OVer je reiservaringen in november 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Meltrain »

En daar heb ik niks aan toe te voegen. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:Dat gaat dan wel richting de Amerikaanse veteranenverering, waar ik een nogal ongemakkelijk gevoel bij heb. Misschien de laatste resten van de pacifist in mij.
Opmerkelijke paradox, vind ik: een pacifist die niet alle geweld van een oorlog wil herdenken. Ik vind het zelf altijd een mooi gebaar. Het kan absoluut geen kwaad om ieder jaar herinnerd te worden aan alle gruwelijkheden die oorlogen met zich meebrengen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Ennes »

iljitsch schreef:De tweede wereldoorlog, of liever gezegd: de bezetting, is iets wat destijds iedereen in Nederland van dichtbij meegemaakt heeft. Dan is die twee minuten te begrijpen. Maar nu dat jongste volwassenen van destijds ver in de tachtig zijn zijn die oorlog en die bezetting geschiedenis, waar de huidige generaties niet zo heel veel mee hebben. Dan kan je er wel meer dingen bij harken, maar ook die zijn ver van ons collectieve bed. Gezien die feiten vind ik een gedwongen collectieve herdenking door het land letterlijk twee minuten stil te zetten echt niet meer van deze tijd.

Dat wil niet zeggen dat er niet meer herdacht moet worden, maar dat dit gewoon een tandje lager kan en alleen voor mensen die daadwerkelijk inhoud aan zo'n herdenking willen geven. Zo zal ik zelf echt niet iets gaan verstoren ofzo op 4 mei, maar ik stap ook niet van mijn fiets mocht ik toevallig buiten zijn ofzo. Eerlijk gezegd vergeet ik die twee minuten meestal.
Een tandje lager :roll: als die 2 minuten stilstaan al teveel gevraagd is. En persoonlijk vind ik het nogal respectloos om dat niet even op te kunnen brengen.

Maar gelukkig zijn er nog velen die dat wel kunnen, en dat we die 2 minuten per jaar er wel gewoon bij stil kunnen blijven staan.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Rienstertje »

Dexter schreef: Kort na vertrek uit Bgn zag ik ineens een man langs de baan lopen. Ik had nog niet zo'n hoge snelheid, dus ik besloot om te stoppen om hem aan te spreken. Toen ik mijn cabinedeur opende, zag ik dat hij een fototoestel in zijn hand had. Met het verhaal van Rienstertje in mijn achterhoofd vroeg ik hem beleefd of hij voor zijn eigen veiligheid wilde weggaan en achter het hek wilde gaan staan. Maar hij bleef aandringen dat hij wat foto's vanaf het bruggetje wilde nemen en toen zei ik dat ik anders de KLPD zou laten komen. Mijn hc was het inmiddels beu geworden en brulde hem toe dat hij hem ging bekeuren en de rest laat ik maar even weg, maar begrijpelijk vond ik het wel want dit kon er ook nog wel bij.
Als er op die plek een duidelijke markering was door middel van een hek en men toch doordringt om foto's te maken snap ik heel goed dat jij en je HC op die dienst het even helemaal moe waren, bij een hek langs het spoor weet je dat je erachter moet blijven, goed gehandeld ;).
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door AppleMoose »

Als zelfs 1 !!! keer in het jaar slechts 2 minuten stilstaan voor ALLE gevallenen (dus ook die na WO II hun leven hebben gelaten), die gestreden hebben voor jou en mijn vrijheid al te veel gevraagd is...
wat voor botte hork ben je dan! :N :N :N :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door STF »

Dan ben ik ook maar een botte hark maar ik sluit me volkomen bij iljitsch aan, overigens werd er op mijn werk in Amsterdam geen dodenherdenking gehouden.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Justin »

Anyway, vandaag was het een lekker zooitje op Rtd-Amf dus...

De t2825 was al opgeheven en die mocht zich ook in de t12525 met een losse VIRM-VI. Normaal gesproken wel prima, maar niet met twee spitstreinen in 1. Het werd plaatsnemen op het balkon en om 7:38 vertrokken we, omdat de s4000 van 07:25 alsnog er voor moest, waardoor we met +10 aankwamen in Gd en ik mijn aansluiting naar Amf miste.

Met +15 aangekomen in Ut waar de t525 warempel nog wachtte, maar met 12 bakken ICMm was dat tevergeefs: zelden heb ik een NP gezien waarbij letterlijk ELKE bak tot op het gangpad en balkon mensen tegen het raam aan gedrukt werden.... heb het aan me voorbij moeten laten gaan en dus zat er niks op dan op de (met bijna identieke taferelen) t1727 te wachten....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Ik weet het nu zeker: Alle bussen van Scania verdienen een enkeltje schroothoop. Vandaag in een 12-meter model ervan gezeten op lijn 103 van Monnickendam naar Purmerend, maar uit het raam kijken is praktisch onmogelijk in het lagevloersgedeelte en bij het drukken op de stopknop wordt het meest hinderlijke geluidje ter wereld afgespeeld. En hij rammelt. Heel erg. :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door MdJ »

Bijna alle bussen rammelen toch? Moet je een keer in een paarse volvo van Veolia gaan zitten. Met een beetje geluk kun je de halteafroep nog horen :mrgreen:. (de 3793, 250, 252 en 255 hebben het minder, terwijl de 3788 het weer wel heel erg heeft)
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door mb90 »

In Rotterdam en omgeving schieten deze palen uit de grond. Ze zijn uiteindelijk voor een dynamische reisinformatie bij de haltes. O.a. bij de haltes Markerstraat, Amelandseplein en zoals hieronder te zien is bij het busstation Keizerswaard:
Afbeelding
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Karl »

Zelfs op het Autobusstation (dat tegenwoordig als Busstation door het leven gaat) in Krimpen aan den IJssel staat zo'n paal, enig idee wanneer er een scherm op komt?
Het is een spectrum.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Ik weet het nu zeker: Alle bussen van Scania verdienen een enkeltje schroothoop. Vandaag in een 12-meter model ervan gezeten op lijn 103 van Monnickendam naar Purmerend, maar uit het raam kijken is praktisch onmogelijk in het lagevloersgedeelte en bij het drukken op de stopknop wordt het meest hinderlijke geluidje ter wereld afgespeeld. En hij rammelt. Heel erg. :neg:
Mwah.. Ik vind de 18-meter variant anders wel een stukken betere wegligging hebben dan een gelede Citaro. Zullen we die dan maar niet naar de schroothoop laten brengen? (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Alsjeblieft, meteen. Ik snap niet dat ze dat als lagevloersbus hebben durven te verkopen, het is gewoon een duvedec gelede met een klein stukje lage instap, al voor de achterwielen van het voorste deel heb je al een bergbeklimming gehad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Geert »

Karl schreef:Zelfs op het Autobusstation (dat tegenwoordig als Busstation door het leven gaat) in Krimpen aan den IJssel staat zo'n paal, enig idee wanneer er een scherm op komt?
Heb ze in Vlaardingen ook al gesignaleerd, bij Vlaardingen Oost en ook bij een halte op de van Hogendorplaan. Goede zaak dat ze er komen.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door tsov »

Bee schreef:Ik snap niet dat ze dat als lagevloersbus hebben durven te verkopen,
Doen ze ook niet. Het is een lage-instapbus, geen lagevloersbus.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Dexter »

Rienstertje schreef:Als er op die plek een duidelijke markering was door middel van een hek en men toch doordringt om foto's te maken snap ik heel goed dat jij en je HC op die dienst het even helemaal moe waren, bij een hek langs het spoor weet je dat je erachter moet blijven, goed gehandeld ;).
Ja, er stond zo'n groot groen Prorail-hekwerk tot half in de sloot. Ik had jouw verhaal nog vers in het geheugen, dus ik heb hem op beleefde wijze gevraagd daar weg te gaan. Want ik wil niet dat iedereen gaat denken dat elke NS-machinist fotografen afsnauwt. Alleen voor mijn hc was het net de druppel, maar wat wil je ook na zo'n dienst vol met gedoe.

@mb90: Wat worden het eigenlijk voor reisinfo-panelen, wordt het net zo'n model als her en der in de Drechtsteden hangt? En hoe staat het daar eigenlijk met verhoogde bushaltes, die heb ik nog niet veel gezien in en rond Rotterdam.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door STF »

Bee schreef: en bij het drukken op de stopknop wordt het meest hinderlijke geluidje ter wereld afgespeeld.
Veel erger dan de Bova Lexio's hier in Luxemburg kan het toch haast niet zijn? Die laten minstens 5 tot 6 seconden een soort foutmeldingstoon op hoog volume door de bus gillen, toen htm_tram van de zomer op het stopknopje drukte dachten we dat de bus motorpech kreeg ofzo, het duurde echt even voordat we doorhadden dat de "melodie" van het stopknopje was...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Het is een hele hoge pieptoon waarvan je spontaan hoofdpijn krijgt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door mb90 »

Dexter schreef: @mb90: Wat worden het eigenlijk voor reisinfo-panelen, wordt het net zo'n model als her en der in de Drechtsteden hangt? En hoe staat het daar eigenlijk met verhoogde bushaltes, die heb ik nog niet veel gezien in en rond Rotterdam.
Volgens mij wordt het net zo'n model als op Voorne-Putten, dus zoals deze links van de bus:
Afbeelding
Karl schreef:Zelfs op het Autobusstation (dat tegenwoordig als Busstation door het leven gaat) in Krimpen aan den IJssel staat zo'n paal, enig idee wanneer er een scherm op komt?
Als ik het goed begreep wil de Stadsregio ze in 2011 klaar hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Het viel mij op dat de loopbrug tussen het centrum van Zaandam en het station in gebruik is genomen.

Dat het nog niet af is lijkt mij duidelijk, je moet nog een flinke drempel over in een deurpost, een loopbrug van metalen rekken en dan een wandelpad afgezet met bouwhekken waarachter een hoop stof en lawaai vandaan komt. En tot slot moet je dan voor de Saturn naar beneden op een metalen noodtrap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Stefan »

mb90 schreef: Volgens mij wordt het net zo'n model als op Voorne-Putten, dus zoals deze links van de bus:
Ik zag dat er ook van die palen op de haltes van de Vaanweg staan, hoop wel dat er een display met meer dan 2 regels komt, anders heeft 't nog geen nut daar.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Sem1984

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Sem1984 »

Ik zat afgelopen zaterdag in de 7 en die stond middenin die nederland schreeuwt om cultuur optocht... *bus* grote vertraging opgelopen ik was erg laat thuis, kunnen die mensen niet ergens anders protesteren? :neg:
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

-n welke richting was dat? En hoeveelste in de rij trams was je? ;)
Sem1984

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Sem1984 »

richting javaplein rond een uur of 5/6 geloof ik. hoeveelste in de rij trams? geen idee, er stonden er wel een paar.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ah dan stond je net de andere kant op vast, dan dat ik stond :p
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten