Als er SLT in de s5000 of s5700 rijdt, staat er wel vanaf Ddr al Ut op de displays. Ik neem aan dat voor SGM hetzelfde geldt.Dexter schreef:Bij vertrek vanuit Ddr gezien wordt de s5000 / s5700 tot Gv op de CTA's en koersborden met Ledn als eindbestemming aangekondigd. Vanaf Gv tot Ledn met Shl, vanaf Ledn met Hvs en vanaf Wp met Ut.
OVer Missers in de Reisinformatie #7
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Zou er geen betere manier zijn om de LED-schermen in de oude VIRMs te benutten? Nu wordt er alleen maar de eindbestemming getoond. Je zou er bijvoorbeeld ook het volgende station op kunnen laten zien.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Toevallig ben ik daar een paar jaar geleden al eens achteraan gegaan. Je zou ze kunnen laten alterneren of scrollen en dan kan je veel meer info tonen. Sterker nog, ze kunnen scrollen en een 'stop vanaf' functie tonen. (Dit treindeel gaat na xxx verder als stoptrein"Bart schreef:Zou er geen betere manier zijn om de LED-schermen in de oude VIRMs te benutten? Nu wordt er alleen maar de eindbestemming getoond. Je zou er bijvoorbeeld ook het volgende station op kunnen laten zien.
Daar hebben ze toen niets mee gedaan. Waarschijnlijk omdat ze daar geen kosten en moeite voor wilden doen, omdat ze toen nog dachten dat er snel een soort voorloper van OBIS met reisinfoschermen in de VIRMs zou worden ingevoerd.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Ja hoe staat het met die nieuwste Virms, die hebben nog helemaal niets van visuele reisinformatie in de trein.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
De nieuwste VIRM 4 heeft dus geen 'lichtkranten' meer in het interieur, omdat het eigenlijk de planning was dat die zo'n beetje vanuit de fabriek met een OBIS-achtig systeem zouden zijn uitgerust. Helaas was men toen nog niet zo ver.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
De NS loopt daar een beetje mee uit... Maar reisinformatie schijnt lastig te zijn: InfoPlus loopt 5 jaar achter, en OBIS hadden ze het dus ook al 4 jaar geleden over.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Er was een paar jaar geleden een vergevorderd plan voor de implementatie van een Infotainment-systeem in combinatie met internettoegang in samenwerking met o.a. KPN. Er zijn testritten gehouden met een speciaal driedelig mini-ICRm-stammetje en de contracten waren zelfs al rond, maar het is op het laatste moment afgeketst.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Klopt. :)Bart schreef: Ik neem aan dat voor SGM hetzelfde geldt.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Te duur inderdaad, maar twee jaar ofzo later met wat subsidie lukte het ineens wel met T-Mobile. Maar om nou te zeggen dat het a) snel gaat of b) echt enthousiast aangeprezen wordt door de NS.Dexter schreef:Er was een paar jaar geleden een vergevorderd plan voor de implementatie van een Infotainment-systeem in combinatie met internettoegang in samenwerking met o.a. KPN. Er zijn testritten gehouden met een speciaal driedelig mini-ICRm-stammetje en de contracten waren zelfs al rond, maar het is op het laatste moment afgeketst.
Het beleid van infotainment en Wifi/Internet gaat alleen echt werken voor reizigers als er in elke trein ergens stopcontacten zijn (en ook in 2e klas...), en er Wifi is. Dan kan je er op vertrouwen en het ook echt gebruiken, nu is het halfgebakken.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Ik moet zeggen dat de wifiverbinding de laatste tijd een stuk beter werkt dan eerst en dat ook aardig wat ICMm er mee uitgerust is inmiddels. Maar ik reis dan ook op trajecten waar voornamelijk ICM rijdt (afgewisseld met VIRM), dus dan is de kans op een wifitrein redelijk groot :)
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Klopt, maar ik zie amper ICMm (in deze Arnhemse uithoek van het land). Het lijkt me makkelijk in te passen in een V-IRM dat systeem, dus gewoon ff doen...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Volgens mij is het ook de bedoeling dat VIRM er binnen een paar jaar mee uitgerust wordt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Als stroomverslaafde ben ik dan ook verknocht aan de GTW's... Daar heb je tenminste ook nog stopcontacten bij de deuren, als ik niet in de 'werkruimte' kom (of 1e klas bij de niet-Ddr-Gdm-lijnen)webguy schreef:(...) Het beleid van infotainment en Wifi/Internet gaat alleen echt werken voor reizigers als er in elke trein ergens stopcontacten zijn (en ook in 2e klas...), en er Wifi is. Dan kan je er op vertrouwen en het ook echt gebruiken, nu is het halfgebakken.
Ik vind het fijn als er stopcontacten aanwezig zouden zijn, maar ik denk niet dat men er zin in heeft om de hele ICMm vloot opnieuw te behandelen hiervoor ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Ik reis ook veel met ICMm, en inderdaad zie ik ook steeds meer internetstellen. Waar ik wel blij mee ben :D :D Eerst was het nog puur geluk als ik er één trof, nu is de kans wel bijna 50-50 zeg maar..
Overigens kunnen VIRM-stellen op de lichtkrantjes binnen wél de stop-vanaf tonen.. laatst nog gezien:
'DIT TREINDEEL RIJDT NA ZUTPHEN VERDER ALS STOPTREIN'
(dat we Zutphen al voorbij waren, is maar een detail ;) '
Overigens kunnen VIRM-stellen op de lichtkrantjes binnen wél de stop-vanaf tonen.. laatst nog gezien:
'DIT TREINDEEL RIJDT NA ZUTPHEN VERDER ALS STOPTREIN'
(dat we Zutphen al voorbij waren, is maar een detail ;) '
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Tja ik zag laatst nog een "Dit treindeel rijdt na Den Haag C. verder als stoptrein" in de s1900
Zelf reis ik ook veel met ICM, maar tref nu juist vrij vaak ongereviseerde viertjes. Komt zelfs nog geregeld voor dat de s2800 met twee van die dingen rijdt.
Maar als ik ICMm heb is de kans op een trein met OBIS en wifi inderdaad wel toenemende (waarbij er wel vrij veel zijn met nog niet werkend OBIS)
Zelf reis ik ook veel met ICM, maar tref nu juist vrij vaak ongereviseerde viertjes. Komt zelfs nog geregeld voor dat de s2800 met twee van die dingen rijdt.
Maar als ik ICMm heb is de kans op een trein met OBIS en wifi inderdaad wel toenemende (waarbij er wel vrij veel zijn met nog niet werkend OBIS)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Oh, het reisinformatiesysteem werkt juist vaker wel dan niet in de treinen waar ik in zit. Ook een goede zaak natuurlijk :)
Weet iemand trouwens waarom in de SLT's sinds een paar weken de overstaps op eindpunten niet meer worden genoemd? Als je met een sprinter aankwam in Den Haag C of Rotterdam C werden altijd netjes de overstaps genoemd, maar sinds een poosje is het alleen nog maar "Dames en heren, goedemorgen, het volgende station is...". Zelfs de melding dat dit het eindpunt is wordt niet meer omgeroepen.
Weet iemand trouwens waarom in de SLT's sinds een paar weken de overstaps op eindpunten niet meer worden genoemd? Als je met een sprinter aankwam in Den Haag C of Rotterdam C werden altijd netjes de overstaps genoemd, maar sinds een poosje is het alleen nog maar "Dames en heren, goedemorgen, het volgende station is...". Zelfs de melding dat dit het eindpunt is wordt niet meer omgeroepen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Ja dat zei ik ook. Ik zei alleen dat er niets was gedaan met mijn suggestie om de infomogelijkheden uit te breiden.Ardan schreef:Overigens kunnen VIRM-stellen op de lichtkrantjes binnen wél de stop-vanaf tonen
@Geert: Als je in een SLT zat zonder groene sticker op de frontruit zal het waarschijnlijk iets te maken hebben met de nieuwe software (versie 28 inmiddels) die nu geinstalleerd wordt op de SLT's.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Gister nog gehad in een SLT: "Dames en heren, goedemiddag, het volgende station is Rotterdam Centraal, station Rotterdam Centraal. Eindbestemming van deze trein. *stilte* U kunt hier overstappen in de richting ..."Geert schreef:Oh, het reisinformatiesysteem werkt juist vaker wel dan niet in de treinen waar ik in zit. Ook een goede zaak natuurlijk :)
Weet iemand trouwens waarom in de SLT's sinds een paar weken de overstaps op eindpunten niet meer worden genoemd? Als je met een sprinter aankwam in Den Haag C of Rotterdam C werden altijd netjes de overstaps genoemd, maar sinds een poosje is het alleen nog maar "Dames en heren, goedemorgen, het volgende station is...". Zelfs de melding dat dit het eindpunt is wordt niet meer omgeroepen.
Echter niet ieder SLT'tje doet het. Sommige melden: "Dames en heren, goedemiddag, het volgende station is Rotterdam Centraal, station Rotterdam Centraal. Eindbestemming van deze trein."
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Geen fout/misser, maar wel opvallend: op station Delft probeerde NS uit alle macht misverstanden te voorkomen over de werkzaamhedenvan komend weekend.
Leet maar eens op de onderste regel :
Leet maar eens op de onderste regel :
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Ik ben ook wel eens met 80 km/h door station Schiphol geknald in een DD-AR van de s2200 hoor. Dus opzich wel goed dat ze er nog bijzetten dat die trein daar ook daadwerkelijk stopt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Ik stapte vanmiddag op spoor 7 van Utrecht Centraal in de t2861 en las vervolgens op het OBIS-scherm dat de trein op spoor 9 zou aankomen Handiger als die informatie zich ook actualiseert natuurlijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Vanochend in een s3000 voor Amsterdam hoorde ik vanachter het balkon op harde toon: VERDOMME, DEFECT!!! stond de vrouwlijke HC zich vreselijk op te winden dat de omroepinstallatie het niet deed. Ik mag hopen voor haar dat het niet toch ergens door de speakers is geknald in de trein.
In een s140 vandaag zaten 2 Duitse meiden aan de andere kant van het gangpad, die pas na 3x omroepen van de treinmanager konden opmaken dat hij ook in het Duits omriep. Het was dan ook een zo onverstaanbare slechte uitspraak. Zug werd bv uit gesproken op zijn Nederlands als in Zucht. Keeg je zoiets als: Dur Zuch nag Amsterdam iest auf spoor funf.
In een s140 vandaag zaten 2 Duitse meiden aan de andere kant van het gangpad, die pas na 3x omroepen van de treinmanager konden opmaken dat hij ook in het Duits omriep. Het was dan ook een zo onverstaanbare slechte uitspraak. Zug werd bv uit gesproken op zijn Nederlands als in Zucht. Keeg je zoiets als: Dur Zuch nag Amsterdam iest auf spoor funf.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Lijkt wel of die z'n talen geleerd heeft van de omroepster van Utrecht Centraal dan, die was ook al zo fraai bezig met het aankondigen van een ICE
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1033
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Ik heb even een reis gepland van Den haag naar Venlo via Breda op die dagen.Milco1995 schreef:Dit zie ik ook ja, vreemd.Cookie-O-Fiel schreef:Als ik voor 19 of 20 december een reisadvies opvraag, krijg ik dit:
V 20:32 Eindhoven spoor 2
Intercity NS Hispeed richting Venlo
Reserveren verplicht, Toeslag, Fiets meenemen niet mogelijk
A 21:13 Venlo spoor 3a
Deze trein staat er elk half uur in. En een week later rijdt de NS deze trein gewoon weer.
Maar als ik de muis op 'Intercity (NS Hispeed' hou, zie ik dat deze treinen niet in de 1900 serie genummerd zijn, maar in de 701900 serie... Nou zie ik wel, als in een reisje Venlo - Den Haag C. plan, dat je 2x moet overstappen, in Eindhoven en Utrecht C., dus dat je op 19/20 dec niet rechtstreeks van Venlo naar Den Haag C. kan. Misschien een foutje op de NS-site, dat er 'NS-Hispeed' staat.
Daarin staat dat er tussen Zwijndrecht en Breda een bus wordt ingezet, oftewel werkzaamheden.
De NSH-IC rijdt dan tussen Breda en Venlo. Dat zal wel een foutje in de planner zijn.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
Fyra wordt dan wel heel erg doorgetrokken *O*
Misschien iets van een bugje door de toekomstplannen om de s1900 over de HSL te laten rijden?
Misschien iets van een bugje door de toekomstplannen om de s1900 over de HSL te laten rijden?
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7
http://www.ns.nl/storingen/index.form Waarom staat de Kerstmarkt Valkenburg tussen de storingen :?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten