Geen treinverkeer rond Schiphol door brand
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 10:01
Laatst bijgewerkt: vrijdag 26 november 2010 10:02
Van en naar Schiphol rijden vrijdagochtend op last van de brandweer geen treinen. Op het station zou een treinstel in brand staan.
Wat er precies aan de hand is, is onduidelijk. Er zijn meldingen dat er brand is in een trein op het station op Schiphol. De brandweer en de marechaussee op Schiphol kunnen dat echter nog niet bevestigen.
Lees verder
Geen treinverkeer rond Schiphol door brand
Re: Geen treinverkeer rond Schiphol door brand
Ik zie zwarte rook, ik ruik een penetrante lucht van gloeiende gassen en ik zie geel spul in de lucht wat me verdacht veel op reuze-kaarsvlammen lijkt. Maar of het hier om vuur gaat, kan ik niet bevestigen. Er zijn zeker geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen, maar houdt u wel ramen en deuren gesloten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Rook in trein kwam door bladeren
Rook in trein kwam door bladeren
Geplaatst op: maandag 29 november 2010 21:19
Laatst bijgewerkt: maandag 29 november 2010 21:21
De rook in een trein op Schiphol afgelopen vrijdag, werd veroorzaakt doordat er bladeren tussen de remmen waren gekomen. Dat blijkt uit onderzoek van NS.
Volgens de Spoorwegen heeft niemand gevaar gelopen. In de trein waar de rook hing, zaten geen passagiers. Ook kon de trein gewoon remmen, ondanks de bladeren bij de remmen.
Lees verder
Geplaatst op: maandag 29 november 2010 21:19
Laatst bijgewerkt: maandag 29 november 2010 21:21
De rook in een trein op Schiphol afgelopen vrijdag, werd veroorzaakt doordat er bladeren tussen de remmen waren gekomen. Dat blijkt uit onderzoek van NS.
Volgens de Spoorwegen heeft niemand gevaar gelopen. In de trein waar de rook hing, zaten geen passagiers. Ook kon de trein gewoon remmen, ondanks de bladeren bij de remmen.
Lees verder
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Geen treinverkeer rond Schiphol door brand
Hey, die kenden we nog niet! Naast bladeren op de rails, fijngemalen blaadjes in compressoren, hebben we nu ook blaadjes tussen de remmen. *O* Wat wordt het de volgende keer? Blaadjes op de stroomafnemers zodat de trein zonder stroom komt te zitten?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Geen treinverkeer rond Schiphol door brand
Dan hoop ik maar niet dat er een trein op een hoopje bladeren zal botsen... dat zal me namelijk een klapper geven!!Ronaldussen schreef:Hey, die kenden we nog niet! Naast bladeren op de rails, fijngemalen blaadjes in compressoren, hebben we nu ook blaadjes tussen de remmen. *O* Wat wordt het de volgende keer? Blaadjes op de stroomafnemers zodat de trein zonder stroom komt te zitten?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Geen treinverkeer rond Schiphol door brand
In hoeverre is een simpele oplossing als een bezem of een handstofzuigertje mogelijk? :D Gewoon een paar keer per dag bij de opstelterreinen een ploegje de trein af laten gaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Geen treinverkeer rond Schiphol door brand
In landen in Midden Europa wandelt er doorgaans op de grotere stations een man langs de trein om te kijken of de remmen nog allemaal oké. Maarja, ook dat kost natuurlijk veel geld.
Re: Geen treinverkeer rond Schiphol door brand
Ik zag net een tv-reclame dat er 800 mensen stand-by staan voor problemen? Kunnen er niet ook alvast wat stand-by staan in de herfst voor de blaadjes
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geen treinverkeer rond Schiphol door brand
In Nederland is er een 24/48 uurs controle die tijdens de nachtoverstand wordt uitgevoerd door de storingsmonteur van Nedtrain. Die loopt dan met een zaklamp langs de trein om deze visueel te controleren. Soms wordt een trein 'vrijgetrokken' om de kant die langs het perron staat ook goed te kunnen bekijken.Caspar schreef:In landen in Midden Europa wandelt er doorgaans op de grotere stations een man langs de trein om te kijken of de remmen nog allemaal oké.
Rookontwikkeling door bladeren tussen de remmen is voor mij ook nieuw, bladeren worden blijkbaar steeds gevaarlijk.
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 196 gasten