treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Jaimie
Berichten: 65
Lid geworden op: di 31 aug 2010, 12:15
Locatie: `s-Heerenberg
Contacteer:

treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Jaimie »

Forenzen, scholieren en bezoekers in het grensgebied tussen Nederland en Duitsland krijgen vanaf 12 december 2010 een rechtstreekse verbinding tussen Hengelo en Bad Bentheim. Dit hebben de provincie Overijssel, Regio Twente en LNVG Niedersachsen - verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in Overijssel en Duitsland - gezamenlijk besloten. Het Nederlandse openbaar vervoerbedrijf Syntus en het Duitse openbaar vervoersbedrijf Bentheimer Eisenbahn gaan de nieuwe en unieke regionale treinverbinding tussen Hengelo en Bad Bentheim namens de provincie, Regio en Niedersachsen uitvoeren.

meer: http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws ... erbinding/
Bron: Provincie Overijssel, d.d. 12 nov 2010
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Meltrain »

Kaarten op dit traject zijn vooralsnog alleen tegen contante betaling verkrijgbaar in de trein bij de conducteur. De prijzen variëren tussen de €4,50 (enkele reis Hengelo - Bad Bentheim) en € 1.080,- (jaartrajectkaart Hengelo - Bad Bentheim). Tevens zullen er speciale tickets verkrijgbaar zijn, zoals bijvoorbeeld het Syntus Superticket (€12,-) en een speciaal fietsticket (€1,-). De prijzen zijn een afgeleide van een gemiddelde prijs die is gebaseerd op het Nederlandse en Duitse tariefstelsel.
Hmm, wel apart dat je die kaartjes dus niet gewoon uit de automaat kunt halen. :?
Maar zijn er dan wel mogelijkheden als 40% of zelfs 100% korting op het Nederlandse traject, of zul je altijd de volle prijs moeten betalen? Dat staat er immers niet vermeld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door reisthijs »

Natuurlijk kan je die kaartjes niet gewoon uit de automaat halen, het had me verbaast als dat wel zo was eigenlijk.

Het belangrijkste is dát er een alternatief geboden wordt voor de dure kaartjes Hengelo-Bad Bentheim die je nu bij de automaat kan krijgen. Die 4,50 is al minder dan de "volle prijs".
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Stefan »

Ik hoop niet dat die jaartrajectkaart alleen maar contant afgerekend kan worden. :lol:

Maar ik vind het wel netjes dat er inderdaad een alternatief geboden wordt om de 'overtocht' toch betaalbaar te houden. :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Meltrain »

Ik had werkelijk geen idee hoe duur een retourtje Oldenzaal - Bad Bentheim nu is, maar als de kaartjes goedkoper zijn dan de kaartjes uit de automaat is dat inderdaad positief. :pos:
Wellicht ten overvloede: reizigers Hengelo - Oldenzaal mogen wel gewoon met deze trein mee, toch? :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door reisthijs »

Ter vergelijking met de 4,50 voor een kaartje bij Syntus:

Een enkeltje Oldenzaal-Bad Bentheim kost nu 6,50 (met korting) of 9,40 (vol tarief).
Een enkeltje Hengelo-Bad Bentheim kost nu 5,40 (met korting) of 7,60 (vol tarief).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Vinny »

En wat kost een enkele reis Bentheim grens - Bentheim eigenlijk? Dat is toch nog steeds iets van 2 euro? :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Timon91 »

Een retourtje is €4,40 volgens mij.
Mijn Flickr account.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door TomSteyl »

Als iedereen toch wat meer wilt weten over deze nieuwe spoorverbinding, kan dan eens op de website van de Grensland Express !!!
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Bart »

Ze hebben een mooie website gemaakt, tweetalig zelfs. Dat is alvast een goed begin, ook al is er nu nog niet zo veel te melden. Een minpuntje: bij informatie over de route kom je uit bij de sites van de gemeentes.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Caspar »

Ja wat verwachtte jij dan? Bij de sites van de gemeentes kan je altijd wel weer tips opvragen over uitstapjes, hotels, vertier etc. Dat lijkt me ook precies het doel van die button.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Cookie »

Op zondag 12 december wordt er ter gelegenheid van de opening gependeld tussen Bad Bentheim en Nordhorn. Dienstregeling is hier te vinden. Kaartjes Hengelo-Bad Bentheim kosten deze dag een euro (bron)
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Stuiterbal »

Leuk website!
Al vind ik (grafisch gezien dan) de huisstijl van beide bedrijven niet lekker uit de verf komen, en het lijkt wel of er in Photoshop iets mis is gegaan met de gum?

Verder, goed project!
Alleen, hadden ze het beter niet kunnen combineren met het de concessie ZHO? Ik bedoel, dan hadden ze misschien meer treinen naar Bentheim kunnen laten rijden voor hetzelfde geld :idea:
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Dre »

Stuiterbal schreef:Alleen, hadden ze het beter niet kunnen combineren met het de concessie ZHO? Ik bedoel, dan hadden ze misschien meer treinen naar Bentheim kunnen laten rijden voor hetzelfde geld :idea:
Is een halfuursdienst Odz-Bh niet een beetje teveel van het goede? Je zou moeten rijden omdat er vraag naar is, niet rijden 'omdat een stad als Hengelo/Oldenzaal het zich niet kan veroorloven geen goede (stop)treinverbinding met de Duitse buren te hebben'.

Verder is het voor Odz-Hgl wel handig dat er een halve kwartiersdienst is. De 31226, 31228 en 31230 ken ik als treinen die (in het verleden) aardig vol zaten. 20114 zal dan 'n mooie mogelijkheid zijn, die bovendien perfect aansluiting geeft op de 1728 richting de Randstad en de 7917 richting Esd/Es. De Bh-pendel zal bij reizigers van/naar Odz dus sowieso wel in de smaak vallen, vanwege de aankomst/vertrektijden in Hgl.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Vinny »

Nou dat is mooi, ik ben ooit een keer in De Lutte geweest (vraag me niet wat ik in dat dorp te zoeken had) en ik vond de aansluiting in Hengelo niet echt denderend kan ik me herinneren. En vervolgens in Oldenzaal maar een fiets gehuurd...

Had echt het idee dat ik niet verder weg kon zijn in Nederland... :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Stuiterbal »

Dre schreef:
Stuiterbal schreef:Alleen, hadden ze het beter niet kunnen combineren met het de concessie ZHO? Ik bedoel, dan hadden ze misschien meer treinen naar Bentheim kunnen laten rijden voor hetzelfde geld :idea:
Is een halfuursdienst Odz-Bh niet een beetje teveel van het goede? Je zou moeten rijden omdat er vraag naar is, niet rijden 'omdat een stad als Hengelo/Oldenzaal het zich niet kan veroorloven geen goede (stop)treinverbinding met de Duitse buren te hebben'.
Dat zeg ik ook niet,
Ik zeg alleen dat het misschien handig was Oldenzaal - Bentheim in de concessie ZHO te proppen, zo houdt je de halfuursdienst Hengelo - Oldenzaal, en voor dat zelfde geld kan vaker of langer de trein doorrijden naar Bentheim, of je bent minder geld kwijt als subsidieerders :idea:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Joshua »

Ik ben benieuwd of dit een succes gaat worden. Ik vind het in ieder geval wel de moeite waard weer een keer naar Hengelo te gaan.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door erjeebee »

Niemand gisteren deze verbinding even uitgeprobeerd?
Jammer, was wel benieuwd naar de ervaringen...

Iedereen zat zeker op de Veluwe gratis te bussen met Syntus Gelderland :D
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Bastiaan »

erjeebee schreef:Iedereen zat zeker op de Veluwe gratis te bussen met Syntus Gelderland :D
Ik in ieder geval wel, maar ik heb bij de kerstmarkt in Vaassen twee Syntus-SuperTickets gekocht zodat ik straks met 3 anderen in een dagje in Syntus-gebied kan reizen, dus sinds gisteren ook naar Bad Bentheim. Dus dat ga ik zeker nog een keertje doen :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Caspar »

Zou de conducteur op deze trein ook kaartjes kunnen verkopen vanaf de grens tot aan Bentheim? (ivm NS kaart met vrijvervoer op het NL net)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Suus »

Ik ben nog een bezoekje aan Bielefeld aan het plannen om het tramnetwerk daar eens te bezoeken. Misschien dat er nog andere geïnteresseerden zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Caspar »

Jahoor zoiets vind ik ook zeker leuk. Maar, wil je dat vanaf Hengelo in een stoptrein af gaan leggen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Suus »

Nouja, ik zag dat je met een overstap in Bad Bentheim rechtstreeks naar Bielefeld kan. Geen idee hoe lang dat duurt, maar als dat twee uur in een stoptrein is is dat misschien wel vrij lang ja :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Aking »

Nou dan heb je geluk... het is maar 1 uur en 51 minuten ;-) (vanaf Bad Bentheim that is)
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim

Bericht door Dre »

Vanochtend even een ritje Odz-Bh gemaakt (alwaar ik m'n auto geparkeerd had en vanaf daar ben ik teruggelopen naar Oldenzaal). Het liep nu niet echt storm (volgens de conducteur was het gisteren toch wel 'n stukkie drukker).
Caspar schreef:Zou de conducteur op deze trein ook kaartjes kunnen verkopen vanaf de grens tot aan Bentheim? (ivm NS kaart met vrijvervoer op het NL net)
Volgens mij worden er alleen kaartjes vanaf/naar Bh, Odz en Hgl verkocht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten