Mokum #2

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door STF »

Dan heeft het altijd fout gestaan in de wiki, daar komt zowel in de busmaterieelsoort als de tekst geen standaardbus in voor. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door Suus »

Klopt dat kaartje van de busdiensten in Amsterdam Noord wel. Lijn 33 en 38 staan ingetekend op de nieuwe Leeuwarderweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door tsov »

Die getalletjes staan inderdaad verkeerd ;) Die horen natuurlijk bij de Waddenweg te staan.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door STF »

Die lijnnummers staan opzich goed alleen doordat ze de lijnen van andere vervoerders even weg laten op dit overzichtje om de wijzigingen wat overzichtelijker weer te geven lijkt het ineens of ze over de Nieuwe Leeuwarderweg rijden, kijk maar eens naar de gewone lijnnetkaart dan staan die nummers op dezelfde plaats in een hele reeks die over de Waddenweg komt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door Suus »

De streetviewtram zit op lijn 9 vandaag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
lisa

Re: Mokum #2

Bericht door lisa »

wat is mokum?
Oud forumgebruiker

Re: Mokum #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

Amsterdam in het bargoens.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door STF »

GVB schreef:Bus 40 en spitslijn 240 rijden de lus over de Rondweg Science Park nu in beide richtingen.
Dat van bus 40 begrijp ik, komende vanaf het Muiderpoortstation linksaf de rondweg Science Park opdraaien en het rondje met de klok meerijden i.p.v. rechtdoor te rijden en het rondje tegen de lok in te rijden zoals momenteel nog gedaan wordt. En komende vanaf het Amstelstation veranderd er uiteraard niets.
Maar hoe willen ze dat met spitsbuslijn 240 gaat doen dan? Die gebruikt de rondweg namelijk als keerlus. In de ochtendspits tegen de klok inrijden en in de avondspits met de klok meerijden? Of wat is de bedoeling?

Nou heeft 9292OV het ook niet altijd bij het juiste eind, maar die geeft aan dat spitsbuslijn 240 het rondje voortaan altijd met de klok mee gaat rijden, terwijl er momenteel altijd tegen de klok in wordt gereden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door Suus »

Op dit moment rijden de bussen vanaf het Amstelstation rechtdoor het Science Park op, en de bussen vanaf Muiderpoort gaan niet rechtdoor maar linksaf.

(om het helemaal duidelijk te maken: alle bussen rijden nu Aqua -> Ignis -> Aer -> Terra)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door STF »

Huh? Dat kan niet, dan liggen de haltes aan de verkeerde kant van de weg, zou de lijnnetkaart van GVB fout zijn en zou de chauffeur van de lijen 40 waar ik de afgelopen maanden in heb gezeten consquent fout zijn gereden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door Suus »

Het is echt zo. De haltes aan de andere kant van de weg hebben ook een GVB !nfoposter daarover hangen.

Ik kom daar meerdere keren per week, en zie de bussen de laatste weken allemaal zo rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mokum #2

Bericht door Caspar »

Ik ben gister eens gaan kijken naar de nieuwe keerlus op Sloterdijk. Ziet er netjes uit, alleen de abri lijkt me nog niet echt definitief. Ook staat de tram nu nog een beetje verloren in zijn eentje daar. Wat ik een pluspunt vind is dat de roltrap vanuit de stationshal van Sloterdijk (waar eerst de wc's zaten) naar beneden al bijna klaar is. Verder viel me op dat de bovenleiding voor de tram behoorlijk laag hangt daar. Heeft er al eens iemand foto's gemaakt van de nieuwe situatie?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door Suus »

Ik heb geen foto's gemaakt, maar heb de boel wel eens uitgebreid bekeken vanaf de fietsersbrug (loop vanaf de hoofdingang naar het Hemboogstation toe, en dan vlak voor de ingang naar links) en het ziet er dan wel netjes uit.

In het stationsgebouw vond ik de toiletten wel altijd een beetje verstopt zitten, hoop dat ze deze uitgang iets duidelijker vindbaar maken :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door STF »

Bee schreef:Het is echt zo. De haltes aan de andere kant van de weg hebben ook een GVB !nfoposter daarover hangen.

Ik kom daar meerdere keren per week, en zie de bussen de laatste weken allemaal zo rijden.
Wat maf, en dan per december de bus richting Muiderpoort weer andersom laten rijden. Hoezo verwarrend voor reizigers; eerst linksom, tijdelijk rechtsom gevolgd door weer linksom te gaan rijden...
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mokum #2

Bericht door htm_tram »

ziggy schreef:Amsterdam in het bargoens.
Wat is bargoens? :?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door tsov »

Lees even dit en dit.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Ik ben gister eens gaan kijken naar de nieuwe keerlus op Sloterdijk.
Grappig, ik ben daar gisteren ook meerdere maken geweest (zo ongeveer elk anderhalf uur). Ik vind het er zeker op vooruit gegaan, het heeft wel wat weg van het Bijlmerbusstation. Ook voor het (tram)personeel zijn de voorzieningen nu beter; toilet, koffie, buschauffeurs haha. Zo leer je nog eens wat collega's kennen van de andere tak van sport ;)
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mokum #2

Bericht door hauptbahnhof »

Ik ben er gisteren en eergisteren ook geweest toen ik op lijn 12 moest werken. Het ziet er heel groots uit en vooral de 3 tramsporen vallen op.
Kreeg alleen wel klachten van passagiers dat er nog passagiers op 't Orlyplein stonden te wachten, dus vroeg me af of er wel een bordje bij die oude halte staat dat de tram niet meer daar stopt...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door Suus »

Er staan twee enorme reusachtige lichtkranten. Je moet wel blind zijn wil je die missen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

hauptbahnhof schreef:Ik ben er gisteren en eergisteren ook geweest toen ik op lijn 12 moest werken. Het ziet er heel groots uit en vooral de 3 tramsporen vallen op.
Grappig, ik werkte 's avonds... jij dan zeker 's morgens?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door tsov »

Langs de nieuwe route van lijn 38 staan al de haltepalen, zoals hier langs de Ridderspoorweg.
Afbeelding

En aan de Heining kwam ik vorige week deze mooie bus tegen.
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mokum #2

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Lijn 12 van boven, tram staat er nog wat verloren en eenzaam bij daar.

Afbeelding

Afbeelding
Hoge halte, vooral het bankje is behoorlijk hoog. Zal nog wel een andere abri komen neem ik aan.

Afbeelding
Nieuwe roltrappen komen meteen in de stationshal uit. Tenminste, als ze aansluiten, nu zit er nog een gat van een kleine meter tussen de roltrap en de vloer van het stationsgebouw.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door Suus »

Ik denk dat de Abri of nog ingegraven moet worden, of dat hij daar slechts tijdelijk staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mokum #2

Bericht door Chauf21 »

Er staat tenminste een abri, dat kan je van veel onlangs geopende of verbouwde haltes (buiten Amsterdam) niet zeggen, dus wat dat betreft: :pos:
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mokum #2

Bericht door hauptbahnhof »

ziggy schreef:
hauptbahnhof schreef:Ik ben er gisteren en eergisteren ook geweest toen ik op lijn 12 moest werken. Het ziet er heel groots uit en vooral de 3 tramsporen vallen op.
Grappig, ik werkte 's avonds... jij dan zeker 's morgens?
Ik heb er vrijdag en zaterdag gezeten. Vrijdag een late dagdienst tot 18:39 (met binnenlopen :x ) en zaterdag een dagdienst tot 17:40.
Zit jij vast op de 12?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten