mb90 on Tour #50: Een rondje rondom de Veluwe

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #50: Een rondje rondom de Veluwe

Bericht door mb90 »

Afgelopen zondag vond ik het weer eens de hoogte tijd voor een rondje door een deel van het land. Het werd dit keer een rondje via Amersfoort, Zwolle en Arnhem. Een rondje rondom de Veluwe dus. :wink:

Met flink wat mist vertrok ik rond 8:30 uur vanaf het Rotterdamse Zuidplein met de metro naar Rotterdam Centraal om vanaf daar meteen met de IC t21735 naar Amersfoort te gaan. Daarbij kwam onderweg de zon flink door een verdween grotendeels de mist. Grotendeels, want in de bossen tussen Utrecht en Amersfoort was het zicht toch een heel stuk minder.

Maar, in een rustig Amersfoort scheen de zon lekker en kwam al snel Veolia langs met lijn 102 naar Amersfoort. Iets wat nog een paar weekjes hier te zien is:
Afbeelding

Verder is het Connexxion wat de klok slaat, met hier bijvoorbeeld de tunnelbus 4255 op lijn 80 naar Veenendaal:
Afbeelding

En hier stadsbus 4248 als lijn 9:
Afbeelding

Na een half uurtje had ik het hier wel gezien en ging het verder naar Zwolle en wel met IC t537. De hele rit werd er met +5 gereden, maar dat had voor mij geen gevolgen. Na een rustig ritje kwam ik dus rond kwart over 11 in Zwolle aan. Daar kon ik dan mijn eerste plaatje maken van een mooi blauwe Syntus Overijssel Amba en wel als stadslijn 2:
Afbeelding

En daarna van de streekversie die aankwam als lijn 29 uit Coevorden, maar dat is hier niet meer te zien:
Afbeelding

Het is echter niet alleen Syntus wat hier langskomt, want ook Connexxion komt er nog steeds, zoals met lijn 71:
Afbeelding

Na nog een plaatje van een Syntus bus vanaf deze plek...:
Afbeelding

...ging het naar de andere kant van het station voor een foto is in deze combinatie binnenkort niet meer mogelijk is. Links 2 rustende Syntus Overijssel Amba's en rechts een Veolia Amba die net aankomt van een ritje als lijn 90 vanuit Apeldoorn:
Afbeelding

Daarna vond ik het de hoogste tijd om verder te gaan naar Arnhem. Dit keer niet weer met een ICMm, maar met een VIRM als IC t3645. Na opnieuw een rustige rit in een lekker zonnetje kwam ik om 12:50 uur aan in Arnhem. Daar wilde ik Veolia lijn 91 nog een keer fotograferen. Hiervoor ging ik naar Park Sonsbeek voor een mooie omgeving erbij. De bus reed echter dit keer niet via deze route, maar via de Cronjestraat waar ook trolleylijn 3 rijdt. Na een snelle verhuizing kon deze plaat gemaakt worden:
Afbeelding

Sinds kort rijden hier bussen die daarvoor in de stad reden waar ik hiervoor was. Ik heb het over de voormalige Zwolse stadbussen van Connexxion die dus nu bij Breng rijden. Een daarvan is de 8811 en die kwam bij het Willemsplein toevallig langs met zelfs nog een bordje met Zwl achter de voorruit:
Afbeelding

Een klein stukje verder kwam de ook sinds kort rijdende lijn 300 (met een lange bijnaam van Breng) langs met een Nijmeegse Amba:
Afbeelding

En daarna nog een keertje lijn 91 van Veolia vanuit Apeldoorn, alleen dit keer met een Citaro:
Afbeelding

De nieuwste trolleytak is lijn 2. Deze kwam ook nog even langs en wel met dit mooie oudje, de 5177 8-) :
Afbeelding

Na nog een foto van een Hess trolley op lijn 1 en een mooie muurschildering bij het station...:
Afbeelding

...ging het naar het station waar al wat te zien is van de nieuwe perronoverkapping, zoals boven het perron van spoor 8/9. Hier is die al te zien met een extra Sprinter naar Nijmegen i.v.m. de Zevenheuvelenloop:
Afbeelding

Toen was het de hoogste tijd om weer terug te gaan. Er wachtte immers een verjaardag. Via Utrecht ging het daarom naar Rotterdam om vanaf daar met een treinvervangende bus (i.v.m. werkzaamheden aan het spoor tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Nieuwland) naar Vlaardingen Centrum te gaan. Hier reden allerlei vervoerders in mee. Zelf had ik een VDL Bova van Connexxion Tours, maar daarvoor reed de TCR 428 (een Amba). Na een rit van een half uurtje (wat sneller dan de planning) kon van die Amba in Vlaardingen een foto gemaakt worden:
Afbeelding

En na deze foto kwam er een eind aan deze leuke dag. :)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8688
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #50: Een rondje rondom de Veluwe

Bericht door Milco »

Leuke foto's! :pos: Gaaf.
En die ex-Maxx Zwolse Amba's zie je nu overal in Nederland hé... :D Provincie Utrecht bus heeft er een aantal, concessie BRU streek Utrecht heeft volgens mij de 8800 en de 8808 rijdt zelfs bij Hermes Eindhoven. En natuurlijk rijden er veel bij Breng.

Maar nogmaals, topfoto's! :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: mb90 on Tour #50: Een rondje rondom de Veluwe

Bericht door Ardan »

Hehe, geinig. Woensdag heb ik eenzelfde soort rondje gemaakt XD Deventer-Arnhem-Ede-Amersfoort-Zwolle... Alleen amper bussen gezien onderweg.
Nice pics! :pos:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #50: Een rondje rondom de Veluwe

Bericht door Daniel »

Milco1995 schreef:En die ex-Maxx Zwolse Amba's zie je nu overal in Nederland hé... :D Provincie Utrecht bus heeft er een aantal, concessie BRU streek Utrecht heeft volgens mij de 8800 en de 8808 rijdt zelfs bij Hermes Eindhoven. En natuurlijk rijden er veel bij Breng.
Die 8800 heb ik weliswaar op 'n BRU-lijn gezien, maar hij kan goed ook in Provincie Utrecht-bus zitten en dan vanuit Zeist op een BRU-lijn verdwaald zijn.

Maar leuke plaatjes mb90! Tipje voor 'n volgende keer (eerste reportage van Syntus Gelderland ofzo): pak de trein naar Amersfoort Vathorst, daar loop je zo 't dorpje Hooglanderveen in wat diverse leuke plekjes voor 'n foto van lijn 103 biedt in een andere omgeving als stations enzo...

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 on Tour #50: Een rondje rondom de Veluwe

Bericht door mb90 »

@ Daniel: Normaal ben ik ook niet zo van de stationsplaten, maar door de verjaardag in de middag was er niet zo heel veel tijd en ik wilde toch nog iets van fotomateriaal hebben van Veolia in Amersfoort. Vandaar deze keuze, maar bedankt voor de tip van Hooglanderveen. :wink: Die locatie kon ik nog niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #50: Een rondje rondom de Veluwe

Bericht door Daniel »

Klinkt bekend, dat tijdgebrek :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #50: Een rondje rondom de Veluwe

Bericht door Michael »

Mooie foto´s :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten