OVer je reiservaringen in november 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Reiziger Delft »

Pff, wat een chaotische dag wat betreft het spoor. :?

Zoals gewoonlijk nam ik vanochtend de t525, die na vertrek uit Den Haag Centraal al begon te versnellen, toen de machinist vol op de rem ging staan en stapvoets doorreed. Dit bleek exact op het moment te zijn dat er een aanrijding plaatsvond in Zoetermeer Oost, en er dus waarschijnlijk een alarmoproep werd geplaatst. In Voorburg werden we langs het perron geparkeerd en na een tijdje reden we terug naar Den Haag. Daar kon ik mooi de t2616 halen, die wat later vetrok omdat de oorspronkelijke conducteurs vanwege de stremming er niet waren. In Schiphol wilde ik een rechtstreekse IC naar Utrecht nemen, waar ik nog even 2 buitenlandse heeren probeerde uit te leggen hoe ze in Amsterdam Centraal konden komen; vanwege de drukte verloor ik ze daarna uit het oog.

De t3529 verdween vlak voor vertrek van de CTA: ja hoor, wisselstoring dus geen rechtstreekse IC's naar Utrecht. :twisted: Ik duik meteen de t5727 in, waarin ik de 2 mannen zie zitten die ik eerder had geholpen en dus toch in de verkeerde trein waren gestapt. Op hun printje stond de IC van 8.46 en die tijd was het ongeveer, dus dachten ze dat het deze trein wel zou zijn. In Duivendrecht heb ik ze de goede trein gewezen, waar ik er ook uit moest. In Schiphol was beloofd dat we konden overstappen naar Utrecht; helaas knalde de t3029 met volle snelheid voorbij. Het perron stond nogal vol en ik was bang dat ik eventueel niet in de rechtstreekse sprinter zou passen, dus dook ik maar die naar Rotterdam in (t4031) , zodat ik in Breukelen eventueel een kerende trein zou kunnen nemen. Daar bleek echter dat er blijkbaar wel weer Schiphol IC's reden, want er knalden een paar keer 2 V-IRM's vlak na elkaar door het station. :twisted: Sprintertje uit Amsterdam was dan ook niet echt druk, maar reed wel weer met een +10. Ruim tien minuten stilstaan voor Utrecht kon er ook nog wel bij, en zo kwam ik dan toch nog aan in Utrecht. *O*

Denk je dat het voorbij is; nee hoor, iets met Murphy enzo. Een verdacht pakketje bij Zoetermeer zorgde ervoor dat m'n t2058 bij Gouda eindigde op een ander spoor en met vertraging; gelukkig kon ik na een flinke sprint net de t9758 halen en in Rotterdam na opnieuw een enorme sprint over de brug de t5060 halen (0 minuten overstap. :D ), waardoor de schade op de terugreis zeer beperkt bleef. In Delft zag ik dat de noord-oost werd omgeleid; er reden lange koploper-combinaties door het station. Overigens zag ik daar ook nog een Benelux met een Belgische stam waar reizigers inzaten, met daarachter een ICRm stam die afgesloten was! Dat was nog wel een mooi gezicht, zo'n lange getrokken trein. 8-)

Morgen een nieuwe dag. :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Caspar schreef:In Zaandam zijn ze al een tijdje bezig met de perrons te veranderen in hoogte. Er is daar een keer een treeplank vast komen te zitten.
Ze zijn vandaag (okee, eigenlijk gisteren) ook op Muiderpoort begonnen. Perron lag er sowieso niet echt netjes bij, maar als een perron maar liefst 2 tot 4 dagen geen treinen ziet kan je natuurlijk makkelijk eventjes de hele boel vernieuwen. Jammer dat SLT de komende tijd nog steeds alleen maar op het andere perron van Muiderpoort stopt :P

Of eigenlijk niet, want SGM heeft tenminste wel een toilet en gezelligere verlichting :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Ardan »

Aldus de SGM-fan :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Geert »

Nou ja, ik vind SGM ook wel prettiger van binnen hoor. Wat warmer en knusser. SLT is zo kil met al dat wit :|
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Ardan »

Agree that..
Ik doe ook maar wat
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Wout87 »

Nee man mat 64 is pas mooi
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door STF »

Er is zojuist iemand aangereden door lijn 50 bij metrostation Amsterdam Lelylaan.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Ardan »

Ik vernam via Twitter dat FYS en htm_tram vast zitten in de spoorwegmuseumpendel ivm de problemen bij Utrecht.
Ik doe ook maar wat
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Klaasje »

Brand in een electriciteitskast van prorail volgens de VID. Zijn er al bedden in de jaarbeurs klaargezet? :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39180
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Zag vanuit de bus al diverse treinen vaststaan vlak voor Utrecht Centraal en toen ik daar aankwam kwam er ook meer de hal uit dan erin ging, zag pas later dat 't op last van de brandweer was.
Maar gelijk rechtsomkeert gemaakt en om een overvolle lijn 52 te omzeilen (de drukte bij de halte daarvan begon rond kwart voor vijf langzaam toe te nemen) de 12s naar het AZU gepakt. Aldaar net vijf minuutjes hoeven wachten op de 296 richting Amersfoort en na het dillema tussen uitstappen bij halte Van Stolbergpark of Zonnehof-Oost (woon er precies tussenin, maarja, daar stopt'ie nou net niet) uiteindelijk met slechts een half uurtje vertraging thuis gearriveerd. Had nog minder kunnen zijn als 't al bekend was geweest toen ik van 't werk vertrok, maar valt hoe dan ook al reuze mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Jurre »

Lijn 59 Hilversum-Lage Vuursche-Zeist was met CXX 3258 bizar druk. Elke zitplaats was bezet en het hele gangpad was compleet gevuld met mensen. De volgende instapper was letterlijk niet verder dan de voordeur gekomen. Vanuit Hilversum werd er om 18.42 al met +5 vertrokken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Beetje vage foto, maar toch:
Afbeelding

U ziet hier bus 169 Leiden - Alphen staan. De bus is al helemaal tot de rand vol, de mensen die op het perron staan wilden er graag nog bij :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Justin »

Had om 19:15 alles vernomen van alles te Ut ,dus besloot vanuit werk in Wageningen direct naar het busstation gegaan. Bus 86 naar Arnhem was bizar vol, dus besloot de 45 naar Tiel te pakken. Daar aangekomen was besloten net al het treinverkeer aldaar op te heffen (hoopte via Gdm naar Tb te gaan, aangezien de s36700 ook opgeheven was, of eigenlijk alles ten noorden daarvan...).

Een buschauffeur riep naar de mensen op het perron toe dat hij een pendeldienst naar Elst had, waar ik me dan nu ook bevind. Ik hoop de s3600 naar Bd vanaf daar te pakken, zo niet, dan blijf ik maar in Nijmegen slapen...

Geen goed begin van het weekend :(.

En verrek al van de honger en dorst...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door tsov »

Sterkte en succes, Justin!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door STF »

find_your_spot en htm_tram zijn als het goed is bijna weer terug in Amsterdam, met een NS bus.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Justin »

Ben in Nijmegen Dukenburg neergestreken... Had op Elst maar de t7676 met +15 gepakt, en daarna de t4481 naar Nmd. Ga maar bij m'n tante pitten... Toevallig moet ze morgen ook naar m'n oom in Zeeland, dus rijd dan wel met de auto mee en vanuit daar weer met m'n ouders terug naar Zwijndrecht.

Had ook de s3600 vanaf Elst kunnen pakken naar Breda, en daar de s1900 en s5100, maar zou dan om 23:40 aankomen, als de s3600 op tijd reed (behoorlijke vertraging, variërend van +15 tot +40 namelijk)... i.p.v. m'n oorspronkelijke 21:20... EN had gewoon echt geen zin meer om verder te reizen :neg:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Milco »

Ik heb een vraag, wat betreft de ICE. Deze kan nu niet in Utrecht Centraal komen, logisch.
Maar waar start de ICE dan? Amersfoort ofzo?
Want de ICE kan ook niet omrijden via Hilversum, want tussen Amsterdam Muiderpoort en Weesp rijden NS-bussen door geplande werkzaamheden.
Weet iemand toevallig hoe de ICE wel rijdt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Het lijkt erop dat deze Amsterdam Centraal - Amsterdam Bijlmer ArenA - Diemen Zuid - Amersfoort - Deventer - Arnhem - Buitenland rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door find_your_spot »

Jurre schreef:Gelukkig maar, het bleek lijn 50 naar Isolatorweg te zijn met dus afwijkend materieel :).
Afwijkend materieel? Hoe kom jij daar nou bij... Ik zit elke week minimaal 1 tot 2x in een LHB naar de Ietsjelaterweg *O*
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het treinvervangend vervoer van het Muiderpoortstation naa Weesp bestond uit Touringcars, stond er helemaal vol met Besseling's, Jan de Wit's en Labeto's ;)
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Timon91 »

Bee schreef:Het lijkt erop dat deze Amsterdam Centraal - Amsterdam Bijlmer ArenA - Diemen Zuid - Amersfoort - Deventer - Arnhem - Buitenland rijdt.
Ik zat in de EuroNight Amsterdam-Warszawa en wij gingen Amsterdam CS-Amsterdam Science Park-Weesp-Deventer-Arnhem-Duitsland. Ik kan me niet voorstellen dat de ICE anders is gereden. De ICE van 18:34 ging om 19:10 weg, de EN van 19:01 ging om 19:40 weg. De vertraging van mijn trein was bij vertrek vanuit Arnhem (door de omweg en het keren aldaar) opgelopen tot 90 minuten, maar door een fikse afsnijweg in het Ruhrgebiet toch weer flink teruggebracht naar 20 minuten bij Dortmund. We gingen namelijk niet van Oberhausen naar Dortmund via Köln maar via Essen, dat scheelt toch weer 100 km. Echter, door problemen bij Hannover moesten we daar lang wachten en reden we via Magdeburg in plaats van via Wolfsburg. In Berlin moesten we weer lang wachten, en we hebben nog lang voor een rood sein gestaan tussen Berlin en Frankfurt (Oder). Met 150 minuten vertraging kwamen we aan in Rzepin, en die vertraging is tot Warszawa min of meer hetzelfde gebleven. De terugreis vannacht verliep zonder problemen, al moesten we weer via Magdeburg. Dat resulteerde in een half uur vertraging bij vertrek uit Hannover, maar uiteindelijk is dat weer volledig weggepoetst tussen Hannover en Arnhem.
Mijn Flickr account.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Jurre »

find_your_spot schreef:
Jurre schreef:Gelukkig maar, het bleek lijn 50 naar Isolatorweg te zijn met dus afwijkend materieel :).
Afwijkend materieel? Hoe kom jij daar nou bij... Ik zit elke week minimaal 1 tot 2x in een LHB naar de Ietsjelaterweg *O*
Ik ben 4x per week in Amsterdam en zie enkel die CAF's rijden... dat jij er nou 1 tot 2x per week in een LHB zit maakt het nog niet planmatig?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door tsov »

Er zitten al sinds 2000 Zilvermeeuwen op de 50, daarvoor zijn destijds de perrons aangepast van smalprofiel naar breed. Er zijn volgens mij niet eens genoeg CAF's om alle diensten op lijn 50 met driewagentreinen te rijden? In ieder geval niet in de praktijk (defectenstand enzo).
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Jurre »

Klinkt overtuigend. Het ging me meer om die rit op donderdag (vertrek rond 10.00 uit Duivendrecht naar Isolatorweg). Die heb ik de maanden daarvoor altijd met CAF's gezien...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Materiaalplanning is bij de metro niet zo strak als bij de tram, waar per rit aangegeven kan worden of hier wel of niet een blokkendoos in mag rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten