Fotoquiz (Archief 5-8)
Re: Fotoquiz #5
Maar worden bestuurders van het GVB dan afgelost op het Centraal Station en gaan ze met een volgende tram verder? Het lijkt me niet dat ze daar een tram laten staan om even een plaspauze te houden.
De langste tramlijn in Nederland is trouwens de Rotterdamse lijn 23: van begin- tot eindput duurt op zijn langst 82 minuten.
De langste tramlijn in Nederland is trouwens de Rotterdamse lijn 23: van begin- tot eindput duurt op zijn langst 82 minuten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Fotoquiz #5
Aflossen/pauze gebeurt niet op CS, maar op de standplaatsen, aan de andere eindpunten. Drenthepark voor de 4, Oudenaardeplantsoen voor de 2, enz. etc.
Ik doe ook maar wat
Re: Fotoquiz #5
Ik snap dat de werkelijke aflossing aan de andere eindpunten plaatsvindt, maar vindt er bij het GVB ook slipsturing plaats? Dus dat de tram op CS wordt overgenomen door een andere bestuurder/conducteur en dat deze bestuurder/conducteur dan even pauze hebben?
Zo kan er immers wel aan de pauzes voldaan worden, maar is er geen extra materieel nodig en staat het ook niet in de weg. Bij de RET gebeurt dit dikwijls.
Zo kan er immers wel aan de pauzes voldaan worden, maar is er geen extra materieel nodig en staat het ook niet in de weg. Bij de RET gebeurt dit dikwijls.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Fotoquiz #5
Rijdt zo'n standplaats dan maar één tramlijn?Ardan schreef:Aflossen/pauze gebeurt niet op CS, maar op de standplaatsen, aan de andere eindpunten. Drenthepark voor de 4, Oudenaardeplantsoen voor de 2, enz. etc.
Re: Fotoquiz #5
Ja. Bestuurders (en conducteurs) zijn in principe de hele dag ingedeeld op dezelfde lijn. Voor zover ik weet kun je zelfs een voorkeurslijn opgeven en rij je dus je hele leven op dezelfde lijn, al zijn ze daar de laatste jaren vanaf aan het stappen. Maar dat kunnen de insiders hier vast beter vertellen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Fotoquiz #5
Dat zou me heel inefficiënt lijken. Dan moet je dus voor ieder tramlijn apart een ploegendienst maken. Misschien is dat iets wat een particuliere vervoerder kan gaan stroomlijnen.tsov schreef:Ja. Bestuurders (en conducteurs) zijn in principe de hele dag ingedeeld op dezelfde lijn. Voor zover ik weet kun je zelfs een voorkeurslijn opgeven en rij je dus je hele leven op dezelfde lijn, al zijn ze daar de laatste jaren vanaf aan het stappen. Maar dat kunnen de insiders hier vast beter vertellen.
Re: Fotoquiz #5
Het lijkt me echt verschrikkelijk om je hele leven op dezelfde lijn te moeten rijden. Nu is de variatie in de werkpakketten bij NS de laatste jaren ook erg achteruit gegaan, maar je leven lang op een lijn... Bleeeegh!
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Fotoquiz #5
Let wel, standplaatsen vallen ook weer onder een remise of garage. In principe rijdt het personeel gewoon op alle lijnen van die remise of garage. Dat komt ook elke keer weer terug in de discussie over materieel/personeel in Amsterdam, want in principe staat dat vast en komt dat niet op andere lijnen dan die van de remise of garage.
De bestuurder van de tram op mijn fotovraag is vanuit Krollwitz (ergens in Halle Noord-oost) dwars door Halle, Merseburg en Leuna naar Bad Dürrenberg gereden. Ik heb de hele lijn afgelopen zomer afgelegd. Het is een echte mooie plattelandstram, niet bepaald druk maar je moet er wel even de tijd voor uittrekken. Ben zelf met de stoptrein van Leipzig naar Weißenfels gegaan, dus bij Bad Dürrenberg uitgestapt, en daar met de tram naar Halle gegaan. Enkeltje kost 2,50. Ik heb 1,50 voor een enkeltje betaald, plus 4,00 voor een dagkaart Halle, want ik wilde ook nog wat andere delen van de stad met de tram aandoen (Zoals Halle-Neustadt, maar beter kom je daar niet want het is echt afschuwelijk lelijk daar)
De bestuurder van de tram op mijn fotovraag is vanuit Krollwitz (ergens in Halle Noord-oost) dwars door Halle, Merseburg en Leuna naar Bad Dürrenberg gereden. Ik heb de hele lijn afgelopen zomer afgelegd. Het is een echte mooie plattelandstram, niet bepaald druk maar je moet er wel even de tijd voor uittrekken. Ben zelf met de stoptrein van Leipzig naar Weißenfels gegaan, dus bij Bad Dürrenberg uitgestapt, en daar met de tram naar Halle gegaan. Enkeltje kost 2,50. Ik heb 1,50 voor een enkeltje betaald, plus 4,00 voor een dagkaart Halle, want ik wilde ook nog wat andere delen van de stad met de tram aandoen (Zoals Halle-Neustadt, maar beter kom je daar niet want het is echt afschuwelijk lelijk daar)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fotoquiz #5
Is Merseburg een aardige plaats? Ik heb 8 jaar terug kortstondig iets gehad met een meid uit Merseburg omgeving (Braunsbedra) (toen ze 2 weken in het hotel overnachte waar ik een bijbaan had) en heb nog heel lang volgehouden elkaar daar weer eens te zien. Uit de verhalen die ik hoorde was het leven daar vaak zwaar. Als ik dan eens belde overdag had altijd haar vader haar telefoon afgepakt, en die begon me dan in onverstaanbaar Duits af te zeuren.
Re: Fotoquiz #5
Het piepkleine centrum zag er nog aardig uit, maar voor de rest veel vervallen industrie en licht pauperige laagbouw.
Nog erger was Schkopau. Dat was gewoon vies door jarenlange uitstoot van allerlei troep, en het immense chemiepark bestond uit wegroestende troep en vervallen gebouwen waarvan alle ruiten waren ingeslagen.
Halle-Neustadt bestond uit grote witte en bruine half leegstaande torencomplexen. Er stond ook een groot afgebrand gebouw tussen waar niemand aandacht aan schonk, een voor een miljoen euro kon je een flatgebouw van 20 verdiepingen kopen waar wel de balkons voorzien waren van netten omdat het beton naar beneden brokkelde :N
Nog erger was Schkopau. Dat was gewoon vies door jarenlange uitstoot van allerlei troep, en het immense chemiepark bestond uit wegroestende troep en vervallen gebouwen waarvan alle ruiten waren ingeslagen.
Halle-Neustadt bestond uit grote witte en bruine half leegstaande torencomplexen. Er stond ook een groot afgebrand gebouw tussen waar niemand aandacht aan schonk, een voor een miljoen euro kon je een flatgebouw van 20 verdiepingen kopen waar wel de balkons voorzien waren van netten omdat het beton naar beneden brokkelde :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fotoquiz #5
In principe zijn de meeste bestuurders en conducteurs ingedeeld op hun vaste lijn en rijden zij daar altijd, tenzij ze een TB-dienst (Ter Beschikking) of remisedienst (= reserve) hebben. Dan loop je de kans op een andere lijn terecht te komen of (brrr) in de andere remise. Dat laatste gebeurt zelden.
Dan heb je nog de mensen die niet full-time werken (dus alles minder dan 36u p.w.), die hebben wel een vaste lijn maar zitten in de reserve van die lijn, wat inhoudt dat ze ook remisebreed ingezet kunnen worden. Soms gebeurt het ook dat ze naar de andere remise moeten, maar ook niet zo heel gek vaak.
De volgende groep/klasse zijn de mensen van "de reserve lekstraat" of "reserve havenstraat", hebben geen vaste lijn en worden overal binnen hun eigen remise ingezet, maar worden ook vaak naar (een lijn van) de andere remise gestuurd. Hier werken zowel full-time als part-time mensen.
De laatste club zijn de uitzendkrachten die zelf afspraken met het uitzendbureau maken. Zo kun je de afspraak maken dat je slechts in de ene remise wilt rijden en voor of na bepaalde tijden niet meer op een bepaalde lijn wilt rijden. Een soort luxe-positie dus... wat dat betreft dan ;)
Zelf vind ik het heerlijk om min of meer een vaste lijn te hebben, je kent alle collega's van je lijn, je kent al je vaste klanten (en de "minder voorbeeldige klanten" weten wat je wel en niet van ze pikt, want ze kennen je), je kent het hele stratenplan rondom je route (hoewel ik achterlijk veel straten wel sowieso al weet)... nee hoor, perfect.
Dan heb je nog de mensen die niet full-time werken (dus alles minder dan 36u p.w.), die hebben wel een vaste lijn maar zitten in de reserve van die lijn, wat inhoudt dat ze ook remisebreed ingezet kunnen worden. Soms gebeurt het ook dat ze naar de andere remise moeten, maar ook niet zo heel gek vaak.
De volgende groep/klasse zijn de mensen van "de reserve lekstraat" of "reserve havenstraat", hebben geen vaste lijn en worden overal binnen hun eigen remise ingezet, maar worden ook vaak naar (een lijn van) de andere remise gestuurd. Hier werken zowel full-time als part-time mensen.
De laatste club zijn de uitzendkrachten die zelf afspraken met het uitzendbureau maken. Zo kun je de afspraak maken dat je slechts in de ene remise wilt rijden en voor of na bepaalde tijden niet meer op een bepaalde lijn wilt rijden. Een soort luxe-positie dus... wat dat betreft dan ;)
Zelf vind ik het heerlijk om min of meer een vaste lijn te hebben, je kent alle collega's van je lijn, je kent al je vaste klanten (en de "minder voorbeeldige klanten" weten wat je wel en niet van ze pikt, want ze kennen je), je kent het hele stratenplan rondom je route (hoewel ik achterlijk veel straten wel sowieso al weet)... nee hoor, perfect.
Re: Fotoquiz #5
Ja, als trambestuurder of buschauffeur of als hc kan ik me wel weer goed voorstellen dat het fijn is om altijd op dezelfde lijn te rijden, dan leer je je vaste klantenkring goed kennen. Maar als treinmachinist gaat dat natuurlijk veel minder op.
Wanneer ga je eigenlijk beginnen met je rijlessen Ziggy en heb je als trambestuurder eigenlijk een soort wegbekendheid nodig voor de lijn(-en) waar je op rijdt?
Wanneer ga je eigenlijk beginnen met je rijlessen Ziggy en heb je als trambestuurder eigenlijk een soort wegbekendheid nodig voor de lijn(-en) waar je op rijdt?
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Fotoquiz #5
En jij behoort tot de eerste categorie?ziggy schreef:In principe zijn de meeste bestuurders en conducteurs ingedeeld op hun vaste lijn en rijden zij daar altijd, tenzij ze een TB-dienst (Ter Beschikking) of remisedienst (= reserve) hebben. Dan loop je de kans op een andere lijn terecht te komen of (brrr) in de andere remise. Dat laatste gebeurt zelden.
Dan heb je nog de mensen die niet full-time werken (dus alles minder dan 36u p.w.), die hebben wel een vaste lijn maar zitten in de reserve van die lijn, wat inhoudt dat ze ook remisebreed ingezet kunnen worden. Soms gebeurt het ook dat ze naar de andere remise moeten, maar ook niet zo heel gek vaak.
De volgende groep/klasse zijn de mensen van "de reserve lekstraat" of "reserve havenstraat", hebben geen vaste lijn en worden overal binnen hun eigen remise ingezet, maar worden ook vaak naar (een lijn van) de andere remise gestuurd. Hier werken zowel full-time als part-time mensen.
De laatste club zijn de uitzendkrachten die zelf afspraken met het uitzendbureau maken. Zo kun je de afspraak maken dat je slechts in de ene remise wilt rijden en voor of na bepaalde tijden niet meer op een bepaalde lijn wilt rijden. Een soort luxe-positie dus... wat dat betreft dan ;)
Zelf vind ik het heerlijk om min of meer een vaste lijn te hebben, je kent alle collega's van je lijn, je kent al je vaste klanten (en de "minder voorbeeldige klanten" weten wat je wel en niet van ze pikt, want ze kennen je), je kent het hele stratenplan rondom je route (hoewel ik achterlijk veel straten wel sowieso al weet)... nee hoor, perfect.
En we zouden bijna het doel van dit topic vergeten, maar tsov moet nog een foto plaatsen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Fotoquiz #5
Was even vergeten dat ik in dit topic ook nog een fotoquiz diende te plaatsen ;)
Jullie zien hier een logo.
1. Van welk bedrijf is/was dit logo?
2. Wat is/was de vestigingsplaats?
3. Noem de huisstijlkleur(en)?
Jullie zien hier een logo.
1. Van welk bedrijf is/was dit logo?
2. Wat is/was de vestigingsplaats?
3. Noem de huisstijlkleur(en)?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Fotoquiz #5
Correct. Jij mag de volgende plaatsen, maar gewoon voor de leuk: ENHABO is een afkorting, waarvan? En de bussen waren altijd okergeel, weet je het verhaal daarachter?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Fotoquiz #5
Volgend jaar, en yes... je moet alle wissels, negenogen en verkeerssituaties kennen ;)Dexter schreef:Wanneer ga je eigenlijk beginnen met je rijlessen Ziggy en heb je als trambestuurder eigenlijk een soort wegbekendheid nodig voor de lijn(-en) waar je op rijdt?
Re: Fotoquiz #5
Ziggy, jij bent aan de beurt. :)
Ik zie trouwens dat Pijnackerbus zijn foto's recyclet voor OHIH: die moeilijke foto uit Lichtenvoorde staat daar nu. :pos:
Ik zie trouwens dat Pijnackerbus zijn foto's recyclet voor OHIH: die moeilijke foto uit Lichtenvoorde staat daar nu. :pos:
Re: Fotoquiz #5
Bart schreef: Ik zie trouwens dat Pijnackerbus zijn foto's recyclet voor OHIH: die moeilijke foto uit Lichtenvoorde staat daar nu. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Fotoquiz #5
Vergeef me mijn brutale off-topic post, maar ik weet dat er hier wat mensen zijn die interesse hebben in vervallen gebieden etc. Halle is eigenlijk een heel interessant stad als je kijkt naar de weerslag van de economie op de bevolking en stadsbouw. VPRO heeft in het kader van de Eeuw van de Stad een reportage (van Dokwerk) over de Silberhöhe beschikbaar gesteld. De uitzending is vanuit een sociaal oogpunt, maar daardoor niet minder interessant om eens te bekijken: http://eeuwvandestad.nl/archives/37.Bee schreef:Halle-Neustadt bestond uit grote witte en bruine half leegstaande torencomplexen. Er stond ook een groot afgebrand gebouw tussen waar niemand aandacht aan schonk, een voor een miljoen euro kon je een flatgebouw van 20 verdiepingen kopen waar wel de balkons voorzien waren van netten omdat het beton naar beneden brokkelde :N
Re: Fotoquiz #5
Ik moet nog de Windows Media Components installeren, maar zal het van de weekend eens bekijken. Blijft wel staan dat de stad een hopeloos trieste indruk geeft terwijl andere grote uitbreidingswijken die ik heb gezien afgelopen zomer in Dresden en Leipzig toch nog wat succesvoller lijken te zijn.
Nu hebben de communisten Halle wel toch ver in de oude stad opgezadeld met lelijke en inferieure torenflats tot midden in de historische binnenstad.
Nu hebben de communisten Halle wel toch ver in de oude stad opgezadeld met lelijke en inferieure torenflats tot midden in de historische binnenstad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fotoquiz #5
Ziggy zal het vast wel goedvinden dat ik even een simpele foto tussendoor plaats terwijl we op zijn foto wachten :)
Door welk station is deze trein net gereden?
Door welk station is deze trein net gereden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fotoquiz #5
Volgens mij Arnhem-Zuid?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Fotoquiz #5
Als je het zonder streepje schrijft is het helemaal goed.
Goed Ziggy, we wachten af
Goed Ziggy, we wachten af
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten