OVer Missers in de Reisinformatie #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

Reiziger Delft schreef:Over het alteneren van die tussenstations; kan men niet de bovenste 2 regels vastzetten en de 3e laten alteneren? Of gewoon 3 regels aan stations vermelden en de rest weglaten?
Zoals op de analoge flappenbakken en dan met de toevoeging: "Stopt verder op alle tussengelegen stations" bedoel jij? Ja, dat zou dan nog duidelijker zijn. Maar naar uitvoerend personeel en reizigers wordt helaas niet geluisterd door de bedrijfsonderdelen die hierover gaan. :(
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Cookie »

De CTA's in Amersfoort geven tegenwoordig ook de reden van vertraging aan: afgelopen vrijdag "tekort aan treinen" voorbij zien komen en afgelopen zondag "aanrijding".
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Raymond »

Ik vraag me toch af hoe dat zit: in Amersfoort inderdaad al wat keren gezien dat de TBP's gebruikt worden om ook extra teksten op de schermen te zetten, zoals omreisadviezen. Maar in het zuiden van het land waar die schermen al volledig uitgerold zijn, is dat nog nooit gebruikt. Heeft de "proefversie" in Amersfoort meer functionaliteit als de software van de schermen die nu door Nederland uitgerold worden?

Verder lagen de TBP's in Eindhoven vanmorgen weer eens in storing. Gelukkig is de betrouwbaarheid van de treindienst een stuk hoger vergeleken met die schermen :|
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

Als ik me niet vergis worden die dingen in Amersfoort al door Infoplus aangestuurd en in de rest van 't land nog door Bepac waardoor ze niet meer kunnen tonen als de oude exemplaren.

Al vind ik persoonlijk wel handiger dat er "Volgende trein xx.xx IC Eindbestemming Centraal" staat i.p.v. "xx.xx IC Eindbestemming Centraal" wat in Amf te zien is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door lint41 »

En de raadplaat van vandaag: waar is dit?
Afbeelding
Antwoord is Tiel, Veemarkt, dus deze display zat er zo'n 25 km naast (afstand naar Wageningen).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Suus »

Maar dat staat er ook op: Onder het display staat 025 :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daan »

Vanmorgen in Gn al een bus gezien met "Prettige Feestdagen" voorop, dat feest begint dus ook weer :P
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Reiziger Delft »

Dexter schreef:Zoals op de analoge flappenbakken en dan met de toevoeging: "Stopt verder op alle tussengelegen stations" bedoel jij? Ja, dat zou dan nog duidelijker zijn. Maar naar uitvoerend personeel en reizigers wordt helaas niet geluisterd door de bedrijfsonderdelen die hierover gaan. :(
Ja precies, zoiets. :) Meestal gaan reizigers die in een stoptrein stappen naar 1 van de dichtstbijzijnde stations; vaak is voor verder gelegen stations een IC sneller. Reizigers die wel rechtstreeks verder willen per stopper/sprinter kunnen op de vertrekstaat kijken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Suus »

Valt af en toe tegen hoor :wink: Ik zie zat mensen in Amsterdam Centraal instappen die 40 minuten in de s5800 gaan zitten voor station Baarn. Dat is geen klein afstandje meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Caspar »

Roep het niet te hard, want er zijn vast politici die van Baarn en Naarden Bussum een IC station willen maken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Suus »

Sterker nog, er zijn heel wat mensen in Naarden-Bussum die nog steeds HEEL ERG BOOS zijn dat hun INTERCITY ZOMAAR ZONDER MEDEDELING is afgepakt. Waar je je wel niet druk over kan maken :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Caspar »

Ze hebben er eentje naar Utrecht centraal voor terug gekregen :lol:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Milco »

Het is niet echt een misser, maar het klopt volgens mij ook niet helemaal.

Trein t3963, wlke om 18.01 vanaf Almere Buiten naar Lelystad Centrum vertrekt, maakt volgens de reisplanner en de actuele vertrektijden een extra stop te Almere Oostvaarders, om 18.02 uur. Volgens mij kun je in één minuut echt niet van Almere Buiten naar Almere Oostvaarders. :roll: Vooral niet met een DDAR, die hoogstwaarschijnlijk uit 8 bakken bestaat (meestal in de spits).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Reiziger Delft »

Vanochtend was de sprinter van 7:21 uit Rijswijk naar Den Haag Centraal 10 minuten te laat. Dit verscheen echter niet op de CTA en werd ook niet omgeroepen. Dit moet toch automatisch gaan? Beetje onhandig omdat er ook werd omgeroepen dat er een aanrijding was bij Lage Zwaluwe en deze trein uit Roosendaal komt. Iedereen wist dus niet of de trein nog zou komen of dat beter de tram gepakt kon worden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Ardan »

De treinen worden steeds veiliger, nu ze zijn uitgerust met een sprinklerinstallatie *O*
Afbeelding
(ICMm-stel m4206, Deventer)

En dat het Tielerboemeltje niet op Arnhem Zuid stopt, wil toch niet meteen zeggen dat het een Intercity is?
Afbeelding
(Elst, spoor 2. Aan de andere kant stond wél Stoptrein.)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

In Amersfoort onder elkaar op de actuele vertrektijden:
7.07 Intercity Enschede rijdt niet
7.07 Intercity Enschede extra trein
Op de halaanwijzer ziet dat er trouwens ook raar uit, zo'n niet rijdende trein onder de vermelding van een trein met dezelfde bestemming en vertrektijd. De t1719 zal dus wel onder een of ander alternatief nummertje gereden hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Caspar »

Ja opnieuw ingelegd in zo'n geval. Als ie alleen is omgenummerd zie je niets.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Geert »

Zou het systeem niet zo gemaakt kunnen worden dat wanneer een bepaalde trein opgeheven is en een extra trein precies dezelfde eigenschappen (vertrektijd, bestemming, etc.) heeft, dit niet als opgeheven+extra trein wordt gepresenteerd? De huidige manier lijkt me nogal verwarrend overkomen voor reizigers eerlijk gezegd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door webguy »

Lijkt me vrij logisch om te implementeren. Naast het feit dat voor het spoorpersonneel al makkelijk wordt gemaakt door 300 voor het treinnummer te zetten. 300xxx(x) nummers detecteren is een regel code...
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Cookie »

Als ik voor 19 of 20 december een reisadvies opvraag, krijg ik dit:

V 20:32 Eindhoven spoor 2
Intercity NS Hispeed richting Venlo
Reserveren verplicht, Toeslag, Fiets meenemen niet mogelijk
A 21:13 Venlo spoor 3a

Deze trein staat er elk half uur in. En een week later rijdt de NS deze trein gewoon weer.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Valt af en toe tegen hoor :wink: Ik zie zat mensen in Amsterdam Centraal instappen die 40 minuten in de s5800 gaan zitten voor station Baarn. Dat is geen klein afstandje meer.
Als je de intercity mist (of de IC rijdt niet), dan is de snelste mogelijkheid naar Amersfoort de sprinter. Dat staat gebruikelijkerwijs ook gewoon aangegeven op de CTA bakken. Ik zie niet in waarom je dat zou moeten veranderen... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Milco »

Cookie-O-Fiel schreef:Als ik voor 19 of 20 december een reisadvies opvraag, krijg ik dit:

V 20:32 Eindhoven spoor 2
Intercity NS Hispeed richting Venlo
Reserveren verplicht, Toeslag, Fiets meenemen niet mogelijk
A 21:13 Venlo spoor 3a

Deze trein staat er elk half uur in. En een week later rijdt de NS deze trein gewoon weer.
Dit zie ik ook ja, vreemd.
Maar als ik de muis op 'Intercity (NS Hispeed' hou, zie ik dat deze treinen niet in de 1900 serie genummerd zijn, maar in de 701900 serie... Nou zie ik wel, als in een reisje Venlo - Den Haag C. plan, dat je 2x moet overstappen, in Eindhoven en Utrecht C., dus dat je op 19/20 dec niet rechtstreeks van Venlo naar Den Haag C. kan. Misschien een foutje op de NS-site, dat er 'NS-Hispeed' staat.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

webguy schreef:Naast het feit dat voor het spoorpersonneel al makkelijk wordt gemaakt door 300 voor het treinnummer te zetten. 300xxx(x) nummers detecteren is een regel code...
Dat is lang niet altijd zo. Ik sta vaak genoeg met een nieuw ingelegde 300xxx voor een rood sein en moet eveneens vaak bellen voor niet of verkeerd ingestelde CTA's. Vaak wordt het niet goed doorgegeven van de ene post T naar de andere.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Caspar »

Ja vervelende is dat er soms pas wordt omgenummerd na vertrek(tijd) of dat er in eens tientallen treinen zijn omgenummerd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

Ik wilde ook niet zeggen dat het altijd aan 'jullie' ligt, het gaat bij 'ons' ook vaker mis in de communicatie dan me lief is. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten