Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV

Bericht door robert55 »

reisthijs schreef:Er is niet gezegd dat er echt maar één kaartje voor één prijs zou mogen zijn.

Ik denk dan eerder aande keuze uit:
-een 1-uurskaartje
-een2-uurskaartje
-een dagkaart
Die allemaal in al het OV in de regio Amsterdam geldig zijn.

Ik denk dat daar zeker wel mensen op zitten te wachten.
Dat zal er dus van af hangen wat je daar voor vraagt en je noemt geen prijzen
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV

Bericht door Ruben »

robert55 schreef:Kom je op een wagenverkoop kaartje van 4 of 5 euro met een geldigheid van zeg 1,5- 2 uur> Zit iemand daarop te wachten?
Ik vind dit nou de typische gedachtengang waarin als uitgangspunt genomen wordt dat alleen de vervoerder ergens beter van mag worden. Die snotkaart is al duur genoeg. Neem bijvoorbeeld het relatief dure Amsterdamse 1-uurskaartje (t.o.v. de 1 zonekaart), die zo geprijsd is omdat men verwachtte dat wagenverkoop af zou nemen. Wagenverkoop neemt niet af, dus is vervoerder weer de lachende partij.
Ergens in dit hele systeem mag ook wel eens een voordeeltje voor de reiziger ingebakken worden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV

Bericht door Suus »

Je kan met dat kaartje van 2,60 wel reizen maken die niet kunnen met de kaartjes van 1,60 of 2,40. Er zijn veel reizigers die maar een paar haltes meegaan, maar ook heel veel die juist heel ver meegaan.

Bovendien waren er ook nog stukken waarbij je niet voldoende had aan een kaartje van 2,40 terwijl je er wel kan komen met een kaartje van 2,60. Bijvoorbeeld Centrum -> West -> Sloten met lijn 2. Kost je vier strippen, dus moest je meteen een 8-strippenkaart kopen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Bovendien waren er ook nog stukken waarbij je niet voldoende had aan een kaartje van 2,40 terwijl je er wel kan komen met een kaartje van 2,60. Bijvoorbeeld Centrum -> West -> Sloten met lijn 2. Kost je vier strippen, dus moest je meteen een 8-strippenkaart kopen...
2x2 is ook 4 :idea: ;)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV

Bericht door htm_tram »

ziggy schreef:
Caspar schreef:Oke dus het mag niet? Ik ben niet zo doorgewinterd in het chipkaart geheel, dus vertrouw blind op wat hier staat, maar wil geen gezeur krijgen.
Nee, het staat ook in de bussen van Connexxion vermeld door middel van een sticker: GVB wegwerpkaarten zijn níét geldig bij Connexxion. Niet doen dus. Andersom zijn de kaarten van Connexxion (buzzer, losse kaartverkoop) ook niet geldig bij het GVB.
En daarom zie ik altijd mensen met een gvb wegwerpkaart inchecken in de CXX bussen? Dagelijks als ik in de 145 zit...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV

Bericht door Suus »

Kunnen ze rustig doen, maar als er controle komt krijgen ze boete.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Kunnen ze rustig doen, maar als er controle komt krijgen ze boete.
Nee, in de Zuidtangent vaak controle gezien door Connexxion VIC'ers.

De CiCo's bepalen! De CiCo wordt groen, je kan in- en uitchecken oftewel het kaartje is geldig!

Oftewel bij controle geen boete.

Die stickers hingen er al maanden eerder voordat je met een GVB w-kaartje kon inchecken.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:De CiCo's bepalen! De CiCo wordt groen, je kan in- en uitchecken oftewel het kaartje is geldig!

Oftewel bij controle geen boete.
Ja computersystemen hebben immers altijd gelijk en worden nooit fout ingeprogrammeerd! :roll:
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV

Bericht door robert55 »

NS-Reiziger schreef:
robert55 schreef:Kom je op een wagenverkoop kaartje van 4 of 5 euro met een geldigheid van zeg 1,5- 2 uur> Zit iemand daarop te wachten?
Ik vind dit nou de typische gedachtengang waarin als uitgangspunt genomen wordt dat alleen de vervoerder ergens beter van mag worden.
Ergens in dit hele systeem mag ook wel eens een voordeeltje voor de reiziger ingebakken worden.
Wat ik probeer te doen -en wat tot nu toe niet weerlegd is- is [al is het met de natte vinger op een bierviltje] proberen uit te rekenen wat het kaartje dat Rover bedacht heeft zou moeten kosten zonder dat de totale opbrengsten dalen. Als je een 'toeristenkaartje' maakt dat voordeliger voor 'gewone' reizigers is dan het gewone tarief dan dalen de opbrengsten. Wie denkt dat de belastingbetaler dat wel aanvult is niet van deze tijd. Want dat is de partij waarbij de rekening terecht komt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten