OVer Missers in de Reisinformatie #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Michael »

Dexter schreef:
Michael schreef:Volgens het Argos-bord op Breda waren het logistieke redenen. Maar wat houdt dat eigenlijk in als ik vragen mag
Tekort aan materieel of personeel. Meer precies: Het materieel en personeel bevinden zich op de verkeerde plek dan waar ze op dat moment nodig zijn. Of een trein heeft een zodanige vertraging dat bijsturen geen zin meer heeft.

Meestal is het een uitvloeisel van (een combinatie van) een of meerdere grote versperringen/storingen/ongelukken.
Okee bedankt voor de informatie
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Raymond »

In Rotterdam leek het vooral tekort aan personeel, in de tuin stonde nog diverse SLT's en een ICRm stam. Niet alleen op Dordrecht - Den Haag HS vielen treinen uit (de s1900 keerde zelfs in Dordrecht), ook op de Hoekse Lijn viel de helft van de treinen uit en de s9700 was ook helemaal opgeheven.

Om het ontopic te houden: de ARGOS borden spraken in Rotterdam Alexander helemaal niet over de storing. De omroep had het alleen maar over de problemen op Rotterdam - Den Haag. Pas bij aankomst op Centraal bleek dat ook Rotterdam - Dordrecht zeer beperkt treinverkeer had.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Suus »

De s9700 was al in een vrij vroeg stadium opgeheven, eigenlijk omdat de eerste rit van de middagspits geen machinist had. Toen ze maar besloten de trein op te heffen had de intercity naar Gouda al +14 (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Caspar »

Ik gister op Sloterdijk: Dames en Heren de Intercity naar Zaandam, Castricum, Alkmaar en Den Helder van 20.17 is op dit moment pas vertrokken uit Utrecht, en zal dus pas over ruim een half uur hier vertrekken. De sprinter naar Zaandam, Uitgeest en Alkmaar van 20.22 vertrekt over ongeveer 15 minuten. Herhaling...
En dat om 20.15.
Is dat een handig bericht voor reizigers? (dacht ik zelf van wel om even om te roepen)
Laatst gewijzigd door Caspar op wo 17 nov 2010, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Raymond »

Tweetal missers vandaag: eerste vanmorgen in Eindhoven waar de stoptrein naar Deurne met +5 werd aangekondigd, maar die vervolgens stipt op tijd wegreed.

Tweede misser was kwalijker in Breda: de t1935 stond aangekondigd met +10 en werd op oorspronkelijke vertrektijd gespoorwijzigd naar spoor 5. Eenmaal daar aangekomen valt op dat het sein bij spoor 3 op groen staat. Denk je dat er een goederentrein komt, blijkt het de VIRM te zijn die de t1935 aan het rijden was. Deel van de mensen had het door en heeft het gehaald. Op spoor 3 waren de CTA's blanco en een omroepbericht is er niet geweest. Mensen die in Breda achterbleven hadden dus +30 als ze naar Eindhoven moesten en zelfs +60 als ze in Eindhoven moesten overstappen. De overstap tussen de t1937 en t837 werd namelijk niet gehaald.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Ardan »

TilburTilburg.. waar ligt da?
Afbeelding

Extra reistijd 0-45 UUR?? wtf..
Afbeelding

Vertrek 18:0? Stoptrein..
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Suus »

Op Amsterdam Centraal:
Afbeelding
en de achterkant...
Afbeelding

Een reiziger viel het op, en vertelde aan een conducteur van de s5800 dat het bord niet echt klopte. De conducteur reageerde dat dat wel het laatste was waar hij zich druk over zou gaan maken en dat de borden toch altijd maar onzin vertellen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

De CTA's van spoor 7 in Amersfoort beviel het aankondigen van de t5818 zo goed dat ze 'm bleven aankondigen. Ook toen die trein allang vertrokken was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Justin »

Die Amsterdamse CTA geeft dit ook al lange tijd aan, was me twee weken geleden ook al opgevallen :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Suus »

Hij geeft al een jaar bijzondere dingen, maar het was eigenlijk de eerste keer dat specifiek deze berichten opvielen. Heb ook al stoptreinen naar Meppel gezien enzo, maar dat is toch, nouja, saai :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Michael »

Raymond schreef:Tweetal missers vandaag: eerste vanmorgen in Eindhoven waar de stoptrein naar Deurne met +5 werd aangekondigd, maar die vervolgens stipt op tijd wegreed.

Tweede misser was kwalijker in Breda: de t1935 stond aangekondigd met +10 en werd op oorspronkelijke vertrektijd gespoorwijzigd naar spoor 5. Eenmaal daar aangekomen valt op dat het sein bij spoor 3 op groen staat. Denk je dat er een goederentrein komt, blijkt het de VIRM te zijn die de t1935 aan het rijden was. Deel van de mensen had het door en heeft het gehaald. Op spoor 3 waren de CTA's blanco en een omroepbericht is er niet geweest. Mensen die in Breda achterbleven hadden dus +30 als ze naar Eindhoven moesten en zelfs +60 als ze in Eindhoven moesten overstappen. De overstap tussen de t1937 en t837 werd namelijk niet gehaald.
Er was 's morgens rond 11 uur een wisselstoring bij Breda, daardoor reden er geen treinen naar Roosendaal en waren er diverse treinen gespoorwijzigd zover ik kon zien op het infobord met vertrekkende treinen. heb het verder niet gevolgd want ik moest naar mijn werk
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Suus »

Op lijn 136 van het GVB rijdt vandaag bus 122, maar de film is opvallend genoeg blijven hangen op ALO (sneldienst). Maar garage zuid komt daar helemaal niet!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Justin »

Gisteren gaf de CTA op Asd van spoor 5a, midden

21:10 STOPTREIN

Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Heemstede-Aerdenhout, Leiden Centraal, Den Haag Laan van NOI, Den Haag HS, Delft, Schiedam Centrum, Rotterdam Centraal, -Blaak, -Lombardijen, Dordrecht, verder stoptrein Köln Hbf.

Engste was dat het gewoon twee matchende fouten gaf :P.

Gelukkig stopte het ding niet overal en kon ik op tijd in Lombardijen op de s5100 overstappen :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Thomas »

Zaterdagochtend, Amsterdam Centraal: Afbeelding
Behalve de eindbestemming klopte ook de vertraging niet, foto is enkele seconden na vertrek gemaakt. Zaten overigens nog best veel mensen in, hopen dat die niet allemaal naar Schagen wilden :mrgreen:.

De trein naar Brussel van 8:53 had volgens de CTA op spoor 14b overigens een doorgaand rijtuig naar Wenen :) .
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

Wat een toeval, je was me net voor met plaatsen, maar ik was voor met het maken van de foto vanochtend:

Afbeelding

Ik was dus niet de enige die het opgevallen was dat ze het bij Hispeed hoog in hun bol beginnen te krijgen. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Caspar »

Denk dat er nog best wat mensen te vinden zijn die een euro of 5 per rit willen neerleggen om eens lekker hard over de Zaanlijn te kachelen ipv achter een sprinter aan te boemelen :lol:
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Etienne »

Een metro van RandstadRail E wist te melden dat deze naar 'Bestemming onbekend' ging. :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Suus »

De CTA's van spoor 10b op Amsterdam Centraal hebben al enige dagen moeite met de intercity naar Hilversum, Amersfoort en Amersfoort Schothorst. Dit is namelijk een niet instappen, binnenkomende Internationale trein. Op spoor 13B staat de trein wel aangekondigd op de CTA's, maar dan als intercity naar Meppel, Hoogeveen, Beilen (o.i.d.) en Amersfoort Schothorst :|

Die binnenkomende internationale trein stond op spoor 14b trouwens
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Reiziger Delft »

Ik weet even niet meer of deze CTA hier al ter sprake is gekomen; maar op Hilversum wordt de s5700 helemaal tot Dordrecht vermeld, inclusief alle stopstations. Deze worden slechts per 3 stations vermeld, waardoor je dus lang moet wachten om alle stations te zien. Er passen makkelijk 3 en misschien zelfs 4 regels onder elkaar; waarom gebeurd dat dan niet? Stationsnamen worden enorm afgekort wat helemaal niet nodig is.

De eindbestemming van die trein wordt trouwens op 3 verschillende manieren aangegeven; op de vertrekstaat staat Schiphol, op de CTA dus Dordrecht, op de trein stond Leiden.

Kan dat allemaal niet wat duidelijker?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Ardan »

Als de tussenstations op 3 regels passen, worden ze gewoon zo weergegeven. Is het langer dan 3 regels, dan worden de namen per regel alternerend weergegeven. Vind het ook niet bijster ideaal.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

Die digitale CTA's zijn inderdaad erg raar ingesteld en bij langere treinseries wordt het zoals je zegt een soort vervolgverhaal. Afkortingen van stationsnamen die onnodig zijn en het laten wegvallen van plaatsnamen zijn keuzes die zijn gemaakt bij de invoering van het nieuwe InfoPlus-systeem, het komt inderdaad erg onlogisch en onduidelijk over.

Wat je schrijft over de aankondiging van de s5700 / s5000 met onderweg verschillende eindbestemmingen op de CTA's: Daar is voor gekozen om reizigers die naar een verder weg gelegen IC-station of tussen IC-stations reizen naar de IC te verwijzen. Want het zal niet de laatste keer zijn dat toeristen op Shl in de s5700 instappen in plaats van in de veel snellere s3500

Bij vertrek vanuit Ddr gezien wordt de s5000 / s5700 tot Gv op de CTA's en koersborden met Ledn als eindbestemming aangekondigd. Vanaf Gv tot Ledn met Shl, vanaf Ledn met Hvs en vanaf Wp met Ut.
Vallend blad maakt rails glad.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Reiziger Delft »

Het aangeven van wisselende eindbestemmingen per station voor de s5000 / s5700 zoals jij het beschrijft vind ik een goede keuze; echter bedoelde ik dat op station Hilversum die trein dus op 3 verschillende manieren werd aangegeven en dat is nogal verwarrend.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

Dat wist ik niet, dat er op de vertrekstaten Shl staat, wat raar. :shock: Dat de digitale CTA's in deze vorm Ddr aangeven en dan alternerend een hele waslijst aan tussenstations is in deze vorm niet echt duidelijk.

Afhankelijk van het materieeltype dat er rijdt is het zo dat je bij DDAR en Mat '64 vanaf Ut tot Ledn de koersborden op Ledn zet en vanaf Ledn op Ddr. Als er SGMm of SLT rijdt, geven de displays meteen Ddr of Ut aan, met binnenin de hele riedel aan tussenstops. Dat gaat automatisch en daar kan je als personeel handmatig niets aan veranderen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door reisthijs »

Ook bij mat'64 zie ik toch ook vaak dat in Utrecht al de eindbestemming Dordrecht op de koersrollen staat.
Dexter schreef:Dat wist ik niet, dat er op de vertrekstaten Shl staat, wat raar. :shock:
Eigenlijk is dat niet zo vreemd, het idee is natuurlijk dat de bestemming op de vertrekstaten overeenkomt met de bestemming die op de (analoge) CTA's getoond wordt. Zelfde idee als in Utrecht waar de s5700 als stoptrein met eindbestemming Weesp op de vertrekstaten en CTA's staat.

Het verwarrende hierbij is dat men bij de digitale CTA's blijkbaar toch weer niet de "tussen-eindbestemming" toont, maar weer altijd de uiteindelijke eindbestemming van de trein.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Reiziger Delft »

De IC die na de s5700 vanaf Hilversum vertrekt is ook sneller in Duivendrecht, Amsterdam Zuid en Schiphol; Leiden kan je ook sneller bereiken met een overstap op de s2100. Misschien staat daarom Schiphol op de vertrekstaten.

Over het alteneren van die tussenstations; kan men niet de bovenste 2 regels vastzetten en de 3e laten alteneren? Of gewoon 3 regels aan stations vermelden en de rest weglaten?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten