geheel is, dat we allemaal maar lijken te moeten accepteren, en dat je regels maar moet versoepelen, en gedrag door de vingers moet zien, omdat het publiek zich er niet aan wil houden. (los van het feit of de bestaande regels wel van deze tijd zijn, maar dat is een hele andere discussie) Hoezo de samenleving verloedert!!! Waar trekken we uiteindelijk de grens van het toelaatbare? Op deze manier zullen de normen steeds verder verschuiven.
Dronken uitgaanspubliek vraagt toch een iets andere benadering dan personen die bij hun volle verstand zijn.
In zulke gevallen als deze moet je kunnen inschatten wat de effecten kunnen zijn als je heel strikt aan de huisregels gaat houden. Je ziet dat bij het minst of geringste de hele boel flink kan escaleren en daarmee niet alleen jezelf maar ook andere reizigers daarmee in gevaar kan brengen.

Ik zeg dus niet dat je alles maar moet accepeteren, ik zeg alleen dat je in sommige gevallen iets soepeler moet kunnen zijn.
Ieder soort publiek vraagt toch weer om een "iets" andere benadering, zelfs ieder persoon. En dat zul jij toch als geen ander weten? :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door find_your_spot »

Ik heb erg medelijden met iedereen in het filmpje...

Gelukkig ben ik... *O*

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6cZGrFZAe34[/youtube]

Dan maar een biertje minder, maar wel gegarandeerd binnen 14 minuten thuis zijn.
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Wubbo »

find_your_spot schreef:Aangezien ik inmiddels 23 keer als passagier met deze lijn N30 heb gereisd kan ik daar goed over oordelen.

Enkele feiten zijn:

- In 2007 is de N30 ingevoerd zonder toeslag of nachtbuskaartje. Buslijn was groot succes.
- In 2008 heeft dit succes zich door gezet en zijn nog meer passagiers van deze nachtlijn gebruik gaan maken.

- 1 April 2009 is door de Stadsregio een nachtbuskaartje ingevoerd van 6 euro per rit.
- De mensen die een kaartje wilde kopen, kochten een kaartje. Mensen die dat niet wilde gingen gewoon zitten.
Hier gaat ie voor mij mis. Je kan van alles vinden over huisregels en weet ik wat, maar zolang openbaar vervoer nog niet gratis is moet je er gewoon voor betalen, en niet betalen wordt niet getolereerd. Dat geldt ook voor grijsrijden of reizen met GVB-pasjes bij niet-GVB, wat mij betreft. Waarom kan de ene dronken jongen wel gewoon betalen en de ander niet? Of je maakt het helemaal gratis, of iedereen betaalt. Klaar.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:
Ennes schreef:Het gekke aan dit geheel is, dat we allemaal maar lijken te moeten accepteren, en dat je regels maar moet versoepelen, en gedrag door de vingers moet zien, omdat het publiek zich er niet aan wil houden. (los van het feit of de bestaande regels wel van deze tijd zijn, maar dat is een hele andere discussie) Hoezo de samenleving verloedert!!! Waar trekken we uiteindelijk de grens van het toelaatbare? Op deze manier zullen de normen steeds verder verschuiven.
Dronken uitgaanspubliek vraagt toch een iets andere benadering dan personen die bij hun volle verstand zijn.
In zulke gevallen als deze moet je kunnen inschatten wat de effecten kunnen zijn als je heel strikt aan de huisregels gaat houden. Je ziet dat bij het minst of geringste de hele boel flink kan escaleren en daarmee niet alleen jezelf maar ook andere reizigers daarmee in gevaar kan brengen.

Ik zeg dus niet dat je alles maar moet accepeteren, ik zeg alleen dat je in sommige gevallen iets soepeler moet kunnen zijn.
Ieder soort publiek vraagt toch weer om een "iets" andere benadering, zelfs ieder persoon. En dat zul jij toch als geen ander weten? :wink:
Dat ieder type reiziger een andere benadering behoeft staat buiten kijf. En noodgedwongen moet ja als medewerker ook zeer regelmatig even de andere kant opkijken, en dat puur omdat de houding van de vervoersbedrijven en justitie dat gedrag eigenlijk gewoon accepteren, en je als uitvoerende alleen ook niets kunt.

Maar dit alles neemt niet weg dat het gewoon van de gekke is dat je dingen maar moet toelaten, omdat het anders zal gaan escaleren. We zijn gewoon veel te ver doorgeschoten in het accepteren van ontoelaatbaar gedrag. En het zal een hele dobber zijn om te zorgen dat dat niet nog erger zal gaan worden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door find_your_spot »

Wubbo schreef:Dat geldt ook voor grijsrijden of reizen met GVB-pasjes bij niet-GVB, wat mij betreft. Waarom kan de ene dronken jongen wel gewoon betalen en de ander niet? Of je maakt het helemaal gratis, of iedereen betaalt. Klaar.
Hahahahaha. Als er bij een GVB nachtbus 4 mensen achterin stappen of er glippen snel 3 reizigers langs de buschauffeur, worden deze NOOIT terug geroepen!
Buschauffeurs zijn alleen maar blij, want dat voorkomt een hoop frustratie en gezeik.


Dat verhaal met mijn Bedrijfspas. De buschauffeur had mijn kaart al goed gekeurd, maar die beveiligers waren het er niet mee eens.

Wat ik wil zeggen dat is buschauffeurs zich ook groen en geel ergeren aan de machtsvertoning van de mensen van dit beveiligingsbedrijf.

Als buschauffeur ben en blijf je de baas, dus jouw stem zo eind oordeel moeten zijn en NIET die van de beveiligers.
For Your Railroad Adventures
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door htm_tram »

Klopt, die beveiligers op de n30 zijn echt walgelijk. :roll:

Hoor ook heel vaak van buschauffeurs die klagen over die domme beveilging. Zijn vaak marokaanse jongens die stoer doen met hun gele hesje, hun i phone en meisjes proberen te versieren. Of ze hangen op het dashboard... Ohja, ik zat rechts voorin de bus omdat ik gezellig met die buschauffeur zat te praten op de n30. Stapt op Schiphol zoon beveiliger in die mij commandeert om plaats te maken voor hem. Dat heb ik geweigerd, waarna hij gelijk ging dreigen met boete, politie enz. Gelukkig kwam de chauffeur voor mij op en kon ik lekker blijven zitten... Doe dan teminsten een CXX controlle team, dat zijn prima lui. :pos:


Vraagje aan iedereen:

Valt het jullie op dat de meeste externe beveiligers zo zuigen? Zoals de ingehuurde sukkels bij HTM, CXX enz?
Laatst gewijzigd door Ruben op ma 15 nov 2010, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Let eens op je taalgebruik
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten