Voor Jan Pieper heen en weer naar Aken

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Voor Jan Pieper heen en weer naar Aken

Bericht door tsov »

Vandaag had ik het plan opgevat om even in een boekhandel in Aken een boekje te kopen wat moeilijk verkrijgbaar is. Volgens de website van de boekhandel was het daar aanwezig, dus erheen!
De reis begon met de bus naar Amsterdam CS, waar ik de EK-tram op z'n eerste dag in dienst zag rijden op lijn 9 :)
Afbeelding
Op het perron zag ik deze mooie CTA
Afbeelding
Had dus net de s800 gemist (die gaat om .07, het is op die klok .08 :x), dus nam maar de s3000 naar Utrecht. Daar had ik een mooie overstap op de s3500 naar Eindhoven en met het comfi ICR ging het naar Brabant.
In Eindhoven besloot ik even het lege busstation te fotograferen.
Afbeelding
Overigens werd handig van de displays gebruik gemaakt om de staking aan te kondigen :pos:
Afbeelding
Afbeelding
Alleen een beetje jammer dat het AV-bord van de bussen wel gewoon bleef lopen... :neg:
Bij nadere inspectie bleek het busstation echter niet geheel leeg te zijn. Er stond welgeteld één bus, en wat voor één :D
Afbeelding
Afbeelding
Inmiddels was het alweer tijd om naar het perron te lopen voor de s800. Op het perron stond 'Niet Instappen' op CTA's, maar pünktlich kwamen 10 bakken VIRM binnen en stapten de reizigers toch maar in...
In Weert stond deze trein op één van de CTA's overigens ook aangekondigd als niet instappen :roll:
Afbeelding
In Heerlen aangekomen stond de Talent naar Aken en verder al klaar, hoewel de vertrektijd nog 20 minuten in de toekomst lag. Ik nam dus de tijd om even een kaartje te kopen en wat te drinken te halen. In de trein bleek het reisinfo-scherm een beetje kuren te hebben:
Afbeelding
Pünktlich vertrok de trein en ik was meteen weer in Duitse sferen toen door de trein schalde: "Nächster Halt: Herlen De Kissel" en ja, ze zei Herlen en niet Heerlen :wink: Ook leuk om een Duitse Eygelshoven te horen uitspreken :lol:
Alles klar und gut en met +3 door een rood seintje onderweg arriveerde de trein in Aachen Hauptbahnhof :)
Onderweg had ik me echter al bedacht dat ik vergeten was naam & adres van de winkel waar ik heen wilde op te schrijven :x :( :oops: :neg: :lol:
Achja, Aken is een leuke stad en ze hebben er leuke busjes, dus ik vermaakte me wel :)
Het was alleen een beetje jammer dat precies toen ik door de Aakse binnenstad wandelde een enorme stortbui losbarstte, dus ik was een beetje doorweekt... Gelukkig ging snel daarna de zon hard schijnen, dus was snel weer droog :)
Nog maar koud aangekomen (en dus precies tijdens de bui) kwam ik deze dubbelgelede bus tegen:
Afbeelding
Nog een paar busjes:
Afbeelding
Afbeelding
De middagspits was aangebroken, dus reden de Nederlandse busjes ook weer :wink:
Afbeelding
Bovenstaande is een bus van de SADAR, een bedrijf uit Eupen, dat met name in België actief is, maar ook, in opdracht van de ASEAG, lijn 14 Eupen-Aken rijdt. Lijn 14 is in feite een verkapte stadslijn van Aken en daarom zie je dus een Belgische bus in Duitse kleuren :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hierna stapte ik in Veolia-lijn 50 naar Maastricht, die door het brakke busje 5804 werd gereden: de airco maakte rare geluiden, het reisinfoscherm was kapot en de afroep deed alleen *PIIIIEEEEEP* met soms iets half verstaanbaars ertussendoor :roll:
Onderweg viel me op dat er van Margraten totaan de rand van Maastricht (toen verloor ik 'm uit 't oog) een De Lijn-bus voor ons uit reed... Ledig Mat vanuit de Voerstreek :?: :idea:
In Maastricht kwam ik rond 19u aan en daar kwamen dus net de laatste Veolia-bussen binnen.
Afbeelding
Toen die weg waren, stonden er alleen nog een paar Belgische bussen op het Maastrichtse busstation :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen ik van de AH ToGo naar de trein liep zag ik dit mooie doorkijkje ontstaan :)
Afbeelding
Uiteindelijk, na 25 minuten wachten in Maastricht (geweldige aansluiting :pos: :roll:) kon ik met de s800 naar het Noorden vertrekken. In Roermond zag ik nog deze mooie CTA
Afbeelding
Verder verliep de reis vrijwel vlekkeloos. Alleen in Utrecht werd, nadat de conducteur had gefloten, nog even geschreeuwd: een mevrouw kwam teruggerend, want ze had haar fiets in de trein laten staan :shock: :lol:
Afijn, fiets er snel uit, en mooi op tijd in Amsterdam aangekomen. Terwijl ik op de bus stond te wachten heb ik gedurende 10 minuten maar liefst 4 Arriva-bussen langs zien rijden. Er zijn blijkbaar nog aardig wat werkwilligen in Purmerend :!:

't Was een leuk reisje, ondanks dat het doel werd gemist/vergeten :P Heb wel de lange tijd in de trein nuttig besteed aan tentamenvoorbereidingen :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Voor Jan Pieper heen en weer naar Aken

Bericht door Daan »

Mooi verslagje :)
tsov schreef:In de trein bleek het reisinfo-scherm een beetje kuren te hebben: http://i227.photobucket.com/albums/dd31 ... 0784TS.jpg
Je komt het ook overal tegen, die BIOS-errors :lol:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Voor Jan Pieper heen en weer naar Aken

Bericht door Chauf21 »

Vooral ook dat "Keyboard Error - Press CTRL (...) to continue" :P

Verder wel geinig; zo'n grote reis om iets kleins op te halen :) En dat doorkijkje is leuk gevonden :pos:
aswnl
Berichten: 98
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Re: Voor Jan Pieper heen en weer naar Aken

Bericht door aswnl »

tsov schreef:Terwijl ik op de bus stond te wachten heb ik gedurende 10 minuten maar liefst 4 Arriva-bussen langs zien rijden. Er zijn blijkbaar nog aardig wat werkwilligen in Purmerend :!:
Dat viel wel mee. Vandaag om 16.00 uur op de N235 Jaagweg met de auto van Amsterdam naar Purmerend gereden. Normaal gesproken rond dat tijdstip een DRAMA door de businvoeger bij Ilpendam. Vandaag geen bussen, en dus ook helemaal geen files; iedereen kon fluitend doorrijden.
Kortom: busbaan in avondspits opdoeken, iedereen doorrijden, wel zoveel beter. :idea:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten