Mag ik even kwijt #59

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Meltrain »

Ja, dat vermoedde ik ook al.
Maar ik reageerde op het "worden weergegeven". Als de tramspoeren 'onder' de straat liggen, worden ze dus niet weergegeven. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door |Pim| »

Ik heb vandaag een bner gespot, we liepen vanaf de nhtv in breda naar het station, en we staken samen met ruud, beter bekend als knuffel ruud uit big brother tegen, het viel ons eigenlijk alleen op doordat hij een t-shirt aanhad xD.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:
Bee schreef:Is het iemand al opgevallen dat nu ook ondergrondse sporen, metrosporen en tramsporen worden weergeven in Google Maps?
Behalve als de tramsporen in de straat liggen, zoals bijvoorbeeld de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam. Dan worden de sporen niet aangegeven. Je kunt dit zien doordat er p de Mauritsweg nog wel sporen liggen (tramsporen naast de weg) en op de Nieuwe Binnenweg niet meer (sporen in de weg).
Verder is het (vooralsnog) alleen in Nederland, want in bijvoorbeeld Antwerpen staan de sporen er nog niet op.
Uiteindelijk moeten we natuurlijk naar de situatie in Japan :P Daar staan de ondergrondse promenades helemaal uitgewerkt. De stoepen zijn helemaal ingetekend, inclusief inhammen voor bijvoorbeeld parkeergarages. Daarnaast is elk pand in elk blok helemaal ingetekend, echt supertof :P

De omgeving van station Shinjuku, al die roze uitwaaierende dingen zijn allemaal ondergrondse ruimtes. Zo zie je pas echt hoe enorm dat station onder de grond doorgaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Ik moet nog naar de supermarkt. Ik heb nog zo'n 7 kwartier voor hij sluit, maar heb helemaal geen zin. :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Bastiaan »

Hè verdomme, begint die Turk van een maand geleden me weer te bellen... Dat gaat het komende uur wel weer zo door.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door ODRAIL »

Bastiaan schreef:Hè verdomme, begint die Turk van een maand geleden me weer te bellen... Dat gaat het komende uur wel weer zo door.
Kun je het nummer niet (laten) blokkeren?
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Bastiaan »

Heb ik al gedaan, maar ik kan nog wel zien dat ik word gebeld. Ik krijg ook nog sms'jes. Gisteren vroeg hij/zij in het Turks waarom ik niet opnam :lol:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Stefan »

Ik reed vanochtend rond 5.20u door de Beneluxtunnel richting het zuiden, 200 meter voor me reed een auto waar schijnbaar iets uit gegooid werd. Ineens hoor ik een flits en een ontiegelijk harde klap. Het was dus iets als een vuurwerkbom of iets in die geest. Alles in de auto leek te trillen en voor m'n gevoel werd er een kanon in m'n auto afgeschoten.... Kan me niet herinneren dat ik ooit zo ernstig geschrokken ben dan vanochtend. Damn... Dacht achteraf dat het misschien handig was geweest om naar een kenteken te kijken, maar ik dacht alleen maar aan het feit dat ik de tunnel uit wou..

Stelletje hersenlozen.. :N :evil:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Bastiaan »

Wat een klotestreek inderdaad. Welke idioot gooit er nou vuurwerkbommen naar andere auto's, in een tunnel nota bene :N
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Dexter »

Pfff, NS blinkt niet bepaald uit in communicatie maar in sommige ziekenhuizen kunnen ze er ook wat van...

Gisteren tijdens het bezoekuur vroeg ik aan zuster 1 of ik mijn moeder even mee mocht nemen om koffie te gaan drinken beneden in de centrale hal en ik vroeg meteen of ik een rolstoel mocht lenen, want lopen gaat nog niet zo.

Zuster 1: "Ja hoor, dat is goed. Je moet dat trouwens altijd melden, zodat wij ervan op de hoogte zijn. En beloof je wel plechtig dat je de rolstoel terugbrengt, want die zijn heilig!" (A)

Dus wij naar beneden, kopje koffie gedronken en ik een softijsje (met snoepjes natuurlijk, want het was het eerste uitstapje van de kamer en de afdeling) en een half uurtje later weer terug naar boven.

Komen we boven, was de hele afdeling in rep en roer en zusters 2 en 3 beginnen te me te brullen: "WAAR WAREN JULLIE HEEN!? DE HELE AFDELING STAAT HIER OP ZIJN KOP OMDAT WE MEVROUW KWIJT WAREN!!" :evil: :evil:

Dus ik zeg: "Nou, we waren even een kopje koffie drinken in de hal, waarvoor ik overigens keurig toestemming heb gevraagd aan jullie collega, zuster 1, bij wie ik trouwens ook de rolstoel heb geleend!"

Zusters 2 en 3: "Oh, dan is ze waarschijnlijk vergeten om dat aan ons door te geven..." :oops: :oops:

Bleek dus dat zuster 1 het inderdaad niet had doorgegeven en omdat mijn moeder met een soort hartbewakingskastje rondloopt (een kastje met draden eruit, lijkt op een bomgordel) :mrgreen: waren ze haar waarschijnlijk even 'kwijt'.
Vallend blad maakt rails glad.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Mark »

Gisteren een nachtje in Hilversum wezen stappen... stelt niet heel veel voor maar wel een paar leuke kroegjes. Nog een paar leuke dames uit Venlo of all places ontmoet dus het werd nog een gezellig avondje :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Waarom Hillywood, of all places :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Mark »

Omdat het kan :pos: :mrgreen: Nee kameraad van mij (Jurre) woont daar ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Ah, dat verklaart een hoop. Want de Hilversummers die ik ken, vinden het eerlijk gezegd vrij weinig :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Geert »

Berichten over het filmpje van een aanhouding in een Connexxionbus verplaatst naar Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door htm_tram »

Wow, mischien maar stoppen met de nachtbus? Moet er niet aan denken om er tussen te zitten... En daarom zit ik meestal voorin...


Weet iemand trouwens of de studenten ovchip kaart geldig is op de boot tussen vlissingen en breskens?
Laatst gewijzigd door htm_tram op zo 14 nov 2010, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Daniel »

Jaaaaren terug, nog gewoon met een ouderwetse SOV, ben ik met die boot meegeweest. Die zal daar aannemelijk dus nu ook nog wel geldig zijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door find_your_spot »

Dat geldt ook voor iedereen die nog een keer met de Fast Flying Ferry mee wilt.

Deze wordt namelijk in 2012 opgeheven.
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Fles »

Iemand hier toevallig die deze jongen verder wil en kan helpen wellicht?

http://forum.fok.nl/topic/1559906/1/50#88737187
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Suus »

Ik werk in een bibliotheek onder andere de collectie voor sph en mwd zijn opgenomen. Wellicht dat ik daar wel een lijst van instellingen uit kan halen, dan is het aan de hand van adressen uitzoeken waar ze precies zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Etienne »

Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Ardan »

Ik zie net dat het spoorviaduct in de Zutphensestraat in Apeldoorn nu na dik 2 jaar bouwen EINDELIJK klaar is :)
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door MdJ »

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... lemaal.ece
:wink: Vooral in de derde alinea: "Apeldoorners zeggen tunnels ipv viaducten"
Ik heb dus al door de tunnel gereden :@

Rare jongens, die Apeldooners.
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door Ruben »

8-) Nieuwe dienstregeling staat in 9292. Verandert geen ene moer op de Veluwe dus de reisjes die ik maak, blijven hetzelfde. Jammer, hoopte op betere aansluitingen. :)

Hmm heb nu het idee dat nog niet overal de nieuwe dienstregeling is verwerkt. Vergeten hoe dat vorige keer ging. Misschien verandert het dus alsnog.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #59

Bericht door JeePee »

Lijkt er inderdaad in te staan. Lijn 90 kent in ieder geval zijn 10' dienst.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten