Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Wubbo »

Alles leuk en aardig, maar dat doet niks af aan mijn verhaal dat je gewoon hoort te betalen als je ervoor moet betalen. Daar mag wat mij betreft ook hard op ingegrepen worden. Het is toch van de zotte dat je als ielig meisje van 15 gewoon moet betalen voor de nachtbus, maar als neger van 2 meter 2 lang en breed gewoon door kan lopen omdat je er eng uit ziet (en ja, ik chargeer)? Als je dan toch een beveiligingsbedrijf hebt ingehuurd, zet die types dan voor de ingang neer en schop alles dat geen vervoerbewijs heeft er gelijk uit, voorkomt een hoop narigheid tijdens de rit volgens mij.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Ennes »

htm_tram schreef:....

Vraagje aan iedereen:

Valt het jullie op dat de meeste externe beveiligers zo zuigen? Zoals de ingehuurde sukkels bij HTM, CXX enz?
Veel van die beveiligings piepeltjes lijken van die wannabe´s die zijn afgewezen bij de politie of de vervoersbedrijven waarvoor ze werken (en van een aantal weet ik dat, uit gesprekjes met ze van eigen zeggen)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door htm_tram »

Die beveiligers van Securitas zijn ook erg irritant voor reizigers. Zie ze erg vaak in de 1e klas rondhangen rond Amsterdam of Amsterdam Centraal waar ze ook meisjes proberen te versieren, net als of ze de koning zijn op het spoor enz. Alleen zijn dit ook gewoon wat oudere Hollandse Mannen en vrouwen... :roll:

Nee, NS neem alsjeblieft goed gemotiveerde en vriendelijk "Service en Veiligheid" aan alsjeblieft...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door deadlock »

Was het trouwens niet zo dat er überhaupt niet gegeten werd maar dat de bak eten nog dicht op schoot lag? Dus ik mag ook geen boodschappen meer meenemen in de bus?

Buschauffeurs hier vonden het nooit een probleem dat ik de BK plunderde op het station voor het hele huis en het daarna in de bus naar huis vervoerde. En ik snoepte daar nooit van. Ook niet met de laatste bus op zaterdag (en die vertrekt laat).
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Suus »

In het verhaal op die paardensite staat dat er wel gegeten werd, een frietmenu o.i.d.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door robert55 »

volgens mij loopt deze 'discussie' volledig uit de hand. Kan wat mij betreft net zo goed een slotje op
Oud forumgebruiker

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ronaldussen schreef:Met dit soort ritten moet je gewoon beetje soepel met je publiek om weten te gaan.

Als iemand een patatje zit te eten, dan laat je die de bus niet in. Doe je dat wel, dan laat je het dus toe en kan je niet achteraf lopen zeuren dat het eigenlijk niet mag. Doe je dat wel, dan kan ik het me voorstellen dat die persoon boos wordt
Ja en nee. Uit ervaring weet ik dat veel lieden hun eten pas uit hun tas halen als zij al eenmaal ergens zitten. Om een overvolle nachtbus met dronken mensen >10 minuten stil te zetten, omdat iemand zat te eten.... ik zet er mijn twijfels bij. Ook al zijn het de regels. Bij nachtvervoer is het verstandig toch even wat flexibeler te zijn, elk voertuig (hoewel ik niet weet of dat bij CXX ook zo is), wordt aan het eind van z'n wagenloop (dus wanneer ie de garage in gaat) schoongemaakt, dus ja.. je kan een hoop herrie gaan schoppen met politie, wapenstokken etc. en een groep dronken mensen tegen je laten keren, of je laat die persoon er met een waarschuwing van af komen en het wordt 2 ritten later toch opgeruimd. Ik had voor het laatste gekozen denk ik.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door deadlock »

robert55 schreef:volgens mij loopt deze 'discussie' volledig uit de hand. Kan wat mij betreft net zo goed een slotje op
Wat loopt er precies uit de hand dan?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Oud forumgebruiker

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wubbo schreef:Hier gaat ie voor mij mis. Je kan van alles vinden over huisregels en weet ik wat, maar zolang openbaar vervoer nog niet gratis is moet je er gewoon voor betalen, en niet betalen wordt niet getolereerd. Dat geldt ook voor grijsrijden of reizen met GVB-pasjes bij niet-GVB, wat mij betreft. Waarom kan de ene dronken jongen wel gewoon betalen en de ander niet? Of je maakt het helemaal gratis, of iedereen betaalt. Klaar.
Precies. Je kunt gematst worden door een chauffeur, natuurlijk. Mensen van Connexxion mogen met mij ook altijd mee, maar als er een controleteam komt kun je het risico lopen dat je moet betalen. Het GVB-pasje is geen officieel vervoersbewijs bij Connexxion en dat weet iedereen, je loopt dus eenmaal het risico alsnog een kaartje te moeten kopen. Ik hoop niet dat je hier al te veel stennis over hebt lopen maken, want anders houdt het "matsen" van de chauffeurs bij de CXX en GVB ook een keer op en dat zou zonde zijn.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Ennes »

ziggy schreef:
Ronaldussen schreef:Met dit soort ritten moet je gewoon beetje soepel met je publiek om weten te gaan.

Als iemand een patatje zit te eten, dan laat je die de bus niet in. Doe je dat wel, dan laat je het dus toe en kan je niet achteraf lopen zeuren dat het eigenlijk niet mag. Doe je dat wel, dan kan ik het me voorstellen dat die persoon boos wordt
Ja en nee. Uit ervaring weet ik dat veel lieden hun eten pas uit hun tas halen als zij al eenmaal ergens zitten. Om een overvolle nachtbus met dronken mensen >10 minuten stil te zetten, omdat iemand zat te eten.... ik zet er mijn twijfels bij. Ook al zijn het de regels. Bij nachtvervoer is het verstandig toch even wat flexibeler te zijn, elk voertuig (hoewel ik niet weet of dat bij CXX ook zo is), wordt aan het eind van z'n wagenloop (dus wanneer ie de garage in gaat) schoongemaakt, dus ja.. je kan een hoop herrie gaan schoppen met politie, wapenstokken etc. en een groep dronken mensen tegen je laten keren, of je laat die persoon er met een waarschuwing van af komen en het wordt 2 ritten later toch opgeruimd. Ik had voor het laatste gekozen denk ik.
Dus komen we weer op het punt dat we alles maar moeten tolereren, omdat dat makkelijker is. waarna we de vraag weer kunnen stellen waar leggen we de grens?

En wie mogen er uiteindelijk voor de extra kosten opdraaien van gesloopt en/of ondergekotst materieel? juist!!!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Vinny »

htm_tram schreef:Die beveiligers van Securitas zijn ook erg irritant voor reizigers. Zie ze erg vaak in de 1e klas rondhangen rond Amsterdam of Amsterdam Centraal waar ze ook meisjes proberen te versieren, net als of ze de koning zijn op het spoor enz. Alleen zijn dit ook gewoon wat oudere Hollandse Mannen en vrouwen... :roll:

Nee, NS neem alsjeblieft goed gemotiveerde en vriendelijk "Service en Veiligheid" aan alsjeblieft...
Een aantal jaar geleden is er een beveiligingsbedrijf door de NS uitgeknikkerd omdat ze op Amsterdam Centraal met van alles bezig waren, maar niet met het vergroten van het veiligheidsgevoel van de reizigers. Dit gezegd hebbend, vind ik vaak ook de toon die door het beveiligingspersoneel aanslaat regelmatig buiten proportie. "Houdt je bek!", in plaats van van de beleefde versie. Het is toch niet te veel gevraagd om gewoon beleefd te blijven? Ik snap dat sommige zwartrijders het bloed onder de nagels vandaan halen, maar het lijkt mij dat je daar toch boven moet staan als je een uniform draagt....
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door AppleMoose »

Er zit een verschil tussen iets eten zonder rotzooi achter te laten, en eten met rotzooi achterlaten.
1e lijkt me opzich acceptabel, het laatste overduidelijk niet.

@Ziggy: Iets van patat ofzo doe je niet in een tas, die heb je vaak gewoon in je handen. Dus dat ziet chauffeur ook gelijk en kan dan de toegang weigeren. En als iemand met een tas van de BK of de Mcdrek (of iets soortgelijks) naar binnen wil, kan je als chauffeur ook ff zeggen dat dat prima is, zolang die tas DICHT blijft en er niet gegeten wordt IN de bus, anders moet hij de bus verlaten.
Chauffeur benoemd even een huisregel, reiziger weet daardoor waar ie aan toe is, en kan dan beslissing maken om met deze bus mee te gaan, of eerst te eten en een bus later te nemen.
Als iedereen zich hier aan houdt, hoeven er geen problemen te ontstaan dacht ik zo.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:Er zit een verschil tussen iets eten zonder rotzooi achter te laten, en eten met rotzooi achterlaten.
1e lijkt me opzich acceptabel, het laatste overduidelijk niet.

@Ziggy: Iets van patat ofzo doe je niet in een tas, die heb je vaak gewoon in je handen. Dus dat ziet chauffeur ook gelijk en kan dan de toegang weigeren. En als iemand met een tas van de BK of de Mcdrek (of iets soortgelijks) naar binnen wil, kan je als chauffeur ook ff zeggen dat dat prima is, zolang die tas DICHT blijft en er niet gegeten wordt IN de bus, anders moet hij de bus verlaten.
Chauffeur benoemd even een huisregel, reiziger weet daardoor waar ie aan toe is, en kan dan beslissing maken om met deze bus mee te gaan, of eerst te eten en een bus later te nemen.
Als iedereen zich hier aan houdt, hoeven er geen problemen te ontstaan dacht ik zo.
Alleen dat is dus het probleem, velen houden zich niet aan de huisregels. Een van die huisregels is namelijk ook dat aanwijzingen van het personeel opgevolgd dienen te worden. en daar gaat het dus mis!!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Oud forumgebruiker

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ronaldussen schreef:Er zit een verschil tussen iets eten zonder rotzooi achter te laten, en eten met rotzooi achterlaten.
1e lijkt me opzich acceptabel, het laatste overduidelijk niet.

@Ziggy: Iets van patat ofzo doe je niet in een tas, die heb je vaak gewoon in je handen. Dus dat ziet chauffeur ook gelijk en kan dan de toegang weigeren. En als iemand met een tas van de BK of de Mcdrek (of iets soortgelijks) naar binnen wil, kan je als chauffeur ook ff zeggen dat dat prima is, zolang die tas DICHT blijft en er niet gegeten wordt IN de bus, anders moet hij de bus verlaten.
En denk jij dat die dan ook DICHT blijft? :lol: Nee, was het hier maar zoals in Dieren :(.

@Ennes: Gesloopt? Kan je slopen met eten? :D. Kotsen... tsja... ook zonder eten mee te hebben kun je de boel onderkotsen. Vervuiling is wat mij betreft het voornaamste wat eten aanricht. En tsja, het kost geld om het op te ruimen inderdaad, maar elke ochtend worden alle voertuigen aangepakt, dus die McDrek-verpakkingen worden dan ook gelijk meegenomen. Waar mee ik niet wil zeggen dat je dit alles oogluikend toe moet staan. Absoluut niet. Maar ik zou het van geval tot geval bekijken. Als iemand al hartstikke agressief of gefrustreerd is voordat ie de bus binnenkomt, zou je kunnen denken:
- Ik haal politie erbij. Hij wil zijn eten niet weg doen. Gevolg: minstens 15 minuten stilstaan met een volle bus, een hoop rumoer en agressie.
- Ik geef hem de waarschuwing dat de zak dicht moet blijven en als er een controleteam komt kan hij eruit gezet worden. Mochten er alsnog verpakkingen of etenresten achterblijven wordt dat na 2 à 3 ritjes opgeruimd door de schoonmaakploeg. Het ergste kun je na 1 rit op het eindpunt al een prullenbak in gooien. Je hebt in ieder geval een hoop gezeur, agressie en geweld bespaart.

Theoretisch gezien is het tweede niet de bedoeling. Als je kijkt naar je eigen veiligheid, de praktijk en het beste voor de andere reizigers op dat moment ben je er toch meer toe geneigd. Ik vind hier (voor de zoveelste keer) nogal makkelijk gepraat wordt door sommige mensen hierover.... Ik wil ze zelf wel eens in een bus zien zitten met agressieve en dronken mensen die zeer makkelijk kans hebben om een uithaal naar jou of je geld te maken.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Een aantal jaar geleden is er een beveiligingsbedrijf door de NS uitgeknikkerd omdat ze op Amsterdam Centraal met van alles bezig waren, maar niet met het vergroten van het veiligheidsgevoel van de reizigers. Dit gezegd hebbend, vind ik vaak ook de toon die door het beveiligingspersoneel aanslaat regelmatig buiten proportie. "Houdt je bek!", in plaats van van de beleefde versie. Het is toch niet te veel gevraagd om gewoon beleefd te blijven? Ik snap dat sommige zwartrijders het bloed onder de nagels vandaan halen, maar het lijkt mij dat je daar toch boven moet staan als je een uniform draagt....
Juist. Sterker nog, dergelijk gedrag werkt juist zeer averechts. Je kan prima zakelijk en streng zijn zonder daarbij te vervallen in onbehoorlijke taal.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Stefan »

ziggy schreef: - Ik geef hem de waarschuwing dat de zak dicht moet blijven en als er een controleteam komt kan hij eruit gezet worden. Mochten er alsnog verpakkingen of etenresten achterblijven wordt dat na 2 à 3 ritjes opgeruimd door de schoonmaakploeg. Het ergste kun je na 1 rit op het eindpunt al een prullenbak in gooien. Je hebt in ieder geval een hoop gezeur, agressie en geweld bespaart.
Dit is in mijn ogen ook de beste oplossing. Is ook, zoals Ziggy zegt, het veiligste voor je zelf maar ook voor de rest van de passagiers.

Verder vind ik ook dat er mensen wat makkelijk over praten. Ik mag dan wel geen chauffeur of wat dan ook zijn, maar ik weet prima hoe de situaties met dronken en agressieve mensen kunnen zijn...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Wubbo »

Laten we wel wezen: ik weet ook precies wat agressie is, ik heb jaren een NS-uniform aangehad dus ik ben ook uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk is, en ik geloof dat ze me ook nog thuis komen opzoeken ;-)

Toch draaide ik graag nachtdiensten, en bij voorkeur had ik vroeg na afloop van een feestje in de Jaarbeurs. En juist na die feestjes had ik nergens last van. Hoogstens omdat ik of degene tegenover me weer eens in een lachstuip raakte, maar dat schijnt erbij te horen :D

Wat mijn ervaring met die gasten is, is dat je ze heel goed kan hebben en ze ook doen wat jij wil als je ze op de juiste manier benadert. Vanuit het niks roepen dat wat ze doen niet mag is dat niet, maar je kan best je grens stellen en als je dat op de juiste manier doet gebeurt er niks. Ik ben dus niet van het 'over anderhalf uur komt de schoonmaakploeg', maar ook niet van de manier waarop sommige beveiligingsbedrijven dit plachten te doen.

Ik heb trouwens ook intensief met beveiligers samengewerkt (ook in mijn NS-tijd) en daar heb ik met een aantal mensen positieve ervaringen opgedaan. Ook daar geldt dus: het kan wel, maar je moet ze op de juiste manier benaderen. Als er een sfeer heerst waarin de beveiligers denken dat ze alles kunnen maken wordt het niks, maar als je een werksfeer creëert waarin de beveiligers zich op hun plek voelen kun jij best de randvoorwaarden stellen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Suus »

Het bericht van htm_tram scheert iedereen over een kam, terwijl er ook zeer puik personeel tussen zit :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door find_your_spot »

Natuurlijk mag je niet iedereen over 1 kam smeren, maar na zoveel nachtbus ritjes waarbij het zelfde beveiligingsbedrijf keer op keer de hele bus op stelten zet begin je toch wel vragen bij jezelf te stellen.

Waarom waren er voor dat externe beveiligingsbedrijf nooit problemen op de N30?

Een ander feit is dat de tijd tussen de laatste dagbus en de eerste nachtbus te groot is.

Laatste 300 vertrekt 00:23 waarna de eerste nachtbus pas 01:17 vertrekt.

Deze overbruggingstijd is veel te groot voor een drukke en bruisende stad als Haarlem.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Vinny »

Dat is gewoon een uur interval? Zijn we nou ook al zo verwend dat nachtbussen elke vijf minuten moeten rijden ofzo? :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef:Dat is gewoon een uur interval? Zijn we nou ook al zo verwend dat nachtbussen elke vijf minuten moeten rijden ofzo? :twisted:
Volgens mij heb jij geen idee waarom die lijn door de weeks elke 6 minuten rijdt en 's avonds en het weekend elke 10 minuten.

Ja, dan is 60 minuten een veel te grote interval!

Voor de vrijdag- en zaterdagnacht is elke 30 minuten geen overbodige luxe.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Suus »

Dat gat is inderdaad minder dan een uur, de rest van de nacht is het interval precies een uur, dus geklaag om niets. Je mag blij zijn dat er nog een nachtbus rijdt, want er is niet zomaar een beveiligingsbedrijf ingehuurd. Dat kost geld, en vervoersbedrijven weigeren hardnekkig geld uit te geven aan iets wat ze niet nodig hebben. Dus blijkbaar waren er al langer problemen met de beveiliging op lijn N30.

En ik meen daar ook wel eens over gehoord te hebben. Jongeren die aan de noodontgrendeling van de deuren gingen sjorren, die met viltstiften bezig waren, die met sleutels of andere scherpe voorwerpen aan het krassen sloegen of keken hoeveel kracht een stoelleuning kon houden :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Oud forumgebruiker »

@Wubbo: Het verschil is dat jij niet met een bedrag geld rondloopt he. Die mensen zijn ladderzat willen snel een kaartje en meteen gaan zitten, zonder gezeik aan hun kop. Als er dan één agressieveling binnen komt die vooraf al gefrustreerd is en geen zin heeft om zijn eten in de prullenbak te gooien dan ben ik zeer benieuwd hoe jij dat tegen hem gaat zeggen. Ik ben ook niet iemand van "over anderhalf uur komt de schoonmaakploeg", maar ik probeer het wel altijd zelf met die reiziger op te lossen. Politie is écht een aller-aller-laatste redmiddel... de bus wordt er immers door verlaat (boete voor de vervoerder!), de passagiers beginnen zich steeds meer op te fokken, de agressie stijgt ... dat zijn zaken waar jij in een stationshal niet mee te maken hebt. Iets anders is dat er bij jou altijd collega's in een nabije omgeving rondlopen om jou te ondersteunen. Ik denk dat je er nog steeds te lichtzinnig over denkt.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door Wout87 »

Op Schiphol bij het inchecken bij de douane staan ook vaak van die onvriendelijke uitziende beveiligers
Waar ook geen lach af van komt
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Agenten gewond bij aanhouding in Connexxionbus

Bericht door STF »

Ik vond de oplossing van een nachtbbus-bestuurster bij GVB laatst ook wel slim bedacht (werkt alleen als het niet te druk is in de bus en je dus een beetje overzicht hebt); twee jongens kwamen met eten de bus in en gooiden na afloop van de maaltijd de lege bakjes onder de stoelen, toen ze bij hun halte waren aangekomen riep de bestuurster door de omroep om dat de uitstapdeur niet eerder open zou gaan als dat ze hun rommel opraapten. (En eventueel aan de noodontgrendeling draaien heeft toch geen nut want die staat op het nachtnet toch overbrugd.) Goed de bakjes lagen een paar seconden later in de bosjes bij de halte in Diemen Zuid, zagen we nog net in de spiegel bij het wegrijden van de halte maarja daar valt weinig aan te doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 37 gasten