Bijna-botsing tussen twee treinen Goverwelle

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Bijna-botsing tussen twee treinen Goverwelle

Bericht door Suus »

Bijna-botsing tussen twee treinen Goverwelle
Bij station Gouda -Goverwelle zijn twee treinen bijna op elkaar gebotst. De treinen kwamen vrijdagochtend op spoor 4 recht tegenover elkaar te staan.

Daar stond een passagierstrein te wachten, terwijl er een goederentrein kwam aanrijden. De laatste kon op tijd stoppen; er zat nog twaalf meter tussen.
Bron: RTV West
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Bijna-botsing tussen twee treinen Goverwelle

Bericht door Lange_Dre »

Wat een gedoe op het traject Den Haag Utrecht de afgelopen 2 dagen.

Gister:
In de ochtend een aantal uur geen trein verkeer mogelijk tussen Den Haag en Gouda.
Reizen via Rotterdam, trein reed totaal niet en men moest overstappen op andere treinen.
Oozaak: zelfmoord bij zoetermeer.

In het begin van de avond geen trein verkeer mogelijk tussen Den Haag en Gouda.
Reizen trein omgeleid via Rotterdam.
Oorzaak: Verdacht koffertje gevonden bij zoetermeer oost.

Vandaag:
begin van de middag geen trein verkeer mogelijk tussen Gouda en Utrecht.
Reizen: ?
Oorzaak: Bijna botsing van 2 treinen op een station.

Sinds half 5 geen trein verkeer mogelijk van en naar Utrecht en andere stations.
Reizen: Bussen en zelf vervoer regelen.
Oorzaak brand bij Prorail.

Ik studeer in Utrecht en reis bijna elke dag met de trein heen en weer.
Maar wat een Pech! Gister heb ik zo'n 5 uur vertraging gehad door al dat gedoe bij zoetermeer.
Gelukkig was ik vandaag vrij waardoor ik niet naar Utrecht hoefte, anders had ik nu in een van de gestrande treinen gezeten, of op het station vast gestaan.
Melvin
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 21:23
Locatie: Zoetermeer

Re: Bijna-botsing tussen twee treinen Goverwelle

Bericht door Melvin »

Lange_Dre schreef:Wat een gedoe op het traject Den Haag Utrecht de afgelopen 2 dagen.

Gister:
In het begin van de avond geen trein verkeer mogelijk tussen Den Haag en Gouda.
Reizen trein omgeleid via Rotterdam.
Oorzaak: Verdacht koffertje gevonden bij zoetermeer oost.
Dit was op Zoetermeer, niet op - Oost. Ging om een achtergelaten koffer. Je word soms toch zo moe dat men voor elk object gaat bellen naar de politie..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bijna-botsing tussen twee treinen Goverwelle

Bericht door Suus »

Ik heb ook wel eens een NS-medewerker aangesproken op een verdachte koffer. Iemand met een wat onbetrouwbaar uiterlijk (winterjas in de zomer met capuchon omhoog :| ) had hem op het perron neergezet en liep vervolgens weg. Ik vond dat nogal vreemd dus heb aan een servicemedewerker gevraagd of ze even die man kon aanspreken op die koffer, zogenaamd onder het motto van opletten voor diefstal. Die man nam vervolgens de koffer weer mee en ging het perron af. Lijkt mij niet echt dat er een bom in zit, maar het gedrag van de man was wel raar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten