Dat zal er dus van af hangen wat je daar voor vraagt en je noemt geen prijzenreisthijs schreef:Er is niet gezegd dat er echt maar één kaartje voor één prijs zou mogen zijn.
Ik denk dan eerder aande keuze uit:
-een 1-uurskaartje
-een2-uurskaartje
-een dagkaart
Die allemaal in al het OV in de regio Amsterdam geldig zijn.
Ik denk dat daar zeker wel mensen op zitten te wachten.
Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV
Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV
Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV
Ik vind dit nou de typische gedachtengang waarin als uitgangspunt genomen wordt dat alleen de vervoerder ergens beter van mag worden. Die snotkaart is al duur genoeg. Neem bijvoorbeeld het relatief dure Amsterdamse 1-uurskaartje (t.o.v. de 1 zonekaart), die zo geprijsd is omdat men verwachtte dat wagenverkoop af zou nemen. Wagenverkoop neemt niet af, dus is vervoerder weer de lachende partij.robert55 schreef:Kom je op een wagenverkoop kaartje van 4 of 5 euro met een geldigheid van zeg 1,5- 2 uur> Zit iemand daarop te wachten?
Ergens in dit hele systeem mag ook wel eens een voordeeltje voor de reiziger ingebakken worden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV
Je kan met dat kaartje van 2,60 wel reizen maken die niet kunnen met de kaartjes van 1,60 of 2,40. Er zijn veel reizigers die maar een paar haltes meegaan, maar ook heel veel die juist heel ver meegaan.
Bovendien waren er ook nog stukken waarbij je niet voldoende had aan een kaartje van 2,40 terwijl je er wel kan komen met een kaartje van 2,60. Bijvoorbeeld Centrum -> West -> Sloten met lijn 2. Kost je vier strippen, dus moest je meteen een 8-strippenkaart kopen...
Bovendien waren er ook nog stukken waarbij je niet voldoende had aan een kaartje van 2,40 terwijl je er wel kan komen met een kaartje van 2,60. Bijvoorbeeld Centrum -> West -> Sloten met lijn 2. Kost je vier strippen, dus moest je meteen een 8-strippenkaart kopen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV
2x2 is ook 4 ;)Bee schreef:Bovendien waren er ook nog stukken waarbij je niet voldoende had aan een kaartje van 2,40 terwijl je er wel kan komen met een kaartje van 2,60. Bijvoorbeeld Centrum -> West -> Sloten met lijn 2. Kost je vier strippen, dus moest je meteen een 8-strippenkaart kopen...
Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV
En daarom zie ik altijd mensen met een gvb wegwerpkaart inchecken in de CXX bussen? Dagelijks als ik in de 145 zit...ziggy schreef:Nee, het staat ook in de bussen van Connexxion vermeld door middel van een sticker: GVB wegwerpkaarten zijn níét geldig bij Connexxion. Niet doen dus. Andersom zijn de kaarten van Connexxion (buzzer, losse kaartverkoop) ook niet geldig bij het GVB.Caspar schreef:Oke dus het mag niet? Ik ben niet zo doorgewinterd in het chipkaart geheel, dus vertrouw blind op wat hier staat, maar wil geen gezeur krijgen.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV
Kunnen ze rustig doen, maar als er controle komt krijgen ze boete.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV
Nee, in de Zuidtangent vaak controle gezien door Connexxion VIC'ers.Bee schreef:Kunnen ze rustig doen, maar als er controle komt krijgen ze boete.
De CiCo's bepalen! De CiCo wordt groen, je kan in- en uitchecken oftewel het kaartje is geldig!
Oftewel bij controle geen boete.
Die stickers hingen er al maanden eerder voordat je met een GVB w-kaartje kon inchecken.
For Your Railroad Adventures
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV
Ja computersystemen hebben immers altijd gelijk en worden nooit fout ingeprogrammeerd!find_your_spot schreef:De CiCo's bepalen! De CiCo wordt groen, je kan in- en uitchecken oftewel het kaartje is geldig!
Oftewel bij controle geen boete.
Re: Rover wil één kaartje voor Amsterdams OV
Wat ik probeer te doen -en wat tot nu toe niet weerlegd is- is [al is het met de natte vinger op een bierviltje] proberen uit te rekenen wat het kaartje dat Rover bedacht heeft zou moeten kosten zonder dat de totale opbrengsten dalen. Als je een 'toeristenkaartje' maakt dat voordeliger voor 'gewone' reizigers is dan het gewone tarief dan dalen de opbrengsten. Wie denkt dat de belastingbetaler dat wel aanvult is niet van deze tijd. Want dat is de partij waarbij de rekening terecht komt.NS-Reiziger schreef:Ik vind dit nou de typische gedachtengang waarin als uitgangspunt genomen wordt dat alleen de vervoerder ergens beter van mag worden.robert55 schreef:Kom je op een wagenverkoop kaartje van 4 of 5 euro met een geldigheid van zeg 1,5- 2 uur> Zit iemand daarop te wachten?
Ergens in dit hele systeem mag ook wel eens een voordeeltje voor de reiziger ingebakken worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 173 gasten